رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلااااااااااااااااام به همه ی دوستداران محیط زیست

 

هدف این مسابقه آشنایی و شناخت پرنده هاست.واسه بچه های محیط زیست که میتونه خیلی مفید باشه و دوستای دیگمون هم میتونن یا اطلاعاتشون رو در اختیار ما بذارن و یا در کنار بچه ها چیز یاد بگیرنن.

به هرحال...

مسابقه ما آسونه.عکس یه پرنده رو میذاریم و بچه ها حدس میزنن که اون چیه.کسی که درست حدس زد عکس پرنده ی بعدی رو میذاره.

 

 

 

good luck

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.1k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

مسابقه جالبیه :ws3:

کفتر که نیست؟ :ws38:

:ws3:

 

حالا پست اصلیم :ws3:

به نظرم اگه غیر از گفتن اسم پرنده، یه کمی خصوصیتای رفتاری پرنده هم بعدش توضیح داده بشه می تونه بهتر باشه :w16:

لینک به دیدگاه

مسابقه ش چه آشناس !!! :whistle:

 

ایشون اسمش حواصیل شبه ... اینم توضیحات واسه محمد :ws3:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

[h=2]نام انگلیسی : Night heron

[/h] [h=2]نام فرانسوی : Heron bihoreau[/h] [h=2]نام علمی (لاتین) : Nycticorax Nycticorax

[/h]

حواصیل شب Night Heron با گیلکی شال باغ یا واکا ، پرنده ای است که از مشخصات ظاهری آن می‌توان به طول ۵۸ تا۶۵ سانتی‌متری آن اشاره کرد.

حواصیل نابالغ، بدنی سیاه و سفید و پاهای کوتاهی دارد و در پرنده بالغ، سر، پس سر و پشت بدن به رنگ سیاه، پهنای بال خاکستری، گونه‌ها و سطح شکمی سفید است.

منقار حواصیل، کلفت به رنگ سیاه، چشم‌ها به رنگ قرمز و پاها زرد مایل به گوشتی است و عموماً دو پر سیاه از پس سر حواصیل آویزان است.

حواصیل های نابالغ‌؛ قهوه‌ای پر رنگ با خال‌های مشخص نخودی و منقار ضخیم به رنگ زرد مایل به نارنجی هستند. حواصیل شب از بوتیمار به واسطه اندازه، کوچک ‌تر، گردن کوتاه‌تر، پرواز سریع‌تر و خال‌های روشن بر پشت آن مشخص می‌شود.

این پرنده در حال استراحت و در پرواز بدنش قوز کرده، سر و گردنش را به داخل بدن جمع می‌کند و در طول روز معمولاً روی درختان به صورت گروهی در حال استراحت دیده می‌شوند و در صبح زود، غروب و در شب تغذیه می‌کنند و صدای پرنده در شب هنگام پرواز به صورت «کوارک» شنیده می‌شود. این پرنده مهاجر و در حال انقراض بیشتر در تالاب‌ها، باتلاق‌ها، رودخانه‌ها، شالیزارها، آب‌بندان‌ها و استخرها دیده می‌شود.

هر ساله روی درختان در مناطق قلم‌گوده انزلی، آب ‌بندان های خلیفه محله و کرفستان رودسر، تالاب کیاکلایه لنگرود، آب‌بندان‌های ملاسرای فومن، آلالان اسالم و تالاب استیل آستارا در کلونی همراه با دیگر گونه‌ها جوجه آوری می‌کند.

این پرنده ۴۳ تا ۴۸ سانتی‌متر طول دارد و حواصیل کوچکی است که در فصل جوجه‌آوری به رنگ نخودی کمرنگ، بال‌های سفید رنگ، منقار دراز آبی رنگ با نوک سیاه، پاهای صورتی، کاکل‌های دراز و آویخته به رنگ طلایی مایل به سفید دیده می‌شود. بالغ‌ها و نابالغ‌ها از اواخر تابستان بدن آنها به رنگ قهوه‌ای مایل به خاکستری، بال‌های سفید، منقار به رنگ تقریباً سبز با توک سیاه و پاها نارنجی مایل به سبز می‌شود.

حواصیل در پرواز از «اگرت کوچک» و «گاو چرانک» به واسطه رنگ پشت بدن در تضاد با بال‌های سفید و پرواز سریع‌تر مشخص می‌شود.

در حالت نشسته از روی اندازه بدن، رنگ پا و منقار از گونه‌های مذکور به راحتی قابل تشخیص است و عموماً تنها دیده می‌شوند اما هر چه زمان مهاجرت نزدیک‌تر می‌شود در دسته‌های بزرگ‌تر دیده می‌شوند.

حواصیل در طول روز در بیشتر تالاب‌های استان روی گیاهان آبزی به ویژه گیاهان شناور در حال تغذیه دیده می‌شود. زمان مهاجرت این گونه از پرنده را اوایل اردیبهشت برای جوجه‌آوری در تالاب‌های استان و در فصل‌های بهار و تابستان بوده و در زمستان و دیگر فصل‌ها به تعداد اندک دیده شده است.

