رفتن به مطلب

حل مشکل ترافیک در روزهای بارانی - شما هم کارشناسید!


ارسال های توصیه شده

حتما شما هم دیده اید که در کلان شهرها و شهرهای بزرگ هنگامی که باران یا برف می اید چه ترافیکی ایجاد میشود و ملت چگون در یک ازدحام عجیب گیر میکنند . آمارها نشان میدهد که میزان بارش امسال در کشور ما دوبرابر پارسال بود! و همین مسئله باعث شد که ما در کلانشهرهایی مانند تهران شاهد روزهای پرترافیک بیشتری باشیم.

پلیس راهنمایی رانندگی می گوید که در شرایط بارانی تعداد خودروهای شخصی درصد بسیار زیادی افزایش پیدا میکند. ملت برای فرار از خیس شدن خودروی خود را از پارکینگ بیرون می آورند و قید وسیله حمل و نقل عمومی را نیز میزنند. علاوه بر آن کاهش سرعت رانندگی بر اثر لغزندگی، کاهش دید و اختلال در فعالیت حمل و نقل عمومی و کمبود تاکسی تصادفات بیشتر و خرابی خودروها در اثر بارندگی و در نهایت آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد از دیگر عوامل هستند.

صورت مسئله:

 

برای حل مشکل ترافیک در روزهای بارانی مسئولین زحمت کشیدند و کلی گویی هایی کردند که به درد ما نمی خورد. ما میخواهیم که شما با راهکارهای عملی و مهندسی و کارشناسانه به صورت ضربتی و سریع این مشکل را حل کنید. یادتان باشد که فرهنگ سازی و از این صحبت ها در این تاپیک به درد ما نمیخورد.

فرضیات مسئله:

 

به فکر ابداع و نوآوری باشید. کپی برداری نکنید اما میتوانید از تجربیات دیگران استفاده کنید. شما آزادید از تمامی امکانات موجود استفاده کنید. اما طرحی برنده خواهد شد که هزینه ی کمتر و امکان پذیری بیشتر در شرایط موجود کشور داشته باشد.

ممکن است مشکلاتی غیر از مشکلات بالا به ذهنتان برسد . آنها را نیز مطرح کنید و ایده برای حل آن بدهید.

لطفا بیخیال مشکلات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی شوید! همه ی آنها را همه مان می دانیم! با همین شرایط موجود راهکار بدهید!

 

به نفر اول 500 امتیاز و مدال ایده پرداز برتر

نفر دوم 400 و

نفر سوم 300

امتیاز داده خواهد شد.

 

با تشکر.

جیمی :icon_gol:

  • Like 31
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 42
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

به نظرم باید اول مغازه ها تعطیل بشه تا مردم نیایند بیرون

خیابونها باید درست بشه

پیاده روی تو بارون خیلی باصرفه تراز ماشین سواری

................

اینجا هم اگر بارون بزنه ترافیک میشه که پیاده بیای زودتر میرسی ......

 

بعدا اگر چیزی واقعا به ذهنم رسید میام میگم

  • Like 5
لینک به دیدگاه
به نظرم باید اول مغازه ها تعطیل بشه تا مردم نیایند بیرون

خیابونها باید درست بشه

پیاده روی تو بارون خیلی باصرفه تراز ماشین سواری

................

اینجا هم اگر بارون بزنه ترافیک میشه که پیاده بیای زودتر میرسی ......

 

بعدا اگر چیزی واقعا به ذهنم رسید میام میگم

این که نمیشه مغازه ها تعطیل شن اونوقت باید نصف بیشتر از روزهای سال شهر تعطیل باشه:ws37:

  • Like 9
لینک به دیدگاه

من چیزی که متوجه شده ام تقصیر بارون نمیشه انداخت قضیه رو:ws52:

 

اینکه درهنگام بارندگی مخصوصا بارون اول سطح جاده ها بسیار لغزنده میشه ،واونم دلیلش روغنی هست که بر اثرعبورومرورماشینها واثر لاستیکها وروغنی که از ماشینها میریزه،ورانندگان مجبورند سرعت تردد خودرا حتی تا 20کیلومتر بر ساعت هم پایین بیاورندوهمچنین حجم بالای ماشینها وجمعیت که روزبروز هم بر این تراکم افزوده میشود ولی خبری از افزایش اندازه مسیر عبور این ماشینها نیست ،همین تراکم بالا ومسیر باریک حرکت وسرعت پایین ماشینها باعث میشه گمان کنیم ترافیک سنگین شده ولی مسئله واقعا این نیست .

 

به نظر من علت اینکه فکر میکنیم ترافیک در زمان بارندگی بیشتر میشه کاهش چشمگیر سرعت رانندگی هست وگرنه تقریبا همون میزان ماشین که در ساعات غیربارندگی بیرون میان در زمان بارندگی هم در خیابانها هستند حالا با تلرانسی خیلی جزئی که گمان نکنم تأثیری داشته باشه :ws52:

 

اما راهکار:خوب موارد دخیل در این کاهش سرعت زیاد هستند یکیش آسفالت کف خیابانهاست

به نظر من اگه سطح خیابانهای ما از پوششی استفاده بشه که در اثر باران لغزنده نشه وراننده اطمینان حاصل کنه که میتونه با همون سرعتی که در زمان غیر بارندگی رانندگی میکنه براند درصدی از ترافیک کاهش پیدا میکنه

 

بخشیش برمیگرده به کاهش دیدزمان بارندگی که اینو نمیدونم چیکار میشه کر فکر کنم میام میگم:ws3:

  • Like 11
لینک به دیدگاه
این که نمیشه مغازه ها تعطیل شن اونوقت باید نصف بیشتر از روزهای سال شهر تعطیل باشه:ws37:

 

خوب شبها زودتر تعطیل بشه.....چون درکل وقتی هوا بارونیه تقریبا نیمه تعطیل هستند مغازه ها و فقط مگس میپرونند.........:whistle:

  • Like 5
لینک به دیدگاه
خوب شبها زودتر تعطیل بشه.....چون درکل وقتی هوا بارونیه تقریبا نیمه تعطیل هستند مغازه ها و فقط مگس میپرونند.........:whistle:

نه تو شهر های شمالی و شمال غرب اینجور نیست همون فعالیتی که تو روز افتابی هست رو داره ولی با ترافیک بالا و کندی دیوانه کننده

  • Like 9
لینک به دیدگاه

در شب و روز های بارونی:

راه حل دراز مدت-> ترمیم سیستم آب و فاضلاب شهری و ایجاد سیستم فاضلاب شهری+ جوی کشی برای معابر عمومی

(نمیدونم ما چرا از سیستم آب و فاضلاب شهری انگلستان به عنوان الگو استفاده نمیکنیم؟؟؟ گرچه گرونه ولی از هیچی بهتره!)

راه حل کوتاه مدت-> استفاده از چکمه!!!! و عینک و کلاه شنا

:ws28:در شب و روز برفی:

راه حل بلند مدت-> جلوگیری از یخ زدگی معابر شهری با ایجاد سیستم منظم پاشش نمک توسط کارگران، سیستم فاضلاب شهری افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی وسیع و آسان سازی آن ، ایجاد کیوسک های نمک برای جاده ها اتوبان ها و معابر شهری، افزایش کار در خانه (تغییر جای شغل از محل کار به خونه با استفاده)ها، ترویج خرید ها و تقویت تبادل اطلاعات از اینترنت برای جلوگیری از خروج افراد از خانه برای مشغله های اداری

راه حل کوتاه مدت-> اسکی و کلاه و لباس گرم با چکمه!:ws28:

  • Like 9
لینک به دیدگاه

به نظر من باید کاری کنیم که مردم نیان بیرون از خونه

البته به صورت مسالمت آمیز جوری که خودشونم حواسشون نباشه

با یک سری اقدامات که شاید اولش یه کم طول بکشه تا اجرا بشه ولی در نهایت میتونه علاوه بر اینکه هزینه ای برای کشور نداشته باشه بلکه خیلی از هزینه های الکی که توی کشور صرف میشه رو برگردونه مثلا با دورکاری!

یعنی برای مثال من که کارمند یک شرکت یا ادارم بتونم کار خودم رو توی خونه انجام بدم...دورکاری هنوز توی کشور ما جایگاه خودش رو پیدا نکرده ولی میتونه خیلی از کاغذبازی های الکی و رفت وامد های بیخودی و ... رو کاهش بده

رواج آموزش مجازی در کشور که توی سال های اخیر شروع شده ولی هنوز گسترده نشده

آموزش کاربردهای اینترنت برای کارهایی مثل خرید اینترنتی و پرداخت قبوض و واریز وجه و ....... و کاهش هزینه اینترنت و ارائه تسهیلات به مردم برای استفاده از اینترنت و انجام حداقل کارهایی که توی روزهای بارونی مجبور نشن از خونه برن بیرون

 

و حالا جدا از این راه حل ها.....

طرح های ترافیکی برای ممانعت از ورود خودروهای تک سرنشین به داخل شریان های اصلی و پر تردد

در صورت امکان اختصاص حداقل یک خط از خیابون برای عبور وسایط حمل و نقل عمومی

حداقل در خیابون های اصلی پیاده روها و جوی ها رو ترمیم کنیم

پراکنش مناسب کاربری های جاذب سفر در شهر...حداقل کاربری های جدید رو درست مکان گزینی کنیم

  • Like 12
لینک به دیدگاه

راستی من یه چیزی یادم رفت بگم

ما هیچوقت نمی تونیم به صورت ضربتی و با یک طرح کوتاه مدت مشکل کلانشهری که جزء 10 سیاه چاله دنیا محسوب میشه رو حل کنیم

راهکارهایی که برای کوتاه مدت داده میشه فقط میتونه بخش کوچیکی از مشکلات ترافیکی تهران رو حل کنه

مخصوصا وقتی گفتی که با کمترین هزینه و بالاترین کارائی

  • Like 9
لینک به دیدگاه
راستی من یه چیزی یادم رفت بگم

ما هیچوقت نمی تونیم به صورت ضربتی و با یک طرح کوتاه مدت مشکل کلانشهری که جزء 10 سیاه چاله دنیا محسوب میشه رو حل کنیم

راهکارهایی که برای کوتاه مدت داده میشه فقط میتونه بخش کوچیکی از مشکلات ترافیکی تهران رو حل کنه

مخصوصا وقتی گفتی که با کمترین هزینه و بالاترین کارائی

 

کوتاه مدت در مقایسه با یه پروژه حل ترافیکی دراز مدت.

ممکنه نسبت به یک پروژه ضربتی حل یه مشکل دیگه زمانش خیلی بیشتر باشه.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

منم با دور کاری موافقم اما این کار خیلی طوول میکشه

به نظر من ایجاد اتوبانهای چند طبقه مناسبه البته این کار در بعضی جاها انجام شده

باید رو سیستم فاضلابم کار کرد:ws52:

  • Like 5
لینک به دیدگاه

به نظرم وقتی که بارون میاد یکی از علتای ایجاد ترافیک عابرین هستن

چون همه عجله دارن که خودشونو از بارون خلاص کنن و زود خودشونو به خونه با محل کار برسونن

یهو یه تعداد زیاد ادم تا وسطای خیابونا سد راه ماشینا میشن و این خودش یه جور ایجاد ترافیک میکنه

اول میشه یه جاهایی رو به صورت پناهگاه مانند درست کرد

مثلا ایستگاه های تاکسی هم مثل ایستگاهای اتوبوس جوری طراحی بشن که مردم بدون نگرانی از خیس شدن منتظر وسیله بمونن و خودشونو نندازن زیر ماشینا !

 

دوم یه جور مدیریت میخواد

وقتی بارون میاد یهو همه تاکسیا فقط دربست میرن یا غیبشون میزنه

باید مثلا به مامورای راهنمایی رانندگی این اختیار داده بشه که جلوی تاکسیای خالی و بگیرن و مجبورشون کنن که مسافرا رو جا به جا کنن(من تویه موقعیتی همچینی شااهد این موضوع بودم که یه مامور این کار و کرد و خیلی از ازدحام مردم و کم کرد)

 

سوم اینکه جلوی ماشینای تک سر نشین گرفته بشه و اجازه ورود به مسیرای شلوغ بهشون داده نشه

 

چهارم اینکه یه سری نیروی کمکی به خطوط حمل و نقل به طور موقت فرستاده بشه

 

و پنجم و مهم تر از همه اصلاح سیستم دفع و هدایت آب هستش

 

(مالزی یه کشوریه که به دو فصل کم بارون و پر بارون تقسیم میشه

بارونایی داره که بهش میگن بارون هندی ...انگار دوش حموم و با فشار باز کردی به همون شدت میباره ولی وقتی بند اومد بعد از ده دقیقه یه ربع دیگه اثری از آب تو خیابونا نمیبینی فقط در حد خیس بودنه!

اونوقت یه شهری مثل شهر رشت که خودشون بهش میگن شهر بارون بعد از چند ساعت بارون اومدن نصف بلوار و آب میگیره!)

