M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 فروردین، ۱۳۹۱ خب چرا اونوقت تبدیلش کنیم به هیدروژن بعد دوباره به برق؟ اگه قرار باشه هیدروژن تولیدی ذ.خیره بشه و بعدا جای دیگه مصرف بشه، منطقیه. اما تا جایی که من میدونم، هدف اصلی این کار اینه که ش.ناورهایی که روی آ.ب حرکت میکنن مثل ک.شتی، ن.او و... دیگه هیدروژن رو ذ.خیره نکنن، به دلیل خطر ا.نفجار بالا، خصوصا در موارد ن.ظامی که این حساسیت بیشتر میشه. و هدف اینه که آنلاین هیدروژن تولید بشه و مصرف بشه. اگه قراره از برق سلول خورشیدی یا باد استفاده بشه، خب یکسره بدنش به موتور، چرا یه ا.لکترولیز و سوختن وسطش بزارن که نصف انرژی اون وسط تلف بشه؟ جسارت نباشه، من خودمم خیلی دقیق وارد این موضوع نشدم هنوز و پست هام بیشتر جنبه سوال پرسیدن داره. هدف ما تولید هیدروژن و ذخیره آن برای کاربردهای متنوعه.....یکی از مزیت های عمده آن هم در صنعت حمل و نقل به دلیل نداشتن آلودگی خودروهایی است که با هیدروژن کار میکننند. بحث خودروهای هیبریدی رو مطرح کردید.... برای خودروهای هیبریدی ما بازهم هیدروژن رو ذخیره میکنیم....البته از طرف دیگه اون رو شارژ الکتریکی هم میکنیم درسته؟(البته زیاد با این خودروها آشنایی ندارم..)و سوال شما اینه که چرا مستقیما از انرژی خورشید الکتریسته تولید و باطری رو شارژ نمیکنیم؟ یکی از دلایلش میتونه این باشه که نور خورشید در ساعات محدود و مشخصی در شبانه روز در دسترس ماست،که با تولید هیدروژن و ذخیره آن در مخازن ذخیره سازی در هر ساعت از شبانه روز قابل استفاده است.و دیگه ترسی از تموم شدن شارژ نداریم...از جهت دیگه بحث توان تولیدی هر دو راه هم مطرح میشه...اما حتما از اساتیدم میپرسم و پاسخش رو اینجا قرار میدم. خواهش میکنم....یادمون باشه..هیچ وقت از پرسیدن خجالت نکشیم 2 لینک به دیدگاه
shahramg 547 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 فروردین، ۱۳۹۱ هدف ما تولید هیدروژن و ذخیره آن برای کاربردهای متنوعه.....یکی از مزیت های عمده آن هم در صنعت حمل و نقل به دلیل نداشتن آلودگی خودروهایی است که با هیدروژن کار میکننند.بحث خودروهای هیبریدی رو مطرح کردید.... برای خودروهای هیبریدی ما بازهم هیدروژن رو ذخیره میکنیم....البته از طرف دیگه اون رو شارژ الکتریکی هم میکنیم درسته؟(البته زیاد با این خودروها آشنایی ندارم..)و سوال شما اینه که چرا مستقیما از انرژی خورشید الکتریسته تولید و باطری رو شارژ نمیکنیم؟ یکی از دلایلش میتونه این باشه که نور خورشید در ساعات محدود و مشخصی در شبانه روز در دسترس ماست،که با تولید هیدروژن و ذخیره آن در مخازن ذخیره سازی در هر ساعت از شبانه روز قابل استفاده است.و دیگه ترسی از تموم شدن شارژ نداریم...از جهت دیگه بحث توان تولیدی هر دو راه هم مطرح میشه...اما حتما از اساتیدم میپرسم و پاسخش رو اینجا قرار میدم. خواهش میکنم....یادمون باشه..هیچ وقت از پرسیدن خجالت نکشیم خب اینهایی که گفتید واضحه و بحثی درش نیست.. اون چیزی که برای من سوال بود اینه که در شن.اورهایی که قراره با پیل سوختی کار کنن، هدف اینه که هیدروژن ذخیره نشه و مستقیم از آب د.ریا تولید و بعدش مصرف بشه. وگرنه اگه قرار باشه هیدروژن رو ذخیره کنن، دیگه تولید هیدروژن روی آب معنی چندانی نداره، چون بخاطر چگالی انرژی و بازده خوب پیلهای سوختی، اگه محاسبه کنید، همینکه بجای ذغال سنگ و سوختهایی نفتی، مخازن هیدروژن فشرده بار بزنن و همراهشون داشته باشن خودش کلی مزیت داره، دیگه اینهمه تحقیقات نیاز نداره. اینکه میخوان هیدروژن رو همونجا تولید کنن، بخاطر خطرات ذخیره کردن هیدروژنه. با این حساب، تولید هیدروژن از طریق الکترولیز اصلا منطقی نیست، چون اگه منبع برقی اونجا باشه، حالا از راه باتری، سلول خورشیدی، باد یا هر چیز دیگه، چه کاریه که با اون برق الکترولیز کنیم و بعد هیدروژن رو بسوزونیم و دوباره برق بگیریم؟ حتی اگه برای ذخیره شب هم بخوایم این کارو بکنیم، باز هم استفاده از باتری بهتره. فکر کنم هیدروژنی که تولید میکنن از راه واکنش های شیمیایی یا راه های دیگه ست. امیدوارم این دفعه سوال من رو متوجه شده باشید. ممنونم از وقتی که میزارین. 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 فروردین، ۱۳۹۱ خب اینهایی که گفتید واضحه و بحثی درش نیست.. اون چیزی که برای من سوال بود اینه که در شن.اورهایی که قراره با پیل سوختی کار کنن، هدف اینه که هیدروژن ذخیره نشه و مستقیم از آب د.ریا تولید و بعدش مصرف بشه. وگرنه اگه قرار باشه هیدروژن رو ذخیره کنن، دیگه تولید هیدروژن روی آب معنی چندانی نداره، چون بخاطر چگالی انرژی و بازده خوب پیلهای سوختی، اگه محاسبه کنید، همینکه بجای ذغال سنگ و سوختهایی نفتی، مخازن هیدروژن فشرده بار بزنن و همراهشون داشته باشن خودش کلی مزیت داره، دیگه اینهمه تحقیقات نیاز نداره. اینکه میخوان هیدروژن رو همونجا تولید کنن، بخاطر خطرات ذخیره کردن هیدروژنه. با این حساب، تولید هیدروژن از طریق الکترولیز اصلا منطقی نیست، چون اگه منبع برقی اونجا باشه، حالا از راه باتری، سلول خورشیدی، باد یا هر چیز دیگه، چه کاریه که با اون برق الکترولیز کنیم و بعد هیدروژن رو بسوزونیم و دوباره برق بگیریم؟ حتی اگه برای ذخیره شب هم بخوایم این کارو بکنیم، باز هم استفاده از باتری بهتره. فکر کنم هیدروژنی که تولید میکنن از راه واکنش های شیمیایی یا راه های دیگه ست. امیدوارم این دفعه سوال من رو متوجه شده باشید. ممنونم از وقتی که میزارین. کشتی های هیدروژنی کشتی ها یکی از بزرگترین منابع آلودگی هوا در اتحادیه اروپا هستند.تخمین زده شده است که تا سال 2020 انتشار سولفور دی اکسید و اکسید نیتروژن تولیدی کشتی ها از مقدار موجود در زمین تجاوز کند.در نتیجه ایسلند تصمیم گرفته است که انرژی تمام کشتی های ماهیگیری خود را از سلول های هیدروژنی تامین کند. ذخیره سازی هیدروژن در کشتی ها یکی از چالش هایی است که فرصت کمی رو برای دوباره پر کردن آنها وقتی در دریا هستند می دهد.یکی از راه حل ها تولید هیدروژن با آب دریا در کشتی با بکار بردن انرژی باد برای تولید الکتریسیته و یا ستفاده ازسلول های خورشیدی برای تامین انرژی است. طبق این متنی که قبلا در سایت گذاشته بودم،ما برای الکترولیز آب دریا هم نیاز به انرژی داریم که توسط باد یا خورشید فراهم میشه.اما چرا از باطری استفاده نکنیم؟برای راه اندازی یک کشتی چه مقدار باطری نیازه؟این باطری ها چه وزن و چه حجمی رو اشغال میکنند؟بعد از چند ساعت نیاز به شارژ دارن؟چجوری شارژشون کنیم؟ اما نکته دیگه هم اینجا مطرح میشه؟واسه الکترولیز آب چه مقدار انرژی نیازه و هیدروژن تولیدی چه مقدار انرژی تولید میکنه؟بازده این عملیات چقدره؟ خواهش میکنم...اگر فکر میکنید باز هم متوجه سوالتون نشم...ذکر کنید. 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 فروردین، ۱۳۹۱ چگونه هیدروژن تولید می شود؟ دو راه اصلی برای تولید هیدروژن وجود دارد.اولین شیوه الکترولیز نامیده می شود.در این شیوه ،یک جریان الکتریکی از آب عبور میکند و باعث شکستن مولکول های آن می شود.یک آند و یک کاتد در آب قرار داده می شود و هنگامیکه جریان داده می شود هیدروژن در کاتد و اکسیژن در آند تجمع می کند. یکی دیگر از شیوه های تولید هیدروژن ریفرمینگ بخار است.این فرآیند هیدروژن را از کربن گازهایی مانند متان جدا می کند.یک منبع خارجی گرما برای گرم کردن لوله ها در مکانی که واکنش روی میدهد وجود دارد و باعث تبدیل گاز به اجزای سازنده آن می شود.سپس هیدروژن آزاد و ذخیره می شود. 2 لینک به دیدگاه
k1popcorn 33 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 فروردین، ۱۳۹۱ البته چندین نوع پیل سوختی وجود داره که پیل سوختی هیدروژنی بهترین نوع پیل سوختی برای مصارف حمل و نقلی است به دلیل اینکه قابلیت کار در دماهای -40 تا 50 درجه سانتیگراد رو داره و از لحاظ وزنی مناسب این کاره. مدل های دیگه پیل سوختی:پیل سوختی متانولی، sofc، mcfc, afc دوستان من دانشجوی رشته انرژی در آلمان هستم که تمرکز رشته من روی پیل های سوختی و باطری و سلول های خورشیدی است. خود من کار اصلیم سلول های خورشیدی است ولی در زمینه پیل های سوختی اطلاعات خوبی دارم که اگه کسی خواست می تونم در اختیارش قرار بدم 3 لینک به دیدگاه
shahramg 547 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 فروردین، ۱۳۹۱ البته چندین نوع پیل سوختی وجود داره که پیل سوختی هیدروژنی بهترین نوع پیل سوختی برای مصارف حمل و نقلی است به دلیل اینکه قابلیت کار در دماهای -40 تا 50 درجه سانتیگراد رو داره و از لحاظ وزنی مناسب این کاره. مدل های دیگه پیل سوختی:پیل سوختی متانولی، sofc، mcfc, afc دوستان من دانشجوی رشته انرژی در آلمان هستم که تمرکز رشته من روی پیل های سوختی و باطری و سلول های خورشیدی است. خود من کار اصلیم سلول های خورشیدی است ولی در زمینه پیل های سوختی اطلاعات خوبی دارم که اگه کسی خواست می تونم در اختیارش قرار بدم سلام. شما فایل یا اطلاعاتی مربوط به نقشه راه دولت آلمان در مورد آینده ی پیل سوختی در صنعت این کشور در دسترس دارید؟ راستی چه مقطعی هستید؟ رشته قبلیتون تو ایران چی بوده؟ 2 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 فروردین، ۱۳۹۱ البته چندین نوع پیل سوختی وجود داره که پیل سوختی هیدروژنی بهترین نوع پیل سوختی برای مصارف حمل و نقلی است به دلیل اینکه قابلیت کار در دماهای -40 تا 50 درجه سانتیگراد رو داره و از لحاظ وزنی مناسب این کاره. مدل های دیگه پیل سوختی:پیل سوختی متانولی، sofc، mcfc, afc دوستان من دانشجوی رشته انرژی در آلمان هستم که تمرکز رشته من روی پیل های سوختی و باطری و سلول های خورشیدی است. خود من کار اصلیم سلول های خورشیدی است ولی در زمینه پیل های سوختی اطلاعات خوبی دارم که اگه کسی خواست می تونم در اختیارش قرار بدم درود دوست عزیزم....مسلما حضور شما در اینجا باعث افتخار ماست دقیقا خود من هم روی همین موضوعات کار میکنم...میشه زمینه فعالیتتون رو بیشتر تشریح کنید و اینکه تا بحال چه فعالیت هایی رو در این زمینه انجام داده اید؟ 2 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۱ electrochemical mediator dyes بنظرتون در یک پیل سوختی میکروبی چه مفهومی میتونه داشته باشه؟ 2 لینک به دیدگاه
k1popcorn 33 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 فروردین، ۱۳۹۱ سلام. شما فایل یا اطلاعاتی مربوط به نقشه راه دولت آلمان در مورد آینده ی پیل سوختی در صنعت این کشور در دسترس دارید؟ راستی چه مقطعی هستید؟ رشته قبلیتون تو ایران چی بوده؟ سلام دوست عزیز. راستش من این اطلاعاتی رو که می خواید رو به صورت نقشه راه که گفتید داخل کامپیوتر ندارم ولی به صورت کاغذی دارم که به زودی اسکن می کنم در اختیارتون میذارم. شرکت بنز و شرکت دایملر که به صورت تخصصی روی ماشین های پیل سوختی (FC Vehicle) کار می کنه قصد داره تا سال 2020 این ماشین ها رو به صورت انبوه و با قیمت قابل رقابت با ماشین های بنزینی تولید کنه و طی 5 سال تعداد پمپ های هیدروژنی رو به 3000 پمپ برسونه. من مستر هستم و قبلا تو ایران مکانیک سیالات می خوندم 4 لینک به دیدگاه
k1popcorn 33 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 فروردین، ۱۳۹۱ درود دوست عزیزم....مسلما حضور شما در اینجا باعث افتخار ماست دقیقا خود من هم روی همین موضوعات کار میکنم...میشه زمینه فعالیتتون رو بیشتر تشریح کنید و اینکه تا بحال چه فعالیت هایی رو در این زمینه انجام داده اید؟ من خودم روی سلول های خورشیدی کار می کنم ولی 6 دوره مختلف راجع به پیل های سوختی و باتری داخل دانشگاه و شرکت های ZSW و Daimler گذروندم. یه سری اطلاعات هست که دوست دارم به بقیه فارسی زبانان هم برسونم. راستش دیدم خیلی رو پیل های سوختی انگار کار نشده تو ایران. به نظرم موضوع خوبیه و جای کار زیاد داره. به زودی یه سری جزوه اینجا میذارم واسه دانلود ولی باید اول یه سری کارها بکنم واسه اینکه یه مقدار اینجا قانون کپی رایت سخت گیره باید مراقب باشم 4 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 فروردین، ۱۳۹۱ من خودم روی سلول های خورشیدی کار می کنم ولی 6 دوره مختلف راجع به پیل های سوختی و باتری داخل دانشگاه و شرکت های ZSW و Daimler گذروندم. یه سری اطلاعات هست که دوست دارم به بقیه فارسی زبانان هم برسونم. راستش دیدم خیلی رو پیل های سوختی انگار کار نشده تو ایران. به نظرم موضوع خوبیه و جای کار زیاد داره. به زودی یه سری جزوه اینجا میذارم واسه دانلود ولی باید اول یه سری کارها بکنم واسه اینکه یه مقدار اینجا قانون کپی رایت سخت گیره باید مراقب باشم بسیار عالی بله.. اخیرا تلاش های خوبی در این مورد صورت گرفته است ولی هنوز خیلی جای کار داره. منتظر اطلاعات جالب شما هستیم 2 لینک به دیدگاه
shahramg 547 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 فروردین، ۱۳۹۱ سلام دوست عزیز. راستش من این اطلاعاتی رو که می خواید رو به صورت نقشه راه که گفتید داخل کامپیوتر ندارم ولی به صورت کاغذی دارم که به زودی اسکن می کنم در اختیارتون میذارم. شرکت بنز و شرکت دایملر که به صورت تخصصی روی ماشین های پیل سوختی (FC Vehicle) کار می کنه قصد داره تا سال 2020 این ماشین ها رو به صورت انبوه و با قیمت قابل رقابت با ماشین های بنزینی تولید کنه و طی 5 سال تعداد پمپ های هیدروژنی رو به 3000 پمپ برسونه.من مستر هستم و قبلا تو ایران مکانیک سیالات می خوندم خیلی ممنون از اینکه وقت میگذارید و به فکر دوستانتون هستید و هم اینکه پیشرفت مهندسای داخلی براتون اهمیت داره electrochemical mediator dyes بنظرتون در یک پیل سوختی میکروبی چه مفهومی میتونه داشته باشه؟ خانوم مهندس ما منتظر هستیم ببینیم مفهوم این اصطلاح چیه و این رنگ های الکتروشیمیایی چی هستن و کارشون تو پیل سوختی چیه؟ :gnugghender: 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 فروردین، ۱۳۹۱ خانوم مهندس ما منتظر هستیم ببینیم مفهوم این اصطلاح چیه و این رنگ های الکتروشیمیایی چی هستن و کارشون تو پیل سوختی چیه؟ :gnugghender: این اصطلاح در مورد پیل های سوختی میکروبی به کار برده شده و خودم هم دنبالشم ولی هنوز متوجه منظورش نشدم. این خبر مربوط به یک سال گذشته هست ولی جالبه. تولید انرژی از آب پنیر دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی : با توجه به پایان پذیری و تجدید ناپذیری منابع فسیلی و حرکت به سمت انرژی های جایگزین در تلاش هستند با بهره مندی از آب پنیر به عنوان کاتالیزور در پیل سوختی میکروبی انرژی زیستی تولید کنند تا امکان تولید انرژی از منابع ارزان قیمت فراهم شود. وی به جزئیات پیل سوختی میکروبی تولید شده اشاره کرد و به مهر گفت: اصول کار این پیل ها مانند پیلهای سوختی شیمیایی است و تنها اختلاف آنها در نوع کاتالیزور و شرایط کار است. کاتالیزور به کار رفته در این نوع پیلها یک میکروارگانیزم و یا یک آنزیم است که جایگزین فلز در پیلهای سوختی شیمیایی متداول شده است. وی به علت استفاده از ضایعات صنایع لبنی به ویژه آب پنیر اشاره و اضافه کرد: در ایران سالانه حدود 180 هزار تن آب پنیر تولید می شود که مشکلات زیست محیطی فراوانی را ایجاد می کند. دفع این ماده در زمین سبب شوره زار شدن اراضی کشاورزی و از بین رفتن گیاهان می شود. علاوه بر این تخلیه آن در رودخانه ها بدون انجام تصفیه مناسب به دلیل میزان آلودگی بالا و حضور منابع غنی از نیتروژن و مصرف اکسیژن محلول در آب موجب از بین رفتن آبزیان می شود. دانشجوی واحد علوم و تحقیقات خاطر نشان کرد: از سوی دیگر آب پنیر نیز منبع غنی از لاکتوز و مواد معدنی مفید برای رشد میکروارگانیزمها است که این ویژگیها، آب پنیر را به یک سوبسترای قوی برای تولید محصولات جانبی از طریق فرایندهای بیوشیمیایی تبدیل کرده است که یکی از این کاربردها می تواند در تولید توان الکتریکی با استفاده از پیل سوختی میکروبی باشد. وی بی نیاز بودن به کاتالیزور، پایداری طولانی، واکنش خود تنظیم شونده بدون نیاز به شارژ مجدد، بی نیازی به مبدل و یا سرد کننده برای انجام واکنش، ارزان بودن بیوکاتالیست مورد نیاز و سازگاری با محیط زیست و بازدهی نسبتا بالا را از مزایای پیل سوختی میکروبی ذکر کرد. 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 فروردین، ۱۳۹۱ نخستين دوره مسابقات دانشجویی خودروهای پیل سوختی، ارديبهشت ماه برگزار ميشود.:hapydancsmil: به گزارش دریچه خبر ، هدف از برگزاری کنفرانس كه 13 و 14 اردیبهشت ماه 91 برگزار ميشود ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و تجربیات علمی و فنی برای اعتلای هرچه بیشتر دانش و فناوری در حوزه پیل سوختی و به نوعی هم افزایی در این حوزه عنوان شده است. برگزاری کارگاه های آموزشی و ترویجی و نمایشگاه های تخصصی از جمله برنامه های دومین کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی برای ترویج و تشویق فعالان در این حوزه می باشد. همچنین برای نخستین بار در کشور ، در روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه 91 مسابقات دانشجویی خودروهای پیل سوختی که نیروی محرکه آن از طریق انرژی پاک و بدون آلاینده پیل سوختی تامین می شود برگزار ميشود. این مسابقات با حضور تیم های دانشجویی از سراسر کشور در محل دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شده و از تیم های منتخب در روز چهاردهم اردیبهشت در مراسم افتتاحیه دومین همایش هیدروژن و پیل سوختی تقدیر به عمل خواهد آمد. 3 لینک به دیدگاه
k1popcorn 33 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اردیبهشت، ۱۳۹۱ دوستان با توجه به معذوریت هایی که دارم هر کس که جزوه هیدروژن شرکت دایملر رو می خواد با پیغام خصوصی به من اطلاع بده تا براش ایمیل کنم. 5 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 اردیبهشت، ۱۳۹۱ تصویر هشتم آند-الکترولیت و کاتد SOFC توضیح تصویر: Anode porous electron conducting ceramic layer. The common material used is cermet made up of nickel or cobalt, and mixed with ceramic material of the same type as that used for the electrolyte (Ni-YSZ or Co-YSZ respectively). Electrolyte – dense oxygen conducting ceramic. As mentioned earlier, YSZ especially the 8% form: Y8SZ) or GDC are the most popular materials. Cathode must be electronically conductive and because of its compatibility with electrolytes materials (i.e. doped zirconia electrolytes), commercially the lanthanum strontium manganite (LSM) is used 2 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اردیبهشت، ۱۳۹۱ انواع مختلف صفحات میدان جریان 2 لینک به دیدگاه
k1popcorn 33 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 خرداد، ۱۳۹۱ دوستان عدرخواهی می کنم به خاطر تاخیر به وجود آمده به زودی فایل ها رو برای همه ارسال می کنم. درگیر کارهای پروژه ام بودم که نتونستم در خدمتتون باشم 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۹۱ متدهای توليد انرژی سبز در کشور های مختلف باعث شده است که انوار طلايی خورشید بيش از پيش برای بشر اهميت پیدا کنند. شنبه 7 خرداد يکی از روزهای سخت و پر کار خورشید در کشور آلمان بوده است. چرا که در اين روز نيمی از کل انرژی برق مورد نياز آلمانی ها که چيزی حدود 22 گیگاوات می شده، توسط پنل های خورشیدی توليد و در اختیار ساکنين این کشور جهت کاربرد های مختلف قرار گرفته است. این رقم معادل گنجايش کاری 20 راکتور هسته ای تخمين زده شده است. اين رویداد از این جهت اهمیت دارد که هيچ کشوری تا کنون نتوانسته به اين رقم در زمينه بهره بری از انرژی نور خورشيد دست يابد. از آنجا که راکتور های هسته ای آلمان نتوانسته اند در زمينه تامین انرژی برق مورد نیاز نقش مهمی ايفا کنند، اين کشور قصد دارد در ده سال آينده راکتور های خود را از خطوط کاری خارج کرده و بهره وری از انرژی نور خورشيد را در تامین انرژی برق مورد نیاز جایگزین کند. آلمان برای احداث مزارع خورشیدی در سال 2011 بالغ بر 10.4 میلیارد دلار هزينه کرده است و امروز بالاترین رکورد برداشت انرژی نور خورشيد از طریق احداث پنل های خورشیدی را در دنیا (به خصوص بين