 

 

 

عکس بعدیم خودت بذار :a030:

لینک به دیدگاه

با سلام و درود

خوب دوستان هم مسابقه هست و هم آموزش

ممنون از دوست خوبمون:icon_gol:

عکس بلایی مربوط به مرغ ماهیخوار شمالگان هست که در آمریکاست:icon_gol:

حالا اینو حدس بزنین:ws3:

 

phg7mgxdm8i8q7a1jr8v.jpg

لینک به دیدگاه
با سلام و درود

خوب دوستان هم مسابقه هست و هم آموزش

ممنون از دوست خوبمون:icon_gol:

عکس بلایی مربوط به مرغ ماهیخوار شمالگان هست که در آمریکاست:icon_gol:

 

 

خیر.عکس قبل مربوط به غواص گردن سیاه بود:ws3:

به بزرگی خودم میبخشم.:ws3:

لینک به دیدگاه
خیر.عکس قبل مربوط به غواص گردن سیاه بود:ws3:

به بزرگی خودم میبخشم.:ws3:

بابا من اینو از جزوه ام نگاه کردم که:w58:

به این اسم بود:banel_smiley_4:

حالا شاید چندتا اسم داره :ws3:

لینک به دیدگاه

آقا این نامردیه.من که گفتم چرخ ریسکه.بعدی رو بذار خانم مدیر

بابا بچه ها مسابقه ما دو نفره نیستا.بیاین شرکت کنید دیگه.

یعنی اسم هیچ پرنده ای رو نمیدونید؟:whistle:

لینک به دیدگاه

پرنده آواز خوان سهره

 

سهره که نامش خلاصه شده به سره انواع مختلفی دارد که نیمی از آنها آوازه خوان هستند . آواز خواندن سهره بریده بریده است و نفسش مانند قناری زیاد نیست اگر آواز قناری را یاد بگیرد بازهم قطعه قطعه می خواند . در خارج از ایران چندین نوع سهره را با قناری جوجه کشی نموده اند مانند سهره آوازخوان و سهره معمولی ( سهره بروجردی ) و سیسکین قرمز (red or hooded siskin ) که قناری قرمز رنگ حاصل جفت گیری قناری با این نوع سیسکین قرمز است . در ایران فقط سهره معمولی را با قناری ماده جفت گیری مینمایند که حاصل آنرا سهره قناری گفته و این پرنده خنثی میباشد که جوجه های نر آن زیاد آواز میخوانند و نفسشان از سهره بیشتر است و ماده های سهره قناری نیز تخم بدون نطفه میگذارند و شاید برای بزرگ کردن جوجه های سایر پرنده ها مورد استفاده باشند . بهترین نوع سهره را میتوان سهره آواز خوان (voice singer siskin ) دانست که صدای بسیار بلندی دارد با قطعه هایی مانند آواز بلبل که با سوت نتها را اجرا میکند و آنقدر صدای گرم و دلنشینی دارد که هر چه آواز بخواند شنونده از خواندنش سیر نمیشود به عکس سهره معمولی و پیشانی قرمز که ریز و تند میخوانند این نوع سهره نت هایش را شمرده و با صدای بم می خواند . طول قد سهره آواز خوان تا ۱۵ سانتی متر میرسد و در اروپا – غرب آسیا و در شمال غربی افریقا زندگی میکند . این نوع سهره به صورت زوج زندگی میکنند . سهره معمولی در تمام نقاط دنیا یافت میشود . قدش تا ۱۳ سانتی متر میرسد . نر و ماده سهره هم رنگ میباشند و دانه و حشره میخورند . سهره های معمولی و پیشانی قرمز بصورت جفتی یا دسته جمعی زندگی میکنند . هر بار سه تا هفت تخم میگذارند که در مدت ۱۴ روز تخم ها به جوجه تبدیل میشود . جوجه سهره دارای سر و پشت برنگ نخودی مایل به خاکستری و بدنی پر از خط و خال قهوه ای رنگ است .سهره ها پرواز موجی و رقص مانند دارند . علاوه بر سهره معمولی در ایران سهره پیشانی قرمز ( سهره کرمانی ) نیز زیاد یافت میشود که این سهره نیز در حدود ۱۱سانتی متر طول بدنش میباشد و آواز خوان خوبی است . این پرنده نیز سه تا چهار تخم میگذارد که در مدت دو هفته به جوجه تبدیل میشود و بیست روزه جوجه ها به حد رشد میرسند .غذای سهره در طبیعت دانه و حشره است لیکن در قفس به او عمدتا دانه میدهند . دانه مورد علاقه سهره ها شاهدانه است که طبیعت گرم دارد وبسیار پرچرب ومحرک میباشد ارزش غذایی شاهدانه شامل ۱۶.۳ درصد پروتیین و ۳۲.۲ درصد چربی و ۴.۳ درصد املاح معدنی است . توصیه میشود علاوه برشاهدانه به سهره سایر دانه ها از جمله تخم کتان – تخم کاهو – تخم کاسنی شلغم – کلم ارزن و... بهمراه میوه چون سیب و سبزیجات مانند کاهو و کلم داده شود . تخم کاسنی برای لاغر کردن سهره و همچنین آماده شدن آن مفید است . سهره ها را چنانچه در یک قفس بزرگ و بصورت دسته جمعی نیز نگهداری کنیم آواز خواهند خواند لیکن توصیه میشود جوجه سهره را از دو ماهگی به بعد در یک قفس کوچک و مجزا قرار دهند تا زودتر رام شده و بهتر پرورش یابد . برای تسریع در این کار قفس جوجه سهره را در کف زمین و در محل شلوغ با رعایت احتیاط های لازم قرار میدهند تا زودتر رام گردد . علیرغم اینکه حضور سهره در کنار قناری موجب خواهد شد که قناری نیز قدری سرکش و ترسو شود لیکن برای بهتر شدن آواز سهره او را در کنار قفس قناری نگهداری میکنند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...