Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۲ 5- متدولوژي مهندسي مجدد پتروزو و استپر (Stepper & Petrozzo,1994) : 5-1- كشف : تشخيص مساله ، تنظيم اهداف ، تشخيص فرايندها براي طراحي مجدد و شكلدادن تيم مهندسي مجدد . 5-2- جستجو و جمعآوري : تجزيهوتحليل فرايند ، مستندسازي ، الگوبرداري و تشخيص نيازهاي فناوري اطلاعات . 5-3- نوآوري و ساخت : تفكر مجدد در خصوص فرايندها . 5-4- سازماندهي مجدد ، آموزش مجدد و ابزارسازي مجدد : اجراي فرايندهاي جديد و آموزش فناوري نوين . 1 لینک به دیدگاه
Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۲ 6 -متدولوژي مهندسي مجدد داونپورت و شـــورت(Davenport & Short,1990) : 6-1- چشمانداز : توسعه چشمانداز كسبوكار و اهداف فرايند 6-2- تشخيص : تشخيص فرايندهايي كه نياز به طراحي مجدد دارند . 6-3- درك : درك فرايندهاي موجـود و اندازهگيري آنها . 6-4- تشخيـص : تشخيص قابليتـها و نيازسنجــيهاي IT . 6-5- طراحي نمونه اوليه : طراحي نمونه اوليه فرايندهاي جديد . 1 لینک به دیدگاه
Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۲ 7 - متدولوژي مهندسي مجدد هاريسون و پرات (Harrison & Pratt,1993) : 7-1- انتخاب مسير : انتخاب مسير و تنظيم جهت براي تلاشهاي مهندسي مجدد . 7-2- الگوبرداري : تجزيهوتحليل فرايندهاي موجود و ارزيابي فرايندها در برابر مشتريان والگوبرداري . 7-3- چشمانداز فرايندها : خلق چشمانداز براي فرايندهاي آينده . 7-4- حل مساله : تشخيص بهبودهاي انفجاري و شناخت راهحل براي حالات مختلف تغيير . 7-5- برنامهريزي : برنامهريزي جامع براي بهبود فرايندها 7-6- اجرا : اجراي برنامهريزي مهندسي مجدد . 7-7- بهبود مستمر : بهبود مستمر فرايندها و انعكاس اندازهگيري عملكرد . 1 لینک به دیدگاه
Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۲ 8 - متدولوژي مهندسـي مجدد بارت (Barrett, 1994) : 8-1- دوران نهفتگي : انتخاب اعضاي تيم ، تشخيص بهترين فعاليت و تعريف نيازهاي فناوري اطلاعات . 8-2- تفكر هدفمند : تشخيص فرصتهاي بهبود و راهكارهاي جايگزين طراحي مجدد فرايندها . 8-3- كشف حقيقت : انتخاب روش اجرايي ، انگيزش تيم و تعهد . 8-4- آزمايش و يادگيـري : شروع آزمايش با نمونههاي اوليه فرايندهاي پيشنهاد شده . 1 لینک به دیدگاه
Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۲ 9 - متــدولوژي مهنــدسي مجدد كتينـــــگر (Kettinger,1997) : 9-1- چشمانداز : استقـرار تعهد مديريت و چشمانداز ؛ كشف فرصتهاي مهندسي مجدد ؛ تشخيص اهرمهاي فناوري اطلاعات ؛ انتخاب فرايندها براي طراحي مجدد . 9-2- اقدامات اوليه : اطلاعرساني به عناصر سازمان ؛ سازماندهي تيم مهندسي مجدد ؛ برنامهريزي پروژه ؛ تشخيص مشتريان خارجي فرايند ؛ نيازسنجي ؛ تنظيم اهداف عملكرد . 9-3- تشخيص : مستندكردن فرايندهاي موجود ؛ تجزيهوتحليل فرايندهاي مجدد . 9-4- طراحي مجدد : تشخيص و تجزيهوتحليل فرايندهاي جديد ؛ تهيه نمونه اوليه و طراحي جزئيات فرايندهاي جديد ؛ طراحي ساختار منابع انساني ؛ طـراحي و تجزيهوتحليل سيستمهاي اطلاعاتي . 9-5- نوسازي و احيا : سازماندهي مجدد قواعد مربوط به منابع انساني ؛ اجراي مولفههاي سيستمهاي اطلاعاتي ؛ آموزش كاربران 9-6- ارزيابي : ارزيابي عملكرد فرايندها ؛ برنامههاي بهبود مستمر . 1 لینک به دیدگاه
Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۲ 10 - متدولوژي مهندسي مجدد كوپرز و ليبرند (Coopers & Lybrand,1994) : 10-1- تشخيـص : فرايندهاي فعلي مشخص ميشوند . 10-2- مدل كردن فرايندهاي جاري : با مدل كردن فرايندهاي جاري ، نقاط قوت و ضعف آنها مشخص ميشود . 10-3- انتخاب : راهكارهاي جايگزين موجود جهت طراحي آزمايـش شده و بهترين آنها انتخاب مـيگردد . 10-4- اجرا : فرايندهاي طراحيشده به اجرا گذاشته ميشوند . 1 لینک به دیدگاه
Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۲ 11 - متدولوژي مهندسي مجدد تگزاس اينسترومنت (Texas Instruments): 11-1- آماده سازي . 11-2- درك و تشخيص . 11-3- طراحي مجدد . 11-4- اجرا . 1 لینک به دیدگاه
Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۹۲ 12 - متدولوژي مهندسي مجدد راسمن (Ruessemann,1994) : 12-1- تعريف مساله و سازماندهي آن . 12-2- تجزيهوتحليل فرايند ، تشخيص و طراحي مجدد . 12-3- اجراي فرايندهاي جديد طراحيشده . 1 لینک به دیدگاه
Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۹۲ 13 -متـدولـوژي مهندسـي مجـدد كنــدور (Condore) : 13-1- توسعه چشمانداز كسبوكار و اهداف فرايند . 13-2- درك فرايندهاي موجود . 13-3- تشخيص فرايندها براي طراحي مجدد . 13-4- تشخيص اهرمهاي تغيير (فناوري اطلاعات) . 13-5- بكارگيري فرايندهاي جديد . 13-6- عملياتي كردن فرايندهاي جديد . 13-7- ارزشيابي فرايندهاي جديد . 13-8- بهبود مستمر . 1 لینک به دیدگاه
Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۹۲ 14 - متدولوژي مهندسي مجدد ابلنسكي (Obolenesky,1994) : 14-1- بدانيد كه چه ميخواهيد : درك نياز و دگرگون كردن ؛ تحليل ذينفعان كليدي و نيازهاي آنان ؛ چارچوبي براي موفقيت. 14-2- برنامهريزي كنيد : تهيه رئوس برنامه پيشنهادي ؛ فرايند برنامهريزي . 14-3- اجرا كنيـد : تكنيكهاي فني ؛ تكنيكهاي فرهنگي . 14-4- سنجـش و ارزيابي برنامهريزي دگرگوني : كنترل و بازيابي عمليات ؛ كنترل نتايج . 14-5- دستيابي به دگرگوني مداوم : دگرگوني در خود دگرگوني ؛ كنترل نتايج . 1 لینک به دیدگاه
Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۹۲ چه عواملي شكست مهندسي مجدد را به دنبال دارند ؟ فاكتورهاي منفي بسياري وجود دارند كه در صورتيكه به آنها بها داده شود ، زمينهساز ناكامي مهندسي مجدد خواهند شد ؛ از جمله اين عوامل ميتوان به موارد ذيل اشاره نمود : Ø كوشش براي اصلاح يك فرايند بجاي دگرگون كردن آن ؛ روش هاي توسعهاي همواره مطلوب بوده و كمتر با مخالفت روبهرو ميشوند ولي از سوي ديگر مطمئنترين راه براي شكست در مهندسي مجدد هستند . Ø بيتوجهي به فرايندها . Ø بياعتنايي به ارزشها و اعتقادات كاركنان . Ø به نتايج مختصر راضي شدن . تجربه نشان داده است كه اصلاحات مقطعي در دراز مدت بيتاثير و حتي مخرب هستند . Ø زود تسليم شدن . Ø فرهنگ سازماني كنوني و گرايشهاي مديريت ، موانع آغاز مهندسي مجدد هستند . Ø انتظار به راه افتادن مهندسي مجدد از پايين سازمان ؛ به دو دليل مهندسي مجدد از پايين سازمان انجام نميشود : نخست اينكه فشار مورد نياز مهندسي مجدد بايد از بالاي سازمان تامين شود ، چراكه كاركنان رده پايين ديدگاه گستردهاي درمورد سازمان و مشكلات فرايندهاي آن ندارند . دوم آنكه مديران مياني به دليل ترس از به خطر افتادن تواناييها و نفوذ و اختيارات كنوني ، دست به اينگونه دگرگونيها نميزنند. ....... 1 لینک به دیدگاه
Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۹۲ Øبكارگيري رهبري كه مهندسي مجدد را نميشناسد . Ø تنگنظري در تخصيص منابع ؛ تخصيص منابع محدود اين انديشه را نيز در كاركنان تقويت ميكند كه مهندسي مجدد مرحلهاي گذراست. Øكوشش به راضي نگهداشتن همگان ؛ در اجراي مهندسي مجدد خيلي از واحدها منحل شده و شايد پارهاي از كاركنان پست خود را از دست بدهند ، لذا كوشش در خشنود كردن همگان بينتيجه خواهد بود Øعقبنشيني در برابر مخالفان تحولات . Øطولاني شدن برنامه ؛ مهندسي مجدد براي همه كاركنان شركت با نگراني همراه است . تجربه نشان ميدهد كه زماني حدود دوازدهماه بيشترين وقتيست كه سازمان بايد براي طراحي يك طرح جديد و آغاز به پيادهسازي آن صرف نمايد . منبع:انجمن مهندسین صنایع ایران 1 لینک به دیدگاه
Emerald_s 764 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 مهر، ۱۳۹۲ مهندسي مجدد به معني بازانديشي بنيادين و طراحي مجدد و ريشهاي فرايندها به منظور دستيابي به بهبود چشمگير در معيارهاي مهم عملكرد از قبيل هزينه، كيفيت، سرعت و خدمت است. بنابراين سازمانها به منظور انطباق فرايندهاي كسب و كار با استراتژي و اهدافشان جهت كسب موفقيت ناگزير به مهندسي مجدد فرايندهاي كاري خود هستند. اين مقاله با توصيف نقشي كه مهندسي مجدد در ايجاد ارزش افزوده براي سازمانها و بنگاههاي اقتصادي ايفا ميكند به ارائه مدل ارزيابي ارزش افزوده به عنوان يكي از فنون مهندسي مجدد پرداخته و در ادامه با اشاره به فازهاي اصلي اين روش (شامل: تعريف و طراحي فرايند كسب و كار، شناخت و جمعآوري نيازهاي ذينفعان، تهيه نموادر فرايند آنطور كه هست، تهيه اسناد فرايند، تصديق نمودار فرايند موجود، انجام ارزيابي ارزش افزوده) به تشريح هرگام ميپردازد و در نهايت با معرفي نمودار مرتب كردن فعاليتهاي داراي ارزش افزوده و بدون ارزش افزوده در يك فرايند، ضمن توضيح فرايندهاي هر مرحله، وظايف و نقش مديريت ارشد، تيمها و كاركنان و ... سازمان در هر مرحله را تبيين ميكند... برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده