رفتن به مطلب

حل مشکل ترافیک در روزهای بارانی - شما هم کارشناسید!


ارسال های توصیه شده

هر چی فکر کردم به جایی نرسیدم

خوب دلیل ترافیک همون بارونیه که مردم دوست ندارند خیس بشند!! بهمین دلیل از وسایل شخصی خودشون تا در اتاق محل کار میرن :ws3:

ضمن اینکه جنس آسفالت ها هم خیلی مهمه...

یه سری آسفالت هستند که خیلی قدرت جذب داره..

و نمیذاره که کف خیابون لیز بشه که باعث تصادف بشه و کندی حرکت ماشین ها...

پیاده رو ها باید مسقف باشند...

و فعلا همین ها :ws3:

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 42
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

اين اسمش محدوديت نيست اعمال قانون هست

فردي كه با تخلف خودش باعث اتلاف چند هزار ساعت عمر مفيد مردمان يك شهر در ترافيك مي شود بايد تنبيه شود

تنبيه جنبه هاي مختلف دارد من مثال زدم كه مثلا تنبيه مالي چند برابر حالت هاي عادي

يا ابطال گواهي نامه

يا ضبط ماشين به نفع جامعه

يا تنبيه هاي بدني مانند زندان و شلاق و اين ها

براي نهادينه كردن قانون هاي اجتماعي بطور همزمان مي بايست اموزش و اعمال قدرت صورت بگيرد تا قانون بطور صحيح جا بيافتد

البته نوع تنبيه ها و سطح تنبيه ها بايد به نحوي باشد كه اعتراضات عمومي را در پي نداشته باشد و محل هزينه كرد آنها مشخص باشد تا شايعاتي مبني بر حيف و ميل اين جزيمه ها پيش نيايد

پيرو ضرب المثل:فرمان نبرد گاو نر الا به چوب تر

بزرگسالان جامعه با تنبيه و كودكان با اموزش اصلاح مي شوند و به رعايت قوانين اجتماعي ترغيب مي شوند

فک کنم گفته شده که با همین وضعیت موجود ینی وضعیت اقتصادی الان این مشکل حل بشه و برا این چنین مشکلایی که شاید خیلیها ندونسته دست به دست میدن و یه گره ای تو خیابون درست میکنند این نوع اعمال قانون سنگین باشه و حتما اعتراضض در پی داره در ضمن گفته شده که نمیخوایم فرهنگ سازی کنیم و به یه روش مهندسی نیاز هست در ضمن دیر زمانیه که تنبیه اثر معکوس پیدا کرده:icon_gol:

لینک به دیدگاه
فک کنم گفته شده که با همین وضعیت موجود ینی وضعیت اقتصادی الان این مشکل حل بشه و برا این چنین مشکلایی که شاید خیلیها ندونسته دست به دست میدن و یه گره ای تو خیابون درست میکنند این نوع اعمال قانون سنگین باشه و حتما اعتراضض در پی داره در ضمن گفته شده که نمیخوایم فرهنگ سازی کنیم و به یه روش مهندسی نیاز هست در ضمن دیر زمانیه که تنبیه اثر معکوس پیدا کرده:icon_gol:

مهندسي از نظر من الزاما ساخت و ساز و اصلاح نيست

كمااينكه در پست اول گفتم در كنار موضوع كنترل مي بايست زير ساخت هاي نيز اصلاح بشه

در هر صورت اين نظر من بود كه الزاما درست نيست

اما يك نكته:

كسي كه ورود ممنوع مي رود و يا در لاين مخالف مي رود كارش كاملا آگاهانه است و ندانسته نيست و به علت اين دانستن و خلاف كردن مستحق مجازات سنگين است به شخصه به عنوان يك شهروند با وضع اين مجازات ها هيچ مشكلي ندارم و استقبال مي كنم

در ژاپن تظاهرات هم كه مي كنند از پياده رو ها خارج نمي شوند زيرا ورود به خيابان در محل هاي غير مشخص را توهين به هم نوع خود و تضييع حقوق ديگران مي دانند

بعد از زلزله ي مهيبي كه در ژاپن رخ داد در مقابل محل هاي توزيع كمك ها مردم صد ها متر در صف ايستادند و يك نفر خارج از صف اقدامي نكرد و نظم را به هم نريخت

خوب اين نظم و ترتيب در ژاپن از كجاد پديد امد؟

بعد از جنگ جهاني دوم امپراطور جوان ژاپن متوجه تغييرات سريع جهان و لزوم همراهي با اين تغييرات شد .30 سال تمام ميان پياده رو ها و خيابان هاي ژاپن ديوار هاي 2 متري حايل وجود داشت و بعد از آن 15 سال نرده هاي فلزي .اين يعني آموزش همراه با اعمال قدرت و فرهنگ سازي.

