رفتن به مطلب

عاشورزاده طلا گرفت، خدابخشی نقره


ارسال های توصیه شده

[h=2]مسابقات تکواندوی گرندپری مکزیک[/h]

[h=1] عاشورزاده طلا گرفت، خدابخشی نقره

 

[/h]

» سرویس: ورزشي - كشتي، رزمي

کد خبر: 93091308028

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نخستین روز مسابقات تکواندوی گرندپری مکزیک با کسب مدال طلای عاشورزاده و نقره خدابخشی برای ایران به پایان رسید.

 

به گزارش ایسنا، مرحله نهایی مسابقات گرندپری در سال 2014 از عصر دیروز (چهارشنبه) به میزبانی "کوئرتارو" مکزیک آغاز شد که در این رقابت‌ها تنها 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک مجاز به حضور هستند.

 

در نخستین روز این رقابتها فرزان عاشورزاده در وزن 58- کیلوگرم با راهیابی به فینال و با غلبه بر نماینده کره جنوبی، مدال طلا را به بدست آورد. جوانترین تکواندوکار حاضر در رقابتهای فینال گرندپری در حالی راهی مرحله نهایی شده بود، که در نخستین گام با "روی باراگانسا" از پرتغال (نایب قهرمان جهان، قهرمان اروپا و نفر چهارم رنکینگ المپیک) مبارزه کرد و با نتیجه 14 بر 2 به برتری رسید و در دیدار دوم، رو در روی "تاهیون کیم" از کره جنوبی (قهرمان جهان و آسیا و نفر اول رنکینگ المپیک) قرار گرفت و در یک دیدار یکطرفه با حساب 16 بر 4 برنده شد و به مرحله نهایی راه یافت.

عاشورزاده در مبارزه فینال با "تاهیون چا" دیگر نماینده کره جنوبی (قهرمان جهان در سال 2013) رقابت کرد که در این پیکار توانست با نتیجه 15 بر 3 از سد این حریف نیز بگذرد و مدال طلای این رقابت ها را به دست آورد و 80 امتیاز را نیز به سبد اندوخته های خود در رنکینگ المپیک اضافه کند.

جالب اینکه، این تکواندوکار جوان ایران در این دوره از رقابت ها در هر 3 دیدار توانست حریفان قدرتمند و صاحب نام خود را پیش از پایان وقت قانونی مبارزه و با اختلاف 12 امتیاز شکست دهد.

در این وزن، "تاهیون کیم" از کره جنوبی به مدال برنز رسید و "لونت تونکات" از آلمان نیز عنوان چهارم را بدست آورد.

 

به گزارش ایسنا، مهدی خدابخشی دیگر نماینده ایران در روز نخست در وزن 80- کیلوگرم به مدال نقره بسنده کرد.

تکواندوکار وزن سوم ایران در حالی گام به دیدار پایانی گذاشت، که ابتدا "لوتالو محمد" از انگلیس (دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن، طلای قهرمانی اروپا و طلای گرندپری منچستر 2013) را با نتیجه 20 بر 10 شکست داد، سپس برابر "سباستین کریسمانیچ" از آرژانتین (قهرمان المپیک 2012 لندن و دارنده مدال طلای 2 دوره مسابقات قهرمانی امریکا) با نتیجه 7 بر 3 به برتری رسید اما در مبارزه فینال، برابر "البرت گائون" از روسیه (نایب قهرمان جهان، قهرمان اروپا و دارنده 2 مدال نقره گرندپری) در ثانیه های پایانی با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد و مدال نقره را بدست آورد.

خدابخشی با این مدال 48 امتیاز را به اندوخته های رنکینگ المپیکی خود اضافه کرد.

در این وزن، "سباستین کریسمیچ" از آرژانتین به مدال برنز رسید و "ادریانو رویز" از مکزیک نیز عنوان چهارم را بدست آورد.

رقابتهای روز نخست فینال گرندپری در حالی به پایان رسید که ایران و روسیه طلایی‌های بخش مردان بودند و در بخش بانوان نیز سوئد و کرواسی بر سکوی نخست ایستادند.

بهنام اسبقی و سجاد مردانی نیز از ساعت 9 صبح به وقت محلی 18:30 امروز (پنج شنبه) به وقت ایران مبارزات خود را در روز پایانی این رقابتها پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...