amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ راستی من یه سوال داشتمطرح داخل واگن متروها به این صورته که صندلی ها کنار پنجره و روبروی هم هستن به نظر شما با تغییر در محل صندلی ها میشه کاری کرد که همه به خاطر اینکه روی صندلی بشینن به داخل واگن ها حمله نکنن؟؟؟ من خیلی رو این موضوع فک کردم یه بار فرض کردم اگه دو ردیف صندلی پشت به پشت هم وسط واگن باشن خوب میشه و یه جاهایی اون رو قطع کنیم و کسایی که می ایستن کنار پنجره ها باشن ...ولی به نظرم این خوب نیست...یعنی باید یه جور دیگه جای صندلی ها رو تغییر داد حالا نظر شما چیه؟؟ فک نکنم قبول بشه...اونم به دلایل امنیتی! چون اگر سانحه ای رخ بده ، اول از همه اونایی که کنار پنجره واستادن تیکه پارچه میشن....وقتی صندلی کنار پنجره باشه طرف با خم شدن و بغل کردن پاهاش از انفجار شیشه تو صورتش جلوگیری میکنه... اگر نقشه ها با ابعاد داده بشه راحتتر میشه تغییرات لازمو داد.. لینک به دیدگاه
Arpak 8511 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ در ورود و خروج حتما باید از هم تفکیک بشه چون اینجوری همیشه برخورد و هل دادن وجود داره! دوتا در بزارن سرتاسری واسه هر واگن که یکی واسه خروج باشه یکی واسه ورود اینجوری خیلی راحت تر میتونن سوار شن خو! 13 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ بسیار عالی. تا الان نظرات و ایده های خیلی خوب داشتیم. یه چندتا اسپم هم بوده که نسبت به بقیه تاپیک ها ناچیزه. همانطور که هوتن پیشنهاد داد میشه از تجربیات کشورهای دیگه هم استفاده و بررسی کرد. 13 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۹۰ ایده های منطبق با شرایط موجود و عوامل محدود کننده مطرح شده (ایده های قابل قبول): ساده ترین راه حل نرده گذاری...برای تشکیل صفوف منظم هست خوب با کشیدن شیشه جلوی ریل مترو می تونن از تلفاتش جلوگیری کنن و درب هایی بزارن که روبروی درب مترو باز بشه مثل کشور های اروپایی و چین و دبی و.... 2- برای نسل حاضر فاقد درک جامعه محوری،تنها راهش تا مدتی میتونه زور باشه،یعنی کشیدن حصارهایی پیچ در پیچ که افراد مجبور بشن درون این حصارها نفر به نفر حرکت کنند تا به ورودی در مترو برسند. نوار قرمز جلو مسافران حساس باشه! quote] شاید اعلام زمان رسیدن متروی بعدی هم راه خوبی باشه شاید یه نرده مارپیچ بتونه مشکل رو حل کنه شبیه به این تنها چارش تغییر در نوع معماری داخلی قطاره. یک در مخصوص کسانی که وارد میشن. یک در مخصوص کسانی که خارج میشن. یکی از راه هایی که بنظر میرسه اینه که از همان میله هایی که برای ورود و خروج بلیط ها استفاده میکنند برای ورود و خروج به قطار هم استفاده کنند. اگر میشد ایستگاه رو طویل کرد، میشد این برنامه رو پیاده کرد که قطار در دو مرحله توقف داشته باشه...اول برای پیاده کردن مسافرین...در دقیقۀ بعدی و کمی جلو تر سوار کردن مسافرین. این میتونست از ازدحام موقع داخل شدن و خارج شدن جلوگیری کنه. بعدی ایجاد موانع شیشه ای مثل ایستگاههای بی آر تی که در جایگاههای مخصوصی مسافران سوار و پیاده میشن. جلوگیری از ریزش مسافرین در ریل ها رو داره. اول مثه بانکا ک وارد میشی دستگاه شماره میده اگه تو مترو هم هر کی وارد ایستگاه میشه ی شماره بگیره موقع وارد شدن ب قطار صندلیش مشخص باشه و واسه بقیه هم ک میخوان بایستن تعداد ظرفیت مجاز قرار بدن مثلا واسه هر واگن 100 تا ظرفیت در نطر بگیرن ک 60 یا 50 تا صندلیاشه و 40 نفرم میتونن بایستن بقیه شماره هایی ک میدن دوباره از 1 شروع بشه و بیشتر از اون 100 نفر وارد قطار نشن( ی مامور یا دستگاه باید باشه ک کتنرل کنه ) تو هر ایستگاهم کسایی ک میخوان پیاده بشن از این دکمه ها ک اعلام ایست میکنه یا دستگاهی ک با فشردنش تعداد کسایی ک میخوان پیاده بشنو مشخص کنه بزارن مشخص بشه چن نفر میخوان پیاده بشن و تو ایستگاه بعدی اعلام کنن ک همون تعدادی ک پیاده میشن مجاز ب ورود ب قطار هستن , کساییم ک زودتر وارد مترو شدن و زودتر شماره ورود گرفتن اولویت دارن واسه سوار شدن ب قطار و هجوم نمیارن واسه سوار شدن تازه ژاپنی ها این کار رو برای این کردن که قطار مترو در هیچ ایستگاهی توقف نداشته باشه و مسافرین در حین حرکت قطار، وارد و خارج بشن. به این صورت که یه اتاقکه که کسانی که میخوان وارد قطار بشن وارد اون اتاقک میشن. بعد قطار که میرسه اون اتاقک از بالا میچسبه به قطار. قبل از اون یه محفظۀ دیگه بوده که کسانی که میخواستن خارج بشن از قبل داخل این محفظه شدن. بعد که قطار به ایستگاه میرسه اتاقک اول با یک سرعت متناسب به جایگاه مخصوص بالای قطار متصل میشه. دومی با یک سرعت متناسب از قطار جدا میشه. در این حالت سرعت قطار به کمترین مقدار خودش میرسه ولی نمی ایسته. سپس مسافرین از اتاقک اولی که چسبیده به قطار با آرامش پیاده میشن و مسافرینی که قصد خارج شدن در ایستگاه بعدی رو دارن وارد این اتاقک میشن. این کار به تناسب تکرار میشه ...ورود و خروج در این صورت مسافرین هیچ تماسی با ریل و قطار نخواهند داشت. من یه سری اتاقک شیشه ای شفاف رو طراحی کردم که به جمعیت نظم بده ااگه یک در مشخص توی یک واگن فقط مخصوص ورود مسافر باشه و مثلا دو در مخصوص خروج مسافرا فک کنم بهتر بشه. به نظر شما با تغییر در محل صندلی ها میشه کاری کرد که همه به خاطر اینکه روی صندلی بشینن به داخل واگن ها حمله نکنن؟؟؟ یه بار فرض کردم اگه دو ردیف صندلی پشت به پشت هم وسط واگن باشن خوب میشه و یه جاهایی اون رو قطع کنیم و کسایی که می ایستن کنار پنجره ها باشن ...ولی به نظرم این خوب نیست...یعنی باید یه جور دیگه جای صندلی ها رو تغییر داد در ورود و خروج حتما باید از هم تفکیک بشه چون اینجوری همیشه برخورد و هل دادن وجود داره!دوتا در بزارن سرتاسری واسه هر واگن که یکی واسه خروج باشه یکی واسه ورود اینجوری خیلی راحت تر میتونن سوار شن خو! 14 لینک به دیدگاه
هادی ناصح 18854 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۹۰ در فروش بلیط هم تغییراتی داده بشه بد نیست مثلا فرض کنیم که چند نوع قطار داریم یکی سریع سیر که از ایستگاه مورد نظر تا آخر یکسره میره و توقفی نداره و یه نوع دیگه قطار هایی هستن که ایستگاه به ایستگاه توقف می کنن می تونن کسایی که می خوان مستقیم برن تا آخر اون بلیط ها رو بخرن کسایی هم که می خوان بین راه پیاده بشن از بلیز های نوع خودش خریداری کنن حالا باید کارشناسی بشه که قطار ها به هم برخورد نداشته باشن و ایستگاه هایی هم که می شه این کار و باهاش کرد باید مشخص بشه 11 لینک به دیدگاه
کهربا 18089 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۹۰ مشکلات ازدحام به این آسونیا حل نمیشه اگه تعداد مسافرای هر سفر رو محدود کنن شاید بتونن اوضاع رو کنترل کنن تا زمانی که مشکلات اساسی حل بشه 12 لینک به دیدگاه
s_solhjou 1598 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۹۰ سلام اصل این پیشرفت فرهنگ سازی اما واقعا احتیاج به وقت زیادی داره. نظرهای بچه ها خیلی خوووب بود منم از نظرهای اونها یه ایده به ذهنم رسید . اول اینکه با ورود و خروج جداگانه ی مسافرها موافقم که با دیوار شیشه ای منفک بشن.درها ی کشویی که هست 4 دره بشه به جای 2 دره .و 2در وسط برای خروج مسافرها باز بشه وبعد از خروج مسافرها درهای خروج بسته بشه ودرهای ورود مسافرها باز بشه.واگه لازم بود هم اون قسمت ورود همون جوریکه بچه ها اشاره کردن با ورودی های میله ای یا ورودی های باریک محدود بشه. البته هزینه داره اما تماس مسافرین ورود و خروج به حداقل میرسه! 9 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۹۰ این تاپیک امشب بسته خواهد شد و به بهترین ایده 100 امتیاز تعلق خواهد گرفت و به مسابقات بهترین ایده های "گروه مجلات همشهری" ارسال خواهد شد. 8 لینک به دیدگاه
s_solhjou 1598 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۹۰ یه راه دیگه اینه که مثلا درهای اول هر واگن مخصوص سوار شدن و درهای آخر مخصوص پیاده شدن باشن که فقط با فرهنگ سازی درست میشه. اما یادم افتاد که درهای واگن های قدیمی 3 تاست و واگن های جدید هم دقت نکردم اگه 4 دره باشه که میشه اما 3 دره نمیدونم.:JC_thinking: با یه هفته آموزش و تیزهای تبلیغاتی و همیاریه مردم فکر کنم درست بشه!البته فقط فکر می کنم!!! 8 لینک به دیدگاه
.MohammadReza. 19850 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۹۰ میدونید این مشکل رو ژاپنی ها چطور حل کردن؟تازه ژاپنی ها این کار رو برای این کردن که قطار مترو در هیچ ایستگاهی توقف نداشته باشه و مسافرین در حین حرکت قطار، وارد و خارج بشن. به این صورت که یه اتاقکه که کسانی که میخوان وارد قطار بشن وارد اون اتاقک میشن. بعد قطار که میرسه اون اتاقک از بالا میچسبه به قطار. قبل از اون یه محفظۀ دیگه بوده که کسانی که میخواستن خارج بشن از قبل داخل این محفظه شدن. بعد که قطار به ایستگاه میرسه اتاقک اول با یک سرعت متناسب به جایگاه مخصوص بالای قطار متصل میشه. دومی با یک سرعت متناسب از قطار جدا میشه. در این حالت سرعت قطار به کمترین مقدار خودش میرسه ولی نمی ایسته. سپس مسافرین از اتاقک اولی که چسبیده به قطار با آرامش پیاده میشن و مسافرینی که قصد خارج شدن در ایستگاه بعدی رو دارن وارد این اتاقک میشن. این کار به تناسب تکرار میشه ...ورود و خروج در این صورت مسافرین هیچ تماسی با ریل و قطار نخواهند داشت. به این میگن مغزای متفکر این طرح فقط برای قطارهای بین شهری مناسب هست نه برای مترو درون شهری اما در مورد این مشکل در قطارهای درون شهری بایدب گم که با مرور زمان و تکمیل شبکه خطوط مترو تراکم مسافران هم کم خواهد شد این عکس نهایی خطوط مترو هست که الان فقط خطوط 1 و 2 و تا حدودی 3 (به جز 5 که درون شهری نیست) راه اندازی شده یعنی درحدود 25% مسلما با تکمیل این خطوط و افزایش ظرفیت این مشکل تا حدودی کم میشه اما در مورد خط کرج - تهران نظر من افزایش سرعت و عدم توقف در ایستگاههای بین راهی که خودم دیدم بین 3-4 مسافر از هر واگن پیاده میشه هست. 11 لینک به دیدگاه
FrnzT 18194 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۹۰ اینم یه راهکار دیگه: در های شیشه ای که با رنگ قرمز نشون داده شده مخصوص سکو هست و پس از باز شدن درهای واگن باز میشن، یا همزمان با هم. اون موانع هم چون به صورت قیفی شک هستن باعث میشه جمعیت با تعداد کمتری وارد و خارج بشن و از فشار جلوگیری میشه. ورودی و خروجی هم تفکیک شده هستن. 10 لینک به دیدگاه
گـنـجـشـک 24371 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۹۰ من یه ایده دارم...اما فردا عکسشو میذارم...تاپیکو نبدیا عابدی:hapydancsmil: 8 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۹۰ تاپیک یه روز دیگه بازه. 5 لینک به دیدگاه
Mr. Specific 43573 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۰ بهترین راه: فرهنگسازی کردن.. اینکه ظرفیت داشته باشیم که مثل بچه آدم سر صف وایسیم و منتظر بشیم که نوبتمون بشه. 8 لینک به دیدگاه
FrnzT 18194 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۰ من امروز با مترو اومدم سر کار. چون اول خط سوار میشم (قیطریه) ازدحام زیادی نداره چه در خروج چه در ورود. ولی یادمه یه بار رفتم توپخونه خط عوض کردم به سمت نواب.وقتی از قطار پیاده شدم حالت تهوع گرفته بودم. ...جمعیت به کنار ... دستگاه تهویه مطبوع و هواکشاشو متناسب با جمعیت بذارن کلی صواب کردن....بلاخره ما خودمون با مشقت هم شده سوار میشیم و پیاده میشیم. امروز که خوب نگاه کردم به وضعیت سکو و قطار به این نتیجه رسیدم تنها راه ممکن ورود و خروج جداگانست. یعنی ایجاد دو سکو...یکی برای پیاده شدن ...یکی برای سوار شدن و همچنین ایجاد دیوارهای محافظ شیشه ای. ...بغیر از این هیچ راه دیگه ای نداره. 8 لینک به دیدگاه
Nightingale 10531 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۰ واقعا مصیبتیه ! همیشه مترو پدرم در میاد ! به قول باباییم مدینه گفتیو کردی کبابم ! 7 لینک به دیدگاه
گـنـجـشـک 24371 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۰ خب چیزی که به ذهن من رسید اینه که یه سری در شیشه ای توی فاصله تقریبا 1متری از قطار نصب بشه که از انتها باز باشن(ینی بسته نباشن) و مانع های ذوزنقه ای شکل هم پشت این درهای شیشه ای (همون هایی که فرناز هم گفته) قرار بگیرن و تایم ورود و خروج هم جدا بشن. موقعی که مردم دارن پیاده میشن درهای شیشه ای بستس و کسایی که پیاده شدن بعد از صی مسیر بین درهای شیشه ای و قطار از انتهای باز باقی مونده خارج میشن و بعد درها باز میشن و کسانی که میخوان سوار بشن میرن تو ... نقدش با شما 12 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۰ من یه راه دیگه هم دارم. مسیر رو تیکه تیکه کنن... یه مترو بره مثلا" صادقیه تا آزادی....بقیه ی مسیر رو نره....بعد یه مترو مثلا" بره تا 5-4 تا ایستگاه بعد....اینجوری جمعیتی که می خوان 5-4 تا ایستگاه رو برن مشخصه....دیگه کسی که می خواد تا ته مسیر بره به اون جمعیت اضافه نمی شه. 8 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۰ خب دوستان ایده های برتر انتخاب و در نظر سنجی گذاشته میشه. ممنون از حضور پررنگتون. تاپیک فعلا بسته میشود. 7 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 شهریور، ۱۳۹۰ بهترین ایده ها که بین آنها نظر سنجی خواهد شد: ایده ی شماره 1 متعلق به فلوید عزیز، اسی گرامیو هوتن بزرگوار که در یک راستا ایده یکدیگر رو تکمیل کردند: ساده ترین راه حل نرده گذاری...برای تشکیل صفوف منظم هست. برای نسل حاضر فاقد درک جامعه محوری،تنها راهش تا مدتی میتونه زور باشه،یعنی کشیدن حصارهایی پیچ در پیچ که افراد مجبور بشن درون این حصارها نفر به نفر حرکت کنند تا به ورودی در مترو برسند. شاید یه نرده مارپیچ بتونه مشکل رو حل کنه شبیه به این ایده شماره ی 2 متعلق به فرناز مهربان هست : "تغییر در نوع معماری داخلی قطاره. یک در مخصوص کسانی که وارد میشن. یک در مخصوص کسانی که خارج میشن." که در تکمیل ایده اش در پستی دیگر اینگونه نوشته: "در های شیشه ای که با رنگ قرمز نشون داده شده مخصوص سکو هست و پس از باز شدن درهای واگن باز میشن، یا همزمان با هم. اون موانع هم چون به صورت قیفی شک هستن باعث میشه جمعیت با تعداد کمتری وارد و خارج بشن و از فشار جلوگیری میشه. ورودی و خروجی هم تفکیک شده هستن." این هم کروکی فرناز: ایده شماره ی 3 از هادی ناصح بزرگوار "با کشیدن شیشه جلوی ریل مترو می تونن از تلفاتش جلوگیری کنن و درب هایی بزارن که روبروی درب مترو باز بشه ..." ایده شماره ی 4 مال پیانیست عزیز نوار قرمز جلو مسافران حساس باشه! ایده شماره ی 5 متعلق به شیما ارجمند "اول مثل بانکا که وارد میشی دستگاه شماره میده اگه تو مترو هم هر کی وارد ایستگاه میشه ی شماره بگیره موقع وارد شدن ب قطار صندلیش مشخص باشه و واسه بقیه هم ک میخوان بایستن تعداد ظرفیت مجاز قرار بدن مثلا واسه هر واگن 100 تا ظرفیت در نطر بگیرن ک 60 یا 50 تا صندلیاشه و 40 نفرم میتونن بایستن بقیه شماره هایی ک میدن دوباره از 1 شروع بشه و بیشتر از اون 100 نفر وارد قطار نشن( ی مامور یا دستگاه باید باشه ک کتنرل کنه ) تو هر ایستگاهم کسایی ک میخوان پیاده بشن از این دکمه ها ک اعلام ایست میکنه یا دستگاهی ک با فشردنش تعداد کسایی ک میخوان پیاده بشنو مشخص کنه بزارن مشخص بشه چن نفر میخوان پیاده بشن و تو ایستگاه بعدی اعلام کنن ک همون تعدادی ک پیاده میشن مجاز ب ورود ب قطار هستن , کساییم ک زودتر وارد مترو شدن و زودتر شماره ورود گرفتن اولویت دارن واسه سوار شدن ب قطار و هجوم نمیارن واسه سوار شدن" ایده شماره 6 متعلق به جوزف عزیز طراحی اتاقک های شیشه ای برای ایستگاههای مترو به صورت زیر: و "اگه دو ردیف صندلی پشت به پشت هم وسط واگن باشن خوب میشه و یه جاهایی اون رو قطع کنیم و کسایی که می ایستن کنار پنجره ها باشن ...ولی به نظرم این خوب نیست...یعنی باید یه جور دیگه جای صندلی ها رو تغییر داد" ایده شماره ی 7 متعلق به صلح جو مهربان ایده شماره ی 8 متعلق به آرتیست عزیز دوستان توجه داشته باشند که همه ی ایده خیلی خوب و قابل استفاده بود و ایده هایی که در این نظرسنجی قرار نگرفتند ایده هایی بودند که وضع موجود رو رعایت نکرده بودند. 5 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده