رفتن به مطلب

ترجمه گروهی


ارسال های توصیه شده

خب فعلا بقیه بچه ها از جمله پری و سپیده و محمد فکر کنم درگیر باشن و نتونن همکاری کنن

خودم که هستم:ws3:

من صفحه‌ی اولشو ترجمه می‌کنم تا سر اون پاراگراف ‏problems with school

بقیش رو هم خودت ترجمه کن

تا پنج شنبه‌ی آینده:w16:

:icon_gol:

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 127
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

خب فعلا بقیه بچه ها از جمله پری و سپیده و محمد فکر کنم درگیر باشن و نتونن همکاری کنن

خودم که هستم:ws3:

من صفحه‌ی اولشو ترجمه می‌کنم تا سر اون پاراگراف ‏problems with school

بقیش رو هم خودت ترجمه کن

تا پنج شنبه‌ی آینده:w16:

:icon_gol:

 

اکی حلّه!

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

Education and Reproduction of Labor

آموزش و باز تولید کار

The crisis of public education and the urban crisis in many countries are related. The ability of American cities, for example, to reproduce a qualified labor force under present conditions of an information driven and global economy is limited, just as the inner city quality of life has also declined.

بحران آموزش عمومی و بحران‌های شهری در بسیاری از کشورها به یکدیگر مربوط هستند.برای مثال توانایی شهرهای آمریکایی برای تولید نیروی کار واجد شرایط در شرایط کنونی عصر اطلاعات- محور و اقتصاد جهانی محدود است. چنانچه کیفیت زندگی در داخل شهر نیز کاهش پیدا کرده است.

 

Student performance as a whole declined over the last several decades, and in world comparisons US grade school students do poorly in science and maths. But throughout metropolitan regions, the quality of local schools is a function of where one lives

عملکرد کلی دانش‌آموزان طی دهه‌های گذشته افت پیدا کرده و در یک مقایسه‌ی جهانی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی آمریکا در علوم و ریاضیات خیلی ضعیف عمل می‌کنند. اما درمناطق کلانشهری کیفیت مدارس محلی تابعی از محل زندگی است.

 

For the most part, the better schools are located in the wealthier areas and in the suburbs. Even inner- city school systems that historically have functioned at a relatively high level, despite the poverty of their pupils, have had to contend with both a prolonged fiscal crisis and recession, which have combined to cut into the quality of education

در بیشتر بخش‌ها مدارس بهتر در نواحی متمول‌‌تر و در حاشیه‌ها واقع شدند. حتی نظام مدارس مناطق مرکزی شهر که علی‌رغم فقر دانش‌آموزانشان از نظر تاریخی در سطح نسبتاً بالایی فعالیت کردند، مجبور به کنار آمدن با یک بحران طولانی مالیاتی و نیز دوران رکود بودند که موجب کاهش کیفیت آموزشی شده‌اند.

 

Today the pupils attending city public schools are predominantly poor minority group members with low educational attainment.

امروزه دانش‌آموزان حاضر در مدارس عمومی شهر عموماً اعضای طبقه‌ی اقلیت فقیر با پیشرفت ‌های اندک آموزشی هستند.

 

In most UK cities, there is now a positive correlation among quality of secondary school, student performance and house prices. Estate agents (realtors) advertise houses on the basis of being within the catchment area of local schools. Housing is an important source of wealth and potential future personal income in the UK as it is in the US.

در بیشتر شهرهای امریکا، ارتباط مستقیمی بین کیفیت دبیرستان، عملکرد دانش‌آموزان و قیمت خانه وجود دارد. آژانس‌های املاک (دلالان معاملات ملکی) خانه‌ها را بر اساس آنکه در حوزه‌ی دسترسی مدارس هستند، تبلیغ می‌کنند. خانه‌سازی یک منبع مهم ثروت و درآمد شخصی بالقوه در آینده است چنانچه در آمریکا نیز چنین است.

 

The interaction of housing and access to education reinforces inequality in cities. In many inner city areas, youth unemployment is in the order of 40%, particularly among ethnic groups. These figures attest to the relative failure of education in British cities and inner suburbs as a means of mobility.

ارتباط بین خانه‌سازی و دسترسی به آموزش، نابرابری را در شهرها افزایش می‌دهد. در بسیاری از نواحی داخلی شهرها، میزان بیکاری جوانان به خصوص در بین گروه‌های قومیتی چهل درصد است. این ارقام به ناکارایی نسبی آموزش در شهرهای انگلیسی و حاشیه‌‌های داخلی به عنوان ابزاری برای تحرک ؟؟؟ گواهی می‌دهد.

 

 

. These particular problems compound a general one of literacy that puts the UK on a par with Kazakstan for the mathematical ability of 11–14 year olds, according to the Organization for Economic Co-operation and Development

بر طبق گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) این مشکلات ویژه در ترکیب با مشکلاتی چون سواد، آمریکا را در وضعیت مشابهی با قزاقستان در زمینه‌ی توانایی ریاضیات دانش‌آموزان یازده تا چهارده ساله قرار می‌دهد.

 

Similar failures mark the educational process in the US. In large city school districts across the country, fewer than half of the students who start high school will graduate in their senior year. In low-income school districts, a majority of teachers are teaching subjects for which they have not been trained or certified.

نواقص مشابهی درفرآیند آموزشی در آمریکا وجود دارد. در آموزش و پرورش شهرهای بزرگ کشور، کمتر از نیمی از دانش‌آموزانی که که دبیرستان را شروع می‌کنند، در سال آخر فارغ التحصیل می‌شوند. در مناطق مدارس کم درآمد ، اکثریت معلمان مباحثی را تدریس می‌کنند که برای آن آموزش ندیده‌اند یا گواهینامه‌اش را ندارند.

 

. Although all public high school teachers are supposed to be certified to teach, school districts make use o legal loopholes to allow temporary hiring of non-certified instructional staff. In some schools, nearly a quarter or more of instructors are not certified.

گرچه تمامی معلمان دبیرستان‌های دولتی باید گواهینامه داشته باشند تا تدریس کنند، آموزش و پرورش از شکاف‌های قانونی استفاده می‌کنند تا به معلمان فاقد گواهینامه اجازه استخدام موقت دهند، تقریبا یک چهارم یا بیش از یک چهارم مربیان، گواهینامه ندارند.

 

. When public school teachers in Texas, for example, took a required test of general knowledge expected for college graduates, more than one third earned a failing grade. And in Florida, where students who have graduated with degrees in education are required to take similar tests, more than half have flunked.

برای مثال، وقتی که از معلمان مدارس دولتی در تگزاس آزمونی از دانش عمومی مورد انتظار از یک فارغ التحصیل دانشگاه گرفته شد، بیش از یک سوم آنها رد شدند. در فلوریدا، جایی که از دانش‌آموزان فارغ التحصیل دارای مدرک آموزش، آزمون مشابهی گرفته شد، بیش از نیمی از رد شدند.

 

In this way, the crisis of education continues at all levels, not just in the public schools but also in college where the students remain ill prepared.

به همین طریق بحران اموزش در همه‌ی سطوح و نه فقط در مدارس دولتی بلکه در در دانشگاه – که در آن دانشجویان غیر آماده باقی می‌مانند- نیز ادامه می‌یابد.

:w16:

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
بیایین اینجارو فعال کنیییم باااز منم هستم

خوشحالم که هستین و آماده فعالیتین.. مریم که برگرده دوباره کار ترجمه شروع میشه :w16::icon_gol:

  • Like 2
لینک به دیدگاه

سلام دوستان اگه اجازه بدین من تا وقتی که مریم بیاد کارای هماهنگی رو انجام بدم که گروه ترجمه از حالت رکود در بیادو، من چک کردم مریم تا قسمت educatio and reproduction تقسیم بندی کرده قسمت بعدی enviromental concerns اگه موافق باشین با همون ادامه بدیم 3 صفحه است

  • Like 3
لینک به دیدگاه

کسایی که می تونن تا شنبه اول آذرماه اعلام آمادگی کنن من شنبه تقسیم بندی می کنم تا شنبه 8 آذر هم وقت هست واسه ترجمه

  • Like 4
لینک به دیدگاه
کسایی که می تونن تا شنبه اول آذرماه اعلام آمادگی کنن من شنبه تقسیم بندی می کنم تا شنبه 8 آذر هم وقت هست واسه ترجمه

من چون خیلی وقتم کمه فقط در حد دو سه خط می تونم ترجمه کنم. اونم واسه خالی نبودن عریضه :ws3:

 

به من دو خط بدین لطفا :icon_pf (34):

  • Like 3
لینک به دیدگاه

اول تشکر از دوستایی که هستن امیدوارم بقیه هم ملحق شن...

صفحه اول(صفحه34 pdf) و محمد شما ترجمه کن تا developing world بقیه صفحه اول و تا regions پری شما ترجمه کن فقط ببخشید شد 4 خط کمتر نمیشد دیگه... صفحه دوم هم من ترجمه می کنم صفحه آخر می مونه اگه کسی نبود من خودم تونستم ترجمه می کنم هر چه زودتر تموم شه بهتره اما تا شنبه هفته آینده یعنی 8 آذر وقت هست

  • Like 4
لینک به دیدگاه

سلام دوست عزیز

خوشحالم که انقدر با انگیزه پیگیر هستی

منم هستم :w16:

امیدوارم با هم دوباره این کارو ادامه بدیم تا آخر کتابو ترجمه کنیم:w16:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
سلام دوست عزیز

خوشحالم که انقدر با انگیزه پیگیر هستی

منم هستم :w16:

امیدوارم با هم دوباره این کارو ادامه بدیم تا آخر کتابو ترجمه کنیم:w16:

 

ee maryam, jan umadi pas khodet masuliyato pas edame bede safe akharam ba to dg khub shod umadi man hamun safe 2 ro tarjome mkonam ta ENVIRONMENTAL RACISM:w16::w16:

  • Like 2
لینک به دیدگاه

مریم جان یه قسمت هم واسه سپیده در نظر بگیر یا همین مبحث قسمت هارو کوچیک کن یا از مبحث بعدی یه صفحه ... خلاصه دیگه کارا با خودت :icon_gol:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
ee maryam, jan umadi pas khodet masuliyato pas edame bede safe akharam ba to dg khub shod umadi man hamun safe 2 ro tarjome mkonam ta ENVIRONMENTAL RACISM:w16::w16:

 

سلام دوستم:icon_gol:

متاسفانه من این ترم سرم فوق العاده شلوغه و فقط در حدی که بیام صفحه‌ی خودمو ترجمه کنم میتونم وقت بذارم.:5c6ipag2mnshmsf5ju3

اگه خودت هم نمی‌تونی میتونیم به نفر سوم فکر کنیم! یا این که کلا یه مدت وقفه بیفته. چاره ای نیست

  • Like 3
لینک به دیدگاه
اول تشکر از دوستایی که هستن امیدوارم بقیه هم ملحق شن...

صفحه اول(صفحه34 pdf) و محمد شما ترجمه کن تا developing world بقیه صفحه اول و تا regions پری شما ترجمه کن فقط ببخشید شد 4 خط کمتر نمیشد دیگه... صفحه دوم هم من ترجمه می کنم صفحه آخر می مونه اگه کسی نبود من خودم تونستم ترجمه می کنم هر چه زودتر تموم شه بهتره اما تا شنبه هفته آینده یعنی 8 آذر وقت هست

 

محمد منظور من بودم؟ :icon_pf (34):

من معمولاً تشکرا رو میزنم زیر پستا ولی منظورم اعلام امادگی نبود. مریم خانوم در جریان بودن، یادم رفت به شما هم بگم قبلش :icon_redface:

راستش من فرصتم تا حدوداً دو ماه خیلی کمه و الان چندتا از آموزشایی هم که قراره بذارم، نصفه مونده :hanghead:

اون صفحه رو ببینید اگه سپیده خانوم می تونن، ایشون ترجمه کنن. ببخشیدا :icon_redface:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
سلام دوستم:icon_gol:

متاسفانه من این ترم سرم فوق العاده شلوغه و فقط در حدی که بیام صفحه‌ی خودمو ترجمه کنم میتونم وقت بذارم.:5c6ipag2mnshmsf5ju3

اگه خودت هم نمی‌تونی میتونیم به نفر سوم فکر کنیم! یا این که کلا یه مدت وقفه بیفته. چاره ای نیست

 

اشکالی نداره من ادامه می دم:w16:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
محمد منظور من بودم؟ :icon_pf (34):

من معمولاً تشکرا رو میزنم زیر پستا ولی منظورم اعلام امادگی نبود. مریم خانوم در جریان بودن، یادم رفت به شما هم بگم قبلش :icon_redface:

راستش من فرصتم تا حدوداً دو ماه خیلی کمه و الان چندتا از آموزشایی هم که قراره بذارم، نصفه مونده :hanghead:

اون صفحه رو ببینید اگه سپیده خانوم می تونن، ایشون ترجمه کنن. ببخشیدا :icon_redface:

 

ااا باشه مشکلی نیست:w16:

  • Like 2
لینک به دیدگاه

ممنون از دوست عزیزمون که پیگیر هستن، دیگه مریم اومده هماهنگیارو با خودش انجام بدین.

 

تشکرای منم مث تشکرای محمده :دی

 

ولی 4 خطمو سر فرصت ترجمه می کنم :a030::icon_gol:

  • Like 2
لینک به دیدگاه

خب من ترجمم تموم شد.از سپیده هم خبری نشد اگه خودم بتونم صفحه اولم تا شنبه می‌ذارم.:w16:

Clear

cutting of virgin forests, pollution of lakes and streams, fouling of beaches

with oil, sewage or industrial waste, and emission of choking smog are but

some of the environmental problems that once only typified the older areas of the Northeast and Midwest but are now ubiquitous across the US.

قطع کامل درختان جنگل‌های بکر،آلودگی رودخانه‌ها و نهرها، کثیفی ساحل ‌ها با روغن، فاضلاب یا پسماند صنعتی و ژخش دود خفه کننده وجود دارند اما برخی از مشکلات زیست محیطی که نشانه‌ای از مناطق قدیمی شمال شرق و غرب بودند امروزه در همه جای ایالات متحده وجود دارند

In rapidly growing and deconcentrated metropolitan regions, traffic congestion is so bad that it is fast approaching gridlock

در مناطق شهری غیرمتمرکز با رشد سریع،ازدحام ترافیک بسار بد است چون خیلی زود به ترافیک سراسری منجر می‌شود.( منظورش اینه که همه شهر قفل می‌سه تو ترافیک).

 

 

It’s not uncommon for commuters in parts of California or Atlanta to travel four hours by car on daily trips to and from work.

 

روزانه طی کردن4ساعت راه با ماشین به محل کار یا از محل کار برای مسافرین (رفت و آمد کنندگان) در بخشی از کالیفرنیا یا آتلنتا غیر معمول نیست

While traffic congestion is an environmental concern characteristic of all urbanized areas across the globe, countries such as the US that possess the expertise could have avoided these problems through better planning and resource management.

در حالی که ازدحام ترافیکی دغدغه زیست محیطی همه مناطق شهری در سراسر دنیا است، برخی از کشورهای دارای تخصص از جمله ایالات متحده باید بتوانند از طریق برنامه‌ریزی بهتر و مدیریت منابع از این مشکلات جلوگیری کنند.

Environmental problems of urbanized areas are highly interrelated and are often a consequence of dense development.

مشکلات زیست محیطی جوامع شهری به نسبت زیادی به هم مرتبط اند و اغلب نتیجه توسعه متراکم است

 

For example, areas that have grown rapidly but which have not made adequate provision for sewage and street drains become covered over with rainwater and flooding during storms.

به عنوان مثال مناطقی که به سرعت رشد پیدا کرده­اند ولی تدارک کافی برای پس­آب و اب­رو خیابان­ها نداشتند در طول طوفان با آب باران پر می­شوند و سیل در آنها جاری می­شود

 

This large scale runoff also pollutes streams, ponds and lakes in the metropolitan region and even threatens the quality of drinking water.

این حجم زیاد رواناب نهرها، تالاب­ها و رودخانه ها را در مناطق شهری آلوده می­کندوحتی کیفیت آب آشامیدنی را نیز تهدید می­کند

 

While toxic pollution is associated with industrial development, inadequate planning for home construction on a large scale is also the source for considerable environmental hazards.

با اینکه آلودگی­های سمی وابسته به توسعه های صنعتی اند برنامه ریزی نا­کافی برای ساخت خانه­ها در مقیاس وسیع منبعی برای خطرهای قابل توجه زیست­محیطی است

 

Water, solid waste and garbage pollution are problems of massive housing development, as is air pollution from the excessive use of automobiles.

آب، زباله های جامد و آلودگی نخاله ها و هم­چنین آلودگی هوایی ناشی از استفاده بیش از اندازه از اتومبیل مشکلات توسعه مسکونی کلان است.

 

According to the Environmental Protection Agency, air pollution is defined as any combination of ozone, carbon monoxide, sulfur dioxide, nitrogen oxide and hydrocarbons.

بنا به از خبرگذاری حفاظت زیست محیطی، آلودگی هوا از هرگونه ترکیب اوزون، منواکسید کربن ، دی اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن و هیدروکربن­ها تعریف می­شود.

 

Although regions vary with regard to which of these constituents are the most dominant, all urban areas suffer from this kind of pollution

با اینکه مناطق مختلف­اند با در نظرگرفتن اینکه کدام یک از اجزاء اصلی غالب است ،همه مناطق شهری از این آلودگی­ها رنج می­برند.

Its medical costs are estimated to be in the billions of dollars for individuals.

هزینه های پزشکی آلودگی­ها به صورت منفرد حدود چند بیلون دلار برآورد شده.

Another problem of air quality involves ‘suspended particulate matter’, i.e., the particles of dirt or liquid small enough to be suspended in the air and breathed into the lungs

مشکل دیگر کیفیت هواذرات معلق است یعنی: ذرات کوچک گردوغبار یا آب که در هوا معلق می­شوند و از راه تنفس وارد شش­ها می­شوند

 

This form of pollution is also hazardous to personal health.

این حالت از آلودگی برای سلامتی شخصی خطرناک است.

 

  • Like 4
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...