رفتن به مطلب

بالکن های مخفی ، پنجره هایی رو به آینده


ارسال های توصیه شده

همیشه غمگین بودم که چرا اتاق سابقم بالکن نداشت و مسلماً حوصله بنایی هم هرگز موجود نبود. اخیراً متوجه شدم معمار هلندیHofman Dujardin, این مشکل را با ارائه یک طرح خلاقانه تا حدی حل کرده گرچه بنظر مشکلاتی هنوز بر سر راه است.

 

BloomFrame2.jpg

(Bloom Frame) پنجره ای که بالکن می شود یا بالکنی که پنجره می شود! در واقع یک بالکن متحرک, بدون هزینه بنایی و با اتصالات بسیار محکم و محاسبه شده و کاربردی برای اضافه شدن به خانه ها و ساختمانهای ساخته شده , پنجره ای که سریعاً شما را به درون فضای شهری هدایت می کند .

BloomFram3.jpg

البته اگر کمی بخواهیم وارد جزئیات قضیه شویم فکر می کنم در صورتی که نخواهیم از کف شیشه ای برای بالکن استفاده کنیم (چون امثال من که از ایستادن بروی یک کف شیشه ای واهمه دارند بسیارند) پنجره در حالت بسته کمی بالاتر از آنچه باید باشد قرار می گیرد و قطعاً می توان به بکارگیری متریالهای متفاوتی درساخت آن خوشبین بود. همچنین شاید بهتر باشد در هنگامی که بصورت بالکن باز می شود قسمتی از سطح کف بالکن برای انتقال بار بروی کف اتاق قرار گیرد و مسلماً بحث های سازه ای نظیر اضافه بار وارده و ... نیز باید بشدت مد نظر قرار گیرند .

BloomFrame_Palace.jpg

به هر حال این طرح امکان حداکثر استفاده از سطح بیرونی ساختمان را فراهم می کند و برای آپارتمانهای کوچک نسل آینده می تواند یک راه حل باشد. ( البته شخصاً طرح فعلی را تایید نمی کنم اما فکر می کنم ایده های مشابه شاید در آینده جالب باشند ) توجه به نمای شهری این پروژه ها نیز ضروری است .

Bloomframe4.jpg

 

(Bloom Frame) یک نوع آزادی سیال در شهرنشینی معاصر خواهد بود ،شهری با بالکن های مخفی و پنجره هایی رو به آینده!

 

 

visual.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...