رفتن به مطلب

نقش سن پدر در بروز اختلالات ژنتیكی در فرزندان


ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

نتایج مطالعات جدید تایید می كند كه بروز برخی از مشكلات روحی و اختلالات ژنتیكی در كودكان می تواند با بچه دار شدن مردان در سنین بالا مرتبط باشد.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، گروهی از متخصصان در ایسلند با انجام آزمایشات جدید دریافته اند كه تعداد جهش های ژنی در فرزندان با سن پدر ارتباط دارد.

 

به گزارش بی بی سی، با توجه به نتایج فوق این متخصصان به مردان جوانی كه قصد دارند دیر ازدواج كنند توصیه می نمایند كه اسپرم های خود را منجمد كنند و نگه دارند.

 

دكتر كاری استیونسون كه سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته خاطرنشان كرد: سن پدر برای سلامت كودك تعیین كننده تر و موثرتر از سن مادر در زمان بچه دار شدن است.

 

وی تصریح كرد: با وجودی كه جامعه نسبت به تاثیر سن مادر بر سلامت كودك، حساس تر از سن پدر است اما مطالعات اخیر تایید می كند كه به جز سندرم داون، ظاهرا اختلالاتی چون شیزوفرنی و اوتیسم در واقع تحت تاثیر سن پدر هستند.

 

جزئیات این مطالعه در مجله تخصصی نیچر به چاپ رسیده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

پس با لین شرایطی که جامعه ماداره و سن ازدواج رفته بالا به سلامتی همه بچه ها مونگول میشند!!!! :icon_pf (34):

جامعه آینده ایران رو بیماران ژنتیکی تشکیل میدندد :ws28: وای خدایا چه واقعیت تلخی !!!!! :icon_pf (34):

لینک به دیدگاه

نه دیگه نصف کروموزمهای مادر هست نصفی از پدر ... منطقی هست که سن پدر هم تاثیر داشته باشه :a030: امیدوارم انقدر سن ازدواج نره بالا که با مشکلات برخورد کنیم ... آخه موضوع این هست که اکثر زوج ها هم انقدر از روش های جلوگیری استفاده میکنند که تا 4 یا 5 سال که خودشون بچه نمیخواند بعد از این زمان هم بدن زن مقاومت میکنه در مقابل بارداری .... اکثر بچه ها هم الانه کما بیش مشکلاتی دارند ... همین زیاد شدن آلرژی و مشکلات چاقی و همه همه نشان دهنده اوضاع بدی هست که در پیش رو داریم .... وضیعیت طوری شده که آدم هم از ازدواج واهمه داره و هم از داشتن بچه .... خدا به خیر کنه .....

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...