شما اگر در كشوري مانند سويد در خياباني خلوت هنگامي كه چراغ عابر قرمز است از خيابان عبور كنيد (كاري كه در ايران بسيار بسيار معمول است) شما را با احترام و در صورت مقاومت با دستبند به اداره ي راهنمايي رانندگي مي برند و بيش از 4 ساعت بر روي يك صندلي مي نشانند و در مقابل شما يك چراغ راهنمايي مي گذارند كه دايما در حال تغيير رنگ است و يك دستگاه پخش به شما گوشزد مي كند كه كدام رنگ براي عبور است و كدام رنگ براي توقف.اين يك مجزات روحي سنگين است.

بعد از زلزله در ژاپن و فاجعه ي اتمي مردم ژاپن در اقدامي خود جوش تمام كالاي لوس خانگي و پر مصرف را تحريم كردند و روي به جايگزيني كالاي كم مصرف اوردند تا نياز اين كشور به منابع اتمي و احتمال رخداد مشابه كم شود.

شما در بازار ژاپن يك تلويزيون سه بعدي نمي توانيد بيابيد.خوب اين ها نشانه ي بالا بودن سطح فرهنگ و شعور اجتماعي است كه با ساخت و ساز هاي مهندسي به دست نمي ايد بلكه با مهندسي فرهنگي حاصل مي شود.

ما در تهران يك پروژه ي مهندسي از نظر ساختار و غير مهندسي از نظر فرهنگي اجرا كرديم كه تبديل به يك فاجعه شد .پروژه ي نواب

امروزه از نظر اجتماعي نواب يك غده ي سرطاني است كه علارغم پتانسيل هاي بالايي كه در طراحي فيزيكي اين طرح در نظر گرفته شد هرگز و هرگز كوچكترين موفقيتي براي مديريتي شهري به همراه نداشت و موجب از هم پاشيديگي فرهنگي و اجتماعي محله هاي قديمي و مجاور با اين پروژه نيز گرديد.

لذا با اين مقدمه ي طولاني ديدگاه بنده بر اين است كه كم هزينه ترين و پر فايده ترين طرح هاي مهندسي براي رفع معضلات شهري مهندسي فرهنگي است و اعمال شديد قوانين شهري.

(البته سو برداشت نشود من كاملا مخالف قوانيني هستم كه آزادي هاي فردي و انساني را مورد هجوم قرار مي دهد و بر قوانين نظام ايرادات بسيار را وارد مي دانم اما در مورد خاص ترافيك كاملا موافق اعمال شديد ترين نحو ممكن قوانين هستم)

لینک به دیدگاه
اين اسمش محدوديت نيست اعمال قانون هست

فردي كه با تخلف خودش باعث اتلاف چند هزار ساعت عمر مفيد مردمان يك شهر در ترافيك مي شود بايد تنبيه شود

تنبيه جنبه هاي مختلف دارد من مثال زدم كه مثلا تنبيه مالي چند برابر حالت هاي عادي

يا ابطال گواهي نامه

يا ضبط ماشين به نفع جامعه

يا تنبيه هاي بدني مانند زندان و شلاق و اين ها

براي نهادينه كردن قانون هاي اجتماعي بطور همزمان مي بايست اموزش و اعمال قدرت صورت بگيرد تا قانون بطور صحيح جا بيافتد

البته نوع تنبيه ها و سطح تنبيه ها بايد به نحوي باشد كه اعتراضات عمومي را در پي نداشته باشد و محل هزينه كرد آنها مشخص باشد تا شايعاتي مبني بر حيف و ميل اين جزيمه ها پيش نيايد

پيرو ضرب المثل:فرمان نبرد گاو نر الا به چوب تر

بزرگسالان جامعه با تنبيه و كودكان با اموزش اصلاح مي شوند و به رعايت قوانين اجتماعي ترغيب مي شوند

 

من با برخورد با مردم مخالفم

ما باید به مردم و حقوقشون احترام بذاریم

حالا شاید شما میگید همین مردمن که با این کاراشون حقوق هم رو پایمال میکنن

ولی باید این رو در نظر بگیریم که اگه مسئولین امکانات مناسب رو در اختیار مردم بذارن و مشکلات ترافیکی و حمل ونقل رو از طریق برنامه ریزی مناسب حل کنن .....مردم هم تخلفاتشون توی رانندگی رو کم میکنن

ما به جای اینکه بزرگسالان رو تنبیه کنیم باید اونارو هم تشویق کنیم

ما میتونیم با ارائه سیستم های تشویقی مردم رو ترغیب کنیم تا قوانین راهنمایی رانندگی رورعایت کنن حتی توی روزای بارونی

در ضمن یکی از بزرگترین مشکلات ترافیکی توی روزای بارونی در تقاطع ها و چهار راهها اتفاق میفته

ما باید از سیستم زمان بندی چراغ ها که الان توی کشورمون رایجه به سمت سیستم های پیشرفته زمان بندی چراغ ها بریم

من توی بعضی از چهار راه های تهران دیدم که توی روزای بارونی کنترل چراغ ها رو میدن دست مامور راهنمایی رانندگی....حساب کنید که ما نمی تونیم توی همه چهار راه ها این کار رو بکنیم چون اینقد نیروی راهنمایی نداریم ...بنابراین باید سیستم زمان بندی چراغ ها رو با میزان عبور ومرور وسایط نقلیه در هر لاین تنطیم کنیم که برای این کار راه های مختلفی وجود داره مثل نصب سنسورهای مختلف و .....

در ضمن با طراحی مناسب مبلمان شهری مثل کیوسک تلفن و مکانیابی آلاچیق داخل پارک ها و یک سری ضوابط برای ساختمونهای تجاری و اداری مثل ایجاد پیشخوان (که مردم در هنگام بارندگی بتونن زیر اون پناه ببرن تا خیس نشن) و طراحی اتاقک هایی برای خودپرداز بانک ها و ایستگاه اتوبوس و ... می توانیم به پیاده ها کمک کنیم

لینک به دیدگاه

سلام دوستان من ابتدا دلیل ایجاد ترافیک رو در روزهای بارانی میگم و سپس راهکار ارائه میدم.

 

دلیل اصلی :

 

با وجود ضعف شدید سیستم حمل و نقل همگانی در تمامی کلان شهرهای ایران ، بازهم عده ای از این سیستم استفاده می کنند . این عده را می توان به دو گروه تقسیم کرد :

گروه اول استفاده کنندگان : کسانی هستند که مجبور به استفاده از این سیستم هستند .

 

گروه دوم استفاده کنندگان : کسانی هستند که با وجود داشتن وسیله نقلیه شخصی بازهم از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند . این دلایل شامل : طرح ترافیک ، کمبود جای پارک ، هزینه کمتر و حتی فرهنگ بالاتر ... می باشد

 

اما در روز های بارانی چه اتفاقی می افتد ؟

 

آیا تا به حال منتظر اتوبوس بوده اید ؟

 

آیا زیر برف و باران منتظر رسیدن اتوبوس بوده اید ؟

 

دلیل اصلی همین جاست . به دلیل عدم اطمینان گروه دوم استفاده کنندگان به سیستم حمل و نقل عمومی ، درصد بالایی از آنها هم به استفاده از اتومبیل شخصی روی می آورند. این دلیل اصلی است. یعنی حجم تردد تا 20 درصد اضافه می شود ، که فاجعه است .

 

اما دلایل دیگری هم است ، مانند :

 

1- پایین آمدن سرعت تردد در شبکه به دلیل رعایت مساله ایمنی

 

2- دخالت پلیس در کنترل تقاطعهای هوشمند

 

3- ضعفهای هندسی معابر

 

....

 

لینک به دیدگاه
من با برخورد با مردم مخالفم

ما باید به مردم و حقوقشون احترام بذاریم

حالا شاید شما میگید همین مردمن که با این کاراشون حقوق هم رو پایمال میکنن

ولی باید این رو در نظر بگیریم که اگه مسئولین امکانات مناسب رو در اختیار مردم بذارن و مشکلات ترافیکی و حمل ونقل رو از طریق برنامه ریزی مناسب حل کنن .....مردم هم تخلفاتشون توی رانندگی رو کم میکنن

ما به جای اینکه بزرگسالان رو تنبیه کنیم باید اونارو هم تشویق کنیم

ما میتونیم با ارائه سیستم های تشویقی مردم رو ترغیب کنیم تا قوانین راهنمایی رانندگی رورعایت کنن حتی توی روزای بارونی

در ضمن یکی از بزرگترین مشکلات ترافیکی توی روزای بارونی در تقاطع ها و چهار راهها اتفاق میفته

ما باید از سیستم زمان بندی چراغ ها که الان توی کشورمون رایجه به سمت سیستم های پیشرفته زمان بندی چراغ ها بریم

من توی بعضی از چهار راه های تهران دیدم که توی روزای بارونی کنترل چراغ ها رو میدن دست مامور راهنمایی رانندگی....حساب کنید که ما نمی تونیم توی همه چهار راه ها این کار رو بکنیم چون اینقد نیروی راهنمایی نداریم ...بنابراین باید سیستم زمان بندی چراغ ها رو با میزان عبور ومرور وسایط نقلیه در هر لاین تنطیم کنیم که برای این کار راه های مختلفی وجود داره مثل نصب سنسورهای مختلف و .....

در ضمن با طراحی مناسب مبلمان شهری مثل کیوسک تلفن و مکانیابی آلاچیق داخل پارک ها و یک سری ضوابط برای ساختمونهای تجاری و اداری مثل ایجاد پیشخوان (که مردم در هنگام بارندگی بتونن زیر اون پناه ببرن تا خیس نشن) و طراحی اتاقک هایی برای خودپرداز بانک ها و ایستگاه اتوبوس و ... می توانیم به پیاده ها کمک کنیم

سوال:

يك نفر دزدي مي كند , از نظر شما بخاطر احترام به آزادي هاي فردي نبايد با او برخورد كرد؟

تخلف رانندگي هم نوعي دزدي و خلاف اجتماعي است كه نياز به برخورد دارد و نه تنها حقي ضايع نمي شود بلكه حق و حقوق سايرين محفوظ مي ماند

اگر از هر 100 ماشين 20 تا تخلف كند علي رغم اينكه از نظر آماري اقليت قابل توجه اي است اما از نظر حقوقي خير

و اين زياد بودن تعداد متخلفين هيچ حقي ايجاد نمي كند

--------

برنامه ريزي:

دوست خوب من

قوانين اجتماعي بزرگترين برنامه هاي مدني هستند

از آن جمله قوانين راهنمايي و رانندگي است.وقتي اين همه وقت صرف مطرح كردن و تصويب و اجرايي كردن اين قوانين مي شود و خيلي راحت از آن عدول مي كنيم ديگر چه برنامه اي براي ما بريزند؟

--------

تشويق و تنبيه مي بايست متناسب با عملكرد باشد تا سيستم دچار نقصان نشود

بزرگترين تشويق براي مردم در ازاي رعايت قوانين ايمني فردي و كم شدن بار ترافيكي است

همين كه شما به جاي 2 ساعت 1.30 رانندگي كنيد و كمتر خسته شويد و يا زمان كمتري را در وسايل عمومي باشيد و از آن طرف روحيه ي بالاتري در برخورد با خانواده داشته باشيد و وقت و انرژي بيشتري براي تعامل با افراد مورد نظر داشته باشيد يك تشويق است.

--------

مبلمان شهري:

خوب اينجا يك مقدار بزنيم به تاريخ و مطالعه هاي تاريخي و بلايي كه نگاه به غرب به سر اين مملكت آورد

ايران در منطقه ي نيمه خشك واقع شده است .اين موقعيت جغرافيايي باعث مي شود كه افتاب هاي سوزان و باران هاي ناگهاني و سيلاب را داشته باشيم.

مي دانيم در مناطق خشك به هنگام بارندگي بخش كمي از آب جذب شده و بيشتر آن بر روي زمين جاري مي شود.

معماران ايران قديم براي مقابله با اين مشكلات راهكار هايي انديشيدند كه امروزه كمتر از آن اثر مي بينيم

 

1_پياده رو هاي مسقف و سايه بان دار

در معماري قديم براي ايجاد سايه در روز هاي آفتابي و نيز فرار از باران در مواقع باراني پياده رو ها و بازار ها را مسقف مي ساختند كه هنوز در شهر هايي مانند اهواز و دزفول اين نوع كاربري را مي توان ديد

از ديگر سو ورودي خانه ها را بصورت يك دالان طراحي مي كردند كه هم هواي خنكي ايجاد مي نمود و هم در رگبار هاي گذرا پناه رهگذران بود

2-خندق

خندق علاوه بر كاربري دفاعي به نوعي ابزاري براي جمع آوري آب هاي سطحي خيابان هاي شهر يا روستا محسوب مي شده و از جاري شدن و انباشت آن در خيابان ها چلوگيري مي نمود

نوع پيشرفته تر خندق را در مادي هاي اصفهان كه توسط شيخ بهايي طراحي شد مي بينيم كه علاوه بر هدايت سيلاب ها نوعي طراوت را در طول سال به شهر مي آورد و نيز نقش مقسم آب كشاورزي را ايفا مي نمود

در طي يك دهه ي اخير كه اكثر مادي هاي اصفهان نابود شده ما شاهد آب گرفتگي معابر شهري اصفهان با كمترين بارش ها هستيم

 

 

در سرزميني كه آفتاب سوزان دارد ايجاد سابان هاي شهري مي تواند نقش بسزايي در بالابردن سلامتي جامعه داشته باشد

لینک به دیدگاه
سوال:

يك نفر دزدي مي كند , از نظر شما بخاطر احترام به آزادي هاي فردي نبايد با او برخورد كرد؟

تخلف رانندگي هم نوعي دزدي و خلاف اجتماعي است كه نياز به برخورد دارد و نه تنها حقي ضايع نمي شود بلكه حق و حقوق سايرين محفوظ مي ماند

اگر از هر 100 ماشين 20 تا تخلف كند علي رغم اينكه از نظر آماري اقليت قابل توجه اي است اما از نظر حقوقي خير

و اين زياد بودن تعداد متخلفين هيچ حقي ايجاد نمي كند

--------

برنامه ريزي:

دوست خوب من

قوانين اجتماعي بزرگترين برنامه هاي مدني هستند

از آن جمله قوانين راهنمايي و رانندگي است.وقتي اين همه وقت صرف مطرح كردن و تصويب و اجرايي كردن اين قوانين مي شود و خيلي راحت از آن عدول مي كنيم ديگر چه برنامه اي براي ما بريزند؟

--------

تشويق و تنبيه مي بايست متناسب با عملكرد باشد تا سيستم دچار نقصان نشود

بزرگترين تشويق براي مردم در ازاي رعايت قوانين ايمني فردي و كم شدن بار ترافيكي است

همين كه شما به جاي 2 ساعت 1.30 رانندگي كنيد و كمتر خسته شويد و يا زمان كمتري را در وسايل عمومي باشيد و از آن طرف روحيه ي بالاتري در برخورد با خانواده داشته باشيد و وقت و انرژي بيشتري براي تعامل با افراد مورد نظر داشته باشيد يك تشويق است.

--------

مبلمان شهري:

خوب اينجا يك مقدار بزنيم به تاريخ و مطالعه هاي تاريخي و بلايي كه نگاه به غرب به سر اين مملكت آورد

ايران در منطقه ي نيمه خشك واقع شده است .اين موقعيت جغرافيايي باعث مي شود كه افتاب هاي سوزان و باران هاي ناگهاني و سيلاب را داشته باشيم.

مي دانيم در مناطق خشك به هنگام بارندگي بخش كمي از آب جذب شده و بيشتر آن بر روي زمين جاري مي شود.

معماران ايران قديم براي مقابله با اين مشكلات راهكار هايي انديشيدند كه امروزه كمتر از آن اثر مي بينيم

 

1_پياده رو هاي مسقف و سايه بان دار

در معماري قديم براي ايجاد سايه در روز هاي آفتابي و نيز فرار از باران در مواقع باراني پياده رو ها و بازار ها را مسقف مي ساختند كه هنوز در شهر هايي مانند اهواز و دزفول اين نوع كاربري را مي توان ديد

از ديگر سو ورودي خانه ها را بصورت يك دالان طراحي مي كردند كه هم هواي خنكي ايجاد مي نمود و هم در رگبار هاي گذرا پناه رهگذران بود

2-خندق

خندق علاوه بر كاربري دفاعي به نوعي ابزاري براي جمع آوري آب هاي سطحي خيابان هاي شهر يا روستا محسوب مي شده و از جاري شدن و انباشت آن در خيابان ها چلوگيري مي نمود

نوع پيشرفته تر خندق را در مادي هاي اصفهان كه توسط شيخ بهايي طراحي شد مي بينيم كه علاوه بر هدايت سيلاب ها نوعي طراوت را در طول سال به شهر مي آورد و نيز نقش مقسم آب كشاورزي را ايفا مي نمود

در طي يك دهه ي اخير كه اكثر مادي هاي اصفهان نابود شده ما شاهد آب گرفتگي معابر شهري اصفهان با كمترين بارش ها هستيم

 

 

در سرزميني كه آفتاب سوزان دارد ايجاد سابان هاي شهري مي تواند نقش بسزايي در بالابردن سلامتي جامعه داشته باشد

 

آقا امیر من نمیگم که به دزد جایزه بدیم یا به کسی که توی رانندگی تخلف میکنه جایزه بدیم....

من میگم فقط صرفا با بالا بردن نرخ جریمه ها و زندان و شلاق و ... فقط داریم صورت مسئله رو پاک میکنیم

من به نطر شما احترام میذارم ولی از نظر من با این راهکارهایی که درمورد جریمه و زندان گفتید فقط داریم محدودیت ایجاد میکنیم وخودتون هم خوب میدونید که توی جامعه ای که محدودیت ایجاد میشه میل به تخلف از بین نمیره بلکه این میل بیشتر میشه...ما نباید مردم رو عقده ای کنیم...

من مخالف جریمه و زندان نیستم ولی خب هر چیزی یه اندازه ای داره

ما به جای اینکه بیایم زمینه ای فراهم کنیم که مردم راحت تر تخلف کنیم بیایم کاری کنیم که مردم خودشون بخوان و تخلف نکنن...مثل اکثر کشورهای اروپایی

البته این برمیگرده به بحث فرهنگسازی که عابدی هم تاکید کرد روی این موضوع صحبت نکنیم ولی مجبور شدم بگم دیگه

لینک به دیدگاه
سلام دوستان من ابتدا دلیل ایجاد ترافیک رو در روزهای بارانی میگم و سپس راهکار ارائه میدم.

 

دلیل اصلی :

 

با وجود ضعف شدید سیستم حمل و نقل همگانی در تمامی کلان شهرهای ایران ، بازهم عده ای از این سیستم استفاده می کنند . این عده را می توان به دو گروه تقسیم کرد :

گروه اول استفاده کنندگان : کسانی هستند که مجبور به استفاده از این سیستم هستند .

 

گروه دوم استفاده کنندگان : کسانی هستند که با وجود داشتن وسیله نقلیه شخصی بازهم از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند . این دلایل شامل : طرح ترافیک ، کمبود جای پارک ، هزینه کمتر و حتی فرهنگ بالاتر ... می باشد

 

اما در روز های بارانی چه اتفاقی می افتد ؟

 

آیا تا به حال منتظر اتوبوس بوده اید ؟

 

آیا زیر برف و باران منتظر رسیدن اتوبوس بوده اید ؟

 

دلیل اصلی همین جاست . به دلیل عدم اطمینان گروه دوم استفاده کنندگان به سیستم حمل و نقل عمومی ، درصد بالایی از آنها هم به استفاده از اتومبیل شخصی روی می آورند. این دلیل اصلی است. یعنی حجم تردد تا 20 درصد اضافه می شود ، که فاجعه است .

 

اما دلایل دیگری هم است ، مانند :

 

1- پایین آمدن سرعت تردد در شبکه به دلیل رعایت مساله ایمنی

 

2- دخالت پلیس در کنترل تقاطعهای هوشمند

 

3- ضعفهای هندسی معابر

 

....

 

ببخشيد پر حرفي مي كنم

بعد از جنگ جهاني يك فرصت طلايي براي شهر ساز هاي كشور هاي درگير (ملل اروپايي .امريكا.روسيه.ژاپن و تا حدود زيادي تركيه) پديد آمد تا در بازسازي هاي شهر ها با يك افق ديد بلند مدت و پيش بيني نياز هاي شهري در اينده شكل و شمايل شهر ها را از حالت سنتي به حالتي مدرن در بياورند.

در ايران شهر ها در واقع همان روستاهايي هستند كه به مرور بزرگ شده اند و مشكلاتشان نيز بزرگ شده.

-باريكي خيابان هاي اصلي

 

-گسترش گتره اي و نا منظم خانه ها

 

-خيابان كشي هاي غير اصولي

 

-عدم تناسب تعداد خانوار هاي يك كوچه يا خيابان با عرض ان

 

اين معايب شهري باعث مي شود كه گسترش حمل و نقل عمومي با مشكل مواجه شود

به عنوان مثال برخي از موانع:

1-باريك بودن خيابان ها باعث مي شود كه نتوان مسيري اختصاصي را به وسايل عمومي اختصاص داد و اين وسايا در همان مسيري رفت و امد كنند كه ساير وسايل و در واقع شما زماني مشابه با استفاده از وسايل شخصي صرف مي كنيد منتها با اعصاب خورد تر و بدني خسته تر

2-خيابان كشي هاي غير اصولي باعث مي شود كه نتوان مسير هاي مفيدي را تعريف نمود و اين باعث مي شود كه بسياري ترجيح بدهند كه از وسايل شخصي استفاده كنند

3-گسترش غير اصولي باعث شده كه خيابان هاي اصلي محله هاي فرعي بسيار داشته باشند كه اغلب داراي خيابان هاي باريك تري نسبت به حيابان اصلي هستند و عبور و مرور وسايل درشت جثه ي عمومي از آنها ممكن نباشد .لذا فردي كه در اين محله ها ساكن است براي استفاده از وسيله ي عمومي مي بايست مسيري طولاني را پياده بيايد كه با اوضاع جسمي ميان سال ها و پير هاي ايراني سازگار نيست و نيز با كلاس جوان تر

4-در شهري مانند تهران به كرات مي توان ديد كه كوچه اي با عرض 12 متر داراي ساختمان هاي 4-5-6-7 طبقه هستند كه هر طبقه چند واحد است.حال اگر هر واحد يا خودرو داشته باشد(كه در تهران امروز بسياري از خانواده ها بيش از يك خودرو دارند) رفت و آمد در اين كوچه سرسام آور مي شود و بار ترافيكي محلي دارد.

همين موضوع را در مقياس بزرگتر نگاه كنيد مي بينيد كه ترافيك در شهر از كوچه ها آغاز مي شود به خيابان هاي فرعي و سپس اصلي مي رسد و در انتها به اتوبان ها

لینک به دیدگاه
آقا امیر من نمیگم که به دزد جایزه بدیم یا به کسی که توی رانندگی تخلف میکنه جایزه بدیم....

من میگم فقط صرفا با بالا بردن نرخ جریمه ها و زندان و شلاق و ... فقط داریم صورت مسئله رو پاک میکنیم

من به نطر شما احترام میذارم ولی از نظر من با این راهکارهایی که درمورد جریمه و زندان گفتید فقط داریم محدودیت ایجاد میکنیم وخودتون هم خوب میدونید که توی جامعه ای که محدودیت ایجاد میشه میل به تخلف از بین نمیره بلکه این میل بیشتر میشه...ما نباید مردم رو عقده ای کنیم...

من مخالف جریمه و زندان نیستم ولی خب هر چیزی یه اندازه ای داره

ما به جای اینکه بیایم زمینه ای فراهم کنیم که مردم راحت تر تخلف کنیم بیایم کاری کنیم که مردم خودشون بخوان و تخلف نکنن...مثل اکثر کشورهای اروپایی

البته این برمیگرده به بحث فرهنگسازی که عابدی هم تاکید کرد روی این موضوع صحبت نکنیم ولی مجبور شدم بگم دیگه

من تو پست اول فكر كنم گفتم كه در روز هاي باراني ميل به تخلف بيشتر هست و در اون روزها طبيعي هست كه جزيمه ها سنگين تر باشه

البته ابزار اين كار هم زحمت بيشتر مامورين هست كه باز اشاره كردم غايب اصلي روز هاي باراني همين عزيزان هستند

در پست هاي بعدي هم مثال هايي زدم كه چگونه اين ميل به عدم خلاف در برخي جوامع ايجاد شد.با اعمال شديد قانون

منتها در اون كشور ها مردم از دولت ها ناراضي نبودند و اين اعمال شديد قانون را مي پذيرفتند اما در ايران امروز به علت بالا بودن درصد نارضايتي مردم از حكومت و دولت اين اعمال قانون مي تواند موجب نا خشونودي و آشوب و ميل به تخلف بيشتر شود.

:banel_smiley_4:

باز يك مثال بزنم:

در قانون قديم هنگامي كه يك ماشين با يك موتور تصادف مي كرد تحت هر شرايطي ماشين مقصر بود و موظف به پرداخت هزينه هاي درماني موتور سوار از محل بيمه يا جيب مبارك بود ولي قانون جديد مي گويد اگر در تصادف موتور سوار مقصر باشد هيچ گونه ديه به او تعلق نمي گيرد و تنها در صورت فوت دولت موظف به پرداخت ديه از بيت المال است

همين تغيير قانوني باعث شده كه من به شخصه در رانندگي احساس ارامش بيشتري مي كنم چون اكثر موتور سوار ها ديگه لايي نمي كشند ديگه تو اتوبان جلوي ادم نمي پيچند ديگه چراغ را رد نمي كنند و بپرند وسط 4راه

در مورد ساير قوانين هم همين هست

اعمال شديد قانون و حتي تشديد آن در مواقعي كه قانون گريزي به هر دليلي بيشتر مي شود باعث كنترل تخلفات و در نتيجه كاهش عوارض آن(از جمله ترافيك هاي شهري) مي شود.

يك مثال ديگر:

شب عيد غدير تهران به مدت 3 ساعت كاملا قفل بود

ما مهمون داشتيم

مسيري كه پياده 10 دقيقه راه هست دايي من با ماشيد 2.30 طول كشيد تا برسه

علت هم اين بود كه سر 4 راه ها چراغ ها چشمك زن شده بود:hanghead: از پليس خبري نبود و هر كس هر روزنه اي پيدا مي كرد سر ماشين را هل مي داد به آن سمت و مسير هم ديگر را مسدود مي كردند

برخي با رفتن در لاين هاي مقابل كل خيابان را بند آورده بودند نه امكان جلو رفتن بود و نه دنده عقب رفتن

در اكثر مناطقي كه من پرسيدم وضعيت به همين منوال بود.در حالي كه اگر پليس ها سر جاي خود مي بودند و اولين كسي را كه تخلف مي كرد و در لاين مقابل مي رود جريمه سنگين مي كردند نفر بعدي و بعدي بعدي به دنبالش نمي آمد و ترافيك اگر چه سنگين اما روان مي بود

لینک به دیدگاه

من تا اینجا نظر دوستان رو نخوندم اول خودم نظر میدم بعد نظر دوستان رو میخونم!

 

به نظر من مهم ترین مشکلی که باعپ شلوغی در روزهای بارونی میشه اینه که مردم دوس ندارن خیس بشن

 

برای این کار میشه بخشی از پیاده رو ها رو به وسیله ساختمونا مسقف ساخت جوری که طبقه اول ساختمون حدود 2 متر از طبقه همکف جلوتر باشه و این باعث میشه که حالت مسقفی داشته باشه پیاده رو ها.البته این کار همه جا جواب نمیده اما بدک نیست

 

دومیش طراحی مکانهای بسته برای ایستگاه اتوبوس و تاکسی به طوری که مسقف باشه.چند روز پیش توی قزوین دیدم که ایستگاه اتوبوسی بود که مثل یه اتاق بود و دارای در بود و وقتی اتوبوس میومد در باز میشد و مردم سوار میشدن.این حالت در تابستون هم کاربرد داره و تازه میشه داخلشاز سیستم گرمایشی یا سرمایشی یا وسایا سرگرم کننده مثل تلویزیون استفاده کرد.

 

یکی دیگه از مشکلات مردم اینه که مثلا یه آدمی میخواد بره سر کار و جلسه داره تو خیابون منتظر تاکسی هستش و یه ماشین بی ملاحظه ای با سرعت میاد و دیگه خودتون میدونین چی میشه....این مهم ترین دلیلی هست که خودم روزای بارونی بیرون نمیروم یا با ماشین میرم چون همه جای آدم با گِل یکی میشه!!!

به نظر من خیابونها رئ جوری طراحی کنن و آسفالتش روی اصول باشه که آبگرفتی نباشه خیلی خوبه.همین آبگرفتگی باعث میشه که سرعت ماشینا پایین بیاد و باعث ترافیک بشه.

 

یکی دیگه از کارها هم اینه که مواقع بارونی تعداد اتوبوس و تاکسی رو زیاد کنن که مردم با حداقل زمان منتظر وسیله نقلیه بمونن

 

از همه اینا گذشته باید فرهنگ سازی هم انجام بشه که فکر کنم چنین کاری خیلی زمان بر باشه

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

پست اول رو یادت رفته؟vahidrk.gif

 

به نفر اول 500 امتیاز و مدال ایده پرداز برتر

نفر دوم 400 و

نفر سوم 300

امتیاز داده خواهد شد.

 

با تشکر.

جیمی :icon_gol:

 

 

 

تازه مهندس میگه

یادم باشه بیام یه سر اینجا یه جمع بندی داشته باشم.
:w888:
لینک به دیدگاه

نظارت درستی بر ناوگان حمل و نقل عمومی کشور وجود ندارد. اکثر رانندگان تاکسی ها در این روزها فقط به دنبال لقمه های چرب تر میچرخند. همه ایستاده اند یا خالی دور میزنند تا دربستی گیرشان بیاید. هر خودروی عمومی باید موظف به حمل و نقل حداقل تعدادی مسافر در روز باشد. در غیر اینصورت یا مرخصی گرفته و خودوری خود را پارک کند یا جریمه ای بر وی اعمال شود. همه اینها از طریق وسایل الکترونیکی قابل هدایت خودکار است.

لینک به دیدگاه
ای بابا داش پیمان ما یه سر داریم هزار سودا ... :sigh:

درست میشه.

 

پس بی زحمت مدال منو بده بچه ها بیارن دم در خونه. من الان باید برم وقت ندارم. :w02:

لینک به دیدگاه
پس بی زحمت مدال منو بده بچه ها بیارن دم در خونه. من الان باید برم وقت ندارم. :w02:

 

مدیر جان اسپم نکن. :w000:

حالا درسته ما زیاد میایم آزاد اسپم میکنیم. :ws3:

اما اینجا دیگه حوزه استحفاظی منه. :w02::gnugghender:

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
مدیر جان اسپم نکن. :w000:

حالا درسته ما زیاد میایم آزاد اسپم میکنیم. :ws3:

اما اینجا دیگه حوزه استحفاظی منه. :w02::gnugghender:

 

بیا یه جمع بندی داشته باش ببیننیم :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...