Neutron 60966 این ارسال پرطرفدار است. اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ مردم تهران و کرج همیشه با مشکلات زیادی در حمل و نقل مواجه بوده اند. یک زمانی مترو به عنوان یک فرشته نجات برای کمک به ترافیک تهران آمد اما خود بعد از مدتی دچار مشکلاتی شد. یکی از این مشکلات ازدحام بیش از حد مسافران در ایستگاه هاست. در اوایل مرداد ماه امسال یک دختر 30 ساله بر اثر ازدحام جمعیت داخل چاله حرکت قطار افتاد. اما این دختر با اعتماد به نفس در بین دو ریل قطار خوابید و قطار از روی ریل رد شد و از مرگ حتمی نجات پیدا کرد! ازدحام جمعیت علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی، فرهنگی، روحی و حتی خطرات جانی هزینه تعمیرات و نگهداری سامانه مترو را بالا می برد. این روزها شهروندان تهرانی باید شلوغی را تحمل کنند چون روی زمین از در ودیوار جمعیت و خودرو می ریزد. سوال: بهترین راهکار شما برای حل ازدحام در ایستگاه های مترو بخصوص هنگام سوار شدن چیست؟ در صورت امکان می توانید از ابزارهای ترسیمی هم استفاده نمائید. اگر ایده ی شما با تصویر ترسیمی بسیار ساده همراه باشد، درک را برای دیگران ساده می کند. وضع موجود: دولت بودجه کافی در اختیار شهرداری برای افزایش تعداد واگن ها قرار نمی دهد. امکان تغییر در جدول زمانی فعلی حرکت مترو ها وجود ندارد و قطارها طبق برنامه زمانی معین و بدون تغییر حرکت میکنند. زمان کافی برای فرهنگ سازی وجود ندارد. امکان ایجاد تغییر در چیدمان میلمان و وسایل و ساختار و ظاهر ایستگاه ها وجود دارد ولی قیمت ها نباید تغییر کند. امکان تغییر در معماری داخلی قطارها، ساختار، ظاهر و نحوه بازشدن درها نیز تا جایی که سازه اصلی در تغییر نکند، وجود دارد. به بهترین ایده ها امتیازات ویژه تعلق خواهد گرفت. هرچه ایده با جزئیات بیشتر و معقولانه تر باشد، مقبول تر خواهد بود. ضمن اینکه پاسخ برتر در صورت امکان به گروه مجلات همشهری برای شرکت در مسابقه ایده ها فرستاده خواهد شد. موفق باشید. 55 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ ساده ترین راه حل نرده گذاری...برای تشکیل صفوف منظم هست 27 لینک به دیدگاه
هادی ناصح 18854 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ خوب با کشیدن شیشه جلوی ریل مترو می تونن از تلفاتش جلوگیری کنن و درب هایی بزارن که روبروی درب مترو باز بشه مثل کشور های اروپایی و چین و دبی و.... واسه جمعیت هم والا نمی دونم چیکار میضشه کرد ولی فکر می کنم اگه چیزی به ذهنم رسید میگم حتما 23 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ مدینه گفتی کردی و کبابم....... این مشکل برای من که 6 صبح و تو ازدیاد جمعیت باید برم،واقعا یک اَ بَر مصیبته. من فکر نکنم بشه با منطق کاری کرد. چون اکثر کسانیکه با حالت توحش به سمت درها حمله میکنند،فوق العاده بی منطق هستند. به نظرم دو کار متفاوت برای دو نسل باید صورت بگیره: 1- باید کودکان در مدارس به صورت گسترده آموزش همگانی از خود گذشتگی و احترام به حقوق دیگران راببینند. 2- برای نسل حاضر فاقد درک جامعه محوری،تنها راهش تا مدتی میتونه زور باشه،یعنی کشیدن حصارهایی پیچ در پیچ که افراد مجبور بشن درون این حصارها نفر به نفر حرکت کنند تا به ورودی در مترو برسند. 28 لینک به دیدگاه
هادی ناصح 18854 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ اگر سایر وسایل نقلیه عمومی قوی تر بشه شاید تا حدی بشه به جمعیت مترو کمک کرد همون تقسیم جمعیت بین وسایل نقلیه عمومی........یا اینکه دولت مترو هایی از رو هم بکشه مثلا کنار بزرگراه ها و ...... 23 لینک به دیدگاه
pianist 31129 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ فوق العاده موضوع خوبیه... خب با توجه بشرایطی که مطرح کردی یه خورده سخت میشه ولی نظر من همون فرهنگ سازی هست! ولی بدون اینکه زمان خاصی مدنظر باشه بنظرم اولا باید فرهنگ ایستادن روی سکوی مترو (جایی که قطار میاد تا سوار بشن) بطور مداوم از طریق مانیتورهایی که تو مرتو نصب شده و مانیتورهای داخل قطار (قطارهای جدید) آموزش داده بشه و چند مسئول رو اونجا قرار بدن تا با رعایت ادب و... این مسئله رو برای مسافران توضیح بده راه دیگه اینکه نوار قرمز جلو مسافران حساس باشه! (این همین الان بذهنم رسید بیشتر نمیتونم توضیح بدم ) 24 لینک به دیدگاه
Miladt 3681 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ توجه همه جانبه به یکی از سیستم های حمل ونقل شهری مشکلات تقاضای شدید ایجاد میکنه. با صرف هزینه متناسب برای همه سیستمهای حمل و نقل میتونه تقاضا رو پخش کنه. اشلوغی مترو به خاطر اینه که حتی با وجود شلوغی و صرف زمان برای سوار شدن به مترو باز راحت ترین وسیله حمل و نقل عمومیه.کیفیت بد اتوبوس ها تعداد کمشون و بقیه مشکلات باعث میشه ترجیح به مترو باشه 22 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ مترو کرج صندلی برای نشستن زیاد داره،وقتی حتی خالی خالی است و تعداد مسافران یک سوم ظرفیت صندلی ها است،باز هم همدیگر را هُل میدن که ردیف جلو و صندلی تکی نصیبشون بشه !!! اصلا این قضیه خودمحوری و من خوش باشم گور بابای بقیه،یک ریشه تاریخی تو این کشور داره. به این نسلی که با دنیایی از حماقت و تحجر بزرگ شده نمیشه آموزش داد،باید تنها به فکر نسل های جدید بود. ما باید بسوزیم و بسازیم و با کمال تاسف،مانند احشام ، صف بندی اجباری کنیم و یکی با چوب بزنه بگه آقا برو سر صف!! 24 لینک به دیدگاه
الهام. 8079 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ مدینه گفتی کردی و کبابم....... این مشکل برای من که 6 صبح و تو ازدیاد جمعیت باید برم،واقعا یک اَ بَر مصیبته. من فکر نکنم بشه با منطق کاری کرد. چون اکثر کسانیکه با حالت توحش به سمت درها حمله میکنند،فوق العاده بی منطق هستند. به نظرم دو کار متفاوت برای دو نسل باید صورت بگیره: 1- باید کودکان در مدارس به صورت گسترده آموزش همگانی از خود گذشتگی و احترام به حقوق دیگران راببینند. 2- برای نسل حاضر فاقد درک جامعه محوری،تنها راهش تا مدتی میتونه زور باشه،یعنی کشیدن حصارهایی پیچ در پیچ که افراد مجبور بشن درون این حصارها نفر به نفر حرکت کنند تا به ورودی در مترو برسند. پیچ در پیچ باشه فکر می کنن شهربازیه بدتر میشه:4chsmu1: زیادتر شدن تعداد متروها و کم شدن زمان انتظار برای متروی بعدی و اطمینان از سلامت همه متروها* شاید باعث شه مردم بیخیال جمله به مترو بشن *متروی کرج گاهی خیلی دیر میاد و وقتیم که میاد میگن خرابه دوباره میره! شاید اعلام زمان رسیدن متروی بعدی هم راه خوبی باشه 22 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ هرچه ایده با جزئیات بیشتر و معقولانه تر باشد، مقبول تر خواهد بود. ضمن اینکه پاسخ برتر در صورت امکان به گروه مجلات همشهری برای شرکت در مسابقه ایده ها فرستاده خواهد شد. 22 لینک به دیدگاه
DavOOd_TiTaN 10472 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ فرهنگ سازی :biggrin::biggrin: 9 لینک به دیدگاه
هوتن 15061 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ مدینه گفتی کردی و کبابم....... این مشکل برای من که 6 صبح و تو ازدیاد جمعیت باید برم،واقعا یک اَ بَر مصیبته. من فکر نکنم بشه با منطق کاری کرد. چون اکثر کسانیکه با حالت توحش به سمت درها حمله میکنند،فوق العاده بی منطق هستند. به نظرم دو کار متفاوت برای دو نسل باید صورت بگیره: 1- باید کودکان در مدارس به صورت گسترده آموزش همگانی از خود گذشتگی و احترام به حقوق دیگران راببینند. 2- برای نسل حاضر فاقد درک جامعه محوری،تنها راهش تا مدتی میتونه زور باشه،یعنی کشیدن حصارهایی پیچ در پیچ که افراد مجبور بشن درون این حصارها نفر به نفر حرکت کنند تا به ورودی در مترو برسند. این راه حل نیست محیط ایجاب میکنه که توحش باشه اگه خود اوباما رو هم بیاری اینجا و کار واجبی داشته باشه هل میده و سوار میشه اگه شرورترین ادم مترو رو هم ببری امریکا ببینه همه تو صف ایستادن اونم مث بچه ادم می ایسته تو نوبت و سوار میشه باید یه راهکاری پیدا کرد که چاره ای جز اجرای مقررات نباشه مثلا من زمانی کرج ساکن بودم سالهای 75 و 76 و اونجا صف تاکسی نوبتی بود و مردم رعایت میکردن من هم رعایت میکردم ولی شهرای دیگه هل بازار بود و منهم رعایت میکردم که به مدد هیکل بزرگ و زور زیاد معمولا اولین نفر سوار میشدم شاید یه نرده مارپیچ بتونه مشکل رو حل کنه شبیه به این 25 لینک به دیدگاه
FrnzT 18194 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ متاسفانه فرهنگ مردم خیلی پایینه. مثلا وقتی در های قطار باز میشه یه عده انگار میخوان برندۀ مدال جهانی بشن. مثل توپ از تو قطار شلیک میشن به سمت پله ها...اکثر اونایی که جزو اولین نفرات هستن روی پله های برقی بدو بدو میدون بالا ...هر دو هفته یکبار پله ها رو مجبورن تعمیر کنن. اینها فرهنگ بماند که حالا حالا ها نمیشه درست کرد. مگر در حد اطلاع رسانی بالا و خفه کننده که مردم دیگه از دماغ و چشم و گوششون فرهنگ سرازیر بشه :biggrin:...یک نوع فرهنگ سازی به روش مردم آزاری :biggrin: دوم مسالۀ جمعیت بالای تهران که این امکانات شهری جوابگوی این جمعیت نیست. تنها چارش تغییر در نوع معماری داخلی قطاره. یک در مخصوص کسانی که وارد میشن. یک در مخصوص کسانی که خارج میشن. یکی از راه هایی که بنظر میرسه اینه که از همان میله هایی که برای ورود و خروج بلیط ها استفاده میکنند برای ورود و خروج به قطار هم استفاده کنند. که این هم مجبور میشن تایمی که برای ورود و خروج میذارن رو افزایش بدن که در پیش فرض شما این تایم قابل تعویض نیست. اگر میشد ایستگاه رو طویل کرد، میشد این برنامه رو پیاده کرد که قطار در دو مرحله توقف داشته باشه...اول برای پیاده کردن مسافرین...در دقیقۀ بعدی و کمی جلو تر سوار کردن مسافرین. این میتونست از ازدحام موقع داخل شدن و خارج شدن جلوگیری کنه. بعدی ایجاد موانع شیشه ای مثل ایستگاههای بی آر تی که در جایگاههای مخصوصی مسافران سوار و پیاده میشن. جلوگیری از ریزش مسافرین در ریل ها رو داره. همینا باشه تا نظرات دیگر دوستان رو بشنویم 20 لینک به دیدگاه
هوتن 15061 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ مترو کرج صندلی برای نشستن زیاد داره،وقتی حتی خالی خالی است و تعداد مسافران یک سوم ظرفیت صندلی ها است،باز هم همدیگر را هُل میدن که ردیف جلو و صندلی تکی نصیبشون بشه !!! اصلا این قضیه خودمحوری و من خوش باشم گور بابای بقیه،یک ریشه تاریخی تو این کشور داره. به این نسلی که با دنیایی از حماقت و تحجر بزرگ شده نمیشه آموزش داد،باید تنها به فکر نسل های جدید بود. ما باید بسوزیم و بسازیم و با کمال تاسف،مانند احشام ، صف بندی اجباری کنیم و یکی با چوب بزنه بگه آقا برو سر صف!! البته میشه از افراد موفق در عرصه فرهنگ سازی مثل سردار عزیز سردار رادان و قاضی مرتضوی یا صلواتی کمک گرفت که البته اگر وقت این عزیزان اجازه بده 17 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ به نوع رفتار استفاده کنندگان فضای مترو هم دقت کنید. نحوه ی قرار گرفتن ورودی به فضای سوار شدن و در قطار ها. 14 لینک به دیدگاه
::: شیـــما ::: 6955 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ من هر وقت ک میخوام وارد قطار بشم ب این طرح فضایی میفکرم اول مثه بانکا ک وارد میشی دستگاه شماره میده اگه تو مترو هم هر کی وارد ایستگاه میشه ی شماره بگیره موقع وارد شدن ب قطار صندلیش مشخص باشه و واسه بقیه هم ک میخوان بایستن تعداد ظرفیت مجاز قرار بدن مثلا واسه هر واگن 100 تا ظرفیت در نطر بگیرن ک 60 یا 50 تا صندلیاشه و 40 نفرم میتونن بایستن بقیه شماره هایی ک میدن دوباره از 1 شروع بشه و بیشتر از اون 100 نفر وارد قطار نشن( ی مامور یا دستگاه باید باشه ک کتنرل کنه ) تو هر ایستگاهم کسایی ک میخوان پیاده بشن از این دکمه ها ک اعلام ایست میکنه یا دستگاهی ک با فشردنش تعداد کسایی ک میخوان پیاده بشنو مشخص کنه بزارن مشخص بشه چن نفر میخوان پیاده بشن و تو ایستگاه بعدی اعلام کنن ک همون تعدادی ک پیاده میشن مجاز ب ورود ب قطار هستن , کساییم ک زودتر وارد مترو شدن و زودتر شماره ورود گرفتن اولویت دارن واسه سوار شدن ب قطار و هجوم نمیارن واسه سوار شدن 17 لینک به دیدگاه
هوتن 15061 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ من هر وقت ک میخوام وارد قطار بشم ب این طرح فضایی میفکرم اول مثه بانکا ک وارد میشی دستگاه شماره میده اگه تو مترو هم هر کی وارد ایستگاه میشه ی شماره بگیره موقع وارد شدن ب قطار صندلیش مشخص باشه و واسه بقیه هم ک میخوان بایستن تعداد ظرفیت مجاز قرار بدن مثلا واسه هر واگن 100 تا ظرفیت در نطر بگیرن ک 60 یا 50 تا صندلیاشه و 40 نفرم میتونن بایستن بقیه شماره هایی ک میدن دوباره از 1 شروع بشه و بیشتر از اون 100 نفر وارد قطار نشن( ی مامور یا دستگاه باید باشه ک کتنرل کنه ) تو هر ایستگاهم کسایی ک میخوان پیاده بشن از این دکمه ها ک اعلام ایست میکنه یا دستگاهی ک با فشردنش تعداد کسایی ک میخوان پیاده بشنو مشخص کنه بزارن مشخص بشه چن نفر میخوان پیاده بشن و تو ایستگاه بعدی اعلام کنن ک همون تعدادی ک پیاده میشن مجاز ب ورود ب قطار هستن , کساییم ک زودتر وارد مترو شدن و زودتر شماره ورود گرفتن اولویت دارن واسه سوار شدن ب قطار و هجوم نمیارن واسه سوار شدن اونوقت یه شغل جدید هم ایجاد میشه یه عده ای میرن تو ایستگاهها شماره میگیرن و بعد به بقیه میفروشن 13 لینک به دیدگاه
::: شیـــما ::: 6955 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ اونوقت یه شغل جدید هم ایجاد میشه یه عده ای میرن تو ایستگاهها شماره میگیرن و بعد به بقیه میفروشن خب یکیو میزارن ک مواظب باشه هر کسی فقط ی بار شماره بگیره 9 لینک به دیدگاه
felorans666 12046 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ به نظر من غیر قابل حله:ydm47612zsesgift969 4 لینک به دیدگاه
هوتن 15061 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۰ خب یکیو میزارن ک مواظب باشه هر کسی فقط ی بار شماره بگیره ای یکی هایی که راحت اضافه میکنی ماهی 400 تومن حداقل حقوقشونه 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده