رفتن به مطلب

اقتصادان عزیز به این درد می خورند (تشریف بیارید )


ارسال های توصیه شده

مهلا جونم فعلا قصد رقیب تراشیدن برا خودم ندارم

میخوام به صورت نرم افزاری یه بازار هوشمند رو شبیه سازی کنم یعنی فروشنده و خریدار مجازی هوشمند

بعد این رو بندازم وسط ببینم نهایت بازار رو به چه سمتی می برن

چقدر با واقعیت تطبیق داره

قیمت ها و سود و زیان ها رو بررسی کنم

واقعا فکر می کنی داریم به سمت بازار رقابتی میریم ؟

 

والا من آشنایی زیادی با اینجور نرم افزارا ندارم :ws52:

 

کارم بیشتر با نرم افزارای تحلیل و رسم نموداراست :th_scratchhead:

 

 

ولی اینو بدون واقعیت تو دنیای اقتصاد یا همون تجارت خیلی فرق داره با ترسیم های ذهنی و نرم افزاری ... حتی خبره ترین اقتصاددان هم گاهی از ساز و کار هنگ میکنن :53tnkbetm2eof1u84pj ینی اونطور که پیشبینی کردن البته با توجه به واقعیات گذشته پیش نمیره :shame:

 

آره ... شاید در ایران روند حرکت بازار یکم ضعیف تر باشه نسبت به کشورای پیشرفته .. اما خب رقابت همچنان حرف اول رو میزنه :w16:

لینک به دیدگاه
مهلا جونم فعلا قصد رقیب تراشیدن برا خودم ندارم

میخوام به صورت نرم افزاری یه بازار هوشمند رو شبیه سازی کنم یعنی فروشنده و خریدار مجازی هوشمند

بعد این رو بندازم وسط ببینم نهایت بازار رو به چه سمتی می برن

چقدر با واقعیت تطبیق داره

قیمت ها و سود و زیان ها رو بررسی کنم

واقعا فکر می کنی داریم به سمت بازار رقابتی میریم ؟

 

 

اگه منظورت بازار ایرانه که خیلی وقته انحصاری

 

هر روز داره گسترش بیشتر و بیشتر می شه ...:viannen_38: ...

لینک به دیدگاه
اگه منظورت بازار ایرانه که خیلی وقته انحصاری

 

هر روز داره گسترش بیشتر و بیشتر می شه ...:viannen_38: ...

نه دنبال شبیه سازی یه بازار فرضیم

میخوام ببینم تو هر کدام از شرایط اون تعادل نش کجاست اصلا هس

چقدر پایداره

پایداریشو چه چیزهایی بهم میزنه

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
سلام

بچه ها من میخوام یه بازار طراحی کنم میخواستم بدونم برا اینکار چه پیشنیاز هایی لازم دارم ؟

رشته ام هم اصلا اقتصاد و مدیریت نیس

و اینکه الان تو دنیا به کدوم سمت از نظر نوع بازار میریم ؟

سلام ،

بایستی تحقیقات بازاریابی انجام بدی.(نیاز و خواست مشتری ، طبقه بندی افراد از لحاظ اقتصادی.جغرافیای بازار ....)

باید بازار و بخش بندی کنی.

باید بازار هدف رو مشخص کنی.

استراتژی سازمانو مشخص کنی

عوامل درونی و بیرونی سازمان

باید مشتریارو طبقه بندی کنی .مثل مشتریان بالفعل ،مشتریان بالقوه ...

و خیلی کارای دیگه......

پیشنهاد میکنم کتاب اصول بازاریابی فیلیپ کاتلرو بخونی:

http://www.noandishaan.com/forums/showthread.php?t=63268&p=672898&viewfull=1#post672898

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...