رفتن به مطلب

نظرسنجی بهترین تصاویر مهندسی پزشکی-راند9


کدام تصویر؟ :دی  

137 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. کدام تصویر؟ :دی

    • 13
    • 22
    • 16
    • 13
    • 11
    • 21
    • 12
    • 17
    • 12


ارسال های توصیه شده

خب خب خب..میریم سر اصل مطلب..:ws3:

 

صبور باشید..اول عکسارو میذارم بعد تو پست های بعدی دربارشون توضیح میدیم.. اگه برای عکسی توضیحی داده نشد از عوامل پشت صحنه میخوایم که بیان روی صحنه..:w02:

 

از تمام عوامل هم کمال تشکر را داریم..:ws37::icon_gol:

  • Like 25
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 92
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

شماره 8 معلوله ؟:w58:

 

فرانه من همیشه یه سوال تو ذهنم پدیدار میشد البته با دیدن همچین عکساییی .. که چرااا وقتی این وسیله هاا ساخته میشن تو همجای دنیااا پخش نمیشه .. بخاطر گرونی ؟ یا تحریم بودن کشور مااا ؟ یا ب اطلاع بودن من هستش ؟ ممنون میشم اگه کسی بیاد ج منو بده .. راستی یادمم رفت تشکر کنم بسیار زیبااا بودن ن به همه رای دادم

موفق باشین

  • Like 12
لینک به دیدگاه

توضیحات مربوطه..:w02:

 

تصویر شماره 1:

 

محققین موفق به معرفی روشی شدند که با استفاده از آن می توان بر اساس امواج مغزی، کلماتی را که یک فرد در حال فکر کردن به آنان می باشد، بازسازی نمود.

 

دیگه آدم نمیتونه راحت فک کنه..با این تحقیقاتشون..:whistles:

 

تصویر شماره 2:

 

شرکت Nonin Medical موفق به تولید دستگاه پالس اکسیمتر قابل حمل و بی سیمی شده است که قادر است با دقت بالا میزان درصد اشباع اکسیژن خون (Spo2) را توسط سنسورهای مخصوصی به صورت طولانی مدت اندازه گیری و ذخیره کند.

 

مچ بند پالس اکسیمتر مدل 3150 تولیدی این شرکت قادر است اطلاعات ثبت شده را از طریق بلوتوث به یک Computer یا Smartphone منتقل کند. این دستگاه میتواند 270 ساعت ثبت را با قدرت تفکیک 1 ثانیه از یکدیگر (1080 ساعت با رنج تفکیک 4 ثانیه) را نگهداری کند تا متخصص بتواند بوسیله آن اختلالات تنفسی مانندبیماری مزمن انسداد ریوی (COPD) یا بی نظمی های خواب مانند آپنه خواب (قطع چند ثانیه ای تنفس در هنگام خواب) را تشخیص دهد .

این دستگاه در واقع میزان اکسیژن را به عنوان درصدی از مولکولهای هموگلوبین که با اکسیژن آمیخته شدهاند نسبت به کل میزان مولکولهای هموگلوبین خون اندازه گیری میکند.

دو ویژگی منحصر به فرد این مدل که آن را از سایر دستگاه های پالس اکسیمتر متمایز ساخته ، به کارگیری تکنولوژی بی سیم بلوتوث و طراحی ارگونامیک و جدید با صفحه نمایشگر بزرگ می باشد که باعث راحتی بیشتر بیماران در استفاده از دستگاه شده است. سنسورهای نرم و انحصاری مورد استفاده در این مدل باعث شده است تا راحتی بیمار در ثبت های طولانی مدت بهبود یابد.:ws37:

 

تصویر شماره 3:

 

گویا یک دستگاه سنگ شکن کلیه هستش.. توضیحات بیشتر در پست های بعدی..:ws3:

 

بعلــــــــه. یه اشتباه محاسباتی رخ داده. :whistle:این دستگاه سنگ شکن نیست. ربات جراح داوینچیه که بازوهاش توی تصویر مشخصه ولی کنسولی که جراح پشتش میشینه، در کادر نیست :دی

قبلا در موردش توضیح دادیم که من یه خلاصه ای میگم.

این دستگاه برای این طراحی شده که کمترین تهاجم رو داشته باشه. یعنی اینکه مثلا برای یه جراحی قلب، نیاز نباشه کل قفسه ی سینه رو باز کنن، بلکه فقط چنتا سوراخ کوچیک ایجاد میشه و نوک بازو های ربات میره داخل قفسه ی سینه و با کنترل جراح، جراحی انجام میشه.

این ربات یه جراح کامله و پزشک به بیمار دست نمیزنه. بلکه از پشت یه کنسول، بازو های ربات رو کنترل میکنه.

طبق آخرین اخبار واصله، از این دستگاه یه دونه تو ایران هست :دی

  • Like 15
لینک به دیدگاه

تصویر شماره 4:

 

صندلی ارگونومیک برای کار با کامپیوتر ومشاغل اداری

ويژگي صندلي ارگونوميك براي مشاغل اداري

 

1- صندلي بايد داراي يك پشتي مناسب با حمايت كننده كمر باشد .كه قابليت تنظيم بالا ، پايين ، جلو و عقب را داشته باشد .پشتي صندلي بايد حمايتي كافي براي كمر وشانه ها فراهم كرده وفرد را قادر سازد كه به راحتي و بدون خم شدن بنشيند.

 

2- ارتفاع صندلي نسبت به سطح زمين بايد قابل تنظيم باشد .ارتفاع مناسب صندلي مي تواندتاثير عمده و بسيار زيادي روي ساق پاها بگذارد . اگر سطح صندلي بسيار بالا باشد وپا ها آويزان شود ، فشار برپشت زانوها زياد خواهد شد واگرسطح صندلي پايين باشد وزن بدن بر روي مركز ثقل مي ا فتد و باز هم ناراحتي بوجود مي آورد .

 

3- كفي صندلي بايد يك خميدگي در جلوي صندلي داشته باشد (پخ لبه صندلي )زاويه جلويي صندلي بايد انحنايي دور از و پايين پشت ساق پا ي فرد براي بهبود گردش خون در قسمت پايين ساق پا داشته باشد .فشار تماسي حاصل از نشستن در يك سطح سخت از ناراحتي نقاط فشار به وجود مي آيد .شيب دار كردن صندلي وداشتن گوشه هاي آبشاري در كاهش فشار بر نقاط حساس پشت زانو بسيار مفيد است .

 

4- كفي صندلي بايد داراي شيب مناسب و ترجيحا قابل تنظيم باشد .

 

5- زماني كه يك فرد بر روي صندلي مي نشيند ،بالشتك صندلي نبايد بيش از2.54سانتيمتر فشرده شود .

 

6- ارتفاع دسته صندلي بايد با توجه به كفي صندلي قابل تنظيم باشد .قابليت تنظيم ارتفاع دسته صندلي ،فشار وارده بر پشت ،گردن وشانه ها را كاهش مي دهد .

 

7- صندلي بايد قا بليت چرخيدن روي محور نگهدارنده را داشته باشد ( صندلي هاي پنج چرخ )

 

8- زيرپايي به عنوان يكي ازالمانهاي مرتبط با صندلي مي تواند شرايط مناسبي را براي عضلات اندام تحتاني ايجاد كند . زير پايي باعث مي شودكه جريان خون به قسمت پاييني ساق پا بهبود پيدا كرده و به كاهش خستگي كمك نمايد . هر زير پايي بايد داراي حداقل 5 سانتيمتر ارتفاع ، 40 سانتيمتر عرض وشيبي حدود 15 درجه باشد .

 

تصویر شماره 5:

 

این ساعت که با همکاری چند شرکت از جمله اچ پی، شرکت خدمات تلفن همراه سنگاپور و یک انستیتوی ساخت تجهیزات پزشکی به مرحله تولید رسیده است، قادر است فشار خون شما را بر اساس ضربان شریان ناحیه مچ دست اندازه بگیرد. ‏

اما این تنها قابلیت این ساعت مچی نیست. این گجت بصورت 24 ساعته داده های مربوط به فشار نبض، تعداد ضربان و فشار خون را به گوشی تلفن همراه شما ارسال می کند و پس از آن این اطلاعات از طریق موبایل به پایگاه داده های ابری که توسط اپراتور موبایل (در حال حاضر اپراتور موبایل سنگاپور) پشتیبانی می شود فرستاده می شوند. ‏

از آنجا پزشک شما می تواند سوابق علائم حیاتی شما را مشاهده و تحلیل کند. این وسیله برای کسانی که مبتلا به پرفشاری خون یا بیماریهای قلبی عروقی هستند می تواند یک وسیله حیاتی به شمار بیاید و در صورت پیش آمدن هرگونه حادثه برای دارنده آن، با هشدار به مراکز درمانی، باعث تسریع در امدادرسانی و نجات جان بیمار شود. ‏

در کنار آن داشتن این گجت به بیماران مبتلا به پرفشاری خون کمک می کند تا داروهای بهتری دریافت کنند چرا که پزشک به راحتی می تواند با توجه به سوابق ثبت شده، داروهای او را تنظیم کند. با توجه به اینکه این وسیله در حال حاضر بر روی 100 نفر از داوطلبین در حال آزمایش و پایش 24 ساعته است، هنوز به بازار عرضه نشده و قیمت نهایی آن هم نامعلوم است

 

تصویر شماره 6:

 

پای مصنوعیه دیگه..:w02: عجب انعطافی:w02:

 

این پای مصنوعی انعطاف پذیر، برای دویدن طراحی شده و فنریت المان هاش طوری طراحی شده که فردی که هر دو پاش قطع شدن، میتونه باهاشون بدوه و با افراد سالم رقابت داشته باشه.

در این مورد قبلا یه تاپیک داشتیم. میتونین اگه دوس داشتین، در موردش بخونین.

علم بهتر بود یا اراده ؟؟؟؟

  • Like 14
لینک به دیدگاه

دوتا تصویر 7 و 8 رو بعدا توضیح میدم..ولی خب معلومه چی هستن دیگه!!

 

دروغ چرا متنش انگلیسی بود حال نداشتم بخونم..:whistle:

تصویر شماره 7:

این تصویر یه بازوی مایوالکتریک هست که برای کسانی مورد استفاده میشه که دستشون از بازو قطع شده.

این پروژه اولین بار برای ارتش امریکا شروع شد و حالا به مرحله ی استفاده ی عمومی رسیده و توی ایران هم توی مراکز توانبخشی این بازو مورد استفاده قرار میگیره و اگه بیماری توانایی مالی خریدش رو داشته باشه، با آموزش هایی که برای استفاده ازش بهش داده میشه، میتونه برای همیشه بدون مشکل چندانی ازش استفاده کنه.

سیستم حسگر های این بازو انقدر دقیقه که کارکردهای بازو و دست انسان رو میتونه به راحتی انجام بده و حس استفاده ی دوباره از دست رو به بیماران میده. :w16:

 

تصویر شماره 8:

به نظر میرسه این یه ارتز برای راه رفتن بهتر افرادی باشه که توی فرآیند راه رفتنشون مشکل دارن. اینطوری که با محدود کردن یه سری از درجات آزادی، هدایت حرکت پاهای بیمار رو تحت کنترل می گیره.

با توجه به ساختارش و اینکه موتور های الکتریکی تو ناحیه ی زانو خیلی مشخص نیستن، به نظر نمیرسه که بشه ازش برای افرادی که کاملا هر دو پاشون معلول هست مورد استفاده قرار بگیره ولی خب باید به اصل خبر مراجعه نمود. شایدم میشه :ws3:

 

تصویر شماره 9:

 

این دستگاه گلوکومتر یا دستگاه اندازه گیری قند خون هستش..که روش کارش ی مقدار تهاجمیه :w02:

  • Like 10
لینک به دیدگاه
شماره 8 معلوله ؟:w58:

 

فرانه من همیشه یه سوال تو ذهنم پدیدار میشد البته با دیدن همچین عکساییی .. که چرااا وقتی این وسیله هاا ساخته میشن تو همجای دنیااا پخش نمیشه .. بخاطر گرونی ؟ یا تحریم بودن کشور مااا ؟ یا ب اطلاع بودن من هستش ؟ ممنون میشم اگه کسی بیاد ج منو بده .. راستی یادمم رفت تشکر کنم بسیار زیبااا بودن ن به همه رای دادم

موفق باشین

چرا وسط حرف من میپری؟؟:w000:

 

 

اوری میاد جواب میده محمد جان..:ws3:

 

:icon_gol:

  • Like 4
لینک به دیدگاه

دست سازنده هاشون درد نکنه واقعا همشون کاربردی هستند.. بر منکرشون لعنت والا

 

به نظر من شماره 8 خیلی میتونه عالی باشه برای اون قشری که یه عمره گرفتار ویلچر هستند و دچار قطع نخاع شدند.. تصور کردنش هم سخته که مثلا پا داشته باشی نتونی ازش استفاده کنی...

  • Like 6
لینک به دیدگاه
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.

×
×
  • اضافه کردن...