رفتن به مطلب

حل مشکل ازدحام جمعیت در ایستگاه های مترو


ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 68
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

ای یکی هایی که راحت اضافه میکنی ماهی 400 تومن حداقل حقوقشونه

 

هر کاری بخوان بکنن ی هزینه ای داره

 

اگه بخوان فرهنگ سازی کنن و مشکل مردمو حل کنن باید ی کم هزینه کنن

 

ماشالا کم سرمایه نداره ک کشور

 

تو جیب مردم ک نمیره سرمایه کشور اقلا واسه آسایششون خرج بشه

  • Like 8
لینک به دیدگاه

میدونید این مشکل رو ژاپنی ها چطور حل کردن؟

تازه ژاپنی ها این کار رو برای این کردن که قطار مترو در هیچ ایستگاهی توقف نداشته باشه و مسافرین در حین حرکت قطار، وارد و خارج بشن.

 

به این صورت که یه اتاقکه که کسانی که میخوان وارد قطار بشن وارد اون اتاقک میشن.

بعد قطار که میرسه اون اتاقک از بالا میچسبه به قطار.

قبل از اون یه محفظۀ دیگه بوده که کسانی که میخواستن خارج بشن از قبل داخل این محفظه شدن.

بعد که قطار به ایستگاه میرسه اتاقک اول با یک سرعت متناسب به جایگاه مخصوص بالای قطار متصل میشه.

دومی با یک سرعت متناسب از قطار جدا میشه.

در این حالت سرعت قطار به کمترین مقدار خودش میرسه ولی نمی ایسته.

 

سپس مسافرین از اتاقک اولی که چسبیده به قطار با آرامش پیاده میشن و مسافرینی که قصد خارج شدن در ایستگاه بعدی رو دارن وارد این اتاقک میشن. این کار به تناسب تکرار میشه ...ورود و خروج :ws37:

در این صورت مسافرین هیچ تماسی با ریل و قطار نخواهند داشت.

 

 

به این میگن مغزای متفکر :sigh:

  • Like 21
لینک به دیدگاه
میدونید این مشکل رو ژاپنی ها چطور حل کردن؟

تازه ژاپنی ها این کار رو برای این کردن که قطار مترو در هیچ ایستگاهی توقف نداشته باشه و مسافرین در حین حرکت قطار، وارد و خارج بشن.

 

به این صورت که یه اتاقکه که کسانی که میخوان وارد قطار بشن وارد اون اتاقک میشن.

بعد قطار که میرسه اون اتاقک از بالا میچسبه به قطار.

قبل از اون یه محفظۀ دیگه بوده که کسانی که میخواستن خارج بشن از قبل داخل این محفظه شدن.

بعد که قطار به ایستگاه میرسه اتاقک اول با یک سرعت متناسب به جایگاه مخصوص بالای قطار متصل میشه.

دومی با یک سرعت متناسب از قطار جدا میشه.

در این حالت سرعت قطار به کمترین مقدار خودش میرسه ولی نمی ایسته.

 

سپس مسافرین از اتاقک اولی که چسبیده به قطار با آرامش پیاده میشن و مسافرینی که قصد خارج شدن در ایستگاه بعدی رو دارن وارد این اتاقک میشن. این کار به تناسب تکرار میشه ...ورود و خروج :ws37:

در این صورت مسافرین هیچ تماسی با ریل و قطار نخواهند داشت.

 

 

به این میگن مغزای متفکر :sigh:

 

انیمیشن این طرح رو دیدم خداییش تو مترو تهران قابل اجرا نیست ولی بدرد مترو کرج میخوره

  • Like 8
لینک به دیدگاه

فرناز جان طرح اونا به این صورته که یه اتاقک بالای قطار قرار میگیره که روی یک ریل حرکت میکنه.واسه اینکه قطار از حرکت باز نایسته و صرفه جویی در زمان بشه این اطاقک در ایستگاه بدون اینکه قطار توقف کنه با اتاقک مسافرا تعویض میشه.بعد مسافرا به واگن اصلی میرن و مسافرایی که ایستگاه بعدی میخوان پیاده شن وارد این اطاقک میشن.

این هنوز به مرحله اجرا در نیمده.

  • Like 13
لینک به دیدگاه
فرناز جان طرح اونا به این صورته که یه اتاقک بالای قطار قرار میگیره که روی یک ریل حرکت میکنه.واسه اینکه قطار از حرکت باز نایسته و صرفه جویی در زمان بشه این اطاقک در ایستگاه بدون اینکه قطار توقف کنه با اتاقک مسافرا تعویض میشه.بعد مسافرا به واگن اصلی میرن و مسافرایی که ایستگاه بعدی میخوان پیاده شن وارد این اطاقک میشن.

این هنوز به مرحله اجرا در نیمده.

خب منم همینو گفتم که :ws37:

به هر حال این طرح در حد یک طرح فوق العادست.

چه اجرا شده باشه چه نشده باشه امکان پذیره.

 

ما با این جمعیتی که داریم باید به دنبال همچین ساختار هایی باشیم.

 

اینکه یه سازمان میاد میگه ما هیچ بودجه ای نمیذاریم برای امکانات جدید ولی میخوایم تحول اساسی ایجاد کنیم حالا حالا ها نمیشه بهش رسید.

اونم با فرهنگ بسیار پایین ملت که هنوز بلد نیستن از یه پله برقی استفاده کنن.

 

در کنار هر راهکار فیزیکی که انجام میشه این فرهنگ سازی هم باید اجرا بشه.

به صورت های مختلف در رادیو و تلویزیون و تراکت، بروشور و حتی گاهی با گذاشتن مامورین ویژه این فرهنگ رو جا بندازن....مثل کمربند ایمنی که به زور جریمه و پلیس تونستن جا بندازن.:ws37:

  • Like 11
لینک به دیدگاه

این طرح اولیه من هستش

میدونم خیلی ناقصه ولی با کمک شما می خوام کاملش کنم

من یه سری اتاقک شیشه ای شفاف رو طراحی کردم که به جمعیت نظم بده

البته این حرف عابدی که گفت بدون افزایش قیمت ها یه کم من رو به شک انداخت....منظورت اینه که اگه تغییری هم ایجاد می کنیم باید یه جوری باشه که پولش رو با یه کار دیگه مثل ارائه خدمات جنبی جور کنیم؟؟؟

راستی من طرح داخلی هم یه چیزایی تو ذهنم هست که الان میرم بکشم!

ایستگاه مترو.JPG

  • Like 15
لینک به دیدگاه
من فعلا عکس متروهای خارجکیا رو نیگا نکردم و خداییش قبل از کشیدن طرحم فقط صفحه اول این تایپیک رو خوندم

این طرح اولیه من هستش

میدونم خیلی ناقصه ولی با کمک شما می خوام کاملش کنم

 

به نظر من این طرح شما از هجوم یکباره به سمت درها،جلوگیری نمیکنه.

چون این اتاقک های شیشه ای مدنظر شما طوری هستند،که مسافران هنگام ورود خروج باز با هم برخورد میکنند و آزادی جابجایی هم کمتره،به نظرم بدتر میشه. :icon_pf (34):

  • Like 9
لینک به دیدگاه
به نظر من این طرح شما از هجوم یکباره به سمت درها،جلوگیری نمیکنه.

چون این اتاقک های شیشیه ای مدنظر شما طوری هستند،که مسافران هنگام ورود خروج باز با هم برخورد میکنند و آزادی جابجایی هم کمتره،به نظرم بدتر میشه.

من به این توجه نکردم:icon_pf (34):

راست میگی

دمت گرم

کاملترش می کنم

  • Like 6
لینک به دیدگاه

بابا این کرجی های محترم و اگه راه ندن همه چی درست میشهههههههههه:icon_pf (34):

بابا چرا اونجوری میاین سمت قطاراااااااااااااااااا اخه ؟ :w74:

این نظر کارشناسیه منه :hanghead:

  • Like 11
لینک به دیدگاه
میدونید این مشکل رو ژاپنی ها چطور حل کردن؟

تازه ژاپنی ها این کار رو برای این کردن که قطار مترو در هیچ ایستگاهی توقف نداشته باشه و مسافرین در حین حرکت قطار، وارد و خارج بشن.

 

به این صورت که یه اتاقکه که کسانی که میخوان وارد قطار بشن وارد اون اتاقک میشن.

بعد قطار که میرسه اون اتاقک از بالا میچسبه به قطار.

قبل از اون یه محفظۀ دیگه بوده که کسانی که میخواستن خارج بشن از قبل داخل این محفظه شدن.

بعد که قطار به ایستگاه میرسه اتاقک اول با یک سرعت متناسب به جایگاه مخصوص بالای قطار متصل میشه.

دومی با یک سرعت متناسب از قطار جدا میشه.

در این حالت سرعت قطار به کمترین مقدار خودش میرسه ولی نمی ایسته.

 

سپس مسافرین از اتاقک اولی که چسبیده به قطار با آرامش پیاده میشن و مسافرینی که قصد خارج شدن در ایستگاه بعدی رو دارن وارد این اتاقک میشن. این کار به تناسب تکرار میشه ...ورود و خروج :ws37:

در این صورت مسافرین هیچ تماسی با ریل و قطار نخواهند داشت.

 

 

به این میگن مغزای متفکر :sigh:

این مال چینه نه ژاپن

 

منم موافقم با هوتن..بهتره ببینیم تو کشور های پرجمعیت برای راه حال چی کار کردن و بر اساس اون راهکار مناسب برای کشور خودمون ایجاد کنیم

 

با این راههایی که دوستان گفتن هم به نظر من نتیجه نمیگیریم....در کنار اینکه مردم ما واقعا زندگی اجتماعی رو خیلی بد تمرین کردن و در این زمینه خیلی ضعف داریم اصلا بلد نیستیم به حقوق همدیگه احترام بذاریم

 

من که اگه زمانی مجبور باشم صبح زود یا عصر از مترو استقاده کنم عزا میگیرم :ws44:

  • Like 14
لینک به دیدگاه
بابا این کرجی های محترم و اگه راه ندن همه چی درست میشهههههههههه:icon_pf (34):

بابا چرا اونجوری میاین سمت قطاراااااااااااااااااا اخه ؟ :w74:

این نظر کارشناسیه منه :hanghead:

اواااا

 

کرجی های بیچاره چه گناهی کردن دانشگاشون یا محل کارشون تهرانه؟؟و یا برعکسش؟؟

 

مشکل از جای دیگه است..

