Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 شهریور، ۱۳۸۸ برج ایفل در ۳۱ مارس سال ۱۸۸۹ به مناسبت صدمین سالگرد جشن انقلاب فرانسه، افتتاح شد؛ این بنا صرفاً به همین دلیل ساخته شده بود، پرنس «والز» (Wales)- پادشاه ادوارد (VII) انگلیسی، برای اولین بار، این بنای تاریخی را افتتاح كردند. از میان ۷۰۰ طرح پیشنهادی ارایه شده، از طراحان متفاوت، طرح «گوستاو ایفل» (Gustave Eiffel) با توجه به دارا بودن اكثریت آراء، مورد قبول واقع شد. اگرچه كه این طرح در ابتدا با موافقت همگان همراه نبود، از جمله گیدوماپاسان)نویسنده(، امیل زولا )نویسنده(، چارز گارنیز)معمار اپرای گارنیز Opera Garnier( مخالفان اصلی آن بودند. برج ایفل اكنون در صد و بیستمین سال تولد خویش است. گوستاو ایفل، در سال ۱۸۸۴، مطالعات خود را در این زمینه آغاز كرد و بعد از آن در سال ۱۸۸۷، ساخت آن را شروع كرد كه به مدت دو سال و دو ماه و ۵ روز به طول انجامید. این برج دارای ۰۳۸/۱۸ قطعه و وزن كل آن ۱۰۰/۱۰ تن است، تعداد كارگرانی كه در ساخت این برج شركت داشتهاند، ۳۰۰ نفر ثبت شده است. ارتفاع برج ایفل ۳۲۴ متر )با در نظر گرفتن آنتن( است، كه تا سال ۱۹۳۰ بلندترین ساختمان جهان بود؛ و ارتفاع آن، بنا بر تغییرات دما تا ۱۵ سانتیمتر متغیر میباشد. تعداد بازدیدكنندگان تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۴، تعداد ۱۷۱/۴۷۶/۲۱۶ نفر اعلام شده است. این بنای حیرتانگیز، دارای ۱۶۶۵ پله میباشد، كه البته از طبقه دوم تا انتها، آسانسور هم دارد. برج ایفل در شهر پاریس یكی از چشمنوازترین دیدنیهای فرانسه و به عبارتی دنیا میباشد. برج ایفل در دوران عمر خود تاكنون شاهد صحنههای واقعی عجیبی بوده است، از جمله میتوان به كوهنوردانی كه در سال ۱۹۵۴ به ارتفاع آن صعود كردند و یا پرش دو چترباز انگلیسی در سال ۱۹۸۴ اشاره كرد. ایفل هر ۵ سال یكبار، دوباره نقاشی میشود كه مستلزم مصرف ۵۰ تن رنگ است. ۰۰۰/۳۵۲۱ وات پروژكتور روشنایی داخل برج را تامین میكنند. برج ایفل دارای سه طبقه یا به عبارتی سه صحن متفاوت است، رستوران بسیار گرانقیمتی كه قبل از رفتن حتماً باید میز خود را رزرو كنید. در طبقهی اول، ژول ورن (Jules Verne) در طبقه دوم و نیز باری كه در طبقه سوم واقع شده است. یك ساعت قبل از غروب خورشید شهر بهترین و زیباترین تصویر را، از این طبقات و به خصوص طبقه فوقانی برای بازدیدكنندگان به نمایش میگذارد. در طبقهی اول برج ایفل نمایشگاهی از عكسهای گوناگون از دوران گذشته وجود دارد، كه ما را به سالهای ۱۹۰۰ میبرد. پیراهنهای بلند زنان، چترهایی كه در دست میگرفتند، كلاههای گوناگونی كه نجیبزادگان آن زمان بر سر مینهادند تصاویری از سالهای گذشته را در ذهن، مجسم میسازند. رستورانهای متعددی در طبقهی اول واقع شده است كه مهمترین آنها رستوران روسها (Russian) میباشد كه دارای جوی كاملاً روسی است و تصویری زنده از مسكو را در ذهن شكل میدهد. سالن تاتر آلتیتود (Altitude)، كه صحنهی نمایش تاترهای شاخص و قابل تحسین فراوانی بوده است، نیز در همین طبقه واقع شده است. توریستها، علاقهی زیادی به تماشای پاریس از بالاترین نقطهی برج نشان میدهند و تنها دلیل، آن است كه منظرهی بسیار شگرف و زیبایی را در مقابل چشمانشان به نمایش میگذارد. مغازههای متعددی، كارت پستالهای مشهور و زیبای مخصوص برج ایفل را در اختیار بازدید كنندگان قرار میدهند، طبق درخواست بازدیدكنندگان در سال ۱۸۸۹، مدیریت برج ایفل كارت پستالهای مشهوری كه «لیبونیس» (Libonis) نام داشتند را به نمایش گذاشت، توریستها، این كارتها را به دلایل متعدد شخصی برای دوستان خود میفرستند: دعوت به شام، كارت تشكر و سپاسگذاری، قرار ملاقات گذاشتن و حتی اگر سالیانه ۶ میلیون نفر هم از برج ایفل دیدن كنند، باز هم تعداد كسانی كه چشم به آن دوخته اما هرگز موفق به بالا رفتن پلهای از آن نیستند بسیار زیاد است، و نیز چه بسیار افرادی كه آن را به خوبی میشناسند اما همچنان آرزوی دیدنش را در دل میپرورانند. و در پایان طبق همهپرسی، كه از برخی از كشورهای دنیا از جمله ژاپن، امریكا، اسپانیا، انگلیس و شده است مبنی بر ذكر نام سه بنای تاریخی در اروپا؛ تقریباً میتوان گفت كه همهی آنها اولین نامی كه به زبان میآوردند «برج ایفل» است. و این خود نشانگر شهرت جهانی و زیبایی منحصر به فرد، این شاهكار در قلب فرانسه است. نگاهی كوتاه به زندگی گوستاو ایفل Gustave Eiffel در سال ۱۸۳۲ در دیجون (Dijon) متولد و در سال ۱۸۵۵، از دانشكده هنرهای صنعتی. فارغالتحصیل شد. ایفل قابلیت و توانایی ویژه خود را در ساختن بناهای بسیار زیادی نشان داد، از جمله میتوان به دو نمونهی برجستهی «پورت ویادوكت» (Porto Viaduct) در رودخانهی «دورو» (Douro) سال ۱۸۷۶، و نیز «گارابیت ویادوكت» (Garabit Viaduct) سال ۱۸۸۴- اشاره كرد. او با ساخت برج ایفل به اوج شهرت خود رسید. و سرانجام در ۲۷ دسامبر ۱۹۲۳ دیده از جهان فرو بست. 1 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 مهر، ۱۳۸۸ برج بلند سی اِن ترونتو در کانادا 553.33 متر ارتفاع 1976 زمان اتمام 2میلیون بازدید کنندگان در هر سال 130،000 تن وزن 400،000 پیچ دکل ارتباطی 57 میلیون دلار هزینه بیش از 300 کیلومتر در ساعت تحمل باد 75 برخورد رعد و برق برای هر 65 سال مقدمه برج سی اِن یک برج کانادایی است و 550 متر ارتفاع آن است و بلند ترین ساختمان در جهان است.تقریبا هر سال 220 نفر بازدید کننده که میتوانند از ان لذت ببرند و بهره ببرند.آنها میتوانند اطراف را از ارتفاع مختلف ببینند. در 342 متری کف شیبشه ای وجود دارد و در 351 متری رستوران و طبقه اصلی بازدیدکنندگان و در 447 متری بالاترین ارتفاع که می توانند نقاط دیگر را مشاهده کنید.برج سی اِن در مرکز شهر تورونتوی کانادا قرار دارددسترسی به برج سی اِن آسان است از طریق تی.تی.سی .:رانندگی به ایستگاه اصلی و قدم زنان تاقسمت جنوب غربی که مسیرآسمان(راه رفتن در آسمان) نام دارد.امروز برج سی اِن کانادا تنها مرکز توریستی مرکز توریستی ترنتو است و قسمت مهم خط هوایی همچنین از مهمترین ومکانهای برجسته است. 1 لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 مهر، ۱۳۸۸ در یک روز با هوای خوب شما را به یک منظره زیبا و شگفت انگیز را در بالای یک شهر وسیع می برد می بینید ، در واقع حالا یک تصویر از شهر تورنتو را می بینید که واقعی است. در اطراف محوطه قدم بزنید و کل شهر را از پنجره نظاره کنید.شما میتوانید در رستوران با قیمت های متغیر و فضایی با آرامش بنشینید و شاید هر کسی آن را انتخاب ننماید.اگر می خواهید یک نفس راحت و با استفاده از هوای پاک بکشید به طبقه پایین شیشه ایی بروید.این مکان وجود دارد که به بیرون از اینجا بروید و در اطراف قدم بزنید و مانند یک زندانی که با ضریب امنیتی باد ازمناظر دیدنی زیبا به داخل که بر می گردید یک سمت از کف شیشه ای توسط فرش پوشیده نیست تا شما بتوانید در این منطقه قدم بزنید و 350 متر پایین پایتان را تماشا نمائید.پایین پله ها شما عملاً بروی شیشه قدم می زنید در تمام مدت اما بنام دلایل عجیبی کاندیدای دیوانه تصمیم گرفته اند فرش روی آن بگذارند.بازدید از برج در ابتدای شب خصوصا یک ساعت قبل از زمان غروب آفتاب عقیده ایی خوب است. در آنجا چند ساعت بمانی تا کاملا هوا تاریک شود در آن زمان غروب منظره ایی بسیار زیبا دیده می شود و در شب با تغییر زمان منظره ای بسیار زیبا دیده می شود که کاملا متفاوت در مقابل در مقابل دیدگان شما است که باید ایستاد و تماشا کرد.برای افرادی که نمی خواهند زیاد بالا بروند با پرداخت 8 دلار می توانند تا در ارتفاع450 متر بالا بیایند.واقعا لازم نیست تا آن ارتفاع بروند ولی در آنجا دید بهتری وجود دارد .بنابراین چنانچه شما نترسیده ایید کمد شیشه ایی بیشترکه در مقابل شما قرارد دارد.در زیر پا بهتر زمین را مشاهده می نمائید.بنابراین چنانچه شما هنوز نترسیده ایید از این ارتفاع شما باید ملاحظه نمایید که آن یک با ارزش است که به هر روشی به آنجا رفته اید فکر کنید به اینکه ممکن است شما هیچ وقت در طول زندگی تان به بالای برج نروید. This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 500x667 and weights 40KB. انعام ویژه یک انعام ویژه از طرف آقای هرپرس یک قرار ملاقاتی گذاشت(شاید در بعد از ظهر بعدی)برای یک گروه 20 نفری گذاشت و برای هر نفر مبلغ 12 دلار برای هر نفر به منظور بازدید تعیین شد در صورتی که در غیر این صورت هزینه بلیط هر نفر 26 دلار است. لینک به دیدگاه
alireza&sepide 5478 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 مهر، ۱۳۸۸ تاریخچه کار ساختمان در سال 1973 شروع شد.8 ماه بعد این برج ساخته شده ناتمام بلندترین ساختمان تورنتو بود و در ابتدای سال 1974 بلندترین ساختمان در کانادا شد،در سال 1975 تمام و در سال 1976 باز گشایی عمومی شد.در سال 1995 برج در رده یکی از 7 عجایب در دنیای مدرن شد.در سال 1996 برج بعنوان بلندترین ساختمان های دنیا معرفی گردید.(در سایت برج)در سال 1997یک شرکت بزرگ املاک یک قرارداد کاری و اجاره برای برج امضا نمود و در سال 1998 یک محیط سرگرمی بزرگ و گران قیمت برای عموم ایجاد گردید برج برای بخش برنامه های تلویزیونی و مخابراتی استفاده می شود و بهترین روش برای ازبین بردن نقاط کور در منطقه تورنتو است. برای مشاهده این عکس در ابعاد واقعی اینجا را کلیک کنید احساس و خاطره ی شخصی وقتی که به طبقه همکف برج می رسید سفر جالب سیاحتی شروع شده است.بعد از همسو شدن با سایر بازدیدشدگان به اولین نگهبانی می رسید. یک سیستم نسیم ملایمی را به شما می دهد که در لباسهای خود احساس میکنید و شما آن را استشمام می نمائید.اگر شما با موفقیت از آن عبور کردید متاسفانه مجبورید دوباره آن را طی کنید که به یکی از 4 آسانسور می رسید. آسانسور با سرعت 20کیلومتر در ساعت بازدیدکننده ها را به منطقه بازدید می برد و این عمل مدور 1 دقیقه طول میکشد. This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 500x373 and weights 36KB. ترجمه:سپیده & علیرضا 1 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 فروردین، ۱۳۸۹ برج ایفل که در زبان فرانسه La Tour Eiffel نامیده می شود، برجی فلزی است که در یک فضای سبز عمومی (Champ de Mars) در مجاورت رود سن (Seine) در پاریس بنا شده است. ایفل مرتفع ترین بنای پاریس، در زمره مشهورترین نمادهای جهان است که امروزه از مهمترین مراکز جذب توریست به شمار می رود. نام ایفل در حقیقت برگرفته از نام گوستاو ایفل (Gustave Eiffel) طراح این برج باشکوه است اعداد و ارقام برج ایفل با 300 متر ارتفاع تقریبا معادل یک ساختمان 70 طبقه می باشد، با انضمام یک آنتن 24 متری که در بالای آن قرار گرفته ارتفاع کلی برج به 324 متر - یک ساختمان 81 طبقه - می رسد. ایفل در سال 1889 به عنوان مرتفع ترین برج جهان بنا شد و این عنوان را تا سال 1930 که آسمانخراش کرایسلر (Chrysler) با 319 متر ارتفاع در شهر نیویورک ساخته شد، حفظ کرد. امروزه ایفل، در کشور فرانسه پس از برج فرستنده Allouis Longwave با 350 متر ارتفاع، در رده دوم قرار دارد، اما در شهر پاریس کماکان رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در این بنا 7,300 تن فلز به کار رفته و وزن کلی آن 10,100 تن می باشد. تعداد پله هایی که به نوک برج منتهی می شود تقریبا پس از هر بار بازسازی تغییر کرده، در ابتدا 1,710 پله وجود داشت، در اوایل دهه 1980 پس از اولین بازسازی، تعداد آنها به 1,920 رسید و امروز نیز 1,665 پله در ایفل به چشم می خورد. بسته به دمای محیط اطراف، نوک برج ممکن است بر اثر انبساط فلزات، در قسمتی از برج که به سمت خورشید است، تا هشت سانتی متر تغییر مکان داشته باشد. به منظور حفاظت در مقابل زنگ زدگی هر هفت سال یک بار با استفاده از 50 تن رنگ، ایفل را رنگ می کنند. رنگ هایی که به کار گرفته می شود بسته به موقعیت متغیر است، در حال حاضر رنگ ایفل تقریبا قهوه ای است. تاریخچه این بنا بین سالهای 1887 تا 1889 به عنوان ورودی یک نمایشگاه بین المللی (Exposition Universelle) که به مناسبت یکصدمین سالگرد انقلاب فرانسه برگزار می شد، در مختصات جغرافیایی 48°51′29″N و 2°17′40″E ساخته شد. ایفل در روز 31 ماه مارس سال 1889 افتتاح شد و از 6 ماه مه همان سال در معرض بازدید عمومی قرار گرفت. سیصد کارگر با استفاده از تعداد سه میلیون و پانصد میخ پرچ، 18,038 قطعه فلز ساختمانی را به هم متصل کردند. عملیات ساخت چنین بنایی بدون شک با خطرات بسیاری همراه بود، زیرا بر خلاف آسمان خراش های عادی، این برج روباز و بدون طبقات میانی بنا شده و عملا به جز دو طبقه که در پایین آن قرار دارد، چیز دیگری به چشم نمی خورد. به دلیل دقت و احتیاط فراوانی که در ساخت بنا به منظور حفظ جان کارگران به عمل آمد، ساخت این برج عظیم تنها یک نفر تلفات داشت، آنهم در زمان نصب آسانسوری که توسط شرکت Otis، بزرگترین شرکت سازنده آسانسور در جهان، انجام شد. از ابتدای قرن بیستم، تاسال 1909 که در مجاورت ضلع جنوبی ایفل یک مرکز رادیویی دائمی ساخته شد، از ایفل به عنوان فرستنده رادیویی استفاده می شد. از سال 1957 این برج جهت ارسال رادیو و تلویزیون FM استفاده می شود. ایفل دو رستوران به نام های Altitude 95 در طبقه اول (95 متر بالاتر از سطح دریا) و Jules Verne که یک رستوران فرانسوی بسیار گران قیمت مجهز به آسانسور خصوصی است، قرار دارد. رخدادها در سال 1930 با اتمام آسمانخراش Chrysler در نیویورک، ایفل عنوان مرتفع ترین برج جهان را از دست داد. بین سالهای 1925 تا 1934 تابلو های تبلیغاتی شرکت سیتروئن (Citroën)، به عنوان مرتفع ترین بیل بوردهای جهان، زینت بحش سه وجه برج بودند. در سوم ژانویه سال 1956 قسمت بالای برج طعمه حریق شد. در سال 1959 آنتن رادیویی فعلی به بالای برج افزوده گشت. در سال 2000 نورافکن های پر قدرت در برج نصب شد و از آن تاریخ تا کنون هر شب نمایشی از نورهای رنگارنگ برج، برفراز آسمان شهر پاریس اجرا می گردد. در 28 نوامبر سال 2002 شمار بازدید کنندگان ایفل به 200 میلیون نفر رسید. در ساعت 7:20 بعدازظهر روز 22 ژوئیه سال 2003، در اتاق تجهیزات فرستنده رادیویی ایفل، آتش سوزی رخ داد و فرو نشاندن آتش 45 دقیقه به طول انجامید. خوشبختانه این واقعه تلفات جانی به دنبال نداشت. نام 72 تن از دانشمندان و مهندسین فرانسوی که در راه اندازی و ساخت این پروژه همکاری داشته اند، بر روی برج حک شده است. روی این حکاکی در اوایل قرن بیستم با رنگ پوشانده شد. در سال 1986 مجددا شرکتی به نام (SNTE (d'Exploitation de la Tour Eiffel Société Nouvelle به بازسازی این حکاکی پرداخت. شرکت مذکور طی قراردادی با مقامات شهر پاریس مسئولیت اداره و نگهداری ایفل را عهده دار شده است. برگرفته از مجله ی اینترنتی فریا 4 لینک به دیدگاه
parikoochooloo 10748 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 فروردین، ۱۳۸۹ دیدم یه همچین تاپیکی وجود داره گفتم حالا که تو سیستمم چند تا عکس از مراحل ساخت برج ایفل دارم اینجا بزارم... نام برج ایفل از نام طراح آن، گوستاو ایفل گرفته شده است. گوستاو ایفل Gustave Eiffel مهندس راه و ساختمان فرانسوی و خبره در ساخت پلهای فلزی به نام یک کار نمایشگاهی این برج سترگ را ساخت. بنای برج ایفل میان سالهای ۱۸۸۷ و ۱۸۸۹ میلادی ساخته شد (در دو سال). و در ۶ می۱۸۸۹ برای بازدید کنندگان گشایش شد. برای ساخت این بنا کارگران ۱۸۰۳۸ تکه آهن را با دو و نیم میلیون پیچ به هم متصل کردند طراح ساختاری این سازه، موریس کوشلین Maurice Koechlin بوده است. در آن زمان از آن به نام برج رادیویی بهره گیری میکردند بر خلاف همگی پیروزی های کاری که در پرونده ایفل بود این کار مورد پسند فرانسویها قرار نگرفت و همیشه از آن انتقاد میکردند. آنقدر او را مورد نقد قرار دادند که او سالها خانه نشین شد و به پژوهش پرداخت و دیگر هیچ کار عملی ارائه نداد. آن زمان فرانسویها غافل بودند که روزی همین کارخانه تیرآهن به مکانی دیدنی و پر درآمد برای کشورشان تبدیل میشود، سالانه نزدیک ۵/۵ میلیون نفر از آن بازدید میکنند. بلندی برج ایفل (بدون در نظر گرفتن آنتن تلویزیونی ۲۴ متری بر فراز آن) ۳۰۰ متر (۹۸۶ فوت)؛ و وزن تقریبی آن ۷۰۰۰ تن میباشد. ۱۶۶۵ پله تا بالاترین نقطه برج هست که البته پلههای طبقه دوم به بالاترین نقطه برج به روی بازدیدکنندگان بسته است. ساختار این سازه به شکلی است که باز و بدون طبقههای میانی (به جز دو سطح) میباشد. یک سمت آن رودخانه سن و سمت دیگر البته کمی دورتر دو بنای کم و بیش گنبدی شکل و زرین رنگ دیده میشود که ان ولید (Les Invalides) نام دارد و گور ناپلئون آنجاست تصویری از اولین آزمایشات مقاوم سازی برج ایفل 2 لینک به دیدگاه
armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۹ ساختار و فضا سیستم های انرزی بریا ایجاد بیشترین کارایی با کمترین ماده در هم ادغام می شوند . هر کدام از آنها یاد آور این نکته است که معماری در باره مردم نیازها و آرزوهای آنان است در زمانه تحولات اجتماعی و فن آورانه الگوهای سنتی مر بوط به چگونگی کار – زندگی -بازی- و ارتباط مورد تشکیکقرار می گیرد برای اینکه به طرز سازنده ای به این چالش تغییر واکنش نشان داد ,ضروری است در ماهیت ساختمانها و چگونگی ارتباط آنها با ساختارسنتی شهر ها تردید کرد . این برج 42 طبقه که در محله منهاتان قرار گرفته و به یک ساختمان سبک آرت دکو که یکی از نشانه های مهم شهری منهاتان است در سال های 28-1920 شاخته شده الحاق شده است به گونه ای که بر روی این ساختمان قرار گرفته است گروه سر نرمن فاستر و شرکا برای این برج ساختار تاریخی را که بارها در آلمان انگلستان تجربه شده انتخاب کرده اند سر ارد نرمن فاستر در باره این طرح می گوید این ترکیب بهترن نمونه برای ترکیب ساختارهای دنیای قدیم با جدید است که هم نوایی دو نفره را به شکل تاریخی و مدرن اجرا میکنند هر چه از سمت زمین به آسمان می رویم شفافیت و وضوح ساختمان به جهت شیشه های درخشنده و شفاف افزایش می یابد که خود نوید دهنده حرکت به سمت زندگی نو و مدرن است ارتفاع هر طبقه 4 متر است و ار تفاع کلی برج 182 متر است و مشاحت قضاهای داخلی برج حدود 67000متر مربع است . در آخر ای کاش ما هم که تاریخ معماری گرانمایه و خدنگی در اختیار داریم روزی راهی برای پاسخ در خور به نیازهای امروزی در پرتو تاریخ و ساختمانهای ارزشمند مان پیدا کنیم .. رابطه ای صحیح و منطقی بین دیروز امروزمان برقرار کنیم البته هر چند که نگارنده راه رسیدن به پاسخ این مسئله را پرپیچ و خم و دشوار می بیند و چندان امیدی ندارد ولی به هر حال نسلی باید بیاید و عزم بر طی طریق کردن این راه صعب و دشوار را بکند و شاید آن نسل سنگ زیرینی باشد برای بالندگی و زایش ققنوس وار دوباره معماری ایران. ان شالله 1 لینک به دیدگاه
*mini* 37778 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اردیبهشت، ۱۳۹۰ برجهای دوقلوی پتروناس از بلندترین برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام جهان هستند که در شهر برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در کشور برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام قرار گرفته اند. برجهای دوقلو با احتساب آنتن بالای برجها، ۴۵۲ متر ارتفاع دارند. (معمار ایندو برج دو معمار معروف به نام باب و جان بودند...کلاهک ها توسط دو شرکت کره ای و ژاپنی ساخته شدند...در زمان اجرای پروژه برج ،برج باب زودتر بال میره و برج جان حدود دو هفته عقب تر بوده .برای همین وقتی به مرحله اجرای کلاهک میرسه برج باب رو گه میدارند تا برج دوم هم به آن برسد...و بعد هر دو برج در یک زمان افتتاح بشن....اما جان وقتی برج رو تموم میکنه کلاهک برج دوم رو میزاره و اعلام میکنه که اوون زودتر کار پروژه رو به اتمام رسونده) تعداد طبقات هر برج ۸۸ طبقه است و جمعا ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم وصل هستند. همچنین پلی طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل میکند. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵ متر و طول آن ۵۶ متر است. کار ساخت این برجها از سال ۱۹۹۵ شروع شد و در زمانی کوتاه در سال ۱۹۹۸ به اتمام رسید. دولت مالزی ساخت این برجها را به عنوان نماد پیشرفت اقتصادی این کشور در دستور کار خود قرار داد. امروزه برجهای دوقلو برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام به یکی از نمادهای اصلی کوالالامپور و مالزی تبدیل شده اند.معمار این بنا برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام است شایان ذکر است به دلیل نزدیکی این برجها به مرکز نمایشگاههای مالزی (KLCC) این برجها نیز به اشتباه به برجهای KLCC معرفند به شکلی که در سرتاسر جادههای مالزی، تابلویی که شما را به سمت این برجها هدایت میکند و عکسی از برجها را نیز داراست به این برجها با همان نام KLCC اشاره مینماید. این برجها توسط ژاپنیها و کرهایها - هر کدام یکی از برجها - طی مسابقهای برای تکمیل پروژه ساخته شده اند و سپس دو برج با پلی به هم متصل شده اند. این برجها جزو بلندترین برجهای دوقلوی دنیا به شمار میروند. در طبقه پایین برجها مجتمع خرید بزرگ سوریا قرار دارد. البته به توریستها خرید از این مجتمع به دلیل گرانی برخی اجناس در آن توصیه نمیشود. در طبقه پایین KLCC آکواریم زیبایی قرار دارد که در آن شما از دالان شیشهای زیر آب کوسهها و سفره ماهیهای غول پیکر را از نزدیک خواهید دید. نمایندگی شرکت سونی و اغلب مارکهای لباس شاید از مراکز دیدنی این برج باشند. در طبقه بالای فروشگاههای برج سینما و فروشگاه کتاب بزرگی قرار دارد. موزه آثار هنری این برجها نیز شایان توجه است. در هر یک از این برجها 24 آسانسور محلی دو طبقه , 5 آسانسور دو طبقه بسیار سریع , 3 آسانسور سرویس کننده و 2 آسانسور مخصوص آتش وجود دارد . نماي ساختمان آلومونيوم و فولاد زنگ نزن است . تا سال 1998 برج هاي بلند دنيا هميشه در آمريکا ساخته مي شد ولي در آن سال اين رکورد توسط برجهاي پتروناس شکسته شد و راه را براي برجهاي آسيايي باز کرد ، اين برجها حدود 33 فوت از برج سيرز بلندتر است ، البته بالاترين فضاي مسکوني در برج سيرز هنوز 200 فوت بالاتر از بالاترين طبقه برج هاي پتروناس مي باشد مجموعا 36910 تن فولاد در ساخت برجها بکار رفته . آسانسورهاي برج بصورت دوتايي در هر مجموعه 29 عدد است ، بطوري که مي توان در 90 ثانيه به نوک هر برج رسيد . روي هم هردو برج 32000 پنجره دارند که شستن هر برج حدود يک ماه طول ميکشد. منبع:ویکیپدیا و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 8 لینک به دیدگاه
moein.s 18983 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 مهر، ۱۳۹۱ Peek-a-Boo Tower شروع شده از : 2008 تکمیل پروژه : 2010 بودجه : 200 میلیون دلار نوع پروژه : برج بلند مرتبه مسکونی محل پروژه : Manhattan, New York, USA تعداد طبقات : 24 ارتفاع : 107متر این پروژه به منظور جلوگیری از تخریب دید برج 60 طبقه ای مجاور به اندازه 9 متر به کنار طره شده است. پروژه مجسمه گونه بوده و از این قانون شهری پیروی کرده است که برج های مرتفع پس از رسیدن به ارتفاع مشخص باید به عقب کشیده شوند تا نور خیابان های مجاور تامین گردد. از میانه های ساختمان با افزایش ارتفاع ،ارتفاع طبقات از 3.3 متر تا 4.5 متر افزایش می یابد و بدین صورت نمای سازه با توجه به وزن طبقات فشرده یا کشیده شده اند. در طبقات میانی که بیشترین تنش ایجاد می شود طبقات فشرده شده ولی سطح آنها افزایش یافته است تا تنش خا یکنواخت عمل کند. در واقع نمای سازه هسته سازه را تشکیل می دهد که با میانه فشرده و بالای کشیده شده مانند کرست سازه ای عمل می کند. در کل 5 مقطع در ارتفاع طره شده اند که در طبقات 7و9و11و13و15 اعمال شده اند. بیشترین طره در طبقه 7 می باشد که 3 متر به شرق طره شده در حالی که بقیه طبقات 1.5 متر طره شده اند که در مجموع کا ساختمان 9 متر به شرق طره شده است. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 خرداد، ۱۳۹۲ برج های دو قلوی آرته از معماران اسپارک؛تداخل هندسه و طبیعت برج های مسكونی دوقلوی آرته با 170 و 110 متر ارتفاع، در كوه های سرسبز استوایی بوكیت گمبِر در قلب جزیره پننگ در اقیانوس هند، در سواحل غربی مالزی استقرار یافته اند. معماران اسپارك، كانسپت هندسه و تركیب بندی این طرح را از طبیعت چشمگیر اطراف ِ آن و دورنمای دریای پرتلاطم و جاری در تنگه ی مالاكا میان كوه های سرسبز و پرشیب آن الهام گرفته اند. ساخت و ساز این برج ها در سال 2012 آغاز گشته و در سال 2014 به پایان خواهد رسید. این دو برج، توسط بیرون آمدنِ ساده و بیضی شكل هر طبقه به وجود آمده اند و نمایی پویا و زنده را همراه با حركات منحنی اضافه شده به هر سطح ایجاد نموده اند. برج غربی با 49 طبقه، بلندترین نقطه در جزیره خواهد گشت و مناظری دیدنی و جذاب از اقیانوس را در نمای غربی خود، به ارمغان خواهد آورد و در نمای شرقی، چشم اندازهایی از كوه های پوشیده از درختان را قابل رویت می سازد. ریتم ارگانیك برج ها، توسط غلاف هایی به فرم سنگ های شیشه ای در طبقه 35 كامل می گردند كه باغی در آسمان و فضاهایی تفریحی و آرام را ارائه می دهند ؛ این فضاها، نقطه عطفی چشمگیر در ساختمان ها گشته و چشم اندازهایی بی نظیر از گستره ی شهر جورج تاون، تنگه مالاكا و مالزی را كه در شب می درخشد، نمایان می سازند و همچون فانوسی دریایی بر فرز جزیره پدیدار می شوند. برج كوتاهتر، 27 طبقه از پایه ی چند سطحی بالاتر می رود ؛ جایی كه هندسه ی انحنادار آن از نمای معمول، عقب نشینی می كند و باغ هایی چند لایه ای در آسمان می سازد. باغ های انبوه برج و نمای سطوح پایه ی آن، از آب و هوای گرمسیری استفاده می كنند و مرزهای طبیعت استوایی و هندسه روان دست ساخته ی بشر را ادغام می كنند و در مقابل مقیاس انسانی و بستر طرح، به مشخصه ای متمایز تبدیل می گردند. پرسپكتیو خارجی پرسپکتیو دید ناظر نمای غلاف های سنگ مانند سه بعدی غلاف های سنگ مانند ................. 6 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 خرداد، ۱۳۹۲ طراحی سطوح پایه برج ها سطح بندی برج ها نمونه سه بعدی یك واحد مسكونی طراحی داخلی غلاف های سنگی منبع:systemiran.mihanblog.com 6 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 خرداد، ۱۳۹۲ نگاهی به برج رویای پورشه در سواحال میامی(1) یکی از آخرین پروژه های شرکت پورشه برج مسکونی شیک و مجللی است که در سواحل زیبای میامی در حال احداث است. برج مسکونی پورشه در میامی با کمک سه آسانسور شیشه ای، امکان انتقال خودرو به پارکینگ اختصاصی داخل هر آپارتمان را فراهم می کند. این برج مسکونی 195 متری شامل 132 واحد مسکونی در 60 طبقه است که تا سال 2016 میلادی آماده بهره برداری می شود. در مرکز این برج سه دستگاه آسانسور شیشه ای در نظر گرفته شده است که خودروهای لوکس و راننده را بصورت مستقیم به پارکینگ اختصاصی هر واحد منتقل می کند.با ورود خودرو به داخل مجموعه، خودرو توسط چندین اسکنر لیزری اسکن شده و توسط کمک بازوی رباتیک در داخل آسانسور شیشه ای قرار داده می شود؛ در مدت 45 تا 90 ثانیه خودرو به طبقه مورد نظر منتقل شده و بازوی رباتیک آن را به داخل پارکینگ اختصاصی هر واحد هدایت می کند. هر واحد آپارتمانی در این مجموعه مسکونی لوکس از تمامی امکانات رفاهی از جمله رستوران اختصاصی، سالن بدنسازی و استخر برخوردار بوده و ساکنان می توانند خودروهای داخل پارکینگ را از طریق پنجره های شیشه ای اتاق نشیمن مشاهده کنند. برج مسکونی پورشه با بودجه ای بالغ بر 560 میلیون دلار در دست ساخت است و قیمت هر واحد آپارتمان نیز بین 2.5 تا 9 میلیون دلار تخمین زده می شود. 4 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 خرداد، ۱۳۹۲ نگاهی به برج رویای پورشه در سواحال میامی(2) منبع:gadgetnews.ir 4 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 تیر، ۱۳۹۲ ساخت بلندترین برج چوبی در دنیا توسط AHA و SAAHA ایده این معماران به عنوان یکی از چهار فینالیست مسابقه بین المللی Nodric Built challenge انتخاب شد. هدف این معماران گسترش برج BG14 و ساخت بلندترین برج چوبی جهان در شمال برج BG14 می باشد. آن ها معتقدند که اضافه کردن چوب به برج فعلی کارکرد آن را بهبود می بخشد و همچنین از لحاظ لطافت و زیبایی بسیار مؤثر خواهد بود. آن ها بر این باورند که ساخت چنین برجی با تکنولوژی کنونی امکان پذیر خواهد بود. site plan concept diagram 01 concept diagram 02 facade system diagram flexibility diagram ............... 5 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 تیر، ۱۳۹۲ ground floor plan 01 ground floor plan 02 plan 01 plan 02 plan 03 plan 04 plan 05 west and north elevations east and south elevations section 01 section 02 section 03 3 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 تیر، ۱۳۹۲ اولین آسمانخراش جهان! تصویری که میبینید از ساختمانی است که با توجه به ساختار معماری و قابهای سازه ای منحصر به فردش عنوان اولین آسمانخراش دنیا را به خود اختصاص داده است. ساختمان “بیمه منزل” در سال ۱۸۸۵ در شیکاگو ساخته و در سال ۱۹۳۱ برای فراهم کردن فضای مناسب برای ساختمان Field تخریب شد.این اولین ساختمانی بود که در آن از فولاد سازه ای برای قابها استفاده شد. اما با اینحال بیشتر سازه ساخته شده از آهن قالبگیری شده بود. همچنین این سازه اولین ساختمان بلندی بود که توسط قاب ضدحریق فلزی هم از داخل و هم از خارج محافظت میشد.این ساختمان ۱۰ طبقه داشت و ارتفاع آن ۴۲ متر بود. منبع:سیویلتکت 4 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 تیر، ۱۳۹۲ طراحان سوئدی در حال طراحی بلندترین آسمانخراش چوبی جهان در استکهلم هستند که قرار است سازگار با محیط زیست، بادوام و در برابر آتش مقاومتر از سیمان و فولاد باشد.معماران شرکتهای مولر و دینل جانسون و شرکت مشاوره تایرین مدعی هستند که این برج 34 طبقه پیشگامانه، نسبت به سازههای سیمان و فولاد،ارزانتر، سادهتر و بیشتر با محیط زیست سازگار است. به گفته طراحان، چوب جایگرین ارزانتری نسبت به فولاد و سیمان است، چرا که هزینه حمل و نقل آن کمتر بوده و تولید آن انتشار دیاکسیدکربن کمتری از این مواد را به دنبال دارد.از دیگر مزایای استفاده از چوب این است که میتوان آنرا اصلاح کرد تا مقاومت آن در برابر آتش نسبت به سیمان و فولاد افزایش یابد.این ساختار ظاهرا تخیلی برای رقابت معماری HSB استکهلم طراحی شده و بر ویژگیهایی برای ارتقای اعتبار سبزش تکیه دارد.پنلهای خورشیدی، انرژی این ساختمان را تامین کرده و هر آپارتمان از یک بالکن شیشهای برخوردار است. همچنین این ساختمان در یک سوی خود گلخانه داشته که تمام طول آن را در بر میگیرد. این طراحی چشمگیر از ستونها و چارچوبهای چوبی برخوردار بوده که از میان نمای خارجی شیشهای آن قابل مشاهده است.به گفته معماران در حالیکه چوب معمولا به عنوان مصالحی که زود آتش میگیرد، شناخته شده اما ویژگیهای آن بدین معنی است که لزوما خطر آتش را بدنبال ندارد.این امر بدان دلیل است که حجم چوب از 15 درصد آب تشکیل شده که پیش از آغاز سوختن آن در آتشسوزی بخار میشود.همچنین اگرچه چوب ظاهری شبیه یک ماده شکننده برای ساخت یک آسمانخراش دارد، معماران مدعی هستند که باوجود وزن سبک، میتواند بار زیادی را تحمل کند.این در حالیست که سوئد در استفاده موثر از چوب در ساخت و ساز دارای تاریخچه است. منبع:© برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
*Cloudy sky* 22513 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 تیر، ۱۳۹۲ گروه فاستر به تازگی ساخت برج 58 طبقه کمانی شکل خود را با نام کمان یا The Bowدر کلگری کانادا به اتمام رسانده است. این برج زیبا 247 متر ارتفاع دارد و بلندترین برج شهر بحساب میآید. البته میتوان آن را بلندترین برج کانادا خارج از تورنتو دانست. یکی از بازرترین ویژگیهای این برج که آن را از سایرین متمایز میکند طراحی فرم آن براساس شرایط اقلیم منطقه است؛ به طوری که قسمت جنوبی و مقعر آن به سمت خورشید است و قسمت محدب آن در مواجهه با بارهای غالب است تا شکل محدب آن بارهای وارده را کاهش دهد. شبکه مثلثی که در قسمت مقعر برج تدارک دیده شده است؛ شش طبقه را پوشش میدهد و ضمن مهار ساختمان وظیفه کاهش نیروی وارد از سطوح را دارد. مجموعه دهلیزهایی (حیاط میانی) که در پس بخش مقعر در نظر گرفته شده موجب عایقبندی و کاهش مصرف انرژی برج میشود. سه برجباغ تعبیه شده برای کارمندان در دهلیزها، محیط ارتباطی و سوشل خوبی فراهم کرده که شامل امکاناتی نظیر اتاقهای میتینگ ، درختان بزرگ ، امکانات رفاهی و آسانسور میشود. با توجه به فضای بسته ارتباطی با ساختمانهای اطراف، به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر ، مردمی که در این منطقه باشند در زمستان از هوای سرد و خشن آن بدور خواهند بود. طبقه همکف برج دارای کافینت ، رستوران و مراکز خرید برای عموم است. منبع : یک معمار 6 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۲ حسن نیت معماری در برج دوستدار طبیعت 2 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 تیر، ۱۳۹۲ انجمن " ساختمان هاي بلند و زيستگاه شهري " چهار برنده در رقابت براي عنوان بهترين ساختمان بلند جهان در سال 2013 را اعلام نموده است. برندگان اين رقابت در چهار دسته بندي از جهت محل قرارگيري به اين صورت معرفي گشته اند: برج شارد در لندن از رنزو پیانو ( برنده گروه اروپا )، سی سی تی وی در پكن از اُ اِم آی ( گروه آسيا و اقيانوسيه )، ميدان الصوه در ابوظبي از شركاي Goettsch ( گروه خاورميانه و افريقا ) و بُوْ در كلگري از نورمن فاستر( گروه امريكا ) . برنده نهايي رقابت بهترين ساختمان بلند دنيا از ميان اين چهار منتخب، روز 7 نوامبر در مراسم دوازدهمين جايزه ي سالانه CTBUH از موسسه فناوري ايلينوي در كراون هال، طراحي شده توسط ميس ون دروهه، اعلام و معرفي مي گردد. جين گَنگ، يكي از اعضاي هيئت داوران و رئيس استوديو معماري گنگ مي گويد: " برندگان ِ اين رقابت، برخي از قابل توجه ترين و برجسته ترين ساختمان ها در چشم انداز جهاني مي باشند و نشان دهنده ي رفع طيف گسترده اي از مشكلات معاصر، از مصرف انرژي تا ادغام با حوزه ي شهري منطقه ي خودْ مي باشند." برنده گروه اروپا : شارد در لندن، انگلستان ؛ با ارتفاع 306 متر، رتبه 59 در بلندترين برج هاي دنيا و مرتفع ترين برج اروپا ؛ طراحي شده توسط رنزو پيانو برنده گروه آسيا و اقيانوسيه : اداره مركزي سي سي تي وي در پكن، چين ؛ با ارتفاع 234 متر، رتبه 324 در بلندترين برج هاي دنيا و چهارمين برج بلند پكن ؛ طراحي شده توسط دفتر مترو پوليتن (OMA) برنده گروه خاورميانه و افريقا : برج الخاتم از ميدان الصوره در ابوظبي، امارات متحده عربي ؛ با ارتفاع 155 متر، رتبه 202 در بلندتريت برج هاي خاورميانه ؛ طراحي شده توسط شركاي Goettsch برنده گروه امريكا : برج بُو در كلگري، كانادا ؛ با ارتفاع 237.5 متر ، رتبه 303 در بلندترين برج هاي جهان و مرتفع ترين برج كلگري ؛ طراحي شده توسط گروه معماري فاستر و شركا فيناليست گروه اروپا : دفتر مركزي ADAC ؛ مونيخ، آلمان ؛ از معماران ساوربروخ هاتن فيناليست گروه اروپا : برج بابيلون ؛ لاهه، هلند ؛ از معماران MVSA ............. 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده