رفتن به مطلب

آموزش شمع مارپیچی یا حلزونی


ارسال های توصیه شده

6%281055%29.jpg

این نوع شمع فوق العاده با ید با کمی تمرین قبلی درست شود اما مطمئن باشید که نتیجه کارتان ارزش این تلاش را دارد. یک ورق پیچیده شده پارافینی با لبه هایی برگشته، مسلماً همان چیزی است که شما می خواهید داشته باشید.

وسایل مورد نیاز

روغن گیاهی

یک تخته ملامینی

75گرم پارافین

رنگ پارافینی سبز

پارچ یا ظرف مخصوص ذوب کردن پارافین

پارچ کوچک

چاقوی تیز

سشوار30سانتیمتر

فیتیله

1ـ یک لایه روغن گیاهی را روی تخته ملامینی بمالید تا از چسبیدن پارافین به تخته جلوگیری کند. مقداری پارافین (75گرم) را با مقداری رنگ پارافین سبز داخل پارچ مخصوص ریخته و حرارت دهید تا ذوب شوند. می توانید پارافین مذاب را داخل یک پارچ کوچک تر دیگر بریزید و بعد آن را روی تخته به آرامی بریزید تا یک لایه از پارافین مذاب به شکل سه گوش تشکیل شود.

1%281350%29.jpg

2ـ بعد از گذشت 5دقیقه، بسته به دمای اتاق، وقتی که پارافین کمی سفت تر شده است، با چاقو اضلاع سه گوش را صاف برش بزنید و شمع اضافی لبه ها بردارید.

2%281240%29.jpg

3ـ با کمک گرفتن از چاقو از یک گوشه شروع کرده و کم کم پارافین سفت شده مسطح را از تخته جدا کنید. اگر هر نقطه از پارافین مسطح بیش از اندازه سفت و خشک شده باشد، می توانید با استفاده از سشوار آن قسمت را حرارت دهید تا برای ادامه کار آماده شود.

3%281188%29.jpg

4ـ فیتیله را در طول یکی از اضلاع قرار داده و شروع به پیچیدن پارافین نمایید. فیتله باید به پارافین خوب بچسبد. این کار را مطابق شکل انجام دهید.

4%281141%29.jpg

5ـ شمع را بپیچید. هر چه پیش می روید شکل مارپیچی شمع بیشتر مشخص می شود. قسمت های پایه شمع قطر بیشتری از قسمت های بالاتر دارند.

5%281091%29.jpg

6ـ شمع را به طور عمودی آویزان کنید و با انگشتان خود به نرمی لبه های مارپیچی را به سمت خارج حالت دهید سپس شمع را در همان حالت آویزان بگذارید تا خوب سفت شود. هرگز برای تاب دادن لبه ها، شمع را در وضعیت خوابیده قرار ندهید.

6%281056%29.jpg

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...