رفتن به مطلب

سوال های شما از EXCEl


ارسال های توصیه شده

ارسال شده در
سلام

یه تعداد شیت درست کردم با چندهزارخط کد.

نمیدونم چرا وقتی میبیندمش ارور میاد. همین excel not responding و try to recovery.

؟!

تو آفیس 2016 ارور نمیده :ws38::ws3:

  • Like 1
  • 7 ماه بعد...
  • پاسخ 428
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

ارسال شده در

سلام خسته نباشید :ws3:

 

تو فایل اکسل چجوری به یه تاریخ 20 روز اضافه کنم نم میتونم فرولی بدم که این کار رو انجام بده ؟

  • Like 1
ارسال شده در
سلام خسته نباشید :ws3:

 

تو فایل اکسل چجوری به یه تاریخ 20 روز اضافه کنم نم میتونم فرولی بدم که این کار رو انجام بده ؟

 

به مقدار اون سلولی که تاریخ توش هست عدد 20 رو اضافه کن. مثال:

فرض کنید توی سلول a1 تاریخ 8/2/2016 باشه. اونوقت توی یه سلول دیگه به این مقدار 20 رو اضافه کنید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
ارسال شده در
به مقدار اون سلولی که تاریخ توش هست عدد 20 رو اضافه کن. مثال:

فرض کنید توی سلول a1 تاریخ 8/2/2016 باشه. اونوقت توی یه سلول دیگه به این مقدار 20 رو اضافه کنید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

ممنونم

من این روش رو قبلا امتحان کردم می نویسه invalid !!!

  • Like 1
ارسال شده در
ممنونم

من این روش رو قبلا امتحان کردم می نویسه invalid !!!

 

راهش همونه؛ اگه شما چنین پیغامی می گیرید، معنیش اینه که احتمالاً یا فرمت سلول رو غلط انتخاب کردید، یا فرمت انتخابی با ناحیه ای که در regional setting در نظر گرفتید همخونی نداره. برای پرهیز از این اشکالها، (در مثال پست قبل) به جای اینکه توی سلول A1 تاریخ رو تایپ کنید، از تابع date استفاده کنید. بقیه مراحل مثل همون مثال پست قبلیم.

  • Like 3
ارسال شده در

سلام خسته نباشید

من می خوام ایام هفته رو به ترتیب بنویسم ولی درگ می کنم وسطش دو تا یکشنبه می نویسه چرا ؟ fa1q16cr0naxiouwjhpy.png

  • Like 2
ارسال شده در
سلام خسته نباشید

من می خوام ایام هفته رو به ترتیب بنویسم ولی درگ می کنم وسطش دو تا یکشنبه می نویسه چرا ؟ fa1q16cr0naxiouwjhpy.png

لیستی که ایجاد کردی رو باید اصلاح کنی ایراد از اکسل نیست

اکسل به خودی خود امکان درگ کردن روزهای هفته فارسی رو نداره احتمالا لیستی درست کردی و این ایراد اونجاست

  • Like 5
ارسال شده در

سلام

 

حدود 2000 تا فایل txt دارم .

راهی هست که محتویات این فایل ها رو ببرم توی اکسل ؛ طوری که برای هر فایل یه سطر اختصاص داده بشه ؟

  • Like 4
ارسال شده در
سلام

 

حدود 2000 تا فایل txt دارم .

راهی هست که محتویات این فایل ها رو ببرم توی اکسل ؛ طوری که برای هر فایل یه سطر اختصاص داده بشه ؟

 

سلام

با یه نرم افزاری مثل متلب یا برنامه نویسی میشه، ولی خود اکسل فکر نکنم.:a030:

  • Like 5
ارسال شده در
سلام

 

حدود 2000 تا فایل txt دارم .

راهی هست که محتویات این فایل ها رو ببرم توی اکسل ؛ طوری که برای هر فایل یه سطر اختصاص داده بشه ؟

 

پیست اسپشال برای، یک نمونه فایل تکست جواب میده.

اما مشکل اینجاست ک جدا جدا ان.

ی راهی پیدا کنید ک یکی بشن. بعد با ماکرونویسی میشه.

مشابه این رو ببینید

[h=3]How to Merge Text (.Txt) Files in Command Prompt: 4 Steps[/h]ماکرونویسی هم ساده اس. میشه سریع جمعش کرد.

  • Like 4
ارسال شده در
سلام

 

حدود 2000 تا فایل txt دارم .

راهی هست که محتویات این فایل ها رو ببرم توی اکسل ؛ طوری که برای هر فایل یه سطر اختصاص داده بشه ؟

 

بله امکانش هست

  • Like 4
ارسال شده در
بله امکانش هست

 

:w58:

 

یه راه ساده سراغ دارین ؟

  • Like 3
ارسال شده در
:w58:

 

یه راه ساده سراغ دارین ؟

 

باید ابتدا همه منتقل بشه به شیت های اکسل بعد شیتها تجمیع بشه تو یک شیت

با کد نویسی میشه

البته باید دید حجم اطلاعات چقدره چون ممکنه سیستم هنگ کنه

  • Like 3
ارسال شده در
باید ابتدا همه منتقل بشه به شیت های اکسل بعد شیتها تجمیع بشه تو یک شیت

با کد نویسی میشه

البته باید دید حجم اطلاعات چقدره چون ممکنه سیستم هنگ کنه

 

هر فایل شامل حدود 30 تا کارکتره

 

کد نویسی بلد نیستم !

