شقایق31 40377 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 به نام خدا مقدمه بسیاری از ما سالها در محیط های مجازی اعم از فرومها و وبلاگها و محیطهای چت فعالیت داشته اییم و بسیار باور نکردنی به نظر میرسد که یا خودمان درگیر یک رابطه احساسی نشده باشیم یا دیگران نسبت به بl دچار چنین احساساتی نشده باشند یا حداقل چنین روابط یا جریاناتی را بین افراد دیگری ندیده باشیم. در این تاپیک سعی به بیان چنین حقایقی می پردازیم تا شاید استقاده از تجربیات همدیگر خواهر و برادران کم تجربه تر از ما را از گزند آسیب های ممکن این حقایق مصون بدارد یا شاید آنها برخوردی حرفه ایی در مقابل این فضای مجازی داشته باشند. بعد از توضیح کوتاه در مورد این معذل شما هم تجربیاتتون رو بنویسید 44
شقایق31 40377 سازنده ارسال شده در 4 اسفند، 2011 فصل اول چگونگی شکل گیری یک حس مجازی .. به طور کلی شکل گیری یک احساس وابسته به مشاهده یک ایده آل ذهنی در شخص یا شیئی در پیرامون ماست. ایده الهای ذهنی معمولا ناشی از فطرت ماست . به طور مثال اکثر ما انسانها مفاهیمی مثل شجاعت صداقت و هوش و ... را به طور ذاتی تحسین میکنیم . در محیط مجازی با توجه به اینکه ما عموما خود شخص را نمی شناسیم نوشته ها و گفتار های او یا سطح سواد و نوع بیانش می تواند بسیاری از ایده آلهای درونی ما را ارضا کند و به ان شخصیت مجازی به طور حقیقd علاقه مند شویم. مانند اینکه به یک نویسنده از روی کتابش بی انکه دیده باشیمش علاقه پیدا کنیم . .. اما اولین خطای مرسوم در اولین حادثه اینست که این احساس می تواند این نکته را از خاطر ما پاک کند که شخصیت مجازی یک فرد اگر چه در بسیاری از موارد به شخصیت حقیقی او بستگی دارد اما در نهایت میتواند با شخصیت حقیقی اش کاملا متفاوت باشد به طوری که شخصیت حقیقی آن فرد به هیچ عنوان منطبق بر همه ایده آلهای ما نباشد. یک کاربر "حرفه ایی " شخصی است که احساس حقیقی اش را از یک شخصیت مجازی به شخصیت ندیده حقیقی آن شخصیت مجازی به طور خیالی و ذهنی تعمیم ندهد. 36
شقایق31 40377 سازنده ارسال شده در 4 اسفند، 2011 صل دوم آیا عشق مجازی وجود دارد ؟ به طور کلی عشق یک مفهوم بیشتر نیست که تنها می تواند جایگاهی متغییر از مرز هوس تا حد کمال داشته باشد که ارزش عشق هر کس را نیز معشوقش مشخص میکند. واژه ایی به نام عشق مجازی هم وجود دارد و ما میتوانیم عاشق یک شخصیت مجازی مثل یک نویسنده کتاب شویم . یا عاشق شخصی که سالها قبل از ما زندگی کرده به طور مثال کسانی که عاشق ائمه هستند که ایشان را ندیده اند بلکه از روی افکار و عقاید و سخنان و ... آنها به انها دل بسته اند یا کسانی که عاشق شخصیت های ارمانی کتاب ها هستند. لذا ما میتوانیم عاشق و شفته یک شخصیت مجازی شویم اما خطایی که اینجا بوجود می آید همان مساله پست قبل است که ما دوباره شخصیت مجازی ان فرد را با شخصیت حقیقی اش می آمیزیم و به اشتباه فکر میکنیم که عاشق شخصیت حقیقی او شده اییم 38
شقایق31 40377 سازنده ارسال شده در 4 اسفند، 2011 فصل سوم آیا این احساس ها خطا و اشتباهند ؟ به نظر نویسنده هیچ احساسی تا وقتی که به هوس گرفتار نشده اشتباه نیست و خطای اصلی احساس های مجازی هم دقیقا در همان نکته است که ما جایگاه فردی را که به نوشته ها و رفتارهایش در محیط مجازی احساس داریم از یک شخصیت مجازی به یک شخصیت حقیقی تغییر میدهیم و تصور کنید که یک فرد چقدر راحت میتواند با دو اسم کاربری با دو شخصیت متفاوت ظاهر شود که از یکی متنفر و شیفته یکی باشیم که تجربه های من و بسیاری از دوستانم در محیط مجازی این حالت اخیر را در کارنامه خویش دارد. بنابراین احساس واقعی بر مبنای دریافت خدمات از طرف مقابل شکل نمیگیرد بلکه بر اساس شخصیت او شکل میگیرد . مقایسه کنید با اینکه ما نویسنده یک کتاب را که شیفته نوشته هایش شده اییم ممکن است هرگز ندیده باشیم 33
شقایق31 40377 سازنده ارسال شده در 4 اسفند، 2011 فصل چهارم یک توصیه توصیه ایی که به همواره به برادران و خواهرانی که درگیر این احساس ها شده اند داشته ام اینست که یا رابطه خود را تعدیل و مثل یک کاربر حرفه ایی رفتار کنند یا سریعا این رابطه را از حالت مجازی به حقیقی تبدیل کنن تا متوجه شوند ایا انطباقی بین احساس مجازی و حقیقی آنها وجود دارد ؟و بعد به مسائل مهم و حیاتی چون ازدواج فکر کنند. چه بسا بسیاری از این احساسات با اولین برخورد حقیقی سرد شده و از بین برود. زیرا ابراز دوست داشتن و عشق ورزیدن در محیط مجازی بسیار راحتتر و کم هزینه تر از محیط حقیقی است منبع:استاتیس 32
Mahsa.Gha 6571 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 من خودم اصلا به روابط و احساساتی شدن توی دنیای مجازی اعتقادی ندارم . چون این روابط میتونم به جرات بگم 70 درصدشون با خیلی دروغها شروع میشه. من تو دوره خوابگاه دوستی داشتم که 1 سالی از خودم کوچیکتر بود . خودش بچه شمال بود اما ساکن اصفهان بود. قبل از قبولیت تو دانشگاه با یه پسری تو چت آشنا شده بود و مدتی بعد از اینکه اومد یونی باهاش تو تهران قرار گذاشت( جالبش اینجاست که پسره مشهدی بود) قبل اینکه همدیگه رو ببینن مدتی بود با هم در ارتباط بودن و یه رابطه عاطفی ای بینشون به وجود اومده بود و روزی هم که همدیگه رو دیدن دوستم حسابی سورپرایز شده بود. چون دوستم یه دختر با هیکل متناسب و نسبتا لاغر یود و پسره یه پسری که به خاطر اضافه وزن زیاد از سربازی معاف شده بود. حالا کاری به این حرفا ندارم اما همون اول حسابی خورده بود تو ذوق رفیق ما اما با این حال ادامه دادن و آخرش برخلاف میل خانواده جفتشون با هم چن ماهی نامزد کردن اما متاسفانه همین مخالفتهای خانواده ها و همچنین مشکلات زیادی که پسره داشت همه چی بهم خورد. من خیلی ناراحت شدم اما الان هم که یادش میافتم میگم خیلی خوب شد که بهم خورد چون واقعا این روابط از اولش اشتباه شکل گرفت و بخاطر حس دلسوزی بود که دوستم هم تو اون چن مدت تونسته بود طاقت بیاره! 23
*mini* 37779 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 راستش اینجور عشق ها رو به نظرم ضمیر نا خوداگاهمونه که میسازه..... بعضیامونم چون دوست داریم باورش کنیم باورش میکنیم 21
Mahsa.Gha 6571 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 فصل چهارمسریعا این رابطه را از حالت مجازی به حقیقی تبدیل کنن تا متوجه شوند ایا انطباقی بین احساس مجازی و حقیقی آنها وجود دارد ؟و بعد به مسائل مهم و حیاتی چون ازدواج فکر کنند. چه بسا بسیاری از این احساسات با اولین برخورد حقیقی سرد شده و از بین برود. زیرا ابراز دوست داشتن و عشق ورزیدن در محیط مجازی بسیار راحتتر و کم هزینه تر از محیط حقیقی است این بهترین روشه چون باعث میشه که قبل از اینکه اون رابطه خیلی شدید و حاد بشه دو طرف همدیگه رو از نزدیک بشناسن. اما متاسفانه جامعه م خیلی درگیر این موضوع شده و روز به روز هم تعداد این چیزها بیشتر و بیشتر میشه. و از همه چیز بدتر جریانات بعد از این هاست. چراکه خیلی از این موارد با فرهنگ انسانها متابقت نداره و بعدها باعث بوجود اومدن مشکلاتی میشه. 15
sweetest 4756 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 بیشتر وقتا رابطه ها مجازیه ولی احساس و عواطف و علایق واقعی میشه اسمشو یه جور وابستگی گذاشت وچون رابطه مجازیه ابراز علاقه و حرفای عاشقانه زدن خیلی راحتتر از دنیای واقعیه ولی اصلا نمیشه و نباید تو رابطه مجازی به کسی یا چیزی اعتماد کرد این نظر شخصیه منه 18
partow 25305 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 عشق مجازی اصلاً خوب نیست ... چون تا قبل از اینکه کسیُ رو در رو نبینیم، نمی تونیم در موردش قضاوت کنیم ... البته فکر می کنم بیشتر وابستگی باشه تا عشق!!! که در بعضی افراد این وابستگی بعد از مدتی، کم یا زیاد میشه ... 20
Mahsa.Gha 6571 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 عشق مجازی اصلاً خوب نیست ... چون تا قبل از اینکه کسیُ رو در رو نبینیم، نمی تونیم در موردش قضاوت کنیم ... البته فکر می کنم بیشتر وابستگی باشه تا عشق!!! که در بعضی افراد این وابستگی کم یا زیاد میشه ... گاه همین وابستگی ها باعث مختل شدن زندگی میشه. خصوصا اگه از نوع حاد و شدت گرفته اش باشه. چون همین وابستگی نوعی اعتیاد رو به وجود میاره که معلوم نیس انسان بخاطرش چی بکنه 10
sweetest 4756 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 خیلی از روابط عاطفی که دنیای مجازی شکل میگیره بخاطر تنهایی و نیاز شدید به یه همچین رابطه ای هست که متاسفانه امکان و شرایط و جسارت شکل گیریش تو دنیای واقعی به راحتی برای افراد ممکن نیست 15
Mahsa.Gha 6571 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 من از طریق همین انجمن با یکی دوست شدم که الان نیست و الان بسیار با هم صمیمی شدیم و الان بنا به دلایلی بینمون شکرابه عشق نتی اگر توش صداقت باشه خوبه اگر توش باشه خوبه. اما باز هم به این حرفی که شقایق جان زد خیلی اعتقاد دارم که وقتی احساس کردی بایکی داری بیش از حد متعارف احساس یکرنگی میکنی سعی کن که این رابطه مجازی رو به یک رابطه حقیقی مبدلش کنی و اونوقت احساست رو ارزیابی کنی. 9
elaheh_ 444 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 به نظر من اسمشو نمیشه عشق گذاشت فقط یه وابستگیه.یه جور عادت کردن 11
شـاهین 8068 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 اگر توش باشه خوبه. اما باز هم به این حرفی که شقایق جان زد خیلی اعتقاد دارم که وقتی احساس کردی بایکی داری بیش از حد متعارف احساس یکرنگی میکنی سعی کن که این رابطه مجازی رو به یک رابطه حقیقی مبدلش کنی و اونوقت احساست رو ارزیابی کنی. در یک میتینگ نواندیشانی دوستیمون از مجازی به حقیقی تبدیل شد ای بمیری ممد با این انجمنت:hapydancsmil: 7
شـاهین 8068 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 به نظر من اسمشو نمیشه عشق گذاشت فقط یه وابستگیه.یه جور عادت کردن سلام الهه خوبی تو این جا چی کار میکنی 1
عاطفه کوچولو 2897 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 بیشتر وقتا رابطه ها مجازیهولی احساس و عواطف و علایق واقعی میشه اسمشو یه جور وابستگی گذاشت وچون رابطه مجازیه ابراز علاقه و حرفای عاشقانه زدن خیلی راحتتر از دنیای واقعیه ولی اصلا نمیشه و نباید تو رابطه مجازی به کسی یا چیزی اعتماد کرد این نظر شخصیه منه تقریبا جواب کامل و گفتی نباید تو رابطه مجازی به کسی یا چیزی اعتماد کرد نظر منم همینه 4
Mahsa.Gha 6571 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 در یک میتینگ نواندیشانی دوستیمون از مجازی به حقیقی تبدیل شد ای بمیری ممد با این انجمنت:hapydancsmil: خب پس جای بسی امیدواری داره. البته بستگی هم داره این دوستی در چه حد باشه. نگران هم نباش درست میشه 1
ارسالهای توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری