alimec 23104 ارسال شده در 7 اسفند، 2012 درود سوالاتی در مورد علم انرژی و آنتروپی،علم تعادل ها:ترمودینامیک سوال اول از من: فرق یخچال و پمپ گرمایی؟ امیدوارم دوستان همکاری کنن و تاپیک پربار بشه 6
M!Zare 48041 ارسال شده در 7 اسفند، 2012 درودسوالاتی در مورد علم انرژی و آنتروپی،علم تعادل ها:ترمودینامیک سوال اول از من: فرق یخچال و پمپ گرمایی؟ امیدوارم دوستان همکاری کنن و تاپیک پربار بشه یخچال با مصرف کار حرارت رو از دمای پایین تر به دمای بالاتر منتقل میکنه..یعنی گرمای گرفته شده از منبع سرد برامون مهمه ولی در پمپ حرارتی گرما رو از محیط سرد به محیط گرمتر منتقل میکنیم یعنی گرمای گرفته شده از منبع گرم برامون مهمه. 6
alimec 23104 سازنده ارسال شده در 12 اسفند، 2012 با تشکر از خانم مهندس سوال بعدی: ما دو تا یخچال داریم یکی داخل آشپزخونه و دومی رو ایوان خونه. کدوم کار بیشتری لازم داره.(فرضیات با شما:دمای اتاق؟تابستون؟علی کدوم یخچال رو زیاد باز و بسته می کنه؟ تراز انرژی ووو) 5
amirgb 8546 ارسال شده در 12 اسفند، 2012 یخچال با مصرف کار حرارت رو از دمای پایین تر به دمای بالاتر منتقل میکنه..یعنی گرمای گرفته شده از منبع سرد برامون مهمهولی در پمپ حرارتی گرما رو از محیط سرد به محیط گرمتر منتقل میکنیم یعنی گرمای گرفته شده از منبع گرم برامون مهمه. من متوجه جوابت نشدم ميگي در پمپ حرارتي گرما رو از محيط سرد به محيط گرم منتقل مي كنيم بعد ميگي گرماي گرفته شده از منبع گرم برامون مهمه؟ اين يعني چي الان؟ كمي توضيح بده برام ممنونم 2
alimec 23104 سازنده ارسال شده در 12 اسفند، 2012 من متوجه جوابت نشدمميگي در پمپ حرارتي گرما رو از محيط سرد به محيط گرم منتقل مي كنيم بعد ميگي گرماي گرفته شده از منبع گرم برامون مهمه؟ اين يعني چي الان؟ كمي توضيح بده برام ممنونم منشورشون بازده هست آخه بازده مهمه تو هر دستگاهی. برای بازده پمپ گرمایی داریم qh بر روی کار و این qh است که مهمه. Qh هم گرمایی هست که پمپ داخل خونه از محیط سرد بیرون خونه می گیره تا داخل خونه رو گرم کنه در واقع بازی با کلمات و اصطلاحات کمی ادم رو گیج می کنه. این qh سرمایی هست که از اطاق خارج میشه یا گرمایی هست که وارد اتاق میشه. مهم انتقال حرارت هست.. 5
M!Zare 48041 ارسال شده در 13 اسفند، 2012 با تشکر از خانم مهندس سوال بعدی: ما دو تا یخچال داریم یکی داخل آشپزخونه و دومی رو ایوان خونه. کدوم کار بیشتری لازم داره.(فرضیات با شما:دمای اتاق؟تابستون؟علی کدوم یخچال رو زیاد باز و بسته می کنه؟ تراز انرژی ووو) وابسته به دمای محیط اطراف است...هر چه دمای محیط اطراف بیشتر باشه انتقال حرارت بیشتری باید صورت بگیره....چون دادن گرما به یک محیط گرم بسیار دشوارتر است، کار بیشتری لازم است.. من متوجه جوابت نشدمميگي در پمپ حرارتي گرما رو از محيط سرد به محيط گرم منتقل مي كنيم بعد ميگي گرماي گرفته شده از منبع گرم برامون مهمه؟ اين يعني چي الان؟ كمي توضيح بده برام ممنونم مثلا مرکز زمین رو در نظر بگیرید ، در انرژی زمین گرمایی ، انرژی رو از عمق زمین استخراج میکنیم (زمستان) و یا به زمین تخلیه کنیم (تابستان)....پس بنظرم میتونه یک شیوه استفاده از پمپ گرمایی باشه.....به همین دلیل گفتم گرمای گرفته شده از محیط گرم مهمه....یعنی مقدار گرمایی که از منبع گرم برای گرمایش میتونیم به دست بیاریم...و میخواستم تفاوتش با یخچال رو نشون بدم ولی خب گفتن این جمله درست نبود البته علی آقا هم توضیحات خوبی رو فرمودن 4
alimec 23104 سازنده ارسال شده در 13 اسفند، 2012 وابسته به دمای محیط اطراف است...هر چه دمای محیط اطراف بیشتر باشه انتقال حرارت بیشتری باید صورت بگیره....چون دادن گرما به یک محیط گرم بسیار دشوارتر است، کار بیشتری لازم است.. یعنی کنتور سریعتر می چرخه(برق بیشتری مصرف میشه؟ دوستان دیگه هم پاسخ بدن بحث شیرینیه.. 4
anvil 5769 ارسال شده در 13 اسفند، 2012 یعنی کنتور سریعتر می چرخه(برق بیشتری مصرف میشه؟دوستان دیگه هم پاسخ بدن بحث شیرینیه.. انرجی مصرفی یخچال برق هست.یعنی به ولتاج و جریان بستگی داره.توی محیط گرم موتور یخچال فقط زودتر داغ میکنه.نمیدونم گرما روی جریان که تاثیر میگذاره توان موتور میاد پایین ولی برق مصرفی همون هست 5
ara engineer 1866 ارسال شده در 24 اسفند، 2012 انرجی مصرفی یخچال برق هست.یعنی به ولتاج و جریان بستگی داره.توی محیط گرم موتور یخچال فقط زودتر داغ میکنه.نمیدونم گرما روی جریان که تاثیر میگذاره توان موتور میاد پایین ولی برق مصرفی همون هست خوب وقتی موتور داغ میکنه یعنی اینکه انرژی بیشتری میخواد تا به حد مطلوبی که ما میخوایم برسه پس میتونیم نتیجه بگیریم موتور اگه انرژی بیشتری بگیره که به قول شما همون برقه پس برق بیشتری مصرف میکنه... و به نظرم اگه انرژی که لازم داره فراهم نشه ممکنه موتور بسوزه... 5
anvil 5769 ارسال شده در 24 اسفند، 2012 خوب وقتی موتور داغ میکنه یعنی اینکه انرژی بیشتری میخواد تا به حد مطلوبی که ما میخوایم برسه پس میتونیم نتیجه بگیریم موتور اگه انرژی بیشتری بگیره که به قول شما همون برقه پس برق بیشتری مصرف میکنه...و به نظرم اگه انرژی که لازم داره فراهم نشه ممکنه موتور بسوزه... ولتاجی که موتور میگیره یک حد معین هست(220 ولت).جریان هم به ولتاج و مقاومت اجزای خود موتور بستگی داره. اینجا توان میاد پایین یعنی اون مقدار کاری که برای سرد کردن لازم هست کاهش پیدا میکنه.راندمانش میاد پایین و نمیتونه خوب سرد کنه.سوختن دستگاه هم به ولتاج بستگی داره اگه بیشتر بگیره میسوزه. افزیش مقاومتم ممکنه باعث ذوب قسمتهایی از موتور بشه که باز منجر به سوختن بشه. 5
anvil 5769 ارسال شده در 24 اسفند، 2012 زماني كه ما درس مي خونديم ولتاژ مي گفتيم نه ولتاج فک میکردم فقط زمان ما اینجوری بودهاین کیبورد من عربیه این حرف نمی تایپه.درست بشو نیست 6
soheiiil 24253 ارسال شده در 24 اسفند، 2012 فک میکردم فقط زمان ما اینجوری بودهاین کیبورد من عربیه این حرف نمی تایپه.درست بشو نیست All programs>Accessories>Accessibility>On-Screen keyboard so lets listen to ur excuses:whistle::whistle: 5
M!Zare 48041 ارسال شده در 21 فروردین، 2013 دانشمندان با كم كردن انرژي جنبشي الكترون ها تونستن به دمايي كمتر از صفر كلوين برسند، از این جمله چه برداشت هایی میشه کرد؟ چه عواقب و تاثیراتی خواهد داشت؟ برداشتی آزاد از سوال آقا امیر 3
Mr. Specific 43573 ارسال شده در 21 فروردین، 2013 دانشمندان با كم كردن انرژي جنبشي الكترون ها تونستن به دمايي كمتر از صفر كلوين برسند، از این جمله چه برداشت هایی میشه کرد؟ چه عواقب و تاثیراتی خواهد داشت؟برداشتی آزاد از سوال آقا امیر تا جایی که من میدونم بشر به همچین دمایی نرسیده. به 0 مطلق نرسیده بودند حالا برداشت من اینه که هیچ حرکتی نیست. دنیای سکون. 3
Mr. Specific 43573 ارسال شده در 21 فروردین، 2013 آخرین تغییرات در مطلب: 6 ژانویه 2013 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام (فارسی) 4
amirgb 8546 ارسال شده در 21 فروردین، 2013 اين خبر رو من خودم از خبر bbc شنيدم.خيلي خيلي جديد.در همين 1 هفته ي پيش تقريبا 3
Mr. Specific 43573 ارسال شده در 21 فروردین، 2013 اين خبر رو من خودم از خبر bbc شنيدم.خيلي خيلي جديد.در همين 1 هفته ي پيش تقريبا مرسی بگردم ببینم لینک معتبری پیدا میکنم یا خیر. حالا برداشت خودتون چیه از اینکه بشر تونسته به صفر مطلق دست پیدا کنه؟ 3
amirgb 8546 ارسال شده در 21 فروردین، 2013 مرسیبگردم ببینم لینک معتبری پیدا میکنم یا خیر. حالا برداشت خودتون چیه از اینکه بشر تونسته به صفر مطلق دست پیدا کنه؟ بازده 100% 3
M!Zare 48041 ارسال شده در 21 فروردین، 2013 بازده 100% منظورتون اینه که فرآیندها، آنتروپی ثابت، برگشت پذیر و در نتیجه بازده 100 درصد. اما انرژی جنبشی مولکول ها کم میشه و این یعنی افزایش زمان واکنش و از دست دادن زمان و کند شدن واکنش ها که اصلا مقرون به صرفه نیست؟ 2
ارسالهای توصیه شده