 

تا اکسل رو مشکل دارم ؛ بره تو اکسل ، بقیه شو یه کاریش می کنم

  • Like 2
ارسال شده در

شیتای اضافه رو پاک کن master باقی بمونه (آفیس سیستمم خرابه خودم نمیتونم)

از روی کلیدای که تو شیت مستر هست میفهی چیکار کنی

همونی بود که میخواستی بگو برای تجمیعشم بگم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
  • 3 هفته بعد...
ارسال شده در

سلام خسته نباشید .

 

من امروز اومدم یه ستون از از یه اکسل رو که فرمول داشت کپی پیس کنم ولی در برگه اکسل دیگه فرمول رو ستون های خودش اجرا می کردن باید چجوری یه ستون که فرمول داره بدون تغییراعداد در برگه اکسل دیگه پیس کرد !!

 

فقط $ به ذهنم رسید که اونم وقت گیر بود .

اگه با $ این ستون رو وارد کنیم اگه برگه اصلی نباشه هم که باز اعداد خونده نمیشه :hanghead:

  • Like 2
ارسال شده در
سلام خسته نباشید .

 

من امروز اومدم یه ستون از از یه اکسل رو که فرمول داشت کپی پیس کنم ولی در برگه اکسل دیگه فرمول رو ستون های خودش اجرا می کردن باید چجوری یه ستون که فرمول داره بدون تغییراعداد در برگه اکسل دیگه پیس کرد !!

 

فقط $ به ذهنم رسید که اونم وقت گیر بود .

اگه با $ این ستون رو وارد کنیم اگه برگه اصلی نباشه هم که باز اعداد خونده نمیشه :hanghead:

 

اگر منظور اینه بعد از کپی پیست همچنان اعداد از فایل اصلی خونده میشن بعد از کپی از گزینه paste formula استفاده کن اگر آدرس سلول ها در فایل مقصد با فایل مبدأ تفاوت دارند باید از $ برای مطلق کردن آدرس دهی استفاده کنی راه سریعتر اضافه کردن $ اینه که بر روی آدرس مثلا A4 کلیک کنی و کلید F4 رو فشار بدی

  • Like 3
ارسال شده در
سلام خسته نباشید .

 

من امروز اومدم یه ستون از از یه اکسل رو که فرمول داشت کپی پیس کنم ولی در برگه اکسل دیگه فرمول رو ستون های خودش اجرا می کردن باید چجوری یه ستون که فرمول داره بدون تغییراعداد در برگه اکسل دیگه پیس کرد !!

 

فقط $ به ذهنم رسید که اونم وقت گیر بود .

اگه با $ این ستون رو وارد کنیم اگه برگه اصلی نباشه هم که باز اعداد خونده نمیشه :hanghead:

 

سلام

اسم شيت رو بايد قبل نام سلول‌هاي فرمول در شيت جديد وارد كني، به اين شكل:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اين الان مقدار سلول A1 رو به شيت جديد انقال ميده.

شايد راحت تر باشه به جاي انتقال فرمول ها، فقط مقدارشون رو مثل بالا انتقال بدي.:a030:

  • Like 2
ارسال شده در

سلام

 

یه فایل اکسل دارم به یه سری سطر و ستون

 

میخوام در چند تا از ستون ها وقتی یه کلید خاص کیبورد مثل * رو بزنم ، به جاش تاریخ و ساعت سیستم وارد اون سلول بشه

 

برای اینکار راهی هست ؟

  • Like 2
ارسال شده در
سلام

 

یه فایل اکسل دارم به یه سری سطر و ستون

 

میخوام در چند تا از ستون ها وقتی یه کلید خاص کیبورد مثل * رو بزنم ، به جاش تاریخ و ساعت سیستم وارد اون سلول بشه

 

برای اینکار راهی هست ؟

 

کار راحتی ه. البته فک کنم الان ی شورت کات هست برا این کار

Ctrl+Shift+;

البته ببین زمان دو مدله. یا بحث پویایی و مانتیوری هست ک احتمالا این نیست!

یا میخای زمانی ک ی سند اوکی شده، ثبت بشه . پس با کلید Ctrl+Shift+; این کار رو برا زمان بکن.

Ctrl+;

این هم برا تاریخ میلادی ه.

قاعدتا اینا رو می تونی کاستومایز کنی دیگه.

 

حالا اینکه تو ی سلول باهم اینا زده بشن.

باید ی ماکرو درست کنی. اونم سادس. حالا اگر دوستای دیگه راه حل ساده تر داشتن ک هیچ. اگ نه ی سرچ بزنی حله برا ماکرو.

 

:icon_gol:

  • Like 3

×
×
  • اضافه کردن...