رفتن به مطلب

نظرسنجی برترین ایده های تاپیک "حل مشکل ازدحام در ایستگاههای مترو"


کدام ایده را انتخاب می کنید؟  

67 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. کدام ایده را انتخاب می کنید؟

    • 16
    • 22
    • 3
    • 5
    • 5
    • 7
    • 5
    • 4


ارسال های توصیه شده

نظرسنجی درباره ی بهترین ایده های تاپیک

"حل مشکل ازدحام جمعیت در ایستگاه های مترو "

 

نکته 1:

دوستان توجه داشته باشند که همه ی ایده خیلی خوب و قابل استفاده بود و ایده هایی که در این نظرسنجی قرار نگرفتند ایده هایی بودند که وضع موجود رو رعایت نکرده بودند.

نکته 2:

مجوز انتخاب چندگانه وجود دارد.

نکته 3:

گرچه تذکری بیجا و بیخود است و مطمئنا دوستان نواندیش افرادی فرهیخته هستند اما با این حال جهت خالی نبودن عریضه، لطفا صرفا بر پایه معیار های یک ایده ی مناسب و بر اساس عدل و انصاف به بهترین ایده ها رای دهید نه بر اساس رفاقت و دوستی با صاحب ایده ها.

نکته 4:

این تاپیک تا 5 روز باز است و بعد از 5 روز خودبخود بسته خواهد شد.

 

 

-------------------------------

ایده ی شماره 1

متعلق به فلوید عزیز، اسی گرامی و هوتن بزرگوار که در یک راستا ایده یکدیگر رو تکمیل کردند:

 

ساده ترین راه حل نرده گذاری...برای تشکیل صفوف منظم هست.

برای نسل حاضر فاقد درک جامعه محوری،تنها راهش تا مدتی میتونه زور باشه،یعنی کشیدن حصارهایی پیچ در پیچ که افراد مجبور بشن درون این حصارها نفر به نفر حرکت کنند تا به ورودی در مترو برسند.

شاید یه نرده مارپیچ بتونه مشکل رو حل کنه شبیه به این

wdxtd077jxl27gy8p4m5.jpg

 

 

-------------------------------

ایده شماره ی 2

متعلق به فرناز مهربان هست :

 

"تغییر در نوع معماری داخلی قطاره.

یک در مخصوص کسانی که وارد میشن.

یک در مخصوص کسانی که خارج میشن."

که در تکمیل ایده اش در پستی دیگر اینگونه نوشته:

"در های شیشه ای که با رنگ قرمز نشون داده شده مخصوص سکو هست و پس از باز شدن درهای واگن باز میشن، یا همزمان با هم.

اون موانع هم چون به صورت قیفی شک هستن باعث میشه جمعیت با تعداد کمتری وارد و خارج بشن و از فشار جلوگیری میشه.

ورودی و خروجی هم تفکیک شده هستن."

این هم کروکی فرناز:

 

attachment.php?attachmentid=3627&d=1314984785

 

-------------------------------

ایده شماره ی 3

از هادی ناصح بزرگوار

 

"با کشیدن شیشه جلوی ریل مترو می تونن از تلفاتش جلوگیری کنن و درب هایی بزارن که روبروی درب مترو باز بشه ..."

 

 

-------------------------------

ایده شماره ی 4

برای پیانیست عزیز

نوار قرمز جلو مسافران حساس باشه!

 

 

-------------------------------

ایده شماره ی 5

متعلق به شیما ارجمند

"اول مثل بانکا که وارد میشی دستگاه شماره میده اگه تو مترو هم هر کی وارد ایستگاه میشه ی شماره بگیره موقع وارد شدن ب قطار صندلیش مشخص باشه و واسه بقیه هم ک میخوان بایستن تعداد ظرفیت مجاز قرار بدن

مثلا واسه هر واگن 100 تا ظرفیت در نطر بگیرن ک 60 یا 50 تا صندلیاشه و 40 نفرم میتونن بایستن بقیه شماره هایی ک میدن دوباره از 1 شروع بشه و بیشتر از اون 100 نفر وارد قطار نشن( ی مامور یا دستگاه باید باشه ک کتنرل کنه )

تو هر ایستگاهم کسایی ک میخوان پیاده بشن از این دکمه ها ک اعلام ایست میکنه یا دستگاهی ک با فشردنش تعداد کسایی ک میخوان پیاده بشنو مشخص کنه بزارن مشخص بشه چن نفر میخوان پیاده بشن و تو ایستگاه بعدی اعلام کنن ک همون تعدادی ک پیاده میشن مجاز ب ورود ب قطار هستن , کساییم ک زودتر وارد مترو شدن و زودتر شماره ورود گرفتن اولویت دارن واسه سوار شدن ب قطار و هجوم نمیارن واسه سوار شدن"

 

 

-------------------------------

ایده شماره ی 6

متعلق به جوزف عزیز

 

طراحی اتاقک های شیشه ای برای ایستگاههای مترو به صورت زیر:

 

 

attachment.php?attachmentid=3614&d=1314875243

 

و

 

"اگه دو ردیف صندلی پشت به پشت هم وسط واگن باشن خوب میشه و یه جاهایی اون رو قطع کنیم و کسایی که می ایستن کنار پنجره ها باشن ...ولی به نظرم این خوب نیست...یعنی باید یه جور دیگه جای صندلی ها رو تغییر داد"

 

 

-------------------------------

ایده شماره ی 7

متعلق به صلح جو مهربان

 

"اول اینکه با ورود و خروج جداگانه ی مسافرها موافقم که با دیوار شیشه ای منفک بشن.درها ی کشویی که هست 4 دره بشه به جای 2 دره .و 2در وسط برای خروج مسافرها باز بشه وبعد از خروج مسافرها درهای خروج بسته بشه ودرهای ورود مسافرها باز بشه.واگه لازم بود هم اون قسمت ورود همون جوریکه بچه ها اشاره کردن با ورودی های میله ای یا ورودی های باریک محدود بشه."

 

attachment.php?attachmentid=3616&d=1314913412

 

attachment.php?attachmentid=3615&d=1314913412

 

 

 

 

 

 

-------------------------------

ایده شماره ی 8

متعلق به آرتیست عزیز

 

"یه سری در شیشه ای توی فاصله تقریبا 1متری از قطار نصب بشه که از انتها باز باشن(ینی بسته نباشن) و مانع های ذوزنقه ای شکل هم پشت این درهای شیشه ای (همون هایی که فرناز هم گفته) قرار بگیرن و تایم ورود و خروج هم جدا بشن.

موقعی که مردم دارن پیاده میشن درهای شیشه ای بستس و کسایی که پیاده شدن بعد از صی مسیر بین درهای شیشه ای و قطار از انتهای باز باقی مونده خارج میشن و بعد درها باز میشن و کسانی که میخوان سوار بشن میرن تو ..."

 

 

attachment.php?attachmentid=3633&d=1315053412

 

attachment.php?attachmentid=3632&d=1315053412

 

 

 

 

 

 

 

درود بیکران.:icon_gol:

  • Like 36
لینک به دیدگاه

بنظر من بهتر بود به جای نظرسنجی به تحلیل محاسن و معایب هر ایده میپرداختید و دسته بندی میکردید و اونطوری به بهترین ایده جایزه ای چیزی میدادید!

اینطوری هم به اطلاعاتمون اضافه میشد هم علمی تر بود.

این نظرسنجیها به دلیل محدود نبودن نظردهنده ها و نامشخص بودن دلیل رای، چندان مبنای علمی نداره و نمیتونه معتبر باشه.

  • Like 13
لینک به دیدگاه
بنظر من بهتر بود به جای نظرسنجی به تحلیل محاسن و معایب هر ایده میپرداختید و دسته بندی میکردید و اونطوری به بهترین ایده جایزه ای چیزی میدادید!

اینطوری هم به اطلاعاتمون اضافه میشد هم علمی تر بود.

این نظرسنجیها به دلیل محدود نبودن نظردهنده ها و نامشخص بودن دلیل رای، چندان مبنای علمی نداره و نمیتونه معتبر باشه.

 

من مخصوصا اول یک تاپیک زدم برای همین.

در تاپیک مرتبط دوستان یکدیگر رو به خوبی نقد کرده اند.

این نظرات هم نظرات نهایی دوستانه.

شما می تونید در این تاپیک نقد طرح های دوستان رو بخونید و خودتون هم نظر بدید

http://www.noandishaan.com/forums/showthread.php?t=66272

 

:a030:

  • Like 10
لینک به دیدگاه
من مخصوصا اول یک تاپیک زدم برای همین.

در تاپیک مرتبط دوستان یکدیگر رو به خوبی نقد کرده اند.

این نظرات هم نظرات نهایی دوستانه.

شما می تونید در این تاپیک نقد طرح های دوستان رو بخونید و خودتون هم نظر بدید

http://www.noandishaan.com/forums/showthread.php?t=66272

 

:a030:

منظورم دسته بندی به صورت اینطوری بود :

محاسن:

1.

2.

.

.

 

معایب:

1.

2.

.

.

 

بعد اونی که محاسنش بیشتر از معایبش بود و کمک میکرد تو این گزینه ها میومد

 

یعنی بنظرتون الان اینها تمامشون در یک سطحن؟ یعنی معایب و محاسنشون هم اندازه است؟ :ws52:

 

(اونو که قفل کرده بودی من رو حساب قفل بودن اینجا گفتم :texc5lhcbtrocnmvtp8)

  • Like 9
لینک به دیدگاه

به ایده شماره 2 رای دادم... به خاطر این که مشک رو بهتر با توجه به وضع و پتانسیل موجود حل کرده...و عملی تر هست...

.

اما در مورد ایده شماره 1 یه مقدار انتقاد دارم بگم؟؟

 

  • Like 9
لینک به دیدگاه

خوب این ایده ها درچندمورد شبیه هم بودند.. قسمت دربهای ورود و خروج

ایده هادی هم برای امنیت بود

من به چندتاش رأی دادم..

مرسی از دعوتت:icon_gol:

  • Like 6
لینک به دیدگاه

شماره 2 و 6 بنظرم بهتر بود.

هرچند بازم اگه بخواد ایران اجرا بشه میرن سراغ ایده شماره 1 چون هم کم خرج تره و هم راحت تر

موفق باشید:flowerysmile:

  • Like 9
لینک به دیدگاه

نتایج نظر سنجی بدین صورت اعلام میشود:

نفر اول Frnt عزیز، 300 امتیاز و مدال برترین ایده پرداز.

نفرات دوم Essi، Fluid و هوتن هرکدام نفری 200 امتیاز.

نفر سوم jozef

100 امتیاز

 

 

با آرزوی موفقیت برای هرکدام از دوستان و تشکر من باب حرکت مثبتی که در راستای حل یکی از مشکلات اساسی شهر صورت گرفت.

تاپیک بحث در مورد ازدحام مترو بسته نخواهد شد و باز خواهد ماند تا میاحثه های بیشتری در ابن بازه صورت بگیره.

موفق باشید. :a030:

  • Like 7
لینک به دیدگاه
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...