رفتن به مطلب

سوالات و مشکلات برقی خود را مطرح کنید


ارسال های توصیه شده

ارسال شده در
مثلا وقتی اینورتر رو روی 100rpm تنظیمش میکنم.وقتی زیر بار میره میشه 10rpm ...چرا؟

 

 

حتماااااااااااااا توان اینوترت با موتورت برابر نیست :banel_smiley_4:

  • Like 1
ارسال شده در
حتماااااااااااااا توان اینوترت با موتورت برابر نیست :banel_smiley_4:

 

برابره...:icon_redface:

  • Like 1
ارسال شده در
برابره...:icon_redface:

 

 

دلیلی نداره ه ه ه ه:w58:

 

به نظر من ن که برابر نیستن :hanghead:

  • Like 1
ارسال شده در
دلیلی نداره ه ه ه ه:w58:

 

به نظر من ن که برابر نیستن :hanghead:

 

 

فردا اگه تونستم درستش میکنم میام میگم چش بوده...:hanghead:

  • Like 1
ارسال شده در
مثلا وقتی اینورتر رو روی 100rpm تنظیمش میکنم.وقتی زیر بار میره میشه 10rpm ...چرا؟

 

 

درستش کردم...:hapydancsmil:

 

سربندیه موتورمو از ستاره به مثلث بردم تا قدرتش زیاد شه که شد...و درست کار کرد...

  • Like 2
ارسال شده در
درستش کردم...:hapydancsmil:

 

سربندیه موتورمو از ستاره به مثلث بردم تا قدرتش زیاد شه که شد...و درست کار کرد...

 

 

چیکار کردی:w58:

 

سر بندی رو اشتباه بسته بودی مگه :ws38:

  • Like 1
ارسال شده در
چیکار کردی:w58:

 

سر بندی رو اشتباه بسته بودی مگه :ws38:

 

 

من نبسته بودم که...از اول ستاره بود من مثلثش کردم...

  • Like 1
ارسال شده در
من نبسته بودم که...از اول ستاره بود من مثلثش کردم...

 

 

موتور چند کیلو بود

 

یعنی موتور مستقیم مثلث راه اندازی کردی :w58:

ارسال شده در
موتور چند کیلو بود

 

یعنی موتور مستقیم مثلث راه اندازی کردی :w58:

 

4 کیلو بود...

 

رو پلاکش زده بود 380/660

 

منم مثلثش کردم...

  • Like 2
ارسال شده در
4 کیلو بود...

 

رو پلاکش زده بود 380/660

 

منم مثلثش کردم...

 

 

شانس اوردی من اون ورا نیستم :banel_smiley_4:

 

وگرنه من میدونستم و توووووووووووووووووووووووووو:w000:

 

بچه جان بشین عیب کارت رو گیر بیاررررررررررررررررررررررررررر

 

فردا این تابلو میره ابرو شرکتتون میره :w000:

 

 

برداشتی چون نوشته 660/380 صرت مساله رو پاک کردی :w000:

  • Like 1
ارسال شده در
شانس اوردی من اون ورا نیستم :banel_smiley_4:

 

وگرنه من میدونستم و توووووووووووووووووووووووووو:w000:

 

بچه جان بشین عیب کارت رو گیر بیاررررررررررررررررررررررررررر

 

فردا این تابلو میره ابرو شرکتتون میره :w000:

 

 

برداشتی چون نوشته 660/380 صرت مساله رو پاک کردی :w000:

 

 

عیب کارم کجا بوده؟:banel_smiley_4:

  • Like 1
ارسال شده در
عیب کارم کجا بوده؟:banel_smiley_4:

 

 

بزار اگر شد فردا امارش در میارم پیش یکی که استاد اینوتره

 

اما مطمئن باش مشکل با سر بندی عوض شدن حل نمیشه:banel_smiley_4:

  • Like 1
ارسال شده در
بزار اگر شد فردا امارش در میارم پیش یکی که استاد اینوتره

 

اما مطمئن باش مشکل با سر بندی عوض شدن حل نمیشه:banel_smiley_4:

 

پرسیدی؟:banel_smiley_4:

ارسال شده در
4 کیلو بود...

 

رو پلاکش زده بود 380/660

 

منم مثلثش کردم...

یه سوال فنی،من زیاد برق نمیدونم ولی وقتی روی موتور نوشته میشه 380/660 به این معنی هست که هم میتونیم ستاره ببندیم هم مثلث؟

  • Like 2
ارسال شده در
یه سوال فنی،من زیاد برق نمیدونم ولی وقتی روی موتور نوشته میشه 380/660 به این معنی هست که هم میتونیم ستاره ببندیم هم مثلث؟

 

بله...هم میشه ستاره بست هم مثلث...

 

ولی اگه نوشته بود 220/380 فقط میشه ستاره بست...

  • Like 3
ارسال شده در
بله...هم میشه ستاره بست هم مثلث...

 

ولی اگه نوشته بود 220/380 فقط میشه ستاره بست...

چه موقع در یک اینورتور بین دو فاز رو شورت میکنیم یا به اصطلاح جامپر قرار میدیم؟

آیا همیشه اینکارو میکنیم؟اصلا فلسفه جامپر گذاشتن چیه؟

  • Like 2
ارسال شده در

این جوابی که میدم منوط به اینه که منظورتو درست فهمیده باشم....

 

وقتی میخوایم از اینورتر سه فاز به عنوان تک فاز استفاده کنیم باید برق تک فازمونو به دو پایه ای که r , t نوشته بدیم...

 

ولی بعضی ها میان بین فاز s , r را جامپ میکنن و فاز میدن و به ترمینال t نول داده میشه...(البته من این کارو ندیدم انجام بدن ولی شنیدم واسه همین مطمئن نیستم)

  • Like 4
ارسال شده در

من چند وقت پیش توی تونل سد سیستمی دیدم که بهش میگفتن رادیویی!

دلیل استفاده از این سیستم رطوبت بالای تونل و اتصالی دائم و سوختن لامپهای 220 بود.

این سیستم یه تابلوی شرکتی مخصوص داشت و حبابهای سقفی که با چسب آکواریوم آب بندی شده بودن جهت جلوگیری از نفوذ آب به داخل حباب. طرف برقکار میگفت اگه دوسر سیم رو هم بگیری برق باعث مرگ نمیشه فقط کمی دوسر انگشتات داغ میشه؟ در ضمن 3 تا لامپ قلمی 1000 وات میرفت توی این تابلوی رادیویی!!که نشانگر عدم اتصالی لامپها باشه!!!

حالا سوال:

1- کسی از نحوه ی عملکرد این سیستم اطلاع داره؟

2- نحوه سیم کشی؟

  • Like 3
ارسال شده در
این جوابی که میدم منوط به اینه که منظورتو درست فهمیده باشم....

 

وقتی میخوایم از اینورتر سه فاز به عنوان تک فاز استفاده کنیم باید برق تک فازمونو به دو پایه ای که r , t نوشته بدیم...

 

ولی بعضی ها میان بین فاز s , r را جامپ میکنن و فاز میدن و به ترمینال t نول داده میشه...(البته من این کارو ندیدم انجام بدن ولی شنیدم واسه همین مطمئن نیستم)

بله درسته

من نوع دوم رو در یک ترمینال دیدم که بین r ,s جامپر گذاشته بودند

  • Like 2
ارسال شده در
من چند وقت پیش توی تونل سد سیستمی دیدم که بهش میگفتن رادیویی!

دلیل استفاده از این سیستم رطوبت بالای تونل و اتصالی دائم و سوختن لامپهای 220 بود.

این سیستم یه تابلوی شرکتی مخصوص داشت و حبابهای سقفی که با چسب آکواریوم آب بندی شده بودن جهت جلوگیری از نفوذ آب به داخل حباب. طرف برقکار میگفت اگه دوسر سیم رو هم بگیری برق باعث مرگ نمیشه فقط کمی دوسر انگشتات داغ میشه؟ در ضمن 3 تا لامپ قلمی 1000 وات میرفت توی این تابلوی رادیویی!!که نشانگر عدم اتصالی لامپها باشه!!!

حالا سوال:

1- کسی از نحوه ی عملکرد این سیستم اطلاع داره؟

2- نحوه سیم کشی؟

 

لطفا پاسخ بدید.

  • Like 2
×
×
  • اضافه کردن...