Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 آذر، ۱۳۹۰ [FLASH=width=200 heigh=300] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/FLASH] ________>>>>ما در ره عشق نقض پيمان نکنيم ______________>>>>گر جان طلبد دريغ از جان نکنيم ________________>>>>دنيا اگر ازيزيدلبريزشود ____________________>>>>ما پشت به سالار شهيدان نکنيم 6 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 آذر، ۱۳۹۰ دیدگاه شریعتیشریعتی نسبت به واقعه عاشورا نگاهی ویژه دارد. وی نمیپذیرد که امام حسین علیهالسلام برای یک حرکت نظامی و سیاسی، همانند حرکت پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم و علی علیهالسلام در احد و صفین به پا خاسته باشد. امام در شرایطی قرار دارد که نه میتواند بجنگد و نه ساکت بنشیند؛ نه سلاحی دارد و نه سربازی. حتی کسی از بنیهاشم هم نیست که با او همصدا شود. بنابراین تنها وسیلهای که میتواند اسلام را نجات دهد و در جامعه تحرکی ایجاد کند، کشته شدن است. مبنای استدلال شریعتی در این باره، عبارتی از نهجالبلاغه است: «والشهادة استظهارا علی المجاهدات». از نظر شریعتی، فلسفه شهادت آن هم از نوع شهادتی که شهید فقط به خاطر کشته شدن میرود، جهاد و مخاصمه نیست، این است: شهید به خاطر آشکار شدن آنچه انکار و کتمان شده است، کشته میشود. از دیدگاه وی آنچه انکار شده است و در واقع اولین انحراف به حساب میآید، جدا کردن اسلام به عنوان یک دین از پایگاه اجتماعی آن است. اسلام علاوه بر رستگاری فردی، دارای رسالت دیگری است و آن ایجاد یک امت است؛ جامعهای با زیربنای قسط و نفی اشرافیت، تضاد طبقاتی، استثمار نیروی کار به وسیله پول، و با یک روبنای امامت، نفی استبداد و حاکمیت فردی است. از نظر شریعتی، این انحراف نخست با طرح کردن اصل اجماع آرای مردم و پیش آوردن جریان سقیفه آغاز شد و بهتدریج خلافت به جای امامت قرار گرفت و بعد از مرگ معاویه تبدیل به وراثت گردید. در این پنجاه سال، اسلام پله پله به صورت مجموعهای از شعائر عبادی، احساسات فردی، عقاید ذهنی و ظواهر و قوالب درآمده است. دین برای مردم یک عامل تخدیر، برای طبقه برخوردار یک عامل توجیه و برای حکومت یک پایگاه قدرت و غارت شده بود. بنابراین در شهادت امام همه چیز ظاهر شد و تمامی خصایص ضد اسلامی و استعدادهای ضد انسانی و دژخیمی قدرت حاکم برملا گردید. در فرهنگ ما، شهادت مرگی نیست که دشمن بر مجاهد تحمیل کند. شهادت مرگ دلخواهی است که مجاهد با همه آگاهی و همه منطق و شعور و بیداری و بینایی خویش، خود انتخاب میکند. «شهادت دعوتی است در همه عصرها و بر همه نسلها که اگر میتوانی بمیران و اگر نمیتوانی بمیر.» در نگاه شریعتی به واقعه عاشورا، جنبه اسطورهپردازی غلبه دارد و کمتر به وقایعنگاری پرداخته شده است. شریعتی در مقابل انتقاداتی که نویسنده شهید جاوید به او وارد میکرد، هیچ پاسخی ارائه نکرد و در واقع با سکوت خود آن انتقادات را پذیرفت. صالحی حتی نشان داد که در جمله نهجالبلاغه (والشهادة استظهارا علی المجاهدات)، منظور از شهادت، گواهی دادن شهود در نزد قاضی است و ربطی به شهید شدن ندارد. شریعتی بیشتر به دنبال طرح سمبولیک و نمادین این جریان است و این برداشتهای حماسی از قیام عاشورا را در راستای حرکت اصلاحی خود میداند. منبع: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
sarevan 9753 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 آذر، ۱۳۹۰ محرم حسین... رنگ و بوی شهرا یه جور دیگه است.. نمیدونم شاید اسمش اعتقاد باشه ..شاید هم عادت اشتباه نشه... مرز ظریفیه.... گاهی اعتقاد به یه چیز...ممکنه خیلی راحت به مسیری دیگه کشیده بشه... بحث اعتقاد درست یا نادرست یه چیز دیگه س اینا نوشته های دلم هستن نه چیز دیگه ای.. دلم با اینک ه اصلا اماده این روزا نبود بازم رفت به عمق.... حس محرم پارسال و بودنم برای سالی بعد.... دوستان بین درد دل های قشنگتون مارو یادتو ن نره... 6 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 آذر، ۱۳۹۰ ________>>>>اي سخت شيرين! ________>>>>تو دهان تاریخ را آب انداخته ای ________>>>>ای بازوی حدید ________>>>>شاهین میزان ________>>>>مفهوم کتاب ، معنای قرآن! ________>>>>نگاهت سلسله تفاسیر، ________>>>>گام هایت وزنه ی خاک ________>>>>و پشتوانه ی افلاک ________>>>>كجاي خدا در تو جاري ست ________>>>>كز لبانت آيه مي تراود؟ 6 لینک به دیدگاه
SH E I KH 18713 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 آذر، ۱۳۹۰ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
SH E I KH 18713 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 آذر، ۱۳۹۰ سائلی پرسید : از چه می زنی به روی سینه ات؟ گفتم : او را من به این محکم زدن ، خانه تکانی میکنم. 3 لینک به دیدگاه
SH E I KH 18713 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 آذر، ۱۳۹۰ از شمس جمالت چقدر ماه میوفتد ........ علی اکبر لیلا شهزاده که افتد به زمین شاه میوفتد ........ علی اکبر لیلا 5 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 آذر، ۱۳۹۰ دیدگاههای شهید مطهری دیدگاه ایشان شباهت قابل ملاحظهای با نظرگاه شریعتی دارد. مطهری کلید شخصیت امام حسین علیهالسلام را حماسه میداند. وی نیز همچون شریعتی، حرکت امام از مدینه به مکه را نه به جهت امنیت، بلکه به واسطه اعلام مخالفت با بنیامیه و یک حرکت تبلیغاتی میداند. مطهری عقیده دارد که حسین، خونین شدن این صحنه را میخواست و خودش آن را رنگآمیزی میکرد؛ اهلبیت خود را همراه برد تا صحنه کربلا را داغتر کند و آنها را با دست دشمن تا قلب حکومت شام میفرستد تا این صدا به عالم برسد. مطهری سه عامل را در قیام عاشورا مؤثر میداند: تقوای امام در پاسخ منفی او به تقاضای نامشروع یزید (بیعت)، دعوت کوفیان از امام که حجت را بر امام تمام میکرد، امر به معروف و نهی از منکر. مطهری امام علیهالسلام را در عامل اوّل مدافع میداند و در عامل دوّم متعاون و در عالم سوم مهاجم و انقلابی. ایشان دعوت مردم کوفه را علّت قیام امام نمیداند؛ بلکه نهضت امام را علت دعوت کوفیان میشمارد. در مجموع، محمدتقی شریعتی و آیتی نیز در تحلیل عاشورا بر همین عقیدهاند. منبع: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 آذر، ۱۳۹۰ __________________>>>>ایا کسی هست مرا یاری دهد ؟؟ امام حسین (ع) [FLASH=width=200 heigh=300] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/FLASH] 4 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 آذر، ۱۳۹۰ __________________>>>>برای باغبان یاس آفریدند __________________>>>>علی را أشجع الناس آفریدند __________________>>>>وفا داری و مردی و شجاعت __________________>>>>یکی کردند و عباس آفریدند 4 لینک به دیدگاه
sarevan 9753 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 آذر، ۱۳۹۰ چه ساده روزامون میرن... پشت سرهم... و باز...تاسوعا و عاشورا و غم شام غریبان... ای خدا................................................. یاحسین شهید.. یا حســـــــــــــــــــــــــــیــــــــــــــــــــــــــــــــــــن(ع)... 5 لینک به دیدگاه
عاطفه کوچولو 2896 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 آذر، ۱۳۹۰ آدرس هیئت های بزرگ شهر قم 1.هیئت خادم الرضا مداح:واعظی مکان:ورزشگاه حیدریان 2.هیئت فاطمیون مداح:حاج مهدی سلحشور مکان: خیابان عماریاسر 3.هیئت... مداح:میر داماد مکان:مجتمع امام خمینی 4 لینک به دیدگاه
sarevan 9753 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 آذر، ۱۳۹۰ بر لوح قلبم رهبر عرفان نوشته اي عاشقان اين كربلا شهر بهشته من دوره ديده در نظام ذوالفقارم من غنچه گلهاي باغ هشت و چهارم چون ذوالفقار حيدري دارم به دستم خيبر گشاي ديگري در روزگارم من اولين جانباز اردوي حسينم چون انقلاب كربلا را پاسدارم من زنده كردم نام جدم مرتضي را من اكبرم يا حيدر دلدل سوارم هرگز ندارم افتخاري بهتر از اين من حجله بسته در بهار كار زارم حاج داوود یداللّهی (قطره) 5 لینک به دیدگاه
عاطفه کوچولو 2896 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 آذر، ۱۳۹۰ تو عزاداری هاتون ما رو هم از دعای خیرتون محروم نکنید التماس دعا 3 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 آذر، ۱۳۹۰ __________________>>>>خاک آدم تا ابد گلگون توست __________________>>>>از خدا تا خاک رد خون توست __________________>>>>زخم دیدی تا زمین غلغل کند __________________>>>>تیغ خوردی تا شقایق گل کند __________________>>>>تو به خاک و خون کشیدی تیغ را __________________>>>>با رگان خود بریدی تیغ را __________________>>>>لاشه زنجیر بر راه تو ماند __________________>>>>نعش خنجر در گلوگاه تو ماند __________________>>>>ماند جای سینهات بر تیرها __________________>>>>تا ابد زخم تو بر شمشیرها __________________>>>>ای مچ زنجیر را وا کرده تو __________________>>>>تیغ را تا حشر رسوا کرده تو 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده