رفتن به مطلب

معرفي سيستم scada جايگاه هاي سوخت گاز طبيعي فشرده و پيشنهاد يك سيستم بهينه


ارسال های توصیه شده

به منظور كاركرد صحيح تجهيزات و بهره برداري دائمي از تجهيزات جايگاه هاي سوخت گاز طبيعي فشرده و كسب رضايت مشتريان از امر سوخت رساني به خودرو، همچنين كاهش هزينه هاي تعميرات و (cng)

نگهداري، ارائه به موقع خدمات تعمير و نگهداري پيشگيرانه مطابق با دستور العمل هاي سازندگان تجهيزات و در از قبيل cng جمع آوري داده هاي تجهيزات مختلف ايستگاه ،cng نتيجه بالا بردن راندمان سوخت رساني

كمپرسور(قلب جايگاه)، ديسپنسر(توزيع كننده)، دراير(خشك كن)، تابلوي اولويت بندي، تابلوي آشكار ساز گاز و ارسال، نمايش، كنترل و تحليل آنها ضروري مي باشد. در اين راستا لزوم نصب سيستم جمع ( f&g) و آتش در ايستگاه و مركز كنترل ايجاب مي نمايد. در اين مقاله، مقدمه (scada) آوري داده ها ، نظارت و كنترل آنها و ضرورت نياز به سيستم اسكادا، كليات يك سيستم اسكادا، مولفه هاي سخت افزاري ايستگاه هاي محلي و بررسي خواهد گرديد و در ادامه scada مركزي، نرم افزار هاي مورد نياز سيستم، رابط هاي ارتباطي سيستم چند روش جمع آوري داده هاي تجهيزات و ارسال آنها براي مانيتور، تحليل و كنترل داده ها معرفي شده، مزايا و معايب هر يك بررسي گرديده و در نهايت يك سيستم اسكادا بهينه پيشنهاد مي گردد.

 

در بسياري از صنايع نفت ،گاز، پتروشيمي، (scada) سيستم جمع آوري داده ها،نظارت و كنترل بر آنها شبكه هاي ارتباطي استفاده مي گردد. در اينگونه فرآيند هاي فراگير، سيستم اسكادا به اين دليل طراحي شده است كه به اپراتور اجازه دسترسي به اطلاعات حساس، مهم و بحراني از وضعيت سيستم بدون آنكه حضور فيزيكي در و بهره برداري دائمي cng جايگاه داشته باشد را بدهد.به عبارت ديگر كاركرد صحيح تجهيزات در يك ايستگاه از جايگاه و رضايت مشتريان از امر سوخت رساني گاز در جايگاه هاي گاز طبيعي فشرده، نياز به تعمير نگهداري و سرويس هاي دوره اي تجهيزات مطابق با دستور العمل هاي سازندگان تجهيزات مي باشد. جهت ارائه خدمات تعمير و نگهداري به موقع در دوران گارانتي و بعد از آن، لزوم مانيتور وكنترل نمودن پارامتر ها و همچنين بررسي آلارم ها و داده هاي تجهيزات براي خدمات رساني به موقع به جايگاه و به حداقل رساندن زمان توقف جايگا ه ايجاب مي نمايد.كه به اين منظور تامين، نصب و راه اندازي سيستم اسكاداي جايگاه هاي گاز طبيعي فشرده ضرورت مي يابد.

 

نسخه کامل این مقاله که نوشته مهندس مجتبی چاجی و مرتضی قندی می باشد را میتوانید از لینک دانلود کنید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...