رفتن به مطلب

آیا شب یلدای امسال پایان دنیاست؟


ارسال های توصیه شده

آیا شب یلدای امسال پایان دنیاست؟/

پاسخ به سوالاتی درباره ۲۱ دسامبر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: پایگاه اطلاع‌رسانی ناسا در واکنش به شایعات مطرح شده مبنی بر به پایان رسیدن دنیا در روز 21 دسامبر (اول دی ماه)، به سوالات مربوط به این شایعه پاسخ داده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، مدت‌هاست که شایعات مختلفی در مورد به پایان رسیدن دنیا در سال 2012 و در روز 21 دسامبر (مصادف با اول دی ماه) در وبلاگ‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود و هر روز ابعاد گسترده‌تری نیز به خود می‌گیرد.

 

برای این شایعات منابع و استنادات مختلفی نیز مطرح می‌شود. تقویم قوم مایا، پیش‌گویی‌های نوستراداموس و حتی منابع مذهبی و باستانی از جمله مواردی هستند که مطرح‌کنندگان این شایعه به آن استناد می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که دنیا باید در این روز به پایان برسد.

 

این موضوع مختص ایران نبوده و در سرتاسر دنیا مطرح شده است. شایعه دیگری نیز که در این زمینه مطرح شده بحث خاموشی سه روزه زمین و ورود زمین به دوره جدیدی از حیات خود است. تمام این شایعات و گسترش آن موجب شد تا سازمان هوانوردی و فضا آمریکا (ناسا) به این ادعاها واکنش نشان دهد. مطلب زیر از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ناسا برداشت شده و در آن به سوالات مطرح در این مورد پاسخ داده شده است:

 

سوال) آیا در سال 2012 خطری زمین را تهدید می‌کند؟ بسیاری می‌گویند که جهان در دسامبر 2012 به پایان می‌رسد. ناسا) جهان در سال 2012 به پایان نمی‌رسد. سیاره ما بیش از 4 میلیارد سال به خوبی عمر کرده و دانشمندان معتبر دنیا هم می‌گویند در سال 2012 هیچ خطری زمین را تهدید نمی‌کند.

سوال) ریشه این پیش‌گویی که زمین در سال 2012 به پایان می‌رسد، از کجا آمده؟

ناسا) این داستان اولین بار با این ادعا آغاز شد که سیاره‌ای به نام «نیبیرو» که سومری‌ها آن را کشف کرده‌اند، در حال حرکت به سوی زمین است. ابتدا گفته می‌شد که این فاجعه در ماه می 2003 رخ می‌دهد و زمانی که این تاریخ گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد، زمان موعد به دسامبر 2012 تغییر کرد و به تقویم باستانی «مایا» ها که تحول بزرگ در سال زمستان 2012 را پیش‌بینی کرده بود، ربط داده شد. به همین دلیل هم تاریخ 20 دسامبر به عنوان روز موعد پیش‌بینی شد.

سوال) آیا تقویم مایاها در دسامبر 2012 به پایان می‌رسد؟

ناسا) دقیقا همانطور که تقویم‌هایی که در خانه دارید پس از 31 دسامبر به پایان نمی‌رسد، تقویم مایا هم پس از 21 دسامبر 2012 تمام نمی‌شود. این تاریخ پایان یک دوره بزرگ تویق مایا است و پس از آن همانطور که تقویم شما با اول ژانویه ادامه می‌یابد، این تقویم هم با آغاز یک دوره بزرگ دیگر ادامه می‌یابد.

سوال) آیا ناسا وقوع تاریکی سرتاسری زمین در تاریخ 23 دسامبر تا 25 دسامبر را پیش‌بینی می‌کند؟

ناسا) قطعا نه. نه ناسا و نه هیچ سازمان علمی دیگری چنین پیش‌بینی نکرده است. گزارش‌های غلطی که در این مورد منتشر شده، ادعا کرده‌اند که چیزی نظیر بروز «به خط شدن گیتی» موجب حاکم شدن این تاریکی می‌شود. اصلا چنین ترازی وجود ندارد (سوال بعد را ببینید). این شایعات برگرفته از یک پیام آماده‌سازی است که «چارلز بولدن» مسئول ناسا منتشر کرده. این پیام بخشی از یک برنامه دولتی است که با هدف بالا بردن آمادگی مردم انجام گرفته، اما هیچ‌گاه در آن صحبتی از بروز تاریکی نشده است.

سوال) آیا این امکان وجود دارد که کرات به نحوی در یک راستا قرار گیرند که بر زمین تأثیر بگذارند؟

ناسا) حداقل تا چند دهه آینده چنین همراستایی رخ نمی‌دهد و حتی اگر هم چنین پدیده‌ای اتفاق افتد، تأثیر آن بز رمین بسیار ناچیز است. به عنوان نمونه، در سال 1962 چنین هم ترازی رخ داد، و دو مورد دیگر هم در سال‌های 1982 و 2000 اتفاق افتاد. در هر دسامبر هم زمین و خورشید با مرکز کهکشان راه شیری هم تراز می‌شوند، اما این یک رخداد سالانه است که هی تبعاتی هم ندارد.

سوال) آیا اصلا سیاره‌ یا کره کوتوله قهوه‌ای رنگ به نام «نیبیرو»، «کره ایکس» و یا «اریس» وجود دارد که در حال نزدیک شدن به زمین باشد و سیاره ما را در معرض تخریب گسترده قرار دهد؟

ناسا) نیبیرو یا داستان‌های دیگری که در مورد سیارات نزدیک‌شونده به زمین مطرح می‌شود، همگی شوخی‌های اینترنتی هستند. این ادعاها هیچ ریشه‌ای در واقعیت ندارند. اگر واقعا نیبیرو یا سیاره ایکسی وجود داشت که در حال حرکت به سمت زمین بود و قرار بود در سال 2012 به زمین برخورد کند، اخترشناسان حداقل از ده سال قبل آن را شناسایی و ردیابی می‌کردند و این سیاره باید اکنون با چشم غیرمسلح قابل رویت می‌شد. واضح است که چنین چیزی وجود ندارد. البته «اریس» واقعی است، اما آن هم سیاره‌ای کوتوله شبیه به «پلوتون» است که همواره در بیرون از منظومه شمسی باقی می‌ماند. نزدیک‌ترین فاصله‌ای که این سیاره می‌تواند با زمین داشته باشد، 4 میلیارد مایل است.

سوال) آیا در سال 2012 زمین مورد اصابت یک شهاب سنگ قرار می‌گیرد؟

ناسا) زمین همواره در معرض تأثیرات ستاره‌های دنباله‌دار و شهاب‌سنگ‌ها قرار دارد، اما اصابت‌های بزرگ بسیار نادر است. آخرین برخود بزرگ یک شهاب‌سنگ با زمین به 65 میلیون سال قبل بازمی‌گردد که موجب انقراض دایناسورها شد. امروزه اخترشناسان ناسا بررسی‌های موسوم به «بررسی ایمنی فضایی» انجام می‌دهند تا اجرام بزرگ نزدیک به زمین را مدت‌ها پیش از برخورد شناسایی کنند. ما پیش از این مشخص کرده‌این که هیچ شهاب سنگ بزرگی مانند آنچه که دایناسورها را منقرض کرد، زمین را تهدید نمی‌کند.

سوال) موضع دانشمندان در قبال ادعای به پایان رسیدن دنیا در سال 2012 چیست؟

ناسا) ریشه علمی ادعای بروز فاجعه و تغییرات شدید در سال 2012 کجاست؟ مدارک آن کجاست؟ هیچ مدرکی وجود ندارد و همه این‌ها تخیلاتی هستند که در کتاب‌ها، فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های مستند و یا حتی در اینترنت ساخته شده‌اند، ما نمی‌توانیم این حقیقت را تغییر دهیم. هیچ مدرک معتبری که ادعای رخ دادن پدیده‌های غیرعادی در دسامبر 2012 را تائید کند، وجود ندارد.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 76
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

خبرگزاری مهر: روزی که در پیشگویی مایاها، موعد پایان دنیا لقب گرفته و شمارش معکوس روزهای باقی مانده تا آن در ایمیل‌ها دست به دست می‌شود.

