رفتن به مطلب

قند خون بالا، چهره شما را پیرتر می كند


ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TR]

[TD=width: 10][/TD]

[TD=class: news_body, width: 100%, bgcolor: #FDFDFD]نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است الگوی زندگی ناسالم كه یكی از شاخص های مهم آن بالا بودن قند خون است، موجب می شود كه چهره افراد زودتر پیر شود.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، كارشناسان می گویند چهره افرادی كه قند خونشان بالا است در مقایسه با افرادی كه قند خون طبیعی دارند، معمولا چند سال پیرتر به نظر می رسد. قندخون بالا كه در نتیجه یك رژیم غذایی ناسالم و فقدان تحرك بدنی و ورزش نكردن بروز می كند، به عنوان عامل مهمی در بروز بیماری های مختلف شناخته شده است اما در این مطالعه برای اولین بار تاثیر مستقیم افزایش قند خون روی چهره بررسی و مشخص شده است.

 

به گزارش روزنامه تلگراف، در این آزمایشات معلوم شد در ازای هر یك میلی مول افزایش قند در هر یك لیتر خون، چهره انسان حدود پنج ماه پیرتر به نظر می رسد.

 

پروسه پیری می تواند حاصل تشكیل مولكول های قندی باشد كه به بافت كلاژن می چسبند. كلاژن پروتئینی در پوست است كه آن را نرم و انعطاف پذیر نگه می دارد. برای بدن جدا كردن این مولكول های قندی از كلاژن كار دشواری است و در نتیجه پوست، پیرتر به نظر می رسد.

[/TD]

[/TR]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...