رفتن به مطلب

معضل اضافه وزن در فصل سرما، شایع تر از دیگر فصول سال است


ارسال های توصیه شده

یک متخصص شیمی مواد غذایی در دانشکده داروسازی زنجان با بیان اینکه در فصول سرد سال میزان تحرک افراد کاهش می یابد، گفت: این امر به نوبه خود موجب افزایش وزن و بروز چاقی می شود.

 

 

مهران محسنی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این که تحمل سرما نیز در این فصول برای افراد مختلف، متفاوت است، اظهار کرد: افراد لاغر و افرادی که دچار کم خونی هستند، بیشتر از دیگران سرما را احساس کرده و بیشتر از دیگران نیز دچار بیماری می شوند.

 

وی به ارتباط مستقیم تحمل سرما و مواد غذایی مورد استفاده در رژیم غذایی فرد اشاره کرد و گفت: مصرف کم سبزیجات و حضور در فضاهای بسته به ترتیب موجب بروز کمبود ویتامین a و d می شود که باید از طریق رژیم غذایی مناسب جبران شود.

 

محسنی، استفاده از سبزیجات تازه و یا خشک را یکی از اجزای لاینفک رژیم غذایی روزانه به ویژه در فصول سرد جهت تأمین ویتامین a عنوان کرد و افزود: مصرف ماهی به خصوص ماهی های چرب نیاز بدن به ویتامین d را تأمین می کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مصرف ترشی در فصول سرد سال به عنوان چاشنی غذا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: ترشیجات با حفظ مواد مغذی و فیبر موادغذایی موجب هضم و جذب غذا می شود.

 

این متخصص مواد غذایی نسبت به مصرف مداوم ترشیجات هشدار داد و گفت: با توجه به این که سرکه مانع از جذب کلسیم می شود، مصرف مداوم ترشیجات موجب بروز مشکلاتی برای استخوان می شود.

 

محسنی، مصرف صبحانه گرم مانند تخم مرغ و یا دیگر فرآورده های آن، حلیم، عدسی، شیرعسل و شیرخرما را صبحانه مناسبی برای اولین وعده غذایی صبح در فصل سرما عنوان کرد و افزود: البته باید توجه داشت، مواد پروتئینی نیز استفاده شود و این خلاء باید در دیگر وعده های غذایی روزانه جبران شود.

 

آفتاب

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...