 

با این حال سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا ادعای مایاها را رد می‌کند و می‌گوید تمام پیشگویی‌های آخرالزمان درباره برخورد یک ستاره درخشان با زمین ادعای بی‌اساسی است که از نظر نجومی توجیه پذیر نیست.مایاها ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، پیشگویی کرده بودند که در سال ۲۰۱۲ جهان به پایان می‌رسد. ستاره‌ای درخشان که بعدها مفسران آن را ماه تعبیر کردند، به زمین نزدیک می‌شود و در روزهایی که تاریکی بر زمین حاکم است، ستاره به زمین می‌خورد و تمام جهان را می‌سوزاند و از بین می‌برد.

 

126922_988.jpg

لینک به دیدگاه

شایعه احمقانه «پایان جهان»، روس‌ها را هم به زحمت انداخت!

» سرویس: علمي و فناوري - علمي

کد خبر: 91091306703

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴

 

3

در پی افزایش شایعات مضحک در مورد «پایان جهان در 21 دسامبر»!! روسیه از شهروندان خود خواسته که نگران این امر نباشند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وزیر شرایط اضطراری روسیه در پی افزایش هراس در میان برخی از مردم در مورد شایعه پایان جهان در 21 دسامبر 2012 ابراز نگرانی کرد.

 

طبق یک پیشگویی جنجال برانگیز از سوی قوم باستانی مایاها، در این روز یک دوره 5125 ساله موسوم به «شمارش بلند» در تقویم مایاها به پایان می‌رسد. با وجود این که مراکز علمی از جمله ناسا با قاطعیت این قبیل شایعات بی اساس را رد کرده اند بسیاری از مردم در روسیه و کشورهای دیگر به هراس افتاده‌اند به طوری که حتی یک گذرگاه طاقدار بزرگ به سبک مایاها از یخ در جنوب روسیه برپا شده است و برخی افراد ساده لوح اقلام روزانه مانند شکر، کبریت و شمع احتکار کرده‌اند!

 

ترس و نگرانی پوچ این گروه از مردم دولت روسیه را ناچار به انتشار اعلامیه‌ای مبنی بر پایان نیافتن جهان در این تاریخ کرده است.

 

وزارت شرایط اضطراری روسیه از دستیابی به شیوه‌های ارزیابی اتفاقات زمین خبر داده و اطمینان داده که همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

لینک به دیدگاه

مگر اینکه چند وقت اخبر را در غار زندگی کرده باشید در غیر این صورت شما هم شایعه اینکه حیات در کمتر از سه هفته دیگر به پایان می‌رسد را شنیده‌اید. این چیزی است که کسانی که نسبت به نظریه پیش‌بینی مایان‌ها اعتقاد دارند هم می‌گویند، نظریه‌ای که می‌گوید رویدادهای عظیمی در ۲۱ دسامبر سال جاری میلادی یعنی درست آخر همین آذر ماه خودمان اتفاق می‌افتند.

 

ناسا این موضوع را کاملا رد کرده و حتی ضمن انتشار بیانیه‌ای در این خصوص یک بخش کامل در وب‌سایت خود به نام “ماورای ۲۰۱۲: چرا جهان به پایان نمی‌رسد” را راه‌اندازی کرده است. بر طبق اعلام ناسا، اصل این شایعه زمانی به وجود آمد که گفته شد سیاره‌ای به نام نیبیرا به سمت سیاره آبی ما در حال حرکت است. همه اینها به حدسی که در مورد پایان جهان در تقویم مایان‌ها گفته شده وابسته است که البته این اتفاق به وقوع نخواهد پیوست. حتی اگر سیاره‌ها در یک مسیر قرار بگیرند مشکلی به وجود نخواهد آمد.

h5si8hoendj81s4dk37.jpg

دیوید موریسون یکی از دانشمندان ناسا در این خصوص می‌گوید: من نامه‌هایی از کودکان دریافت می‌کنم که ترسیده‌اند. به نظر من این بدترین قسمت این شوخی است.

 

ناسا همچنین اعلام کرده است که مردم باید بیشتر نگران تغییرات آب و هوایی و اثرات آن بر زمین باشند تا قرار گرفتن سیارات در یک مسیر و تاریک شدن کامل جهان به خاطر این موضوع.

 

حالا به نظر می‌رسد که با این اظهارنظر ناسا به عنوان مهم‌ترین و قویترین سازمان فضایی جهان که زمین اصلا در خطر نیست، هر اظهارنظر دیگری در این مورد کاملا باطل خواهد بود. چیزی که مهم است این است که نیبیرا وجود خارجی ندارد و حتی بد نیست بدانید که این فاجعه ابتدا برای سال ۲۰۰۳ پیش‌بینی شده بود و صبح روز ۲۲ دسامبر هیچ فرقی با روزهای قبل نخواهد داشت و ما اینجا خواهیم بود تا آخرین و بهترین اخبار تکنولوژی را به شما اعلام کنیم.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

:ws28:

واقعا خیلی یکی باید ساده باشه این حرف را باور کنه:banel_smiley_4: اگه خودمون خودمونا نکشیم کسی باهامون کاری نداره حالا انقدر میگیم تا یه ستاره اعصابش خورد بشه خودشا بزنه بهمون:ws3:

لینک به دیدگاه
اخیش.

من کلی ارزو داشتماو میخوام عروس شم. خدا رو شکر که شایعه بوده:ws28:

 

ازین شایعات همیشه هس سال 2003 قرار بود این اتفاق بیفته نشد موکول کردن به 9 سال بعد:ws28: ولی کتابی به نام ارابه خدایان هست که ادعاهای جالبی مطرح کرده :ws38:

لینک به دیدگاه

طفلی مایاها که چیزی نگفتن بعد اونا بقیه اینجوری تفسیر کردن

اینا یه قومی بودن که هر اتفاقی که میافتاده به صورت نماد تو تقویم نشون میدادن و با گذشت زمان هی به این تقویم اضافه میشده

انقد که دیگه نمادشون تموم میشه و نمیتونن به تقویمشون اضافه کنن عوام هم به این نتیجه میرسن که اینجا دیگه قراره دنیا تموم شه و شایعات شروع میشه

لینک به دیدگاه

آخ جان دنیا بپوکه دیگه مجبور نیستم هر روز برم سر کار :hapydancsmil: هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا :hapydancsmil:

تفاوت اندیشه ها ....!!!!! :ws3: اما جدا باید جالب باشه ها چه آدمای احمقی حالا گیریم که آخر دنیا باشه جالبه که کلی هیجان داره تازشم اینا که میخواند بمیرند چه کاریه خودکشی کنند :ws28: یعنی پوچ گرایی بیداد میکنه هااااااااااااااااااااااااااا :icon_pf (34):

لینک به دیدگاه
آخ جان دنیا بپوکه دیگه مجبور نیستم هر روز برم سر کار :hapydancsmil: هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا :hapydancsmil:

تفاوت اندیشه ها ....!!!!! :ws3: اما جدا باید جالب باشه ها چه آدمای احمقی حالا گیریم که آخر دنیا باشه جالبه که کلی هیجان داره تازشم اینا که میخواند بمیرند چه کاریه خودکشی کنند :ws28: یعنی پوچ گرایی بیداد میکنه هااااااااااااااااااااااااااا :icon_pf (34):

 

خارج از تاپیک:

 

اگر زندگی بی‌معنی باشد ، آیا لزوماً فرد به سمت خودکشی سوق پیدا می‌کند؟ اگر زندگی معنی نداشته باشد ، آیا به این معنی است که زندگی ارزش زیستن را ندارد؟ کامو می‌گوید اگر اینطور باشد، ما یا باید ایمانی ناگهانی بیابیم ، یا خودکشی کنیم.

با پوچی زندگی کردن ، روبه‌رو شدن با این تناقض اساسی و حفظ آگاهی همیشگی نسبت به آن است. مواجهه با پوچی مستلزم خودکشی نیست بلکه برعکس، به ما امکان می‌دهد که به کامل‌ترین شکل زندگی کنیم.

کامو سه ویژگی برای زندگی پوچ ‌شناسایی می‌کند: عصیان (در مبارزه‌ی خود نباید هیچ پاسخ یا سازشی را بپذیریم) ، آزادی (ما مطلقاً آزادیم آن‌طور که انتخاب می‌کنیم، فکر کنیم و رفتار کنیم) و اشتیاق (ما باید به دنبال زندگی سرشار از تجربیات گوناگون باشیم).

 

اینا چند مطلب از کتاب افسانه ی سیزیف آلبر کامو بود

در دفاع از نهیلیست ها آوردم :icon_razz:

لینک به دیدگاه

کلا تجربه ثابت کرده پوچ گرایی نهایت به خودکشی می انجامه چون زمانی که نیستی و پوچی برسی چیزی برات معنا نداره .... معلومه نهلیست نمیاد بدی بگه دیگه :w02: ازشون دفاع نکن یه کم تو زندگی کسانی که خودکشی کردند تفحص کن اکثرا به پوچی رسیدند :w02:

لینک به دیدگاه
کلا تجربه ثابت کرده پوچ گرایی نهایت به خودکشی می انجامه چون زمانی که نیستی و پوچی برسی چیزی برات معنا نداره .... معلومه نهلیست نمیاد بدی بگه دیگه :w02: ازشون دفاع نکن یه کم تو زندگی کسانی که خودکشی کردند تفحص کن اکثرا به پوچی رسیدند :w02:

 

دوست نداشتم تو تاپیک بحث بی موردی راه بندازم ولی...

تفحصم زیاد بوده

به پوچی رسیدن یه چیزه

پوچگرایی و نیست انگاری چیز دیگه

بی خیال حوصله شو ندارم همون که شما میگی

لینک به دیدگاه
دوست نداشتم تو تاپیک بحث بی موردی راه بندازم ولی...

تفحصم زیاد بوده

به پوچی رسیدن یه چیزه

پوچگرایی و نیست انگاری چیز دیگه

بی خیال حوصله شو ندارم همون که شما میگی

 

موافقم مرسی:icon_gol::icon_gol:

لینک به دیدگاه

حالا 2012 که گذشت

اما من یه جایی خوندم که جهان در سال 2035 به پایان میرسه

یعنی گفتن اگه سال 2012 از دست عزرائیل تونستیم در بریم...سال 2035 دیگه عمرا بتونیم...

یه دفعه جستی ملخک (2003) دو دفعه جستی ملخک(2012) این دفعه تو مشتی ملخک(2035)

از من گفتن بود:ws37:

لینک به دیدگاه
حالا 2012 که گذشت

اما من یه جایی خوندم که جهان در سال 2035 به پایان میرسه

یعنی گفتن اگه سال 2012 از دست عزرائیل تونستیم در بریم...سال 2035 دیگه عمرا بتونیم...

یه دفعه جستی ملخک (2003) دو دفعه جستی ملخک(2012) این دفعه تو مشتی ملخک(2035)

از من گفتن بود:ws37:

 

اوه تا 2035 منکه رفتم بهشت:ws3: شماهابه فکر خودتون باشین:whistles:

لینک به دیدگاه
منظورت از بهشت...همون جهنم بخش ایرانیانه دیگه؟؟؟:ws3:

اون که همه با هم...:banel_smiley_4:

 

نه دیگه اونجا که رفتی اول ازت میپرسن کجایی هستی بعد استعلام میگیرن اگه ثابت بشه ایرانی هستی یه راست میری بهشت:w02:

لینک به دیدگاه
نه دیگه اونجا که رفتی اول ازت میپرسن کجایی هستی بعد استعلام میگیرن اگه ثابت بشه ایرانی هستی یه راست میری بهشت:w02:

 

:ws28:

 

احیانا جناح و ... رو نمیپرسن؟ :whistle:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...