رفتن به مطلب

روغن ماهی اعصاب آسیب دیده را ترمیم می كند


Ssara

ارسال های توصیه شده

fc715b8ca248763b5f3b21fbd5de7548.jpg

 

 

 

پزشكان در یك مطالعه تازه تاكید كردند اسیدهای چرب امگا ـ ۳ كه در روغن ماهی یافت می شوند قابلیت آن را دارند كه از آسیب های مغزی پیشگیری كرده و حتی به ترمیم مجدد صدمات وارد شده به اعصاب (نورون ها) كمك نمایند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، وقتی رشته های عصبی بر اثر حادثه ای آسیب می بینند، فردی كه دچار این آسیب دیدگی شده درد، ضعف و حتی فلج عضلانی را تجربه می كند كه ممكن است به ناتوانی جسمی منجر شود و سرعت بهبود یافتن آن نیز بسیار كند است.

به گزارش روزنامه تلگراف، متخصصان مغز و اعصاب در دانشگاه لندن در این باره خاطرنشان كردند: اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند نقش مهمی در سرعت بخشیدن به روند بهبود آسیب های عصبی ایفا كنند. این مطالعه روی سلولهای عصبی peripheral متمركز شده است. این نورون ها در واقع وظیفه انتقال سیگنال ها بین مغز و نخاع و باقی قسمت های بدن را بر عهده دارند.

این سلولها قابلیت آن را دارند كه ترمیم شوند اما با وجود پیشرفت های اخیر در زمینه تكنیك های جراحی، بیماران معمولا فقط زمانی بهبود پیدا می كنند كه جراحت آنها اندك باشد.

در این مطالعه تایید شد كه مصرف این نوع چربی های مفید می تواند در بهبود آسیب های عصبی و در نتیجه بهبود برخی مشكلات نورولوژیك تاثیرات سودمندی داشته باشد.

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

روغن ماهي بيماري هاي قلبي- عروقي را کاهش مي دهد

 

دانشمندان ثابت کرده ند که روغن ماهي ومقدار بالاي اسيد چرب امگا 3 آن ، خطر بعضي از انواع سرطان ها را کاهش مي دهد، درد مفاصل وساير مشکلات روماتيسمي را تسکين مي دهد و اثرات افسردگي وساير بيماري هاي روحي را کاهش مي دهد. چربي هاي امگا 3، از بعضي از انواع مشکلات پوستي جلوگيري مي کنند ومانع ابتلا به بيماري آلزايمر مي شود واکنون هم ثابت شده است که براي قلب هم مفيد مي باشد.

محققان ايتاليايي روي اسيد هاي چرب امگا 3 مطالعاتي انجام دادند تا فوايد روغن ماهي را آزمايش کنند. آنها يش از 7000 نفر را که نارسايي قلبي داشتند را مورد آزمايش قرار دادند. قلب اين افراد بزرگ شده بود ونمي توانست به طور موثر خون را به سراسر بدن پمپاژ کند. محققان به نصف اين افراد علاوه بر داروهايي که بايد روزانه مصرف مي کردند، هر روز کپسول هاي امگا 3 دادند، درحالي که به نصف ديگر اين افراد يک شبهه دارو دادند و حدود چهار سال آنها را زير نظر داشتند. در اين مدت 1981نفر (27درصد) از افرادي که امگا3 مي خوردند، به خاطر نارسايي قلبي فوت کردند و يا به خاطر مشکلات قلبي عروقي در بيمارستان بستري شدند.

همان تيم تحقيقاتي در تحقيقي مشابه تحقيق قبلي، ميزان نارسايي قلبي 2285 بيمار را مورد بررسي قرار دادند.آنها به اين افراد کرستور( Crestor) دادند، درحالي که به 2289 نفر ديگر يک شبهه دارو دادند. سپس به مدت 4 سال آنها را زير نظر قرار دادند وتفاوت کمي درميزان مرگ ومير بين دو گروه يافتند. محققان هنگامي که نتايج اين دو تحقيق را با هم مقايسه کردند، به اين نتيجه رسيدند که امگا 3 از دارو موثرترمي باشد. يکي ازپروفسورهاي اين تحقيق مي گويد: " مطالعات ما نشان مي دهند که استعمال بلند مدت 1گرم در روز اسيد چرب امگا 3، در کاهش مرگ و مير و بستري شدند در بيمارستان به دلايل قلبي-عروقي خيلي موثر است. اين تحقيق نتايج مطالعات قبلي را که درمورد فوايد اسيد هاي چرب امگا 3 بود را مورد تاييد قرار دادند.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

يك آزمايش جديد معلوم شد افراد ميانسال و سالمنداني كه به طور مرتب رژيم غذايي غني از اسيدهاي چرب امگا -3 دارند كمتر به ناتواني ذهني مبتلا مي‌شوند چون اين اسيدها از مغز در برابر فرآيند پيري محافظت مي‌كنند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، پزشكان دانشگاه كاليفرنيا در اين آزمايش تاييد كردند افرادي كه سطح اين اسيدها در خونشان بالا است، در آزمون‌هاي ذهني بهتر عمل مي‌كنند و هم چنين كمتر دچار تحليل رفتن بافت مغز بر اثر بالا رفتن سن مي‌شوند.

دكتر زالدي تان، استاديار مركز مطالعات بيماري آلزايمر آستون و بخش سالمندان در اين دانشگاه كه آزمايشات فوق را انجام داده خاطرنشان كرد: ما معتقديم كه اين اسيدها با بهبود سلامت عروق تاثيرات سودمندي روي بافت مغز بر جاي مي‌گذارند.

به گزارش سايت اينترنتي هلت دي نيوز، اين تاثيرات در واقع شامل كاهش فشار خون و التهاب‌ها هستند.

جزئيات اين مطالعه در مجله نورولوژي منتشر شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...