کشور های اروپایی هم اقلیم) به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که این رکورد مربوط به یک کشور اروپایی است که سهم آن از تابش نور خورشید بسيار کمتر از کشور های آسيایی نظير ایران است. این رقم مربوط به یک ظهر است که خورشيد در عمودی ترین وضعيت خود نسبت به محور آلمان قرار گرفته است. بی شک شرايط جغرافیایی نظير وزش باد ها، وسعت خشکی، وسعت آب های سطحی و حتی زیر زمينی نیز می تواند در محاسبات برداشت انرژی نور خورشید و تامین تقاضاهای برق بسیار موثر باشند. این رکورد خبر خوبی برای کشور های اروپايی بود و اما می تواند هشداری باشد برای ديگر کشور ها، به خصوص کشور های آسیایی و یا افريقايی که به دلیل داشتن مساحت زياد خشکی و محور مناسب تابش نور خورشید، فاکتور های اولیه داشتن انرژی سبز را دارند؛ اما هنوز دست به کار نشده اند. 2 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 مرداد، ۱۳۹۱ هیتنا: در سلول سوختی میکروبی که مجهز به یک پمپ است مایعی به طور پیوسته بین یک بطری حاوی آب دریا و یک بطری حاوی آب شیرین جریان دارد. این سیستم، سلول الکترولیز میکروبی الکترودیالیز معکوس نامیده می شود. پیل های سوختی هیدروژنی می توانند روزی پاسخگوی نیاز انرژی در صنعت باشند ، اما به نظر می رسد در حال حاضر تولید هیدروژن با استفاده از چنین روشی دشوار و پرهزینه باشد. بنا به گفته پژوهشگران دانشگاه ایالتی پن، نوع جدیدی از سلول سوختی میکروبی هستند که قابلیت شارژ خودکار داشته و یک منبع تجدید پذیری از هیدروژن را تولید می کنند. در این سیستم از آب دریا ، آب شیرین و برخی از باکتری ها استفاده می شود. به گزارش گروه انرژی نو هیتنا، در سلول سوختی میکروبی ، یک منبع تغذیه آبی وجود دارد ، بنابراین به منبع تغذیه خارجی برای افزایش محصولات جانبی متابولیسم میکروبی نیازی نخواهد بود.برای تأمین توان اضافی ، یانگی کیم و بروس لوگان در دانشگاه ایالتی پن از سیستم الکترودیالیز معکوس (RED) استفاده کردند که در آن ذرات باردار در یک جهت از میان یک غشاء حرکت می کنند. کیم و لوگان یکی از محفظه ها را از آب دریا و دیگری را از آب شیرین پر کردند. اختلاف غلظت نمک (میزان شوری) یون ها را از طریق یک غشای تبادل یونی از سمت آب دریا به سمت آب شیرین سوق می دهد، که این امر اختلاف پتانسیلی را در کل غشا ایجاد می کند. باکتری ها در قسمت آب شیرین قرار داده می شوند و در آن جا مواد آلی را مصرف می کنند ؛ در حین فرایند سوخت ساز باکتری ها، الکترون آزاد می شود. این فرآیند و انرژی حاصل از سیستم RED ، مجموعاً اختلاف پتانسیل را در کل دستگاه ایجاد می کنند که توانایی لازم برای تجزیه مولکول های آب به گاز هیدروژن و اکسیژن را خواهد داشت. پژوهشگران این اختراع را " سلول الکترولیز میکروبی الکترودیالیز معکوس " می نامند. از دیگر فواید ا اختراع حاضر این است که باکتری های مورد استفاده در این دستگاه قادر به خوردن زباله های آلی هستند ، بنابراین این سیستم می تواند برای تصفیه فاضلاب ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. در آزمایش های بعدی می توان اثر میزان جریان بر تولید ولتاژ را بررسی نمود.در حال حاضر ، این سیستم برای تولید هیدروژن بیش از حد پرهزینه است. اما شاید روزی تحقق این امر در صنعت نیز ممکن شود. 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده