رفتن به مطلب

5 توصيه غذايي براي پيشگيري از سرطان پستان


ارسال های توصیه شده

1.در قدم اول، از طريق مشورت با يک کارشناس تغذيه، وزن خود را در محدوده سلامت حفظ کنيد. کاهش وزن در حفظ سلامت افراد سرطاني درمان شده بسيار کمک‌کننده است.

2.همه تخم‌مرغ‌هاي‌تان را در يک سبد نگذاريد؛ يعني تمرکز بيش از حد در پيروي از رژيم غذايي سالم تنها باعث شکست در تداوم آن مي‌گردد. بنابراين بهتر است به اندازه توان خود براي ورزش و تهيه غذاي سالم وقت بگذاريد تا هميشه بتوانيد از آن لذت ببريد. مطالعه‌اي نشان داده است که ترکيب رژيم غذايي سالم (شامل 5 سهم يا بيشتر در روز مصرف ميوه و سبزي) به همراه ورزش با شدت متوسط (30 دقيقه پياده‌روي در روز) سبب کاهش بازگشت سرطان پستان در افراد درمان شده به ميزان 50 درصد مي‌شود.

3.سعي کنيد از سبزي‌ها و ميوه‌هايي با رنگ‌هاي متنوع در روز استفاده کنيد اما هرگز به دليل اينکه نتوانستيد به طور کامل از برنامه‌غذايي خود پيروي کنيد دچار ناراحتي و نگراني نشويد و هرگز زندگي را سياه و سپيد نبينيد.

4.از رژيم غذايي کم‌چرب پيروي کنيد. بيشتر افراد بيش از آنچه تصور مي‌کنند، چربي از رژيم غذايي خود دريافت مي‌نمايند. مصرف گوشت‌هاي پرچربي، ميان وعده‌هاي پرچربي و انواع دسر پرچربي را محدود کنيد و سعي کنيد غذاهاي بدون کلسترول را انتخاب نماييد و منابع پروتئين کم‌چربي مانند سويا و شيرسويا را به برنامه غذايي خود بيفزاييد. براساس نتايج پژوهش‌ها تا به امروز، غذاهاي حاوي سويا به‌عنوان بخشي از رژيم غذايي سالم براي افرادي که سابقه سرطان‌هاي حساس به هورمون از جمله سرطان پستان دارند، بي‌خطر است. اگر سويا جايگزين غذاهاي حيواني پرچربي شود، بهتر مي‌تواند از سلامت بدن محافظت نمايد زيرا بدون کلسترول، بدون چربي اشباع و سرشار از پروتئين است و نيز به عنوان منبع خوب کلسيم و ساير ويتامين‌ها و مواد معدني به شمار مي‌رود.

5.بهتر است از منابع خوب چربي‌هاي گياهي مانند روغن دانه کتان، روغن کلزا (کانولا)، روغن زيتون و روغن ساير مغزها و دانه‌ها مانند آفتاب‌گردان، گردو و نيز از انواع ماهي استفاده کنيد.

 

 

www.salamat.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...