  • Like 9
لینک به دیدگاه
بابا این کرجی های محترم و اگه راه ندن همه چی درست میشهههههههههه:icon_pf (34):

بابا چرا اونجوری میاین سمت قطاراااااااااااااااااا اخه ؟ :w74:

 

باید ایستگاه توپخونه سابق (امام فعلی :w58:) سوار بشی تا متوجه بشی این خانه از پایبست ویران است،ربطی به کرج و.... نداره.:viannen_38:

  • Like 10
لینک به دیدگاه

این مترو هم دردسری داره ها :icon_pf (34):

ترجیح می دم کمتر با مترو برم.اگه توی مسیرای نزدیک مردم با مترو نرن خیلی بهتره.

اگه یک در مشخص توی یک واگن فقط مخصوص ورود مسافر باشه و مثلا دو در مخصوص خروج مسافرا فک کنم بهتر بشه.

توی ساعت های شلوغ قطاری با مقصد مشخص باشه مثلا فقط ایستگاه صادقیه توقف داشته و بین راه توقف نداشته باشه هم به نظرم خوبه.

  • Like 11
لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان

وضع موجود:

 

  • دولت بودجه کافی در اختیار شهرداری برای افزایش تعداد واگن ها قرار نمی دهد.
  • امکان تغییر در جدول زمانی فعلی حرکت مترو ها وجود ندارد و قطارها طبق برنامه زمانی معین و بدون تغییر حرکت میکنند.
  • زمان کافی برای فرهنگ سازی وجود ندارد.
  • امکان ایجاد تغییر در چیدمان میلمان و وسایل و ساختار و ظاهر ایستگاه ها وجود دارد ولی قیمت ها نباید تغییر کند.
  • امکان تغییر در معماری داخلی قطارها، ساختار، ظاهر و نحوه بازشدن درها نیز تا جایی که سازه اصلی در تغییر نکند، وجود دارد.

 

 

اگر میشه نماهای دقیق و نقشه ی واگن های مترو و ایستگاه ها رو در اختیارمون بذارید تا حساب شده تر روش کار کنیم و حتی مدل شبیه سازی شدشو تقدیمتون کنیم....

 

ولی با شرایطی که بیان کردید،خیلی سخته که مشکل رو بدون هزینه ی بالا رفع کرد!

 

کاش فقط اندکی....خیلی کوچیک قبل از ساخت اینجور بنا ها ، فکر اینجاهاشم میکردن.... این مشکل هم نمره ی صفریست بر کارنامه ی زرینشون!:banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه
اگر میشه نماهای دقیق و نقشه ی واگن های مترو و ایستگاه ها رو در اختیارمون بذارید تا حساب شده تر روش کار کنیم و حتی مدل شبیه سازی شدشو تقدیمتون کنیم....

 

ولی با شرایطی که بیان کردید،خیلی سخته که مشکل رو بدون هزینه ی بالا رفع کرد!

باز مکانیک وارد میشود!!

 

با revit کار میکنی یا فقط همون اوتوکد؟

  • Like 4
لینک به دیدگاه

جمعیت زیاده...خب اینو که نمی شه کاریش کرد....

زمان اومدن مترو هم کمه...فکر کنم هر 5 دقیقست....اینم که خوبه....

یه کم فرهنگسازی لازمه که بذارن اول مسافر پیاده شه بعد سوار مترو بشن...

بعضی وقتا هم می شه خطوط اکسپرس رو در نظر گرفت...مثلا" صادقیه تا امام خمینی...فقط 2 تا ایست داشته باشه.

  • Like 10
لینک به دیدگاه

راستی من یه سوال داشتم

طرح داخل واگن متروها به این صورته که صندلی ها کنار پنجره و روبروی هم هستن

به نظر شما با تغییر در محل صندلی ها میشه کاری کرد که همه به خاطر اینکه روی صندلی بشینن به داخل واگن ها حمله نکنن؟؟؟

من خیلی رو این موضوع فک کردم

یه بار فرض کردم اگه دو ردیف صندلی پشت به پشت هم وسط واگن باشن خوب میشه و یه جاهایی اون رو قطع کنیم و کسایی که می ایستن کنار پنجره ها باشن ...ولی به نظرم این خوب نیست...یعنی باید یه جور دیگه جای صندلی ها رو تغییر داد

حالا نظر شما چیه؟؟

  • Like 9
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...