رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

من و امید وکیلی عزیز با همفکری هم تصمیم گرفتیم این تاپیک رو برای یادگیری اسکیس طراحی شهری راه اندازی کنیم.:yes:

برناممون هم اینه که اول یه برنامه کلی داشته باشیم و بر اساس اون از اصول بنیادین آشنایی با فرم و فضا و طراحی و ترکیب شروع کنیم و پله پله وارد موارد تخصصی تو حیطه طراحی شهری بشیم.

قصد بر اینه که ما یاد بگیریم چطور فکر کنیم؛چطور بهترین جواب رو برای هر مسئله پیدا کنیم طوری که همه خواسته های مسئله رو پوشش بده و درنهایت چطور ترسیم کنیم

با توجه به روندی که اخیرا تو اسکیس طراحی شهری باب شده دیگه باید انتظار هر چیزیو تو سوالات داشته باشیم؛برای همین صرف یادگیری چندتا راهبرد و شیوه تحلیل و روشهای پاسخگویی محدود اصلا جواب نمیده؛تکیه بر یادگیری اصول اولیه و درگیر شدن با ماهیت شکل و فرم قبل از شروع به طراحی یه میدان یا اصلاح یک نما یا جداره ضروریه.

قراره بزودی با کمک بچه های آگاه و آشنا به مسائل طراحی شهری مباحث رو دسته بندی کنیم تا تو هر جلسه به یکی بپردازیم و در پایان هر مبحث یه سری تمرین و همینطور یک اسکیس موضوعی رو برای کاردرخانه:texc5lhcbtrocnmvtp8 معرفی میکنیم.

اگه قصد همراهی دارین همینجا اعلام کنین و پیشنهاداتونم بگین تا تو برنامه دوره یادگیریمون لحاظ بشه.

درضمن اینجا کسی معلم نیست؛تو هر مبحث هرکسی هر نکته؛مطلب یا تجربه ای داره که به موضوع مرتبط هست و فکر میکنه میتونه تو طراحی مفید باشه مطرح میکنه تا همه ازش استفاده کنن؛کارها و تمرینات انجام شده هم اینجا آپلود میشن و همه میتونن نقدش کنن

امیدوارم علاقه مندا استقبال کنن

اگه نمیخواین شرکت کنین تشکر نزنینا!:viannen_38:

لینک ارسال
  • پاسخ 61
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

با تشکر از ماهرخ همیشه در صحنه:persiana__hahaha:

خب,اکثر بچه هایی که دعوت شدن اومدن و اعلام همکاری و عدم همکاری کردنyes.gif

مرسی از همتون بخاطر قبول دعوت و اعلام نظر...

من روند تاپیک(ازین به بعد میگیم کارگاه) رو اعلام میکنم؛بقیه موافقت یا مخالفتشونو با ذکر علت و همینطور پیشنهاداتتون اعلام کنن..بچه هایی که بعد ازین پست من به کارگاه ملحق میشن هم اعلام نظر کنن؛مرسی:rose:

برنامه کارگاه شامل دو فصله:

فصل اول:فرم,فضا,نظم,ترکیب,طراحی

تو این فصل با مطالعه و استخراج مطالب و نکات مفید از کتابایی مثل "فرم,فضا,نظم-دی کی چینگ" و "زیبایی شناسی در معماری-گروتر" و سایر کتابهای پیشنهادی شما

به یادگیری اصول و مبانی ترکیب و طراحی فرم میپردازیم.

فصل دوم:اصول و مبانی؛تحلیل و طراحی فضاهای شهری

که کارگاه تخصصی تر میشه و به طور خاص با پشتوانه مطالب فصل اول به اسکیسهای موضوعی طراحی شهری میپردازیم.

با مطالعه و نکته برداری از کتابهایی نظیر؛محیطهای پاسخده-بنتلی و بقیه؛مکانهای عمومی-فضاهای شهری-کرمونا و بقیه؛اکثر کتابهای مهندس توسلی؛مراکز شهری سرزنده-بهزادفر و ...

 

 

 

درضمن سعی میکنیم فصل اول کارگاه تا پایان بهمن تموم بشه،یعنی 3 ماه و نیم(حدودا) فرصت داریم؛اعلام موضوع جلسات هر سه هفته یکباره؛یعنی تو هر جلسه بعد از اعلام موضوع همه به مدت 1 هفته فرصت دارن مطالب مدنظرشونو درمورد مبحث اینجا بذارن و در پایان هفته اول مطالب تو یه پست جمع آوری میشه؛و تمرینات مناسب برای اون مبحث؛معرفی میشن و بعد 2 هفته هم فرصت برای آپلود تمرینات و نقد کارها توسط بچه هاست.سعی کنید تو هفته دوم تمرینات رو آپ کنید تا فرصت برای نقد و کرکسیون کار کم نباشه

با این فواصل زمانی تا پایان بهمن ما میتونیم 4 جلسه داشته باشیم و باید سعی کنیم مطالب مورد نیاز رو تو این مدت پوشش بدیم.

علت اینکه زمان هر موضوع رو 3 هفته ای درنظر گرفتم اینه که بچه هایی مشغول خوندن برای بخش تئوری هستن(مثل خودم و وایکینگ که میگه نمیاد:viannen_38:)

و بچه هایی که درگیر دانشگاه یا پایان نامه هستن فرصت انجام تمرینات و مطالعه مطالب و کتابها رو داشته باشن تا بتونن با ما همراهی کنن.

تو فصل دوم که انشالا تعدادمون بیشتر میشه و وایکینگ هم میاد:w16: تعداد جلسات بیشتر و فواصل بینشون کمتر میشه:ws37:

 

 

حالا لطفا تا 20 آبان که تاریخ شروع و معرفی اولین موضوع هست؛هر نظر و پیشنهادی برای ساموندهی بهتر این کارگاه دارید همینجا اعلام کنید.

بازم مرسی:rose:

لینک ارسال
  • 2 weeks later...

موضوع جلسه اول:فرم و فضا

 

هرنکته و مطلبی که تو تعریف فرم و فضا و استفاده کاربردی از این مفاهیم میدونید اینجا بگید لطفا....از پراکنده گویی نهراسین چون مطالب مفید جمع بندی میشه:a030:

لطفا نکات رو بند بند با شماره گذاری اینجا بذارید....هرنکته در هر پست باید از نظر شماره بندی ادامه نکات پستهای قبلی...کافیه به شماره آخرین نکته پست قبلی نگاه کنید.

لینک ارسال

1.درک و دریافت ما از یک ترکیب به نحوه تفسیر ما از کنش دیداری متقابل بین عناصر مثبت و منفی در یک محدوده بستگی دارد.ما برای درک بهتر ازآنچه که مشاهده میکنیم عناصر رو به دو گروه متضاد:مثبت(تصویر) و منفی(زمینه) تقسیم میکنیم.که یکی بدون حضور دیگری وجود نخواهد داشت.

تصاویر و زمینه های آنها چیزی بیش از عناصر متضادند که واقعیتی تفکیک ناپذیر-وحدت اضداد- را پدید میآورند همانطور که همراهی دو عنصر فرم و فضا واقعیت معماری را پدید می آورد.

2.فرم معماری حاصل برخورد توده و فضا است.

3.در مقیاس شهری نقش یک بنا میتواند:

-قرار گرفتن در امتداد بافت موجود

-ایجاد پس زمینه برای سایر بناها

-حضور به عنوان شیء مستقل و متمایز در فضا

لینک ارسال

4.شکل و نحوه ی محصوریت هر فضا تعیین کننده شکل فضاهای اطراف است،یا به این صورت که شکل هر فضا توسط شکل فضاهای اطراف تعیین میشود.

5.فرم تعریف کننده فضاست: اینطور که می توان با استفاده از عناصر تشکیل دهنده فرم ( عناصر افقی و عمودی )در ترکیبات وجهت های مختلف،به فضاهای مختلفی دست پیدا کرد.

عناصر افقی مثل:سطح کف(برآمده و فرورفته)،سطح بالای سر

عناصر عمودی مثل:ستون ها و دیواره ها به اشکال متفاوت.

لینک ارسال

6.عناصر عمودی در محدوده دیداری نقشی پررنگتر از صفحه های افقی داشته و در تعریف حجمی مجزا در فضا؛ایجاد حس محصوریت و امنیت و موثرند که میتوانند نقش تکیه گاه را برای سقف و کف ایفا کنند.

7.از فرمهای عمودی میتوان درجدا کردن یک فضا از فضای دیگر ایجاد مرز مشترک میان محیط درون و بیرون بهره جست.

8.انواع عناصر عمودی:

-عناصر عمودی خطی:لبه های قائم تعریف کننده حجمی از فضا؛ستون یادبود میدان سنت پیتر-برج ناقوس میدان کمپو-تاج محل-یک شبکه از ستونها

-صفحه منفرد عمودی:فضای مقابل خود را تفکیک میکند؛کلیسای سنت آگوستین رم,قوس سپتیمیوس سوروس,رم

-صفحه L شکل:تعریف کننده محدوده ای از فضا که از گوشه آن در امتداد محور قطری اش به بیرون در حرکت است

-صفحات موازی:تعریف کننده حجمی از فضای مابین خود در راستای محوری که از دوطرف باز است؛ایونهای رواقدار؛شبستان کلیساها و مساجد،ردیف درختان دوسوی جاده

-صفحات U شکل:تعریف کننده حجمی از فضا دارای جهتی به سوی باز ترکیب ,میدان کاپیتول رم

-چهار صفحه:ایجاد محدوده ای درونگرا از فضا که محدوده فضایی اطراف حصار را تحت نفوذ قرار میدهد,حیاط مرکزی بناهای سنتی

تصاویر با ترتیب بالا مطابقند

5ecfw57fdvn1ntr512f.jpg

لینک ارسال

9.انواع عناصر افقی:

-سطح کف:سطح افقی که به صورت یک شکل روی زمینه ی متضاد خود قرار دارد و محدوده ای از فضا را تعریف میکند.هر چه لبه سطح افقی قوی تر باشد ،محدوده آن بیشتر تفکیک میشود.

 

-سطح کف بر آمده:این سطح به وسیله ی وجوه عمودی ای که در کنار لبه اش به وجود می آورد ،جدائی بین محدوده خود و زمین اطرافش را از نظر بصری تاکید میکند.میزان تداوم فضایی بین محدوده بالا آمده و محوطه اطرافش بستگی به اختلاف سطح آنها دارد.

بالا آمدن و قرار گرفتن فضا در سطح بالا تر مبین کیفیت بیرون گرایی یا اهمیت فضا می باشد.

سطح بر آمده میتواند نشاندهنده ی >

-فضای انتقالی بین داخل و خارج بنا

-سکویی برای دیدن

-ایجاد مکان دنج و جدا از فعالیت های دیگر

-و...باشد.

 

-سطح کف فرورفته:سطح افقی فرورفته از وجوه عمودی حاصل از فرورفتگی خود برای تعریف حجمی از فضا استفاده میکند.

میزان تداوم فضایی بین محدوده فرورفته و محوطه اطرافش بستگی به اختلاف سطح آنها دارد.

پایین تر قرار گرفتن فضا از محیطش کیفیت درون گرایی یا کیفیات پناه دادن و محافظت کردن را میرساند.

 

-سطح بالای سر:سطح افقی در بالای سر حجم بین خود و سطح زمین را تعریف میکند

سطح افقی بالا سرنه تنها باعث محافظت در برابر نور خورشید وباران و برف و....می شود ،بلکه بر شکل کلی بنا و فرم فضاهای آن نیز تاثیر گذار است.

اگر لبه سطح بالای سر به طرف پایین برگردد یا کف واقع در زیر آن به وسیله اختلاف سطح تفکیک گردد،حجم فضای تعریف شده از نظر بصری تاکید بیشتری خواهد یافت.

لینک ارسال

10.گشودگی ها:

-بین فضاهای مجاور پیوستگی دیداری یا فضایی ایجاد میکنند.

-سبب تهویه و جریان هوا در فضا میشوند.

-باعث کاهش محصوریت فضا میشوند

بر جریان گردش در فضا و الگوی حرکتی و کاربردی آن اثر میگذارند.

لینک ارسال

11.ارتباط فضاها با یکدیگر

-فضایی درون فضای دیگر

-فضاهای متداخل

-فضاهای مجاور

-فضایی که توسط یک فضای مشترک با یکدیگر ارتباط میابند

به ترتیب از چپ به راست

6bbsycpg5rnuysff4vg.jpg

لینک ارسال

12.انواع سازماندهی فضایی (این مبحث تو پاسخدهی به سوال 1 اسکیس 90 موثر بود)

-سازماندهی مرکزی:یک فضای مرکزی غالب که فضاهای فرعی در اطرافش شکل گرفتند

-سازماندهی خطی:توالی خطی از فضاهای تکرار شونده

-سازماندهی شعاعی:یک فضای مرکزی که فضاهایی با سازماندهی خطی از آن بصورت شعاع خارج شدند

-سازماندهی مجموعه ای:فضاهایی که به واسطه مجاورت یا به اشتراک گذاشتن یک صفت دیداری مشترک یا ارتباط گردهم آمدند

-سازماندهی شبکه ای:فضاهایی که در یک محدوده یا ساختار شبکه ای یا سایر چارچوبهای سه بعدی سازماندهی شده است

ترتیب از چپ به راست

 

v373y6olulswvwkjyxm.jpg

 

(پیشنهاد میشه حتما کتاب فرم فضا رو تهیه و مطالعه کنید؛برای هرنوع سازماندهی مصداقهایی آورده که تو بررسی و دیدن پلان و فرمها میتونید عینا مفهوم رو درک کنید)

لینک ارسال

من زیبایی شناسی دارم ولی تازه دارم خودم میخونم!!!!

چرا بچه ها نمیان...منم وقت نمیکنم مداوم بیام ولی خواهشا تاپیکو نبند چون خیلی خوبه...:ws52:اگه خوندیش به نظرت چه قسمتیش برای گذاشتن اینجا مهمتره تا زودتر بخونمش!؟

ولی به نظر من بریم سراغ کتاب مثلث قرمز دکتر پاکزاد بهتره!!:ws37:؟؟؟؟

لینک ارسال
من زیبایی شناسی دارم ولی تازه دارم خودم میخونم!!!!

چرا بچه ها نمیان...منم وقت نمیکنم مداوم بیام ولی خواهشا تاپیکو نبند چون خیلی خوبه...:ws52:اگه خوندیش به نظرت چه قسمتیش برای گذاشتن اینجا مهمتره تا زودتر بخونمش!؟

ولی به نظر من بریم سراغ کتاب مثلث قرمز دکتر پاکزاد بهتره!!:ws37:؟؟؟؟

نمیدونم چرا نمیان:5c6ipag2mnshmsf5ju3

گروتر درواقع پیش زمینه کتاب مثلث قرمزه(مبانی نظری و فرایند طراحی شهری)

راستش من اصلن عناوین فصلاشو یادم نمیاد،یه ساله این کتاب دستم نیست

اون وسطا یادمه راجع به اشکال و فرمهای مربع و مثلث و دایره و 6 ضلعی صحبت میکرد و خواص هر کدومو میگفت...اونجا بنظرم خوبه واسه بحثمون

از کتاب مبانی نظری پاکزاد هم اگه نکته داری بذار....اصلن فرقی نمیکنه از هرجا که دوس دارین نکته بذارین:w16:

لینک ارسال

13.سطوح خمیده و منحنی:

-صفحات بر حسب نوع و جهت خمیدگی انواع مختلفی از سطوح مقعر و محدب و یا گنبدی شکل و ... بوجود می آورد.

_خمیدگی سطح باعث ایجاد تحرک ، ارتباط نزدیک تر با فضای محاط" که بر اساس برجسته یا گود بودن خود میتواند پس زننده و دعوت کننده باشد" را ایجاد میکنند.

-بین سطح محدب و مقعر ،سطح محدب نقش غالب را دارد.

-فرم مقعر برای ورودی بنا مناسب است.

-اگر در یک فرم از سطوح مقعر محدب همزمان استفاده شود(تداخلی)این فرم ایجاد تنش میکند و بیننده دچار سرگردانی بین دو حالت پس زننده و دعوت کننده میشود.

_از فرم های منحنی برای ایجاد حس دعوت کنندگی در فضاهای داخلی و خارجی استفاده میشود.

_استفاده از سطوح منحنی در سقف برای ایجاد حس دعوت کنندگی،اتصال ابتدا به انتها و انعکاس صدا در سالن ها و از بین بردن فضای خشک و ملالت بار استفاده میشود.

_در بعضی موارد استفاده از سطوح منحنی در نما نشان دهنده ی اهمیت ساختمان نسبت به اطرافش میباشد.

14.دایره:

_فرم دایره از همه طرف ارزشی همگن دارد

_دایره آغاز و پایانی ندارد.ارزش نمادین دایره به دلیل شباهتش به ماه و خورشید است.

_استفاده از فرم دایره در بالای در های ورودی کلیساها برای تامین نور کافی برای فضای داخلی،مشخص کردن راه و جهت حرکت توسط نور،فرم دایره به عنوان مظهر خورشید یا گل سرخ که مظهری از مریم مقدس است.

15.بیضی:

نوع خاصی از دایره یا بالعکس.

_بیضی دارای دو جهت است که از آن دو یکی غالب است.

به وجود آمدن بیضی با توجه به این مطلب بود که صحنه طولی تناسب تر و تعداد بیشتری تماشاگر را گرداگرد خود جمع میکند.

_بیضی به عنوان فرم تلفیقی مستطیل(راه) و دایره (مرکز) است.

_در شکل بیضی تحرکی است که در دایره نیست.

16.کره:

کره همان فضای دایره ای است و یا برعکس دایره تصویر یک کره است بر روی یک سطح.افلاطون کره را در بین اجسام باقاعده کاملترین میداند.

_ویژگی های کره از نظر اتین لویی بوله:کره مظهر کمال ،حد نهایت تقارن،کاملترین نوع نظم و بیشترین تنوع همگی در کره جمع اند.

دارای ساده تری فرو و خطوط بیرونی دلپذیر و مستعد ترین است برای بازی نور.

_از آنجا که کره فاقد سطح مستوی است ،از دیدگاه عملکرد چندان برای ساختن فضای معماری مناسب نیست.اما استفاده از قسمتی از کره در معماری کاملا معمول استومثل :گنبد،سقف ها قطاعی یا پوست پسته ایو...

لینک ارسال
  • 4 months later...
  • 4 months later...

بچه هایی که واسه طراحی شهری میخونن!

روند این تاپیک ازین به بعد یخورده تغییر میکنه؛الان که دارین واسه تئوری میخونین سعی کنین یه کمی دید کاربردی به مطالعاتتون داشته باشین که بعدن واسه اسکیس ازشون استفاده کنین

مثلن خودم اگه درحین مطالعه کتابی توصیه یا روشهایی برای ایجاد امنیت یا جلوگیری از آلودگی بصری می دیدم؛توی دفترچه عنوان کتاب و شماره صفحاتو یادداشت میکردم و بعدن برا اسکیس بهش رجوع میکردم و ازش نت برمیداشتم

بازم تاکید میکنم کتابای گروتر؛مبانی نظری پاکزاد؛مقاله های گلکارو کتابای توسلیو با دقت بخونین...علاوه بر تئوری خیلی بدرد اسکیستون میخورن

منم به مرور اینجا چیزایی که تو دوران اسکیس یاد گرفتم میذارم منتها الان خودتونو درگیر این تاپیک نکنین...تمرکزتونو بذارین رو تئوری و فقط درحدی که گفتم (یادداشت کردن اسم و صفحات کتابای بدردبخور درحین مطالعه) برا اسکیس وقت بذارین

لینک ارسال
  • 4 months later...

دوستای عزیز علاقمند به طراحی شهری

من متاسفانه درصد خوبی تو اسکیس طراحی شهری کسب نکردم...واسه همین صلاحیت آموزشو ندارم...اما یه چنتا تجربه از دو سال کنکوری بودنم دارم که فکر میکنم خوبه اینجا بگم:

1- اسکیس طراحی شهری اسکیس غیرمنتظره هاست، زیاد در معرض تغییر قرار میگیره...از همه جهت، از محتوای سوالا و روش ارائه گرفته تا زمان امتحان و حتا بینش حاکم بر تصحیح...خودتونو برای بدترین ها و سخت ترین ها آماده کنین

2- متاسفانه 2 ساله که سرعت تو این آزمون تبدیل به پارامتر مهمی شده...پس نهایتا تا 2 ماه مونده به کنکور رو شیتاتون زمان بگیرید و سعی کنید به مرور سرعتتونو افزایش بدین...

3-برای شروع خطاطوتو قوی کنید...زیاد خط بکشید...

4-قرار نیست پرسپکتیواتون مثل پرسپکتیوای معماری زیبا از کار دربیاد...انتقال حال و هوا مهمه...پرسناژها مهمترین ابزارتون برای انتقال حس فضا هستن...پرسناژهای فعال تمرین کنید

5-سعی کنین از همین حالا عادت به مداد رو کنار بذارین...وابستگی به مداد از ترس خراب شدن شیت میاد...نتیجه اینکه شما برای هرشیت دوبرابر زمان تلف میکنید...یه بار با مداد میکشین..یه بار با راپید پررنگش میکنید...اینطور پیش بره یه روز به خودتون میاین و میبینین نمیتونین سرعتتونو افزایش بدین...پس به قیمت خراب کردن 20 تاشیتم که شده این اعتیاد مخربو ترک کنین...از مداد فقط و فقط برای کشیدن خطوط گریز تو پرسپکتیوها و تعیین عرض و ارتفاع حدودی ساختمونها استفاده کنید...ابدا باش جزئیات نکشید...وای به روزتون اگه با مداد پروفیل پنجره و پرسناژ بکشید:banel_smiley_4:

6-سوالای اسکیس جواب محورن...قرار به ایده پردازی های آنچنانی و طراحی های خلاقانه نیست...پس داوطلبای عزیزی که کارشناسی معماری خوندن حساب این اسکیسو از اسکیس معماری کاااملن جدا کنن...جواب هر سوال تو دل خودشه...از داده های سوال برای پیدا کردن جوابها استفاده کنید...تاکید میکنم بجای ابراز ایده های انچنانی ذهنیتون منطقی ترین راه حلو ارائه بدین

7-از شیت دیگران کپی برداری نکنین...مخصوصن این اوایل که هنوز خطاتون شکل نگرفته...به خودتون فرصت بدین تا به خط شخصیتون برسین

8-تا بعد از عید فرصت خوبیه واسه قوت دست...حسابی ازین فرصت استفاده کنین...من کسیو دیدم که کارای بعد عیدش اصلن با کارای قبل عیدش قابل مقایسه نبود...

 

برای بچه هایی که هیچ ذهنیتی نسبت به اسکیس طراحی شهری ندارن چنتا شیت اینجا می ذارم تا بدونین قراره با چی مواجه بشین...

 

5w8qmbo2zpbu3z1y5s.jpg

 

o5gbdy222dniwrs2llvh.jpg

 

15le4ov6nwrrwfni4upu.jpg

 

jtr8lca6f3x40wa0l1.jpg

لینک ارسال

یه سوال دارم من .به نظرتون ما الان که شروع می کنیم فعلا روی بیس کار کنیم و سرعت مونو در اسکیس بالا ببریم و بعد بریم سراغ حل مسئله؟؟

 

سوال دومم اینکه کتابایی که ضروریه برای اسکیس خونده بشه چیان؟؟؟

 

 

یه سوال فرعی هم اینکه چقدر کلاس اسکیس رفتن رو توصیه می کنید ؟؟؟

 

مرسی :icon_gol:

لینک ارسال
یه سوال دارم من .به نظرتون ما الان که شروع می کنیم فعلا روی بیس کار کنیم و سرعت مونو در اسکیس بالا ببریم و بعد بریم سراغ حل مسئله؟؟

 

سوال دومم اینکه کتابایی که ضروریه برای اسکیس خونده بشه چیان؟؟؟

 

 

یه سوال فرعی هم اینکه چقدر کلاس اسکیس رفتن رو توصیه می کنید ؟؟؟

 

مرسی :icon_gol:

 

شما فعلن رو گرافیک کار میکنید، باید تمرین کنین بدون کمک مداد پرسناژ و درخت و کروکی های کوچیک و دیاگرام بکشین

برای شروع از تمرین خطوط موازی عمودی و افقی خط راست شروع کنین...بعد ترسیم اشکال هندسی و هاشور زدن رو تمرین کنید...

خطاطونو قوی و تمیز بکشین...نلرزونید

لازمه کتابای راهنمای طراحی شهری-پاکزاد، و تا حدودی محیط های پاسخده-بهزادفر، کتابای توسلی رو بخونید

اسکیس طراحی شهری خیلی با معماری فرق داره،کتابای اموزشی تو بازار مثل کتاب صدیق با عنوان اسکیس طراحی شهری، راهنمای خوبی نیستن...شما قطعا به یه راهنما احتیاج دارین...من توصیه میکنم برید کلاس یا برید پیش کسی که تجربه اسکیس طراحی شهریو داشته

لینک ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...