رفتن به مطلب

نظر سنجی سری 1 مسابقه " شهر خودتو اصلاح کن "


شهر خودتو اصلاح کن  

149 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. شهر خودتو اصلاح کن

    • 13
    • 10
    • 12
    • 15
    • 15
    • 20
    • 12
    • 18
    • 12
    • 22


ارسال های توصیه شده

خب خب اینم از تاپیک نظر سنجی مسابقه ی شهر خودتو اصلاح کن .

ممنون از همه ی دوستانی که شرکت کردند و ممنون تر از همه ی اونایی که تشکر کردن و در رفتنw000.gif:whistle:

و ممنو از همه ی دوستانی که رای میدن.:a030:

نظر سنجی چندگانه است.

تا پایان روز پنج شنبه هم بازه.

و اما جوایز

w70.gif

مدال اندیشه طلایی >>>>>>>به کسی که بهترین نظر رو داده بشه و رای بیاره

icon_pf%20(19).gif

نفر اول 200 امتیاز

:ws49:

نفر دوم 150 امتیاز

:ws50:

نفر سوم 100 امتیاز

love070.gif

 

 

نظر اول:

راستش اون گنبده چه اون وسط اوونا ور میدارم به جاش یه کوه مانندی میسازم که مانند کوه آتشفشان باشه که از بالاش آب بپاشه بالا طوری که یه راه گذر کنارش باشه هر کی از کنار آب رد میشه خیس نشه پودر آب صورتش را نوازش کنه .هم در شب جلوه داره هم اینکه باعث خنک شدن وتسویه هوای به این آلودگی میشه مخصوصا در تابستان .در ضمن روحیه مردم هم با دیدن آب تغییر میکنه .البته باید اندازه اش یکم کوچیک باشه طوری که خیلی فضای داخلی را نگیره. تازه این کوهه هم درونش چراغ هایی باشه متناسب با ایام عوض بشه مثلا برای روزای شاید رنگی بشه برای روزای غم مثلا تاریک بشه که البته تو شب بیشتر جلوه میکنه .فضای سبزه کنارشم باید گل کاری بشه که روح شهروندان شاد بشه

 

نظر دوم:

ایراد:

 

با این حال که یه میدان اصلی شهر هست و یه جورایی مرکزه، خیلی کم مورد توجه قرار گرفته

 

المانش مفهوم خاصی نداره

المان اصلا به زمینه طرح نمی خوره، یعنی زمینه طرح ادبی و فرهنگی و علمی ه ولی طرح میدان هیچ ارتباطی با این کانتکست نداره

فضای اطراف میدان به درستی تعریف نشده و جداره خاص و قابل توجهی نداره

فضای شهری به درستی طراحی و تعریف نشده، نه مرکزیت میدان تعریف شده و نه جداره، کلا میدان نه غالب ه، نه متمرکز ه، نه مرکب ه و کلا هیچی نیست!!!

چون یکی از میدان های اصلی ه شهره باید المان تعریف شده تری داشته باشه، حتی بهتره میدان رو به یه میدان متمرکز تبدیل کرد، باید المان رو طوری ساخت که یه تصویر ذهنی بسازه، همینطور المان باید خوانا باشه و با زمینه همخوانی داشته باشه. جداره میدان باید کمی تعریف شده تر باشه، یک کم پیوسته تر باشه تا بتونه محصوریت میدان رو به خوبی نشون بده، الان که در وسط میدان قرار میگیریم (البته این فلکه س، میدان نیست!) یه گسستگی توش حس می شه

 

نظر سوم:

به نظر من خیابان انقلاب حد فاصل میدان انقلاب تا میدان آزادی باید پیاده محور باشه یعنی علبه پیاده بر سواره

این کار باعث میشه که ترافیکی وجود نداشته باشه و عابرین بتونن با امنیت هبور کنن.

 

چون اینجا مکانی هست شلوغ و پر رفت و آمد واقعا امنیت برای عابر نیست مثلا تو پیاده رو موتور زیاد رد میشه.

 

برای اینکه اینجا پیاده محور بشه باید فضای سبز خیلی خوبی داشته باشه و اینکه از مبلمان شهری مثل المان و نیمکت های جذاب استفاده بشه که مردم رو ترقیب به ماندن تو فضا کنه،اصطلاحا به مردم حس مکث رو بده.

 

دیگه هم اینکه طراحی میدون خیلی بیخوده اما برا مترو هست و نمیشه کاریش کرد. فقط میشه فضای سبز میدون رو زیادش کرد!

 

یکی دیگه از مشکلاتی که اینجا داره سنگ فرش پیاده رو هست که وضعیت خوبی نداره و برای پیاده محور کردن این مسیر حتما لازم هست که سر و سامانی بگیره.

 

موضوع بعدی پاساژ ها و مغازه های قدیمی هستن که باید ساماندهی بشن و محیط سر زنده و تمیزی درست بشه.

 

نظر چهارم:

1_من هنوز فلسفه داشتن پل هوایی روی خیابون کارگر جنوبی رو نفهمیدم، اون هم پل هوایی ای که برقی نیست، در نتیجه درصد کمی از مردم ازش استفاده میکنن

 

پیشنهاد: نصب 4عدد پل هوایی برقی در 4طرف میدان( یا حداقل در کارگر شمالی و جنوبی). چون به دلیل وجود دانشگاه و مرکزیت میدان انقلاب، عابر پیاده زیادی از میدان عبور میکند که هم خطرناک است و هم موجب ترافیک می شود.

 

2_ابتدای خیابان کارگر شمالی همیشه ممل از مسافرانی است که میخواهند با اتوبوس و تاکسی به مقصدشان برسند،

پیشنهاد: ایجاد یک ترمینال برای اتوبوس ها( اگر امکان پذیر نیست، این اتوبوس ها به ترمینال موجود در خیابان آزادی منتقل شوند)

 

3_رفت و آمد سخت برای عابرین به علت کوچک بودن پیاده رو ها

پیشنهاد: برخورد جدی با مغازه دارانی که نیمی از اجناسشان را در پیاده رو میگذارند.

 

4_پارک لاله، محل تجمعه معتادان و اراذل و اوباش شده است.

پیشنهاد: نظارت بیشتر بر پارک

 

5_خود میدون هم اصلا قشنگ نیست.

 

نظر پنجم:

1_المان وسط خیلی بزرگه و به نظرم اگر کوچک بشه پهنای میدان بیشتر میشه وخیلی بهتره دیگه این چمنهای دورش را میتونند بردارند چون واقعا نیازه

2_اگر توانایی فوندانسیون داشته باشه در قسمت خیابانهای آزادی ورود و خروج کامل بسته شود و تقاطع غیر همسطح دوطرفه زده شود تا خیابانهای آزادی به هم وصل شوند اگرم کسی بخواد به سمت فروشگاهها بره ماشینشو تو پارکینگ میذاره و میره و خروجشم میره به سمت ادامه خیابان و اصلا وارد میدون نمیشه و ضمنا واسه خیابانهای کارگر هم از کوچه های میانبر اطراف وارد بقیه خیابانها میشود فکر کنم خوب باشه

3_اگر عملی نبود تا 100متر اطراف خیابانها پارک ماشین ممنوع باشه تا تراکم تخلیه بشه

4_خیابانها درصورت امکان یک طرفه بشوند وبه سمت خروجی میدون بازباشد تافقط میدان تخلیه بشه و ماشینها از خیابانهای جایگزین استفاده کنند.

5_درجاهای مختلف خیابانهای اطراف ماشینها به سمت خیابانهای جایگزین هدایت شوند که این خیابانها همه خیابانهای متصل به میدان را قطع کند و ماشینها دچار سردرگمی نشوند

6_تاحد امکان از ورود ماشین به میدان جلوگیری شود و فقط وسایل عمومی حق ورود داشته باشند

البته میتونم بگم اگر همه این ایده ها اگر درکنارهم قراربگیره خیلی خوب میشه

6تاهست ولی عملا یه جورایی میتونه باهم اجرا بشه تا کارسازترباشه

 

نظر ششم:

من تو این فضا قرار نگرفتم اما تا جایی که من متوجه شدم :

1_محلی برای عبور پیاده تعبیه نشده ( مسلما تو این فضا باید پل هوایی قرار داشته باشه که دیده نمیشه)

2_فضای مناسب برای پارک خودرو ها دیده نمیشه ( پارگینگ)

3_ ایستگاه اتوبوس و تاکسی نبود

4_جداسازی فضاهای عبور وسایل نقلیه ائم از اتوبوس و تاکسی و وسایل نقلیه خصوصی و دوچرخه و موتور سیکلت دیده نمشه

5_عدم تناسب خط آسمان جداره های اطراف

6_ناهماهنگی ساختمانها و نا مناسب بودن از نظردید بصری ( ناهماهنگی طبقات و رنگ و جنس)

7-طرح میدونشم بنظرم مناسب نیس/ نامناسب بودن شکل هندسی میدان

8_نبود المان مناسب جهت هویت بخشی و بیاد آوری خاطره جمعی متناسب نام میدان

9_باز بودن بیش از اندازه فضای اطراف میدان که ایجاد ترس از فضای باز می کند /عدم محصوریت

10_ کریدور بصری مناسب (دید به عناصر طبیعی کوه) همین خیابون روبه رو که تو عکس

11_عدم توجه به نقش فرهنگی میدان ( قرار گیری دانشگاه تهران و ...)

12_عدم توجه به طراحی نمای بناها همساز با بناهای تاریخی و فرهنگی (دانشگاه تهران(

13_با توجه به این که مسیرهای اطراف بیشتر مورد استفاده دانشجویان است به نیازهای این عزیزان فرهیخته توجهی نشده است (منظور تسهیل حرکت پیاده این عزیزان فرهیختست(

14_کاهش حس جهت یابی به واسطه شکل هندسی میدان

 

نظر هفتم:

 

اولا باید میدون انقلاب رو در حوزه اختیار یکی از شهرداری ها قرار بدیم

بعدش اینکه المان مناسبی برای میدان طراحی بشه

ارتفاع ساختمان های اطراف میدان در ارتباط با هم تنظیم بشه

نمای ساختمان های اطراف مختص تبلیغات یک برند خاص با حجم بزرگ نشه

نمای ساختمان ها در ارتباط با هم باشه و از نماهای شیشه ای کمتر استفاده بشه

اشفتگی موجود مبلمان شهری موجود در میدان از بین بره و یه نظمی حاکم بشه

بالاخره میدان اسمش انقلابه باید یه بویی از انقلاب ازش به مشام برسه که الان فقط بوی دوده همش.

اصلاح نظام حرکت پیاده و سواره و محدود کردن حرکت اتومبیل های شخصی به دلیل ازدحام زیاد و آلودگی

تقویت پیاده رو های اطراف میدان و استفاده از پل عابر پیاده توی بعضی از قسمت های میدون

 

نظر هشتم:

 

اول از همه مجسمه و المانی وسط میدونه البته الان دیگه وجود خارجی نداره ولی به نظرم باید با اسم میدون یه همخونی داشته باشه و یه المانی توی میدون وجود داشته باشه که نمایانگر اسم میدون باشه!

دیوارها و فضای اونجا کاملا مرده هست و رنگشون اکثرا خاکستریه میشه رنگ شاد استفاده بشه توی فضا که ادمو جذب بکنه

وجود کارگران افغانی زیادی که توی اون محیط هست باعث ناامن بودن اون محیط برای منه جنس مونثه و همیشه یه ترس یا اظطابیو دارم از بودن توی میدون انقلاب که باعث میشه نتونم با خیال راحت توی محیط اونجا رفت و امد کنم یا بگردم و باید حتما یه ساماندهی بشه و امنیت بیشتری برای اونجا تامین بشه

به نظرم وجود سینماها اونجا غیرضروریه گرچه محیط فرهنگیه و اون سینماها هم خیلی قدیمی هستن ولی به نظرم اگه سینماها به جای دیگه مثلا چهارراه ولیعصر و نزدیک تئاتر شهر منتقل بشن خیلی بهتره!

