رفتن به مطلب
hasti1988

دومین جلسه طوفان فکری

پست های پیشنهاد شده

درود....

پس از برگزاری اولین جلسه از سری جلسات طوفان فکری ،اینک دومین جلسه از این سری جلسات رو آغاز میکنیم....امیدوارم که شاهد همکاری بسیار خوب دوستانمون باشیم....

و اما موضوع دومین جلسه با توجه به افزایش روزافزون آلودگی ها در محیط های شهری و لزوم یافتن راه حل هایی جهت مقابله یا تخفیف این مسئله عبارت است از:

 

راه حل های شما برای کاهش انواع آلودگی ها (اعم ازآلودگی هوا،آلودگی صوتی ،آلودگی آب وآلودگی خاک ) در شهر ها چیست؟

*(آلودگی های مورد نظر جهت بحث در این جلسه 4 مورد فوق الذکر میباشند)*

2ovammhspwfe8w00x5k.jpg

در ابتدا لازم میدانم که توضیح مختصری درباره آلودگی و انواع آلودگی ها ارائه بدهم;

 

آلودگی چیست؟

 

وارد شدن هر گونه مادۀ خارجی به آب، هوا، خاک و زمین به میزانی که کیفیت فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیک آن را به گونه ای تغییر دهد که به حال انسان یا سایر موجودات زنده یا گیاهان یا آثار و ابنیه مضر باشد؛ به عبارت دیگر وارد آمدن هر ماده به محیط به نحوی که تعادل طبیعی آن را بر هم زند. این آلودگی ممکن است در هر یک از قسمت های محیط زیست به وجود آید.

انواع آلودگی

 

  • آلودگی هوا:
    • هوا به عنوان یک تعریف مصطلح برای توصیف مخلوطی از گازها که هر یک قشر نازکی را در اطراف زمین به وجود می آورند، به کار برده می شود. ترکیب این مخلوط از زمین به طرف بالا تا حدود 50 مایل به طور قابل ملاحظه ای ثابت است. اضافه شدن ماده و یا مواد خارجی به هوا که هوا را تغیر داده و باعث تفاوت در وضعیت هوا گردد و همچنین مضراتی را برای جانداران، آثار و ابنیه به دنبال داشته باشد، آلودگی هوا محسوب خواهد شد. اضافه شدن ماده و یا مواد خارجی به هوا که کیفیت هوا را تغیر داده و باعث تفاوت در وضعیت طبیعی هوا گردد وهمچنین مضراتی را برای جانداران، آثار و ابنیه به دنبال داشته باشد، آلودگی هوا محسوب خواهد شد.

     

    [*]آلودگی آب:

    • آلودگی آب عبارت است از افزایش مقدار هر معرف اعم از شیمیایی،فیزیکی یا بیولوژیکی که موجب تغییر خواص و نقش اساسی آن در مصارف ویژه اش شود.

     

    [*]آلودگی خاک

    • هر گونه تغییر در ویژگی های اجزای متشکله خاک به طوری که استفاده از آن ناممکن گردد، آلودگی خاک نامیده می شود.

     

    [*]آلودگی صوتی و ارتعاشات:

    • آلودگي صوتي يا سرو صدا، امواج ناخواسته‌اي است كه تحت شرايط مكاني و زماني خاص، بر فعاليتهاي ارگانيسم‌هاي زنده به ويژه انسان تأثير گذاشته و ممكن است با ايجاد عوارض متعدد جسمي و روحي، آرامش و راحتي او را سلب كند.

     

    [*]آلودگی تصویری(بصری) :

    • هرچیزیکه به چشم انسانها ناز یبا بیاید و این نازیبایی را تشدید کند ، آلودگی بصری نامیده می شود یا به عبارت دیگر تنوع ناهمگون و ناهماهنگ رنگ و جنس در فضاء و سیمای شهری را آلودگی بصری می نامند .

     

    [*]آلودگی حرارتی :

    • هرگونه تخلیه آب ( و در برخی موارد هوای) گرم حاصل از فعالیت های مختلف در نیروگاه های تولید برق،نیروگاه های هسته ای و....به درون رودخانه ها و دریاچه ها به حدی که بتواند دمای آب را به اندازه ای بالا ببرد که منجر به تغییرات نامناسب در چرخه های حیاتی جانوران درون محیط (آب) و به هم خوردن نظم اکولوژیکی آن سیستم شود ، آلودگی حرارتی نام می گیرد.

     

    [*]آلودگی رادیو اکتیو :

    • تشعشعات اتمی (پرتوهای یون‌زا) و فضولات کارخانه‌هایی که از کارمایه‌ (انرژی) هسته‌ای استفاده می‌کنند، مانند نیروگاه‌های برق اتمی، در شمار مهم‌ترین مصداق‌های آلودگی رادیواکتیو به شمار می‌آیند.آلودگي راديواكتيو در صنعت فولاد يا ريخته‌گري به‌دليل ورود تصادفي مواد راديواكتيو به‌داخل سيستم زنجيره عرضه ضايعات فلزي به‌وجود مي‌آيد. منابع راديواكتيو زيادي وجود دارند مانند صنعتي و پزشكي كه براي كاربردهاي اندازه‌گيري صنعتي و در سيستم‌هاي پزشكي در بخش سرطان بيمارستان‌ها، استفاده مي‌شوند. زماني‌كه اين منابع به‌طور غيرقانوني (بدون اجراي دستورالعمل سازمان انرژي اتمي) ضايعات خود را بيرون مي‌ريزند اين احتمال وجود دارد كه اين آلاينده‌هاي راديواكتيو وارد سيستم زنجيره عرضه قراضه فلزي، كارخانه‌هاي فولادسازي يا ريخته‌گري شود كه داراي كوره‌هاي ذوب هستند و از دلالان قراضه، ضايعات فلزي مي‌خرند كه اين امر موجب آلودگي راديواكتيو محصولات نهايي كه از ذوب قراضه به‌دست مي‌آيد، مي‌شوند.

     

 

 

در ادامه برای دوستانی که امکان داره تازه به جمع ما پیوسته باشند،قانون مرحله اول جلسات طوفات فکری را ذکر مینمایم:

 

  • آزادی ذهن و بیان

  • تمسخر افراد و ایده ها ممنوع

  • انتقاد ممنوع

  • پرهیز از خود سانسوری

  • ایجاد حداكثر تعداد نظرهای ممكن

  • ثبت كلیه نظرها و عقاید

  • اختصار در بیان نظرات و پرهیز از هرگونه شرح و بسط

 

 

دوستان گرامی منتظر نظرات شما هستیم....

:icon_gol::icon_gol::icon_gol:

با آرزوی موفقیت .....:a030:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

مرسی هستی خانوم. موضوعِ بسیار خوبی رو مطرح کردین.:icon_gol:

امروز یه مطلبی میخوندم راجع به تاثیر آلودگی هوا و پارازیت که نوشته بود میزان نقص تو نوزادان رو تا 30 برابر میتونه افزایش بده!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

کم کردن ماشین های شخصی...بعضی خانواده ها به تعداد افراد خانواده ماشین دارن :banel_smiley_4:

 

پراید به جای 11 میلیون باید بشه 40 میلیون تا مردم دست از خریدش بردارن!:ws3:

 

 

برای آلودگی هوا گفتم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
کم کردن ماشین های شخصی...بعضی خانواده ها به تعداد افراد خانواده ماشین دارن :banel_smiley_4:

 

پراید به جای 11 میلیون باید بشه 40 میلیون تا مردم دست از خریدش بردارن!:ws3:

 

تجربه ثابت کرده تو کشور ما تا یک چیزی گرون میشه مردم بیشتر می خرند به امید اینکه باز هم گرون تر بشه و به خیال خام خودشون سود کنند :banel_smiley_4:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

والا ما ميخوام راجع به آلودگي هاي هوا ، آب و خاك تحقيق كنيم

 

هيچ آدمي پيدا نميشه ما رو كمك كنه

 

دانشگاه هم امكانات نميده ....

 

تازه صنايع اطلاعات نميدن / ميگيم بابا يكم اطلاعات بده روش كار كنيم يك خاكي تو سر خودمون و نسل آيندمون بگيريم

 

خلاصه هيچ كي ما رو ياري نكرد

 

بهترين كار اينه كه صنايع معادن و دانشگاه ها از پژوهشگران حمايت كنند !!!

 

اين بعد علمي

 

 

بعد فرهنگي هم بايد دوستان علوم انساني روش نظريه بدن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
کم کردن ماشین های شخصی...بعضی خانواده ها به تعداد افراد خانواده ماشین دارن :banel_smiley_4:

 

پراید به جای 11 میلیون باید بشه 40 میلیون تا مردم دست از خریدش بردارن!:ws3:

 

 

برای آلودگی هوا گفتم

 

به نظرم برای شرایط جوری بشه که مردم خودشون به این نتیجه برسن که ماشین نیارن بیرون و از حمل و نقل عمومی استفاده کنن. وگرنه تا اونجایی که من میدونم تو کشورهای پیشرفته بچه میرسه به 18-19 سالگی ماشین میخره و همه ماشین دارن.

باید دید چرا مردم انقدر تمایل دارن از ماشین شخصی استفاده کنن. خود من به شخصه به خاطر امنیت جامعه همیشه به خواهرم توصیه میکنم با ماشین بره سر کار!

یعنی دلایلی مثل امنیت هم تاثیر داره!

ولی در کل مردم ما خیلی فرهنگ مصرفشون اشتباهه. حالا همه به یه شکل. خود منم حتی.

 

این قضیه خیلی جای بحث داره. یعنی از سیاست خارجیه غلط تو این آلودگی هوا دست داره به نظرم تااااا فرهنگ اشتباه مصرف مردم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

استفاده از انواع وسایل نقلیه تک سرنشین هم می تونه خیلی مفید باشه (دوچرخه-موتور -ماشینهای کوچک)

 

راه کار اصلی رفع آلودگی هوای شهرهای بزرگ فقط و فقط حمل و نقل عمومی قوی هست خصوصا نوع ریلی که تو تمام دنیا هر روز داره گسترش پیدا می کنه .چین چیزی بالغ بر 100ساله که مترو داره اما هنوز اصفهان دوم شهر پر جمعیت ایران متروش راه اندازی نشده :ws38:

 

شیرآبه های حاصل از زباله جز آلوده کننده ترین مواد در ایجاد آب و خاک و هوای آلوده است

 

جدا کردن زباله های تر از خشک در محل

تبدیل زباله های تر به کود بیولوژِکی

استفاده از گاز حاصل از زباله ها به عنوان سوخت

ایجاد فرهنگ کاهش تولید زباله

استفاده زباله ها به عنوان غذای دام و طیور و آبزیان

آموزش عمومی برای طبقه بندی و فرآوری زباله ها در محل تولید

و در آخر سوزاندن زباله در دستگاه های مخصوص برای تولید گرما و برق

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

آلودگی صوتی که گریزناپذریه. :icon_pf (34):

 

واسه کم کردن آلایندگی هوا هم باید ماشین های فرسوده رو جمع کنند. خودروهایی که بیشتر از 15 سال سن دارند رو به عنوان فرسوده جمع کنند.:w16:

بالا بردن استاندارد های خودرو. یورو4

استفاده از انرژی های پاک برای کارهای صنعتی

سوختهای فسیلی یکی از عوامل اصلی آلایندگی هوا هستش.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به نظرم برای شرایط جوری بشه که مردم خودشون به این نتیجه برسن که ماشین نیارن بیرون و از حمل و نقل عمومی استفاده کنن. وگرنه تا اونجایی که من میدونم تو کشورهای پیشرفته بچه میرسه به 18-19 سالگی ماشین میخره و همه ماشین دارن.

باید دید چرا مردم انقدر تمایل دارن از ماشین شخصی استفاده کنن. خود من به شخصه به خاطر امنیت جامعه همیشه به خواهرم توصیه میکنم با ماشین بره سر کار!

یعنی دلایلی مثل امنیت هم تاثیر داره!

ولی در کل مردم ما خیلی فرهنگ مصرفشون اشتباهه. حالا همه به یه شکل. خود منم حتی.

 

این قضیه خیلی جای بحث داره. یعنی از سیاست خارجیه غلط تو این آلودگی هوا دست داره به نظرم تااااا فرهنگ اشتباه مصرف مردم.

 

 

امنیت که خیلی اهمیت داره مخصوصا برای خانوما...

 

ولی خب بدون وسیله شخصی هم سخته آدم بره اینور اونور...من خودم مدام از این سر تهران به اون سر تهران هر روز در حال رفت و آمد هستم و همشم با وسایل عمومی...خداییش پیر آدم در میاد...مطمئنن اگه خودم ماشین داشتم عمرا با وسیله عمومی سفر نمیکردم...تو ماشین خودت راحتی...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
امنیت که خیلی اهمیت داره مخصوصا برای خانوما...

 

ولی خب بدون وسیله شخصی هم سخته آدم بره اینور اونور...من خودم مدام از این سر تهران به اون سر تهران هر روز در حال رفت و آمد هستم و همشم با وسایل عمومی...خداییش پیر آدم در میاد...مطمئنن اگه خودم ماشین داشتم عمرا با وسیله عمومی سفر نمیکردم...تو ماشین خودت راحتی...

 

بله حرفتون رو قبول دارم. میخوام بگم چقدر ریشه ایه این بحث ترافیک! باید حتی امنیت رو توش دخیل کرد که واقعاً به ذهن خیلیا نمیرسه!

بیخود نبود فرمانده راهنمایی رانندگی میگفت 70% از کارایی که ما داریم انجام میدیم وظیفه ارگانهای دیگه است که ما مجبوریم انجام بدیم.

 

ولی اگه حمل و نقل عمومی به شکل مناسب وجود داشته باشه خب خیلیا دوست دارن از حمل و نقل عمومی استفاده کنن.

یعنی یه روز بعد ازظهر ایستگاه مترو توپخونه تهران رو تصور کن! رسماً له میشی! یا خیلی مثال های دیگه که آدم رو ترغیب میکنه از وسایل شخصی استفاده کنه.:icon_gol:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

راستش الودگی دلایل مختلفی داره. الان دیگه نمیشه به مردم گفت با ماشین تک سر نشین نیاین بیرون. این مسائل نیاز به فرهنگ سازی چند ساله داره. یا هم که زور میخواد. مثه بستنه کمربند که فرهنگ سازی جواب نداد جریمه کردن که مردم از ترس پولشونم مه شده بستن کمربنداشونو. واسه الودگی هوا میشه از دستگاههای تصقیه ی هوا استقاده کرد. درسته هزینش زیاده اما در مقابل این هزینه های گزافی که دولت داره واسه فلان کشور و سران بهمان کشور انجام میده و در مقابل اختلاسایی که میشه تقریبا هیچه...

بعدم تو الودگی های اخیر تهران تقریبا 50 درصد نوزادهایی که به دنیا اومدن فوت شدن. خیلی از بیماران قلبی و تنفسی دچار مشکل شدن.

اگر بنزین مصرفی تو ایران درست تصفیه بشه قطعا انثدر الودگی نخواهیم داشت. اگر ماشین ها استاندارد ساخته بشه این مشکلات کم میشه. اما خوب متاسفانه همه به فکر دزدی هستن.

 

واسه الودگی اب من خودم اگه صدر مملکت بودم یه هقته این کارخونه ها که قاضلابشون رو میریزن تو اب دریا ها و رودخانه ها تعطیل میکردم همه جا هم اعلام میکردم اونوقت بقیه ی کارخونه ها هم فاضلاباشون رو نمیریختن تو اب.

وقتی میرم شمال ، یا کوه و اینا همیشه شروع میکنم زباله ها رو جمع کنم. بابا 100 سال دیگه یه سری ادم میخوان تو زمین زندگی کنناااااااااااااا.

الودگی صوتی هم که دیگه خدا بده برکت، سیستم میبندن رو ماشیناشون 8 میلیون که با صداش ملتو ازار بدن.

 

باید فرهنگ سازی بشه. همیار پلیس و داداش سیا و اینا من دیدم که موثر بوده.

اما خوب نه واسه همیشه.

یه چیزایی تو کشور ما شده چشم و هم چشمی.......

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

چند وقت پیش تو اخبار می گفت محققان ناسا برای تصفیه هوای ایستگاه فضایی به این نتیجه رسیدند که گل داوودی بهترین کارایی را دارد ...........میشه شهرداری ها بیشتر از گل داوودی استفاده کنند مخصوصا که این گل پاییزی -زمستانی است و درست زمانیه که بحران آلودگی هوا در کلان شهرها وجود داره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

اول از همه ممنون از هستی عزیز هم برای دعوتش هم برای این موضوع خوبش

 

من فکر می کنم مساله آلودگی( تو هر شاخه ای ) بیش از هر چیز دیگه ای نیاز به فرهنگ سازی داره که البته از ما که گذشت حداقل یه کاری برای آینده گان کنیم ( یکی بهترین مکان ها برای این کار مدارس به ویژه پایه ابتداییه )

گذشته از مساله فرهنگ سازی یکی از بهترین راهکارهای مقابله با آلودگی محیط ، بازیافت زباله های قابل بازیافت است

همون چیزی که همه ازش حرف می زنن اما عمل نمی کنن . در صورتی که امروزه خصوصا تو شهرهای صنعتی و بزرگ به راحتی می شه اجراش کرد. برای مثال می شه قانونی وضع کرد که تو همه آپارتمان ها ( که الان فراگیر شدن :ws3:) سطل هایی برای جداسازی زباله ها( کاغذ ، پلاستیک ، شیشه ، آلومینیوم) تعبیه بشه ، یا حتی شهرداری برای خرید اونا به مردم مبلغی رو پرداخت کنه ( با توجه به این که زباله طلای کثیف برای شهرداری خیلی هم سود داره )تا مردم تشویق به جمع آوری و جداسازی این زباله ها بشن . هم چنین می تونیم نهادی رو تاسیس کنیم که ضمن فرهنگ سازی برای این مساله وارد عمل هم بشه و تیم هایی رو برای پاک سازی محیط به ویژه تو روزهای خاص مثل 13 فروردین برای مکان های خاص اعزام کنه ( البته چنین تیم هایی رو داریم اما بیشتر مردمی اند تا دولتی )

 

این طوری :

1- مصرف انرژی صرفه جویی می شه ( 1-میزان مصرف انرژی برای تولید محصولات نو ، از مواد بازیافتی کمتر از میزان مصرف انرژی برای تولید محصولات نو از مواد خام اولیه است. برای مثال از بازیافت هر تن آلومینیوم 1000 دلار صرفه جویی می شه 2- انرژیی صرف جداسازی زباله ها نمی شه )

2- صرفه جویی در مصرف منابع طبیعی ( برای مثال برای تولید هر تن کاغذ باید 17 اصله درخت رو قطع کرد ، در صورتی که هر فرد می تونه با جمع آوری کاغذ باطله اش طی یک سال باعث کاهش قطع 1/5 اصله درخت بشه ، و اگه هر ایرانی چنین کاری انجام بده باعث کاهش قطع 100 میلیون درخت می شه که این یعنی طبیعت سالم تر ، زیبا تر و مهم تر از همه هوای پاکیزه تر )

3- از آلودگی محیط اطرافمون به ویژه پارک ها ، جنگل ها و مراکز تفریحی کاسته می شه .

 

خلاصه این که این بازیافت چیز خیلی خوبیه ......:w16:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

مرسی هستی خانوم بابت تایپیک

تعداد خودروهای خیلی از کلانشهرهای دنیا از تهران بیشتره ولی سطح آلودگی اونا خیلی پایین تره

مشکل اصلی ما اینه که سیستم مدیریتی و نظارتی درست حسابی نداریم توی کشور

ثانیا خودروهامون استاندارد نیست

شبکه دسترسی هامون نقص دارن

مکانیابی کاربری ها و مراکز فعالیتی شهری مناسب نیست

مثلا من سنندج رو مثال میزنم که یه شهرک بزرگ به اسم بهاران داره که مرکز تجاری و تفریحی و خیلی از مراکز فعالیتی رو نداره و ساکنینش مجبورا هر روز مسافت زیادی رو تا مرکز شهر طی کنن که این باعث اتلاف انرژی و سوخت و در نتیجه آلودگی هوا میشه(البته سطح الودگی در شهری مثل سنندج خیلی پایینه ولی این مسئله رو میشه به همه شهرهای ایران تعمیم بدیم)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

معتقدم با تغییر خودمون میتونیم محل زندگیمون جای بهتری برا زیست کنیم ،مشکل اکثر ما ادما اینه که همش خواست خودمون و به منافع جمعی ترجیح میدم آساندیس میخوریم زورمون میاد پوستشو بندازیم تو سطل اشغال ،محیطو الوده میکنیم منظر شهری و نازیبا ،کلی وسایل حمل و نقل عمومی داریم زورمون میاد 10 دقیقه سر کوچه وایسیم تا تاکسی بیاد ،میریم مسافرت شمال لب دریا تفریح و شنامونو میکنیم زورمون میاد یه کوچولو نظافتم رعایت کنیم لب اب کلی لنگه کفشو پوست میوه و.... ریخته

مشکل اینه ما زورمون میاد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

 

  • آلودگی هوا:
  • آلودگی آب:
  • آلودگی خاک

  • آلودگی صوتی و ارتعاشات:

  • آلودگی تصویری(بصری) :

  • آلودگی حرارتی :

  • آلودگی رادیو اکتیو :

 

درود بر همگي

مشكل اصلي كه ما امروز با آن دست به گريبان هستيم اين است كه مسولين ما در گذشته عمق ديد نداشتند و حداكثر نوك دماغ مبارك را ديدند.

تقريبا تمام طرح هايي كه نام زير بنايي را يدك مي كشند بدون نگاه به اينده طراحي و اجرا شدند.

مثال بزنم:

1_در زمان احداث اتوبان همت بدنه ي اين اتوبان تقريبا خالي از سكنه بود .رشد صنعت خودرو سازي هم قابل پيش بيني بود .منتها ما اتوبان را به جاي 10 باند در 6 باند اجرا كرديم

2_اصفهان داراي 3 حلقه ي كمربندي اتوباني است.هر سه ي اين اتوبان ها بدون در نظر گرفتن رشد شهر در آينده و حجم ماشين ها در 4 يا 6 باند ساخته شدند

3-رشد جمعيتي اصفهان قابل پيشبيني بود و بنا بر نقشه هاي پيش بيني هواشناس خشك سالي طولاني مدت نيز قابل پيش بيني بود اما صنيع پر مصرف اب در مجاورت اين شهر با بدترين تكنولوژي ممكن ساخته شد(ذوب اهن/فولاد مباركه/نساجي هاي متعدد/نيروگاه هاي متعد و...)

4-يزد في ذاته كم آب است .استقرار كارخانجات متعدد كاشي سراميك نساجي و.. در اين شهر و نيز بهره برداري از معادن با روش هاي سنتي

5-كرمان بيابان است.توسعه ي افسار گسيخته ي باغات پسته در دستور كار قرار گرفت به نحوي كه سطح آب هاي زير زميني در برخي نقاط به -350 متر رسيده

مناطق جنوبي ايران به آب دريا ها دست رسي دارند/منابع غني نقت و گاز دارند اما كارخانجات پتروشيمي /نيروگاه/ذوب آهن و... در اين مناطق احداث نشده است

و هزاران مثال ديگ كه ناي از كوتاه بيني مسولين وقت است

همي ي اين ندانم كاري ها باعث مي شود كه حجم آلودگي ها بيش از حد مجاز و استاندارد باشد.از طرفي اين ها زير ساخت هاي كشور هستند و نمي شود آن ها را متوقف كرد .

لذا راه حل چيست؟

1-بهينه كردن چيز هاي موجود

2-عدم سرمايه گذاري جديد در اين مناطق و سوق سرمايه و نيروي كار به شهر هاي مناسب

3-اعمال استادارد هاي زيست محيطي

4-فرهنگ سازي براي مشاركت مردمي

5-انتقال جز به جز صنايع به مناطق ديگر

6-توسعه ي زير ساخت هاي حمل و نقل .در چيت قطاري با سرعت حدود 400 كيلومتر بر ساعت راه اندازي شد.اين يعني طي مسير مشهد تا اهواز در 5 ساعت.اين يعني امكان جا به جايي سريع نيروي كار در سطح كشور.اين يعني امكان توسعه ي مناطق دور افتاده

7-توزيع ثروت و امكانات در سطح كشور و تمركز زدايي از شهر هاي بزرگ

اين راه كار هاي كلي هست

اما راه كار هاي جزيي:

تمام آلودگي هاي فوق كه ذكر آنها رفت يك دشمن طبيعي دارند:فضاي سبز و درخت

لذا كاشت درخت موجب مي شود كه بخشي زيادي از مشكلات ما مرتفع گردد

1-طبيعت جاذب آلودگي و تصفيه كننده ي هوا مي باشد

2-طبيعت جاذب صداهاي محيط و موجب كاهش آلودگي صوتي مي شود

3-طبيعت ديد بصري مناسب و سازگار با روحيات انساني ايجاد مي كند

4-طبيعت تصفيه ي كننده ي خاك است

5-طبيعت آلودگي حرارتي را كنترل مي كند

6-طبيعت آب را تصفيه مي كند

7-طبيعت مواد رادياكتيو را جذب مي كند و ميرا مي كند

لذا مهم شناخت طبيعت و به كار گيري درست آن است.

 

در كنا اين مي بايست فرهنگ را از دو روش بستر سازي فرهنگي و اعمال قانون گسترش داد.

مثلا در مقابل كسي كه حجم صداي ضبطش غير عادي است نبايد به جريمه بسنده كرد بلكه بايد ضبط ماشين را باز و منهدم ساخت.طبيعي است كسي كه ميليون ها تومان پول ضبط داده با جريمه ي 50 هزار توماني دست از سر ضبط خود بر نمي دارد.

يا براي بوق هاي بيجا جريمه قايل شد

يا.....

در مورد آلودگي هوا راهكاري در تاپيك خودم پيشنهاد دادم

در مورد آلودگي حرارتي مي توان با سري سازي كارخانجان آب و يا هواي داغ كه قرارست به محيط منتقل شود را به عنوان ملزومات خيلي از كاخانه ها استفاده كرد و از هدر رفت انرژي و نيز آلودگي حرارتي جلوگيري نمود

آلودگي راديو اكتيو هم نظارت دقيق را مي طلبد.و جز با نظارت و ايجاد يك چرخه ي بسيار دقيق نمي توان نظارت كرد.

در جامعه اي كه از نظر فرهنگي افسار گسيخته شده و پايه هاي فرهنگي آن رو به فروپاشي است نمي توان تنها به كار فرهنگي بسنده كرد.بلكه مي بايست اعمال دقيق و شديد قانون نمود.شايد در ابتدا داد سازما نهاي حمايت از حقوق بشر در بيايد و عده اي داد سخن بدهند كه چنان است و چنين ولي راهي جز اين نيست.

البته اين اعمال قانون مي بايست همگاني و توسط نهادي عادل انجام شود(كه در اين قحط الرجال ....)

آلودگي بصري:افسار گسيختگي در طراحي نما هاي شهري و عدم هماهنگي در ساختمان و ديواره هاي شهر و .. باعث آزردگي روح و ذهن است.

در بسياري از شهر هاي دنيا نماي بيروني در اختيار شهرداري ها قرار دارد و صاحبان ساختمان حقي براي طراحي و تغيير ندارند و شهر داري ها با مشورت متخصصان نماهاي هماهنگ و چشم نوازي را ايجاد مي كنند

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

اين رو يادم رفت

شهرداري تهران خط هاي تند رو راه انداخت.دستش درد نكند اما اين خط ها را بايد برقي مي كرد نه اينكه اتوبوس هاي فرسوده ي شهري را در اين خط ها قرار دهد

ديزل سوز هاي ما متاسفانه ده ها برابر حد استاندارد توليد دود مي كنند

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

درود.:icon_gol:

راستش تو این کشوذ ما نمیشه استاندارد رفتار کرد.

مثلاً تصمیم گرفته میشه تو کردستان با توجه به اقلیمش صنعت گردشگری رواج داده بشه. بعد به خاطر سیاستی که مجموعه داره برای عقب نگه داشتن این جور مناطق نمیذارن! یا مثلاً در مورد جنوب کشور. مطمئنم اگه امکان داشت همین امکاناتی که وجود داره رو هم اونجا نمیبردن.

همین کارخونه ایستک که تو کردستان هست. من یکی از دوستام کرده. میگفت این کارخونه رو دوتا برادر کرد ایرانیه مقیم سوئد احداث کردن. ولی درست شب قبل از اینکه کارخونه افتتاح بشه اونجا رو آتیش زدن! که اونام دوباره کارخونه رو احیا کردن و کوتاه نیومدن.

یعنی میخوام بگم یه سری چیزا برای مجموعه تصمیم گیرنده اولویت داره که دیگه مجال برای تصمیم های بهینه رو نمیده.

کلاً نگرش افراد تصمیم گیرنده باید عوض بشه.

به قول یکی از استادای ما شما نگاه به خیابونای ما بکنی یه دونه خیابونه صاف توش نمیبینی!

میگفت مثلاً قدیم میومدن خیابون بکشن میدیدن اگه همین شکلی ادامه بدیم خیابون میوفته تو ملک فلانی! اونم نمیذاشته و نقشه رو عوض میکرده. یا یکی دیگه برای اینک خیابون از کنار زمینش رد شه میومده نقشه رو عوض میکرده!

امیدوارم منظورمو رسونده باشم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به نظرم برای شرایط جوری بشه که مردم خودشون به این نتیجه برسن که ماشین نیارن بیرون و از حمل و نقل عمومی استفاده کنن. وگرنه تا اونجایی که من میدونم تو کشورهای پیشرفته بچه میرسه به 18-19 سالگی ماشین میخره و همه ماشین دارن.

باید دید چرا مردم انقدر تمایل دارن از ماشین شخصی استفاده کنن. خود من به شخصه به خاطر امنیت جامعه همیشه به خواهرم توصیه میکنم با ماشین بره سر کار!

یعنی دلایلی مثل امنیت هم تاثیر داره!

ولی در کل مردم ما خیلی فرهنگ مصرفشون اشتباهه. حالا همه به یه شکل. خود منم حتی.

 

این قضیه خیلی جای بحث داره. یعنی از سیاست خارجیه غلط تو این آلودگی هوا دست داره به نظرم تااااا فرهنگ اشتباه مصرف مردم.

موافقم

امنیت یکی از دلایلیه که من با ماشین شخصی این ور اون ور میرم! به نظرم وسایل نقلیه به اندازه کافی وجود ندارن و امکاناتم توش نیس

زمستونا که هیچ ماشینی بخاری نمیزنه تابستونم کولر معنی نداره سفر با وسایل نقلیه عمومی تو شهری مثله تهران یعنی یه جور به هم خوردن تیپ و قیافه ادم:banel_smiley_4:

خب شاید بگین من ادم بی فرهنگیم ولی خب ادم میره بیرون تا به کاراش برسه و ترجیح میده خوش بو باشه و مرتب و یه اعصاب اروم داشته باشه :ws52:منی که دنبال این چیزام مگه بیمارم با وسایل عمومی برم که همه هم دیگه رو هول میدن تا سوار شن(مترو) ممکنه دیر بیاد و رو صندلی های ایستگا جا واسه نشستن نباشه تازه شرایط سرما و گرما بماند و این که تو چند سالت باشه مریض باشی یا نه(اتوبوس) تاکسی ها هم که تکلیفشون معلومه کرایه رو عشقی حساب میکنن در حد گرفتن پول خون باباشون بیخودم توجیه میکنن که همه چی گرونه کمتر بدی حلالت نمیکنم من زنو بچه دارم ( حالا انگار فقط خودشون هزار تا مشکل دارن بقیه در رفاه کاملن:banel_smiley_4:)همه اینا به کنار بغل دستی هات یه بحثه کاملا متفاوت وبدین واسه خودشون اگه دختر باشی بغلیت پسر بشه خیلی شرایط جهنمی ای پیش میاد که ترجیح میدم اصلا در موردش حرف نزنم:w000:

تو شر ایط سخت هوا تو برف و بارونم که فقط دربستی میبرن این راننده های با انصاف!:hanghead:

اینا جمع میشه همه با هم که ادمی مثه من تا قیامت از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمیکنه :icon_pf (34):

علاجشم به نظر امکانات دادن فرهنگ سازی /طرح های تشویقی/ بهبود سیستم حمل و نقل عمومی/ تبلیغات درست / مشارکت مردمی و و و هستش

اگه توضیح ریز تر خواستینم میگم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
درود.:icon_gol:

راستش تو این کشوذ ما نمیشه استاندارد رفتار کرد.

مثلاً تصمیم گرفته میشه تو کردستان با توجه به اقلیمش صنعت گردشگری رواج داده بشه. بعد به خاطر سیاستی که مجموعه داره برای عقب نگه داشتن این جور مناطق نمیذارن! یا مثلاً در مورد جنوب کشور. مطمئنم اگه امکان داشت همین امکاناتی که وجود داره رو هم اونجا نمیبردن.

همین کارخونه ایستک که تو کردستان هست. من یکی از دوستام کرده. میگفت این کارخونه رو دوتا برادر کرد ایرانیه مقیم سوئد احداث کردن. ولی درست شب قبل از اینکه کارخونه افتتاح بشه اونجا رو آتیش زدن! که اونام دوباره کارخونه رو احیا کردن و کوتاه نیومدن.

یعنی میخوام بگم یه سری چیزا برای مجموعه تصمیم گیرنده اولویت داره که دیگه مجال برای تصمیم های بهینه رو نمیده.

کلاً نگرش افراد تصمیم گیرنده باید عوض بشه.

به قول یکی از استادای ما شما نگاه به خیابونای ما بکنی یه دونه خیابونه صاف توش نمیبینی!

میگفت مثلاً قدیم میومدن خیابون بکشن میدیدن اگه همین شکلی ادامه بدیم خیابون میوفته تو ملک فلانی! اونم نمیذاشته و نقشه رو عوض میکرده. یا یکی دیگه برای اینک خیابون از کنار زمینش رد شه میومده نقشه رو عوض میکرده!

امیدوارم منظورمو رسونده باشم.

 

 

راستش تو این کشور ما نمیشه استاندارد رفتار کرد.

 

اينو با طلا بنويسيد بالاي انجمن :a030:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...