  • Like 12
لینک به دیدگاه

من هر چی تو ذهنم بود اوری خیلی بهتر و کاملترش رو گفت :sigh:

 

من فقط میخوام اضافه کنم که تبصره هایی برای زمان بارندگی شدید اضافه بشه که بر اساس اونها راحتتر بشه مدیریت کرد مثلا، هیچ ماشین شخصی اجازه عبور و مرور نداشته باشه، فقط خطی و تاکسی و اژانسی ها و سرویس مدارس و دانشگاه ها

 

همچنن مترو فعالیت خودش رو بهتر و با تعداد قطارهای بیشتر انجام بده

 

طرح پناهگاهی که اوری گفت خیلی خوبه

 

اتوبوس ها هم تعدادشون اضافه بشه

 

شرکت هایی که کاراشون به صورتی هست که کارمندشون بتونن آنلاین و در منزل کار رو ارائه بدن در زمان بارندگی کار رو از کارمندانشون در منزل بخوان تا از شدت عبور و مرور کم بشه

  • Like 11
لینک به دیدگاه

به نظر من اینکه جلوی تردد ماشینهای شخصی گرفته بشه خیلی غیر منصفانس چون وقتی شدت بارون زیاده تو انتظار داری بتونی از ماشینت استفاده کنی چون خریدیش که توی زمان بحرانی به دردت بخوره :ws52:

  • Like 8
لینک به دیدگاه

وقتی بارون میاد همه به این فکر میفتن که چون ماشین گیرشون نمیاد و حوصله خیس شدن هم ندارن در نتیجه هر چی وسیله نقلیه توو خونه و دم دستشون بیاد سوارش میشن میان...:icon_razz:

توجه کرده باشین زمان بارون کلی ماشین تک سرنشین دارییم..ماشاالله دلشون هم نمیاد ماشینو برونن...فقط یهو یادشون میاد ماشین بوقم داره...هی بوق میزنن:whistles:....

  • Like 8
لینک به دیدگاه

مشكل اصلي خود باران يا برف نيست

مشكل اصلي سوسول زدگي جامعه است

مردم ما زندگي با باراندگي فراموش كرده اند و مي خواهند خيس نشوند كه مبادا آرايش مو و يا لباسشان به هم بخورد

در واقع ما نوع برخورد با يك فضاي باراني را نمي دانيم

نوع پوشش ما مناسب نيست

از اين قضيه بگذريم در وز باراني و يا برفي كند شدن عبور و مرور صرفا به خاطر آب گرفتي و خيس بودن جاده ها نيست بلكه علت اصلي كاهش ميدان ديد است كه اين امر موجب مي شود ميزان ايمني پايين بيايد و لذا براي بالا بردن ايمني مي بايست از سرعت كاست

يكسري از افراد در مواقع بحراني كه نياز به رعايت نظم بيشتر است فراموش مي كنند كه به قوانين احترام بگذارند و در صدد زياده خواهي بر مي آيند و از آنجايي كه ما كلا فرهنگمان در زمان رانندگي به صفر ميل مي كند اين مشكل در ميان سواره ها بيشتر خودنمايي مي كند.

مثلا در خياباني 2 بانده ماشين ها پشت سر هم ايستاده اند نا گهان يك ماشين براي به اصطلاح زرنگي به لاين مسير مخالف مي آيد و در چند ماشين ديگر از او تبعيت مي كند وپشت سر او مي آيد .اين امر يك گره در يك تقاطع ايجاد مي كند و مسير طرف مقابل را بند مي اورد و طرف مقابل نيز به طبع ان مسير موافق را و يك گره كور ترافيكي ايجاد مي شود .

حالا پيشنهاد من:

1-نيروي انتظامي را به خيس بودن عادت دهيم

2-براي نيروي انتظامي و راهنمايي رانندگي لباس مناسب شرايط بارندگي تهيه كنيم كه هم گرم باشد و هم عايق

3-در روز هاي باراني نيرو ها را چند برابر كنيم

4-جريمه ها را چند برابر كنيم

 

اين چه تاثيري دارد؟

مثلا كساني كه در لاين مقابل مي ايند اگر بدانند اين تخلف ايشان به جاي 50000 تومان جريمه ي روزهاي عادي جريمه اي 500 هزار تومان در پي خواهد داشت و بداند حتما يك مامور راهنمايي رانندگي در نزديكي اوست ديگر اين تخلف را نمي كند

يا مثلا اگر يك عابر بداند كه در صورتي كه در لاين 2 يا 3 خيابان بايستد و به دنبال تاكسي باشد و احيانا تصادف كند هيچ ديه و هزينه ي درماني به او تعلق نمي گيرد ديگر اين كار را نمي كند و در منتها عليه ممكن مي ايستد

و يا تاكسي بداند كه اگر خالي بچرخد و به دنبال مسافر دربستي باشد حق تاكسي راني او لغو و جريمه اي سنگين در انتظار اوست ديگر اين كار را نمي كند

متاسفانه بخش بزرگي از مشكلات ما ناشي از ايراد در زير ساخت هاي اجتماعي است تا زير ساخت هاي شهري و اين نمي شود مگر با اعمال شديد قوانين كه هزينه ي بسيار كمتري از احداث بزرگ راه و تونل و اين ها دارد

اما متاسفانه در شرايط فعلي وقتي بارندگي مي شود اولين چيزي كه ناياب مي شود مامور راهنمايي و رانندگي و نيروي انتظامي است

در كنار اين اقدام توسعه ي راه آب ها

توسعه ي پاركينگ هاي طبقاتي اتوماتيك و فراوان

تعريض خيابان هاي باريك

اصلاح هندسي تقاطع هاي مهم به صورت رو گذر و زير گذر

دو طبقه سازي مسير هايي اصلي كه با كوته بيني در زمان ساخت با عرض كم ساخته شده اند

توسعه ي ناوگان عمومي و ارزان و تميز(من به شخصه خيلي در خيلي از مسير ها از اتوبوس استفاده نمي كنم چون انواع ادامس و چسب و اشغال و بوي بد و اين ها را با خود به منزل خواهم برد)

بالا بردن ظرفيت ناوگان عمومي با تعويض تاكسي هاي سواري گردشي با ون

توسعه ي مترو در كلان شهر ها و شهر هاي اقماري

اتصال شبكه هاي ريلي شهر هاي نزديك

و..... در برنامه اي ميان مدت مي توان اين مشكل را حل كرد

 

-------

 

يك نكته هم هست

 

در شهري مانند تهران روزانه بيش از 3000 ماشين پلاك مي شود در حالي كه كمتر از 100 ماشين از رده خارج مي شود خوب ايم ماشين ها وارد ترافيك اين شهر مي شوند و همين به بالا رفتن حجم ترافيك كمك مي كند

عمر مفيد ماشيد در بسياري از كشور ها 5 سال است و بعد از اين زمان هزينه ي بيمه و ماليات آنقدر افزايش مي يابد كه عملا نگه داشتن ماشين صرفه ندارد و مصرف كننده مجبور به جايگزيني مي شود اما در ايران عمر مفيد با تلاش بسيار به حدود 30 سال رسيده

  • Like 10
لینک به دیدگاه
جریمه 500 تومنی:w58:چرا به جای پیشرفته کردن شهرها و رفاه حال همه ی ادما در هر صنفی باید اونها رو محدود و تهدید کنیم؟:ws38:

اين اسمش محدوديت نيست اعمال قانون هست

فردي كه با تخلف خودش باعث اتلاف چند هزار ساعت عمر مفيد مردمان يك شهر در ترافيك مي شود بايد تنبيه شود

تنبيه جنبه هاي مختلف دارد من مثال زدم كه مثلا تنبيه مالي چند برابر حالت هاي عادي

يا ابطال گواهي نامه

يا ضبط ماشين به نفع جامعه

يا تنبيه هاي بدني مانند زندان و شلاق و اين ها

براي نهادينه كردن قانون هاي اجتماعي بطور همزمان مي بايست اموزش و اعمال قدرت صورت بگيرد تا قانون بطور صحيح جا بيافتد

البته نوع تنبيه ها و سطح تنبيه ها بايد به نحوي باشد كه اعتراضات عمومي را در پي نداشته باشد و محل هزينه كرد آنها مشخص باشد تا شايعاتي مبني بر حيف و ميل اين جزيمه ها پيش نيايد

پيرو ضرب المثل:فرمان نبرد گاو نر الا به چوب تر

بزرگسالان جامعه با تنبيه و كودكان با اموزش اصلاح مي شوند و به رعايت قوانين اجتماعي ترغيب مي شوند

  • Like 7
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...