وجود مترو باعث شده که دسترسی خوبی برای میدون انقلاب باشه ولی با این وجود هنوز مشکل ترافیک به قوت خودش باقیه به نظرم اگه دسترسی ها رو به میدون کم کنند و راه دیگه ای از خیابون های اطراف برای عبورو مرور استفاده بشه بهتره اینجوری فقط یه خط اتوبوس تندرو و مترو برای دسترسی به این محل و میدون کافیه و افراد میتونند از این طریق به اینجا بیان

البته من نمیدونم دسترسیخیابون های اطراف چه جوریه ولی ایده ی پیاده راه کردن میدون به نظرم زیاد بد نیست گرچه نمیدونم مسیر شمال به جنوب و برعکس چه جوری میتونند دسترسی داشته باشند ( البته خط اتوبوس تندرو پابرجا بمونه)

مهمترین موضع توی انقلاب برای من امنیت و رنگ و روح بخشیدن به فضای اونجاست.

میشه ایستگاه های خواندن کتاب داشته باشه و محل هایی باشه که صندلی ومیز چیده بشه مثل کافه ها و مردم بتونند اونجا خیلیم کم هم شده کتاب مطالعه کنند یا اصلا بشینند استراحت کنند مردمو تماشا کنند.

 

نظر نهم:

خوب فکر میکنم یکی از بزرگترین ایرادتش میتونه این باشه که چون که یکی از اصلی ترین میدونهاست

تمومِ مکانهایی که میتونه جمعیت خیلی زیادی رو جمع کنه اونجا قرار گرفته.

اگه میشد محل تجمع افراد رو یه جوری کنترل کرد که باعث هرج و مرج نشه بهتر میشد

کتاب فروشی ها رو توو مسیری میزاشتن که هم در دسترس باشه و هم موجب شلوغی بیش از حد نشه میتونست مفید باشه

یا اینکه مثلِ باغ سپهسالار یه مجموعه از انقلاب رو درست میکردن...

که وسایل نقلیه راهی به داخل نداشتند..

میتونستن یه زیر گذر درست کنن برای وسایل نقلیه که به آزادی و کارگرو مناطق دیگه برسه

کلا توو انقلاب همه چیز هست...

به نظرم باید فقط مرکز فروش کتاب باشه و سینماها مغازه های عرضه قضایی به جای دیگه ای انتقال پیدا کنن...

جایی که مرکزشون باشه.

 

نظر دهم:

هر چند با میدان زیاد آشنایی ندارم اما در این چند صفحه ای که شما و دوستان نوشتید متوجه شدم که این میدون از حجم بالای ترافیکی برخوردار هست هر چند خیابان های 2 طرفه و یک طرفه زیادی دز اطراف آن قرار دارد و هنوزم مشکل ترافیکی اطراف آن حل نشده هر جند که مترو در اون قسمت هم قرار داره بازم این مشکل است پیشنهاد من استفاده از خطوط حمل و نقل هوایی است.

 

 

  • Like 32
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 66
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

شرکت کننده ی دوم که فقط ایراد گرفته. همین! :ws38:

 

به نظرم وجود سینماها اونجا غیرضروریه

 

نگی جایی... :w58:

 

نظر دهم (حمل و نقل هوایی) هم جالب بود ولی یه کم جلوتر از تکنولوژی داخل ایرانه

 

من به 3,4,6 رای دادم

البته 6 جامع تر بود

دست همگی درد نکنه :icon_gol:

  • Like 8
لینک به دیدگاه
در تخصص من که نبود شرکت کنم ولی خب رای که میتونم بدم پس رای دادیم:ws3:

 

 

 

 

 

هم رشته ایت شرکت کرده. یه شهر جاییه که همه توش زندگی میکنن:banel_smiley_4:

  • Like 6
لینک به دیدگاه
شرکت کننده ی دوم که فقط ایراد گرفته. همین! :ws38:

 

 

 

نگی جایی... :w58:

 

نظر دهم (حمل و نقل هوایی) هم جالب بود ولی یه کم جلوتر از تکنولوژی داخل ایرانه

 

من به 3,4,6 رای دادم

البته 6 جامع تر ب|Cظر دهم (حمeود

دست همگی درد نکنه :icon_gol:

 

 

 

قرار نبود فقط ایراد گیری باشه. باید ایده هم داده میشد:w16:

  • Like 7
لینک به دیدگاه

منم رای دادم :ws3: خیلی بعضیا تخصصی بود ولی خوب شاید بعضی ها هم باشن که به زبان ساده حرف زدن دستشون درد نکنه:whistle::ws3:

  • Like 7
لینک به دیدگاه
قرار نبود فقط ایراد گیری باشه. باید ایده هم داده میشد:w16:

 

منم همینو میگم

ایده ای داده نشده

فقط ایرادات رو بیان کرده

  • Like 5
لینک به دیدگاه

دست صبایی درد نکنه ، واقعا جذاب بود :hapydancsmil:

 

منم رای دادم :w02:

فقط اول یه سوال بپرسم : این با توجه به تعاریف میدون یا فلکه ؟

اونطور که من متوجه شدم و تو درسام خوندم باید فلکه باشه ها :ws52:

 

دست همه درد نکنه ، نکات خوب و مثبت نظراتو دیگه نمیگم چون تکرار میشه و واسه خواننده خسته کننده :hanghead:

 

شماره1

 

فقط به زیباییی بصری توجه کردن ، ینی ایراد دیگه ای نداشته ؟!!! :w58::ws52:

 

شماره2

 

چون شرکت واسه عموم ازاد بوده خیلی تخصصی بیان شده .:hanghead:

 

شماره 3

 

بحث کم شدن ترافیک رو بیان کردن که با توجه به اینکه مراکز خرید اطرافن و به دانشگاه نزدیکه خوب ترافیک طبیعیه و فک نمیکنم بشه با اینکار کمش کرد اما باید برنامه ای ریخته بشه که این حجم ترافیک کنترل بشه :w16:

شماره 4

 

فک نکنم واسه یه میدون 4 تا پل هوایی بزارن . :ws37:

 

شماره 5

 

فک نکنم این ایده ها عملی باشه (تا حد امکان از ورود ماشین به میدان جلوگیری شود و فقط وسایل عمومی حق ورود داشته باشند و واسه 4 طرف میدون نخیابونارو یه طرفه کنن. ):a030:

 

شماره 6

 

خوب با توجه به اینکه این دوست عزیزمون فضا رو ندیدن و برای یک نظر خوب و عالی باید حتما در فضای مورد نظر وجود داشت من ایرادی از نظراشون ندیدم ، مواردی که گفته بودن قابل فهم و خیلی با نظم نوشته شده.واقعا دست گلشون درد نکنه :hapydancsmil:

 

شماره 7

 

اولا باید میدون انقلاب رو در حوزه اختیار یکی از شهرداری ها قرار بدیم چرا؟ مگه نیس؟ کاش بیشتر توضیح میدادن :ws38:

 

شماره 8

 

فک میکنم ایشون از نزدیک با این محیط اشنایی دارن و اونجا قرار گرفتن واسه همین میتونستن به نکات بیشتری اشاره کنن:banel_smiley_4:

شماره 9

تو میدون که نمیشه کاری کرد که وسایل نقلیه به داخلش راه نداشته باشه:179:

 

شماره 10

 

خیلی خلاصه و فقط ار حمل و نقل صحبت کردن با اینکه ایرادات بیشتری دیده میشد:no:

در کل همه نظرات خوب بود و اگه با هم جمع بندی کنن محیط خوبی ایجاد میشه :shad:

 

از همه دوستان ممنون و متشکرم :icon_gol:

  • Like 9
لینک به دیدگاه

دستِ گل دوستان درد نکنه....من به همه ی نظرات رای دادم...به هر حال اندیشه کردن..چه با نگاه تخصصی چه با نگاه یک شهروند....:w16:

 

اونچه بارز هست ما با زوم کردن به روی یک قسمت از یک فاجعه ی شهری بزرگ....هر چقد هم براش راهکار بدیم....باز با بستر کل خراب شهر نمی تونیم به ایده آل کامل برسیم....:ws37:

 

چون مطمئنا اون قسمت می شه یک گُل در میان مرداب....:ws37:

 

تازه نمی تونه هم خدمات بده...چون داره یک ساز می زنه...بقیه شهر یک ساز دیگه می زنن...مخصوصا نظر دوستمون که پیاده راه بود....من عاشق پیاده راه هستم...کلا از فضاهای قابل طراحی توسط جماعت شهرساز رو.....پیاده راه هاشون رو بیشتر دوست دارم:ws37:

 

 

بعضی تصحیحات براساس وضع موجود هست....بعضی ها کلا آرمان گرایانه....کاش یک معیار می زاشتین واسه تصحیح....

 

این مسابقه می تونه یک ادامه داشته باشه.....یقیه ی دوستانی که گفتن بدنه و خط آسمان ها مشکل داره باید تصحیح شه...یک مسابقه ی طراحی بهشون بدین..بگین حالا شما که پیشنهاد می دین..یک طرح هم واسه بدنه و خط آسمان وضع موجود میدون بدین......:w02:

 

حال آنکه هر که در گفتار شفاهی برای خود استادی ست:ws3:

 

راستی دانه بندی های شهری ما اصلا خوب نیست....یعنی ما یک جاهایی تجمع بسیاری داریم و یک جاهایی کَچَلی تو شهر.....تو میدون ها همیشه دانه بندی ها از اون چیزی که لازمه و استاندارده بیشتر تجمع دانه بندی داریم....:ws37:

 

این میدون اصلا یک جایی واسه برگشت حسِ نستالژی نداره.....یعنی یک میدون اصیل نیست....با اینکه ما میدون های اصیلی داشتیم...ولی خراب کردیم همشون رو....رو همون نظام شهری که گفتم از بن بست ویران است....بعد شروع به ساختن المان هایی کردیم برای میدان های جدیدمون....

 

به نظرم می شد ما حس نوستالژی میدان هامون رو حفظ کنیم....مثه میدان های شهری شهر منهتن....میدون کولومبوس که از سال اولین طراحی شون که نزدیک به یک قرن می شه سر جاشون هستن....

 

و فقط متناسب با نیازهای جدید وسعت پیدا کردن....المان همون المان هست..برای همین این باعث ایجاد حس نوستالژی بین نسل ها شده....حسِ تعلق به مکان(آهان دنبال همین واژه بودم:دی)

 

آره بعضی المان ها با وجود تغییرات حکومتی دیگه معنا نداشتن...ولی...خوب خیلی هاشون رو می شد نگه داشت...:ws37:

 

xfvgymz5e2x6xt6mnbo3.jpg

 

میدون کلمبوس سال 1907

 

ccwfc24inctjy7wjtw2v.jpg

 

میدون کلمبوس سال 2009

با تشکر از آخرین مجله ی معماری تالارمون...تبلیغ تالارمون رو می کنیم..یک سری مطالب از شهر تهران و منهتن تو یک مقاله توش هست:ws3:

 

 

 

 

حالا بریم کمی گیر بدیم در قالب طنز:ws3:

 

آغا من خودم استاد غلط های املایی هستم...یعنی باید یکی دو تا حتما تو نوشته ها داشته باشم....دوستان دیگه ای هم کم و بیش اینجوری هستن....

 

ولی خوب مطالب یک بار خونده شده بعد به نظر سنجی گذاشته شده بود دیگه....خوب شایسته بود اصلاحی می کردین:ws3:

 

لطفا اصلاح بفرمایید:ws37:

 

تشکر می کنیم از برگزار کننده ها و شرکت کننده ها....به بار علمی مون اضافه شد:icon_gol:

 

  • Like 12
لینک به دیدگاه
دستِ گل دوستان درد نکنه....من به همه ی نظرات رای دادم...به هر حال اندیشه کردن..چه با نگاه تخصصی چه با نگاه یک شهروند....:w16:

 

اونچه بارز هست ما با زوم کردن به روی یک قسمت از یک فاجعه ی شهری بزرگ....هر چقد هم براش راهکار بدیم....باز با بستر کل خراب شهر نمی تونیم به ایده آل کامل برسیم....:ws37:

 

چون مطمئنا اون قسمت می شه یک گُل در میان مرداب....:ws37:

 

تازه نمی تونه هم خدمات بده...چون داره یک ساز می زنه...بقیه شهر یک ساز دیگه می زنن...مخصوصا نظر دوستمون که پیاده راه بود....من عاشق پیاده راه هستم...کلا از فضاهای قابل طراحی توسط جماعت شهرساز رو.....پیاده راه هاشون رو بیشتر دوست دارم:ws37:

 

 

بعضی تصحیحات براساس وضع موجود هست....بعضی ها کلا آرمان گرایانه....کاش یک معیار می زاشتین واسه تصحیح....

 

این مسابقه می تونه یک ادامه داشته باشه.....یقیه ی دوستانی که گفتن بدنه و خط آسمان ها مشکل داره باید تصحیح شه...یک مسابقه ی طراحی بهشون بدین..بگین حالا شما که پیشنهاد می دین..یک طرح هم واسه بدنه و خط آسمان وضع موجود میدون بدین......:w02:

 

حال آنکه هر که در گفتار شفاهی برای خود استادی ست:ws3:

 

راستی دانه بندی های شهری ما اصلا خوب نیست....یعنی ما یک جاهایی تجمع بسیاری داریم و یک جاهایی کَچَلی تو شهر.....تو میدون ها همیشه دانه بندی ها از اون چیزی که لازمه و استاندارده بیشتر تجمع دانه بندی داریم....:ws37:

 

این میدون اصلا یک جایی واسه برگشت حسِ نستالژی نداره.....یعنی یک میدون اصیل نیست....با اینکه ما میدون های اصیلی داشتیم...ولی خراب کردیم همشون رو....رو همون نظام شهری که گفتم از بن بست ویران است....بعد شروع به ساختن المان هایی کردیم برای میدان های جدیدمون....

 

به نظرم می شد ما حس نوستالژی میدان هامون رو حفظ کنیم....مثه میدان های شهری شهر منهتن....میدون کولومبوس که از سال اولین طراحی شون که نزدیک به یک قرن می شه سر جاشون هستن....

 

و فقط متناسب با نیازهای جدید وسعت پیدا کردن....المان همون المان هست..برای همین این باعث ایجاد حس نوستالژی بین نسل ها شده....حسِ تعلق به مکان(آهان دنبال همین واژه بودم:دی)

 

آره بعضی المان ها با وجود تغییرات حکومتی دیگه معنا نداشتن...ولی...خوب خیلی هاشون رو می شد نگه داشت...:ws37:

 

xfvgymz5e2x6xt6mnbo3.jpg

 

میدون کلمبوس سال 1907

 

ccwfc24inctjy7wjtw2v.jpg

 

میدون کلمبوس سال 2009

با تشکر از آخرین مجله ی معماری تالارمون...تبلیغ تالارمون رو می کنیم..یک سری مطالب از شهر تهران و منهتن تو یک مقاله توش هست:ws3:

 

 

 

 

حالا بریم کمی گیر بدیم در قالب طنز:ws3:

 

آغا من خودم استاد غلط های املایی هستم...یعنی باید یکی دو تا حتما تو نوشته ها داشته باشم....دوستان دیگه ای هم کم و بیش اینجوری هستن....

 

ولی خوب مطالب یک بار خونده شده بعد به نظر سنجی گذاشته شده بود دیگه....خوب شایسته بود اصلاحی می کردین:ws3:

 

لطفا اصلاح بفرمایید:ws37:

 

تشکر می کنیم از برگزار کننده ها و شرکت کننده ها....به بار علمی مون اضافه شد:icon_gol:

 

 

 

مرسییییییییییی از نطراتت معین عزیز. واسه اون مسابقه ی مرحله دوم با مسئولین صحبت میشه اگه شدنی بود حتما:a030:

  • Like 6
لینک به دیدگاه
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.

×
×
  • اضافه کردن...