رفتن به مطلب

ماهی و روغن زیتون علائم بیماری پانکراس را تسکین می دهند


Ssara

ارسال های توصیه شده

bb0aaffb71a5c4e0aba448548ff73880.jpg

 

پژوهشگران اسپانیایی بر اساس پژوهش انجام شده در دانشگاه گرانادا می گویند مواد یافت شده در روغن زیتون خام و ماهی علائم بیماری پانکراس را تسکین می دهند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه مرکزی، دکتر «ماریا بلن لوپز» سرپرست این تحقیق از دانشگاه گرانادا گفت: اسید روغنی و ماده ای موسوم به «هیدروکسی تیروزول» که در غلظت های بالای روغن زیتون خام وجود دارد و همچنین اسیدهای چرب اشباع نشده n ۳ که در ماهی یافت می شود، علائم بیماری پانکراس را تسکین می دهند.

دکتر لوپز افزود: پژوهشگران نقش مواد را در رژیم مدیترانه ای در جلوگیری و تسکین آسیب سلولی بررسی کردند. این بررسی به خصوص بر روی چگونگی تأثیر اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها بر روی مکانیزم های سلولی که التهابات نقاط مختلف را در پانکراس پاسخ می دهند انجام شد.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: شواهد زیادی وجود دارد که فرایندهای التهابی اکسیداسیون که در منشأ بیماری های مزمن وجود دارند و نوع رژیم در چنین فرایندی نقش مهمی دارد.

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...