رفتن به مطلب

نظرسنجی سری دوم مسابقه شهردار شهر نواندیشان



ارسال های توصیه شده

با سلام خدمت همه دوستان عزیز

خب بالاخره رسیدیم به مرحله نظرسنجی مسابقه :gnugghender:

 

فقط یه گله ای هم دارم :banel_smiley_4: این همه پیشنهاد شد که سری دوم این مسابقه برگزار بشه. اما بعد از بیشتر از 3 هفته فقط 3 نفر شرکت کردن. البته 4 نفر بودن، ولی جواب یکی از دوستان تو زمان پاک شدن پیغاما بود و پاک شد. خب بعدش هم نفرستاد که همینجا ازش معذرت میخوام. ولی امتیازش مثل امتیاز بقیه شرکت کننده ها محفوظه.

 

مسابقه شهردار شهر نواندیشان (سری دوم)

 

سوال مسابقه:

شهر نواندیشان با نیم میلیون جمعیت که از قشرهای مختلف اجتماعی و اقتصادی هستن به صورت یه شهر خوابگاهی واسه کلانشهر بزرگتر نزدیکش هست که مردم اغلب واسه کار به اونجا میرن. از نظر آب و هوایی هم آب و هوای خیلی خوب و معتدلی رو تو اغلب روزای سال داره.

این شهر از نظر تأمین خدمات مختلف واسه شهروندانش نسبتاً ضعیف هستش و دچاره کمبود فضای سبز و خدمات ورزشی و فرهنگی و تفریحیه. واسه همین خود مردم هم از هر نوع طرحی که جهت رفع این کمبودها باشه استقبال میکنن.

از طرفی تو بعضی نقاط یه سری مشکلات ترافیکی داره که لازمه اونجاها هم اقداماتی مثل زدن پل و تونل و ... انجام بشه.

ولی از یه طرف شهرداری از کمکای دولتی و عوارض اینا انقدر درآمد نداره که بخواد طرح هایی که هست رو خودش اجرا کنه و یه سری این کمبود خدمات رو تأمین کنه. هرچند که تو شهر زمین به اندازه کافی در اختیار داره.

از طرف دیگه خود سرمایه گذارا هم اونقدر به خاطر سودآوری پایینی که در حالت عادی برای انجام این پروژه ها هستش، رغبت ندارن بیان سرمایشونو بذارن که این طرحا رو اجرا کنن.

 

حالا شما به عنوان شهردار شهر نواندیشان، چه اقداماتی رو با چه اولویت هایی واسه این شهر انجام میدین؟ اقداماتی که هزینه داره، هزینه اجراشونو از کجا تأمین می کنین؟

 

جوابا تو پیغام بعدی گذاشته میشه

  • Like 18
لینک به دیدگاه

جوابا ماشالا خیلی خوب و مفصل هم داده شده :ws3:

با حوصله جوابا رو بخونین و به بهترین نظرات رای بدین :a030:

 

نظرات نفر اول:

از آنجایی که علت مهاجرت روزانه‌ی مردم به کلان‌شهر، کار و اشتغال است، شهرداری باید سعی کند تا با راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی زودبازده با جذب شاغلان، جلوی خارج شدن این سرمایه‌ی انسانی را بگیرد.

با توجه به این که شهرداری این شهر هیچ منبع درآمد قابل توجهی ندارد، باید سعی کند جهت انجام پروژه‌های عمرانی برای خود، اسپانسر فراهم کند به طوری که این اسپانسرها بخشی از هزینه‌ی پروژه رو متقبل شوند و از طرف دیگر امتیازات دیگری دریافت کنند مثلا اجازه تبلیغات (در صورت لزوم در سطح گسترده) به اسپانسر داده شود. این اسپانسرها می‌تونن طیف وسیعی رو شامل شوند: از ماشین‌های راه‌سازی برای انجام پروژ‌های احداث تونل و پل و... تا شرکت‌های مواد غذایی و...

 

یکی دیگر از راه‌های جذب درآمد برقراری ارتباط برای جلب همکاری NGOها و نهادها یا اشخاص خیر است تا با همکاری آنها به راه اندازی مجموعه‌‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی پرداخت. به عبارت دیگر هدف اصلی، سازماندهی و جهت دهی به فعالیت این گونه موسسات در جهت رفع نیازهای شهر است. چون در حالت عادی فعالیت این‌گونه نهادها پراکنده است و بازدهی لازم را ندارد.

 

در این حالت اولویت با پروژه‌های کوچک مقیاس با هزینه‌های اجرایی اندک است به طوری که نیاز به تامین زیرساخت‌های اولیه به صورت گسترده نداشته باشد. برای مثال مجموعه‌های تفریحی که اشتغال‌زایی، درآمدزایی و به طور کلی بازدهی اقتصادی بالایی داشته باشند. (مثلا با توجه به مساعد بودن آب و هوای این شهر در اکثر روزهای سال تاسیس یک مجموعه تفریحی روباز در کنار یک پارک گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسد.)

 

از طرف دیگر، میتوان با اعمال مدیریت در سطح محلی و جلب مشارکت مردم محل و با همکاری مستقیم خود آنها، شرکت‌های تعاونی ای را احداث نمود که اقدام به انجام پروژه‌های عمرانی در سطح همان محله بپردازند. مسلما سود حاصل از این گونه تعاونی‌ها به صورت مستقیم، شامل اعضای تعاونی و به صورت غیر مستقیم افراد محله می‌شود. در مقابل شهرداری هم مالیات و عوارض دریافتی خود را از اعضای این شرکت‌های تعاونی به طور کلی برمی‌دارد و یا از میزان آن می‌کاهد یا امتیازات دیگری مانند تراکم ( البته به صورت قانونی و در چارچوب طرح جامع مصوب) به آنها داده می‌شود. (البته این یه موردو خودمم مطمین نیستم که درست باشه یا نه! فقط به عنوان یه پیشنهاد دارم مطرح می‌کنم!)

 

لازمه‌ی این امر تعامل نزدیک شهرداری‌های محلی با ساکنان است. این امر می‌تواند با تشکیل جلساتی صورت بگیرد که درآن نمایندگان شهرداری و مردم محلی با یکدیگر به گفت و گو در این رابطه بپردازند.

 

نظرات نفر دوم:

اول اومدم یه جدول swot کشیدم طبق اطلاعاتی که از شهر به من دادید. بعد تحلیل ها رو شروع کردم و اینم خلاصه ی فکرایی که برای این شهر کردم.در ابتدا طرحهایی که برای این شهر دارم رو به صورت اولویت مینویسم و بعد راهها ی تامین بودجه رو در آخر خواهم گفت

 

 

1. اولین کاری که من برای این شهر انجام میدم استفاده از قوت بالفعل شهر هست: یعنی چی یعنی این که چون اولا آب و هوای این شهر در بیشتر روزای سال خیلی خوب و معتدل هست و زمین کافی هم در اختیار دارم گسترش فضاهای سبز به صورت ایجاد پارک های جنگلی شامل امکانات رفاهی خیلی خوب ( در دراز مدت) و ایجاد پارک ها ی توریستی شامل وسایل بازی برای کودکان و یه محیط تفریحی برای خانواده ها در سطح منطقه ( در کوتاه مدت)

در این جا چون شهر من خوابگاهی شده و مردم برای کار به کلانشهر نزدیک میرن هم یه فرصت هست برای من و هم یه تهدید... تهدید به خاطر این که اگر نتونم امکانات مناسبی رو ایجاد کنم مهاجرت به کلانشهر را خواهم داشت و از طرف دیگر فرصت برای این که اگر بتونم این مکان های تفریحی رو ایجاد کنم مهاجرت(منظورم اینجا مسافرت مثلا یک یا چند روز هست) از کلانشهر و بالطبع شهرهای دیگه رو به شهر خودم خواهم داشت و طبیعتا میتون اگر از این فرصت خوب استفاده کنم چه بسا کار آفرینی هم برای مردم شهر خودم ایجاد میشه: برای مثال اگر بتونم این امکانات توریستی و پروژه های فضای سبز و تفریحی ( نمونه اش رو میتونیم تو شهر شاندیز مشهد ببینم ...هم آب و هوای فوق العاده خوبی داره و هم نزدیک یه کلانشهر بزرگ مثل مشهد هست اما تونسته به رستوران ها و جاهای دیدنش یه درامد خیلی خوب و ثابت رو پیدا کنه, از هتل بگیر تا عوارض (نه صرفا برای راه , بلکه ورودی های اماکن تفریحی و ... ) تا جذب سرمایه های کلان از طریق سرمایه دارای شهرای بزرگ ایران , به طوری که من آخرین باری که رفتم به این شهر قشنگ میتونستم ببینم که بازار مسکن چقدر داغ شده بود , از ساخت ویلا بگیر تا احداث پروژه های توریستی دیگه)

 

2.از اونجایی که مردم برای کار به کلانشهر میرن و بر میگردن میتونم حدس بزنم که میانگین سنی جمعیت من بین 25 تا 40 باید باشه. خوب بالطبع این قشر از جامعه که کاری هستند برای من یه امتیاز بزرگ هست! اولا میدونم که مردم از طرح های پیشنهادی استقبال میکنند پس میتونم یه همایش در سطح شهر ( یا همایش هایی در سطح شهر توسط ) مردم رو جهت همکاری در این پروژه ها تشویق میکنم .. مثلا یه نمونه از برنامه ها میتونه ورزش های همگانی در آخر هفته ها باشه که در نقاط مورد نظر میتونیم هر از گاهی به مردم نهال هایی رو بدیم و مثلا پایه ی یک پارک جنگلی گذاشته بشه

و اینکه در این همایش ها از نقاط قوت شهر براشون خواهم گفت و سرمایه های پنهانی که میتونن از صنعت گردشگری داشته باشن.

 

به هر حال همه ی اینکارها با ریسک انجام میشه اما برای نجات شهر لازم هست ریسک کنیم.

 

3. سومین کار اعزام کارشناسانی برای بررسی معابر و راههای ارتباطی مهم داخل شهر هست, اینکه در کجا و چگونه راه با تونل جدید احداث بشه و پس از اون اقدام به اجرای این راهها به صورتی که اولویت راهها به طوری باشه که از شریان های مهم به مکان های توریستی مورد نظر هم دسترسی راحت باشه.

 

4. (که در اولویت آخر هست) ایجاد یه نوع فرهنگ که باعث شاخص شدن این شهر در منطقه بشه... برای مثال ایجاد کتابخانه های سیار در سطح شهر و یا ایجاد ایستگاه های کرایه ی دوچرخه و یا نصب بنر ها و تابلوهایی در سطح شهر که رفتارشون رو با سالمندان و یا گردشگران نهادینه کنه.

که البته با توجه به جوان بودن میانگین سنی باید توجه ویژه ای رو هم به فرزندان این خانواده ها داشت .. چرا که در آینده ستون اصلی شهر رو تشکیل میدن.

پس ایجاد مدارس( و یا استفاده از ساختمان هایی با کاربری منعطف) مراکز بازی و فرهنگسراها جهت آموزش های مختلف به بچه ها هم اهمیت داره.

 

 

حالا باید دید هزینه ی این اقدامات با توجه به کم بودن بودجه و عدم میل به سرمایه گذاری از کجا تامین میشه.

اولین کار میتونه باز در شکل همون همایش انجام بشه و در اونجا تسهیلات ویژه ای رو برای کسانی که سرمایه گذاری کنن قائل میشه که میتونه فروش زمینهای حومه با قیمت خیلی کم و بدون مالیات برای 5 سال باشه.. یا اجاره دادن زمین ها به مدت محدود به صورت رایگان (مثلا 10 سال) به شرطی که سودآوری کافی رو برای صنعت گردشگری داشته باشن.( اما بیشترین سعی من این میشه که این امتیازات قابل پس گرفتن باشه)

 

یا این کار میتونه توسط تبلیغات در رسانه های مختلف برای جذب سرمایه انجام بشه و تسهیلات رو توسط همون رسانه ها و اینترنت در دسترس همه گذاشته بشه.

 

پس از اقدامات اولیه برای پروژه های دیگه هزینه ها میتونه از گرفتن عوارض از گردشگران باشه , یا گرفتن وام هایی از دولت (که شاید با دیدن این تغییرات کمی راغب بشن)

یا جذب بازارهای داخلی و خارجی باشه( بالطبع جایی که توریستی باشه به دنبال خودش بازار کار خوبی رو هم خواهد داشت)

و اقداماتی از این دست

 

نظرات نفر سوم:

با توجه به شرایطی که گفتین، اول از همه بوسیله پرسشنامه نظر مردمو می پرسیم تا بدونیم اولویت با کدوم کمبوده. (این پرسشنامه هم جنبه نظرخواهی داره، هم جنبه اطلاع رسانی به مردم که چی؟ که ما می خوایم یه کارایی تو شهر بکنیم و خودی نشون بدیم.)

بعد اعلام می کنیم که اوراق مشارکتی بلند مدت تعلق می گیره. اینجوری از پول خود مردم برای ایجاد کاربری استفاده می کنیم و به محض راه اندازی سودشونو می گیرن. مثلا هر هزار تومن یک سهم) که همه مردم از قشهر های مختلف می تونن از این سهم برخوردار شن. (سرمایه گذارا هم ترغیب میشن بیان ببینن چه خبره)

در حین فروش این اوراق، برای رفت و آمد به شهربزرگ عوارض در نظر می گیریم. که این باعث میشه مقداری پول برای خدمات بدست بیاریم. این عوارض باعث میشه مردم یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنن یا عوارض پرداخت کنن که در هر دو صورت باعث میشه پول بره تو جیبمون! :دی و البته سود دیگه ای که داره اینه که مشکل ترافیکی هم تا حدی رفع بشه.

تعدادی برنامه ریز شهری رو به کار می گیریم تا برای زمین هایی از شهر (نه همش) کاربری خاص مشخص کنن. (حالا بعد میگم چرا)

در مرحله بعد، از اوراف مشارکت استفاده می کنیم و یک مجموعه تفریحی-ورزشی (مثل شهربازی) احداث می کنیم. سعی می کنیم فضای سبز مخصوصی برای این مجموعه در نظر گرفته بشه تا نه تنها پاسخگوی مردم شهر باشه بلکه مردم شهر بزرگ مجاور هم برای تفریح و گذران اوقات فراغتشون به اونجا بیان. (باز عوارض باید بدن که ما دوس میداریم :دی)

برای این مجموعه ورودی در نظر گرفته میشه. برای مردم خود شهر کمتر و برای مردم شهرهای دیگه بیشتر.

در مرحله بعدی مقداری از سود ناشی از اقدامات بالارو برای احداث یک بانک قرض الحسنه در نظر می گیریم و به بخش های خدمات برای ایجاد بخش های تولیدی کوچک مثل تولیدی پوشاک یا کیف و کفش یا فرش.. (بسته به نیاز شهر) وام داده میشه که سرمایه زیادی نمی خوان و می تونیم این محصولات رو با سود کمتر وارد بازار شهر مجاور هم بکنیم.

زمین هایی رو که کاربری خاصی روشون گذاشتیم با دادن وام از این بانک در اختیار مردم قرار میدیم. (می فروشیم)

که باعث میشه اونکاربری ایجاد بشه و شغلی هم بوجود بیاد.

سودی رو برای ایجاد پل و تونل در نظر می گیریم. (از سود عوارض)

و در نهایت (وقتی جیبمون پر پول شد :دی) کمبود سرانه های مختلف رو برطرف می کنیم.

تکمیل نظر:

اول اینکه با توجه به اینکه اقشار مختلف تو شهر زندگی می کنن، یه سری آدم گیر بیاریم بریزیم سر چهارراه ها یه سری جنس بدیم دستشون بفروشن. از اسکاج گرفته تا سیخ جوجه و پفک نمکی و جوراب و اینا

یه سریشون رمال باشن، یه سری هم شیشه شور (در جهت ارائه خدمات مختلف)

بعد اینکه مالیاتو زیاد کنیم، رو قبضاشونم بنویسیم این مقطعیه، و اینکه: سهم شما در آبادانی شهرتون تنها فلان تومن در ماه است. (یه جوری باشه گول بخورن فک کنن چه کار مهمیه و اینا)

بعدشم هر جا می خوان برن ورودی بدن. این هم باعث میشه در آمد ایجاد بشه هم اینکه مردم کمتر برن اینور اونور مشکل ترافیکی حل شه خود به خود.

واسه مشکل ترافیکی می تونیم از ورود وسایل نقلیه فرسوده جلوگیری کنیم.

واسه فضای سبز چند تا درخت می کاریم کنار گوشه خیابون دو تا نیمکتم میذاریم بشینن حال کنن.

چندتا هم مغازه می زنیم از هر کدوم چندتا شعبه، زنجیره ایش می کنیم که سرمایه شهر بیرون نره.

کلیم واسه طرحامون تبلیغ می کنیم که به مردم القا شده که کارمون حرف نداره بیست بیستیم ما.

بعد آخر کار یه سری نظرسنجی می دیم مردم پر کنن در مورد رضایت از شهر. بعد اعلام م یکنیم که 99 درصد مردم راضی بودن.

اینجوری دیگه مشکلی نداریم...! مگه مشکلی داریم ما الان تو شهرامون؟؟؟؟؟؟؟

 

نظرسنجی یه هفته تا 10 روز بازه :ws3:

  • Like 16
لینک به دیدگاه

انتخاب سخته.... همه مهندسا به نکات خوبی اشاره کردن :ws3:

 

من رای نمیدم. هر سه تاشون خوبن

  • Like 9
لینک به دیدگاه

نظر اول که کاملا اشتباهه

نظر سوم شهردار خوبی نمیشی عزیزم همه جا دموکراسی جوابگو نیس

نظر دوم علمی و خوب بود.

 

به نظرم بالا بردن جاذبه ها رفاهی و توریستی این شهر فرضی در اولویته ، ایجاد مراکز خرید مراکز تفریح مراکز آموزشی فضای سبز و هر انچه برای زندگی راحت نیاز هست مرحله بعد گسترش زیرساخت های حمل و نقل اسان به کلانشهر در اولویت هم مترو :w16:

  • Like 6
لینک به دیدگاه

درود محمد جان..ممنون از دعوتت...من نکاتی خوبی رو از نظرات دوستانم خوندم و فرا گرفتیم از نظراتشون...:icon_redface:

 

از اون مسابقاتی هست که خروجی علمی هم داره امیدوارم هر بار در ورژن های بعد سطح مسبابقه از نظر کمی و کیفی بالا بره..

 

.

.

.

 

در ضمن دوستان..مخصوصا دوستان تالار معماری در جریان هستن...من رو به مسابقاتی دعوت می کنن که انتخاب چند گانه باشه..و من به همشون رای می دم...

 

تو انتخاباتی که شما شهرساز ،ما رو محدود می کنین به نشانه ی اعتراض به این دیکتاتوری شرکت نمی کنم...والا معمار نشدیم که شهرساز جماعت به ما زور بگه:icon_redface:

.

.

.

ممنونم محمد جان...من رو همیشه تو لیست دعوت به این مسابقات قرار بدین...خیلی لذت بردم از خوندن نظرات دوستانم...:icon_redface:

  • Like 10
لینک به دیدگاه
درود محمد جان..ممنون از دعوتت...من نکاتی خوبی رو از نظرات دوستانم خوندم و فرا گرفتیم از نظراتشون...:icon_redface:

 

از اون مسابقاتی هست که خروجی علمی هم داره امیدوارم هر بار در ورژن های بعد سطح مسبابقه از نظر کمی و کیفی بالا بره..

 

.

.

.

 

در ضمن دوستان..مخصوصا دوستان تالار معماری در جریان هستن...من رو به مسابقاتی دعوت می کنن که انتخاب چند گانه باشه..و من به همشون رای می دم...

 

تو انتخاباتی که شما شهرساز ،ما رو محدود می کنین به نشانه ی اعتراض به این دیکتاتوری شرکت نمی کنم...والا معمار نشدیم که شهرساز جماعت به ما زور بگه:icon_redface:

.

.

.

ممنونم محمد جان...من رو همیشه تو لیست دعوت به این مسابقات قرار بدین...خیلی لذت بردم از خوندن نظرات دوستانم...:icon_redface:

 

سام عزیز اینکه همیشه سعی کنی همه رو از خودت راضی نگهداری چندان خوب نیست:ws3: گاهی باید تصمیم گرفت و محکم رفتار کرد تا جایی که یادم میاد همیشه به همه گزینه ها رأی دادی :ws38: دنیای واقعی به زیبایی جملات شاعرانه و به لطیفی ادبیات نیست:w02:

  • Like 9
لینک به دیدگاه
سام عزیز اینکه همیشه سعی کنی همه رو از خودت راضی نگهداری چندان خوب نیست:ws3: گاهی باید تصمیم گرفت و محکم رفتار کرد تا جایی که یادم میاد همیشه به همه گزینه ها رأی دادی :ws38: دنیای واقعی به زیبایی جملات شاعرانه و به لطیفی ادبیات نیست:w02:

 

درود دوست بزرگوارم..

 

من به برداشت شما از این حرکتم احترام می زارم...:icon_redface:

 

ولی می شه از یک دریچه ی دیگه اینجوری نگاه کرد..که من از هر اثر چه ادبی..چه هنری...و چه علمی...برداشتی دارم که به من کمک می کنه...

 

در مسابقه ی پیش رو...هر کدوم از دوستانم در هر بخش نظر جالبی دادن که برای منی که در حوزه ی شهرسازی اطلاع کمی دارم هم آموزنده بوده و هم نقطه ای آگاهی دهنده که برم دنبال هر کدوم از این نظر ها که ببنیم چه پیشتوانه ی علمی پشتش بوده...

 

من از قضاوت کردن فرار می کنم دوست خوبم....:icon_redface:

 

یک وقتایی عادت به اینکه حرف خودت رو محکم بزنی و قضاوت اشتباه کنی...مساوی خواهد بود با اینکه حق دیگری و ضایع کردی و با قضاوت اشتباه شخصیت خودت رو محکم زدی زمین...البته این حرف در معنای بالاتر و عمیق تر از موضوع هست...:icon_redface:

 

من سعی می کنم جنبه های دیگه رو ببینمم...شما هم جنبه های دیگه ای رو...

 

من هیچ وقت با خوندن نظر یک شهرساز در مورد یک موضوع خاص و قضاوت در موردش... به اون خطاب نمی کنم که شهرداری خوبی نمی شه....

 

یا حتی با خوندن نظر پخته ی یک شهرساز در مورد موضوع دیگه ..هیچ وقت به اون خطاب نمی کنم که شهردار عالی می شه....

 

چون با یک موضوع نمی شه یک کل رو نتیجه گیری کرد:icon_redface:

 

من صفر و 100 موضوعات رو بررسی نمی کنم...البته که این نوع نگرش..نگرش من هست...و سایر نگرش ها محترم...و من هیچ وقت به خودم اجازه نمی دم که سایر نگرش ها رو رد کنم...من بهشون احترام می زارم...:icon_redface:

سعی می کنم...قضاوت نکنم..و از هر دوستی به اندازه ی خودش بهره ببرم..که تا به حال اینگونه بوده...

 

شما می تونین از این جور رفتار من...راضی نگه داشتن دیگران رو برداشت کنین...ولی اونچه که براتون باز کردم...حقیقت پنهان و آشکار این کار من هست...:icon_redface:

 

آرامش پیشکش لحظه هانون:icon_gol::icon_redface:

 

 

  • Like 11
لینک به دیدگاه

اینکه از هر ایده ای میشه چیزی برداشت کرد و هر ایده نقاط قوت و ضعف داره کاملا صحیحه ، اما در این روش ها نکات کاملا متناقضی در هر کدوم وجود داشت که نمیشه جمعش کرد ، شما یک معمار هستی و به نوعی هنرمند بنا به ذائقه هنریت حرفی که میزنی درسته بنده هم یک مهندس صنایع هستم و ناچار به تصمیم گیری ، در تصمیم گیری بزرگترین آفت تردید هست ، بین گزینه های موجود باید بهترین رو انتخاب کنی و راضی شدن برخی و ناراضی شدن برخی دیگر رو به جون بخری ، در مورد شهردار موفق و غیر موفق با توجه به اینکه کارم در حوزه وزارت خونه متولی این کار هست هر روز با شهرداران در ارتباطم و میبینم که چه کسی موفقه و چه کسی نیست.

 

از کلیه مطالب شما در ضمن استقبال می کنم:ws3:

  • Like 7
لینک به دیدگاه

مرسی نظرات مفیدی بود icon_gol.gif و منم رای دادم. میشد دیگه؟!!:ws52:

و

نظرات نفر سوم من رو یاد دوره طلایی دولت نهم و دهم انداخت:banel_smiley_4:

  • Like 6
لینک به دیدگاه

کاملا میشه حدس زد کی کدوم نوشته رو نوشته:ws3:

لطفا دوستانی که الان نظر دادن که اولویت با ایجاد مراکز توریستی و فلانه دقت کنن تو صورت سوال هم اومده: اصن شهرداری بودجه واسه پروژه های عمرانی و ایجاد این مجموعه ها نداره دولت هم که کمکی نمی کنه. سرمایه گذارا هم که رغبت سرمایه گذاری تو اینجا رو ندارن:sigh: اول واسه این باید راه حل داد که ما تو این وضعیت از کجا بودجه بیاریم ؟؟!؟بعد که بودجه اوکی شد میایم میگیم باید چیکار کرد:ws37:

چقدر نظر دوم مثال خوبی زده بود شهر شاندیز.:a030: به قول معروق تبدیل تهدید به فرصت، استفاده از ظرفیت ها:ws3::a030:

  • Like 6
لینک به دیدگاه

من نظرات رو خوندم نظر همه دوستان عالی بود

ولی نظر شماره 3 رو انتخاب کردم چون مطالبی در عین جملاس طنز آمیزش عنوان کرد که واقعا" میشه باهاش یه شهر رو تکون داد و اینکه از جنبه های توریستی و طبیعی شهر برای کسب درآمد استفاده کنه تا بیشتر به اوضاع اقتصادی برسه

البته برای اینکه به اوضاع گردشگری و تفریحیش رسیدگی بشه نیاز به یه سری هزینه ها هست که باید تامین بشه که در قسمت اول نظر نفر سوم بهش اشاره شده چون تا تامین هزینه نشه نمیشه کاری رو پیش برد که محمد اشاره کرد که سرمایه دارها تمایل به شرکت در هیچ کار عمرانی و اجرایی رو ندارن پس باید بره به سمت عموم اقشار و....

در درجه ی اول برای شهر تامین اعتبارات شرط اوله و بعدش میشه چند قسمت تفریحی گردشگری با توجه به آب و هوای خوبش راه انداخت

در کل تامین اعتباراتش با عقل جور در میومد البته یه قسمتهای رو به صورت طنز بیان کرده بود که کلی خندیدم:ws28: اگه از اون قسمت فاکتور بگیریم نظر خوبی بود:a030:

  • Like 7
لینک به دیدگاه

مرسی از دوستانی که با دقت نظرات رو میخونن و رای میدن و رای خودشون با توضیحات میدن که خیلی بهتر هستش :w16:

 

چ جالب.:ws3:شهردار قبلی کی بود؟:ws52:

 

دوره قبلی شادمهر و ارغوان انتخاب شدن. دور اول تیمای دو نفره از یه شهرساز و یه غیرشهرساز تشکیل میشد. :ws3:

http://www.noandishaan.com/forums/thread82173.html

 

مرسی نظرات مفیدی بود :icon_gol: و منم رای دادم. میشد دیگه؟!!:ws52:

و

نظرات نفر سوم من رو یاد دوره طلایی دولت نهم و دهم انداخت:banel_smiley_4:

 

نظرسنجی برای همه آزاد هستش. :a030: بخشی از امتیاز این دوستان رو نظرات و رای های داده شده در بر میگیره :w16:

کاملا میشه حدس زد کی کدوم نوشته رو نوشته:ws3:

لطفا دوستانی که الان نظر دادن که اولویت با ایجاد مراکز توریستی و فلانه دقت کنن تو صورت سوال هم اومده: اصن شهرداری بودجه واسه پروژه های عمرانی و ایجاد این مجموعه ها نداره دولت هم که کمکی نمی کنه. سرمایه گذارا هم که رغبت سرمایه گذاری تو اینجا رو ندارن:sigh: اول واسه این باید راه حل داد که ما تو این وضعیت از کجا بودجه بیاریم ؟؟!؟بعد که بودجه اوکی شد میایم میگیم باید چیکار کرد:ws37:

چقدر نظر دوم مثال خوبی زده بود شهر شاندیز.:a030: به قول معروق تبدیل تهدید به فرصت، استفاده از ظرفیت ها:ws3::a030:

 

عمراً درست حدس زده باشی :w02:

  • Like 9
لینک به دیدگاه

سلام به همه دوستان

من نظر و ايده نفر دوم رو قبول دارم چون بيشتر شبيه نظر خودم بود.

(آخه منم از جدول

swot استفاده كرده بودم و يه چيزايي رو هم خودم اضافه كرده بودم)

حيف كه..................

فداي سر محمدعارف عزيزم

:icon_gol:

  • Like 5
لینک به دیدگاه

مایه ی بسی شادمانی است که شرکت کننده ها امید دارن که حداقل نفر سوم میشن:ws28:

تو رو خدا ببندین نظر سنجیو. نتایج مشخص شد. :banel_smiley_4: این بندگان خدا که رایشون پایینه آبرو دارن خوب:4564::ws3:

  • Like 6
لینک به دیدگاه
مایه ی بسی شادمانی است که شرکت کننده ها امید دارن که حداقل نفر سوم میشن:ws28:

تو رو خدا ببندین نظر سنجیو. نتایج مشخص شد. :banel_smiley_4: این بندگان خدا که رایشون پایینه آبرو دارن خوب:4564::ws3:

عزیزم تعداد رای مهم نیس

آبرو که به این چیزا نیس :ws3:

 

آدم به قول تو اینجا آبروش میره دو تا چیز یاد میگیره دو روز دیه سرشو می گیره بالا نظر میده کلی ذوخ می کنه :ws3:

  • Like 5
لینک به دیدگاه

اون بیچاره ها خودشون فهمیدن که اشتباه کردن شرکت کردن...............:icon_pf (34):

شما دیگه نمک رو زخمشون نپاشین.........:w821:

  • Like 6
لینک به دیدگاه

و اما میرسیم به مرحله اعلام نتایج :gnugghender:

 

70 درصد امتیاز رو نظرات بچه ها در برمیگیره و 30 درصد هم نظر کارشناسای شهرسازی. در مجموع از 100 امتیاز محاسبه میشه :w16:

 

حالا امتیازی که هرکدوم از شرکت کننده ها از آرای 70 امتیازی نظرسنجی گرفتن:

 

نفر اول: 14

نفر دوم: 46.66

نفر سوم: 9.33

 

و اما امتیازی که کارشناسا دادن از 30 :

 

نفر اول: 14.25

نفر دوم: 21

نفر سوم: 12.75

 

و اما کلیت توضیحاتی که کارشناسا درباره نظرات داده شده دادن:

 

نفر اول و سوم فرآیند درستی رو در پیش نگرفتن ولی نفر دوم ساختار کارش بهتر بود نسبت به بقیه.

من اومدم خودم نقاط ضعف و قوتی رو که تو صورت سوال گفته بودی رو لیست کردم و هر نظری که به اونا اشاره کرده بود یه نمره دادم ..

یه سری مثال هم میزنم مثلا کمبود فضای سبز یه نقطه ضعف بود که تو صورت سوال گفته بودی، از طرفی ایجاد فضای سبز هم هزینه داره و هم زمان بر ... ولی همه گفته بودن که چون اب و هوا خوبه مردم میان اینجا در صورتی که اول باید فضا موجود باشه ...

 

در مورد استفاده از زمین هایی زیادی که تو شهر بود فقط یه نفر گرفته بود که اجاره بدیم ... که مورد خوبی بود

 

در مورد مشکل ترافیک که عمدتا صبح و بعد از ظهر اتفاق میوفته یعنی زمان رفتن به سر کار و برگشتن کسی اشاره نکرده بود

 

در مورد کمبود کاربری های فرهنگی و ورزشی کسی اشاره نکرده بود

 

در مورد شهر شاندیز هم که اکثرا تعریف و تمجید کردن ... شاندیز چون در کنار مشهد هست و مشهد پتانسیل بالایی برای جذب مسافر داره اینطوریه ... یعنی یه شهری هست که از همه جای دنیا ممکنه به مشهد بیان چون یه شهر مذهبیه و حرم امام رضا رو داره ... ولی در حالت عادی اگه این شهر همچین پتانسیلی رو نمی داشت مطمئنن شاندیز هم اینطوری نبود ... از طرفی شاندیز مشکل فضای سبز نداره در حالی که شهر فرضی ما مشکل کمبود فضای سبز برای 500 هزار نفر رو داره چه برسه به تامین فضای سبز برای گردشگر و مسافر ...

 

نفر اول خیلی دید محدودی نسبت به قضیه داشت و بیشتر جنبه های اقتصادی و عمرانی پروژه رو در نظر گرفته بود هرچند به NGO هم یه اشاراتی داشت

 

نفر دوم خیلی جامع به موضوع نگریسته بود. اون SWOT اولی رو خوب اومده بود

اینکه یه شناخت تحلیلی از شهر به دست بیاریم خیلی خوب بود ولی بعدش دیگه ولش کرد و نگفت این شناختی که به دست میاریم رو با گروه های ذینفع و ذینفوذ و مشارکت مردم کامل تر میکنیم و به نظرات خودش بسنده کرد. در مورد اینکه گفتن مردم از شهر خارج میشن هم یه فرصته هم یه تهدید من هرچی فشار آوردم نفهمیدم کجاش میتونه فرصت باشه و به نظرم توجیه خوبی نبود.

در مورد گزینه دوم که گفتن چون مردم برای کار به کلانشهر میرن پس جمعیت شهر ما فعاله هم به نظرم توجیه خوبی نبود اصلا به صورت دیفالت جمعیت ایران فعال هستش دیگه نمیخواد قضیه رو پیچیده کرد ولی همایش اینا رو خوب اومد.

 

نفر سوم خوب موضوع رو شروع کرد ولی همون بند اول کار رو خراب کرد!ایشون گفتن ما پرسشنامه پر میکنیم و نظر مردم رو میپرسیم که کمبود هارو شناسایی کنیم، تا اینجاش خوب بود بعدش گفت این کار رو میکنیم که خودی نشون بدیم اینش خرابش کرد و من اینجوری برداشت کردم که نظر مردم فقط سوریه

بعدش برای شناخت کمبودها فقط نظر مردم کافی نیست...یکی از رئوس شناخت کمبودها نظر بقیش میشه نظر تیم متخصص و مسئولین و در کل گروه های ذینفع و ذینفوذ

بحث اوراق مشارکت هم به نظر من آرمانیه و جواب نمیده..همین جوریش هم مردم به شهرداری اعتماد ندارن چه برسه به اینکه پولاشون رو هم بدن دست شهرداری

در کل ایشون فرآیند تامین مالی شهرداری رو خیلی ساده در نظر گرفتن و با دادن چنتا راهکار و یه چرخه جیب شهرداری رو پر پول کرد...بالفرض که مردم پولشون رو دادن شهرداری بعدش شهرداری بره بانک بزنه بانک بره پولا رو بده به باد هوا و مابقی ماجرا. این تامین مالی به این صورت تبعات زیادی رو داره که اصلا بهش فکر نکردن و فقط به فکر تامین مالی شهرداری بودن وهمین دیگه.

 

 

و خب نهایتاً امتیاز نهایی شرکت کننده ها از 100:

 

نفر اول: 28.25 امتیاز: maryam39 : نفر دوم مسابقه: 150 امتیاز

نفر دوم: 67.66 امتیاز: reza-khan : نفر اول مسابقه: 200 امتیاز + مدال اندیشه طلایی

نفر سوم: 22.08 امتیاز: pari.v : نفر سوم مسابقه: 100 امتیاز

کسی هم که متأسفانه و با عرض شرمندگی نظراتش پاک شد: ستاره193 : 50 امتیاز

  • Like 9
لینک به دیدگاه
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...