رفتن به مطلب

25قانون برای انضباط در معاملات ( 2 )


*Mahla*

ارسال های توصیه شده

25قانون برای انضباط در معاملات فارکس (2)

 

 

marketing-small-business.png

 

 

بایدهميشه قادر باشيدکه ازمعامله کردن دست بکشيد ودر فرصتی دیگر مجددا به معامله بپردازید

 

خود را در پوزیشنی پرمخاطره که باعث شود پولی که توانایی ضرر روی آن را ندارید از دست بدهيد، قرار ندهيد. بدترین احساس در جهان این است که بخواهيد معامله کنيد و نتوانيد به این علت که پول کافی برای معامله ندارید یا سرمایه شما به حدی کم شده است که تا حساب را شارژ نکنيد کارگزار شما اجازه گرفتن پوزیشن جدید به شما را نمی‌دهد.

هميشه به شاگردانم توصيه می‌کنم حد ضرری مشخص برای یک روز کاری در حسابشان در نظر بگيرند .برای مثال ضرر روزانه شما در حسابتان نباید از 500 دلار در یک روز بيشتر شود .اگر ضرر شما در یک روز به بیش از 500 دلار رسيد باید در آن روز کا مپيوتر را خاموش کنيد و دیگر معامله‌ای انجام ندهید. به راحتی می‌توانيد فردای آن روز مجددا معامله کنيد.

 

افزایش لات سایز رادرست ومنطقی انجام دهيدنه از روی احساس

 

بسياری از تریدرها فکر می‌کنند که چون 25000 دلار در حسابشان دارند باید در هر ترید 5 یا 10 قرارداد EMiniS&P 500 داشته باشند .این راه درستی نيست. اگر نمي‌توانيد با موفقيت با حجم 1 لات ترید کنيد، چطور ممکن است با حجم 10 لات در هر ترید موفق باشيد؟

من از دانشجویانم می‌خواهم که به من 10 ترید پشت سر هم موفق را نشان دهند که در آن تنها با 1 لات ترید شده است. وقتی آنها در رسيدن به این هدف موفق عمل کردند، به آنها اجازه می‌دهم که ترید با 2 لات را برای 10 ترید موفق پشت سر هم شروع کنند .

به خاطرداشته باشيد کهاگر در ترید با 2 لات موفق نيستيد، حجم تریدتان را کاهش دهيد و با 1 لات ترید کنيد.

 

ازتریدهای بازنده خودخارج شوید

 

اگر شما در یک معامله ضرر می‌کنيد، یک بازنده نيستيد. با این وجود، اگر در زمانی که تشخيص می‌دهيد یک معامله خوب نيست و همچنان در معامله ضررده باقی می‌مانيد، یک بازنده هستيد. برایم شگفت‌انگيز است که چطور حرص و طمع شما اشارات بازار را نادیده می‌گيرد. اگر به عقيده شما موقعيت یک ترید خوب نيست، پس احتمالا خوب نيست.

 

زمان خروج است: ممکن است هر معامله‌گری معاملات ضررده داشته باشد. یک روز کاری معاملاتی من شامل 33 درصد معاملات ضررده، 33 درصد معاملات evenو 33 درصد معاملات سودآور است .از معاملات ضررده به سرعت خارج می‌شوم. آن معاملات هزینه زیادی در بر نمی‌گيرند. البته دو سوم معاملات من با ضرر و even بسته می‌شوند، اما در پایان روز هنوز هم یک برنده هستم.

 

اولين ضرربهترین ضرراست

 

زمانی که می‌فهميد معامله شما خوب نيست بهترین زمان برای خروج فوری است .تا زمانی که به موقع خارج می‌شوید، این یک ضرر نيست. در این شرایط اغلب تریدرهایی که در یک موقعيت بد گرفتار شده‌اند با خود می‌گویند:" نگران نباش، باز می‌گردد". به تعبيری اگر معامله‌گر به این نتيجه رسيده که این موقعيت خوب نيست، بازار باز نمی‌گردد و موقع خروج است.

 

بادعاکردن واميدواری تریدنکنيداگراینگونه‌ایدخواهيدباخت

 

نمی‌توانم بگویم زمانی که یک معامله‌گر تازه کار و بی‌انضباط بودم، چند بار دست به دعا برداشتم و تقاضای کمک برای خروج از پوزیشن‌هایی داشتم که در ضرر فرو رفته بودند. با انواع و اقسام دعاها از خدا می‌خواستم شفاعت کند و دعای من جامه عمل به خود بگيرد. به زودی فهميدم دعاهایی نظير " ای خدای بزرگ " یا " ای خدای روزجزا" یک تکرار اشتباه است. فقط خارج شو!!!

 

نگراناخبارنباشید

 

واقعا درک نمی‌کنم چرا خيلی از تریدرهایی که به صورت الکترونيک ترید می‌کنند تمام طول روز را به تماشا کردن یا گوش دادن به اخبار FNN، CNBC، MSNBC یا Bloomberg می‌گذرانند. سرتيتر این برنامه‌ها اطلاعات بسيار کمی از حرکات بازار یا حرکات قيمت در اختيار ما می‌گذارد. اگر دسته‌ای از تریدرها در یک پوزیشن بد در هر بازاری گير افتاده باشند، باز هم ادعا می‌کنند که کارشناسان آنها همه چيز را می‌دانند .

فرض کنيد قبل از اینکه یک معامله‌گر و کارشناس بازار شوید، شبکه CNBC تماس تلفنی با یکی از معامله‌گران تالار بورس برقرار می‌کند که گزارشی از روند ساعتی اوراق قرضه دارد و اوضاع را بد توصيف می‌کند .به وضوح با خود فکر می‌کنيد اویک کارشناس خبره است. او و دیگران نمي‌توانند هيچ اطلاعات سودمندی در اختيار شما قرار دهند. عملکرد آنان واقعا فقط برای یک چيز است ........... .سرگرمی !!!

حقيقت این است: اخباری که شما در برنامه‌های تجاری می‌شنوید "خبار قدیمی" است .

داستان این برنامه‌ها در واقع تشریح و بيان خرید سهامداران حرفه‌ای بازار است که قبل از اخبار منتشر شده صورت پذیرفته است. بر پایه گزارشات معامله نکنيد. واقعادیراست!!!

 

قمارگونه معامله نکنيد،اگراینگونه باشيدخواهيدباخت

 

در طول این سال‌هایی که من معامله کرده‌ام و با معامله‌گران زیادی بوده‌ام، هرگز یک معامله‌گر موفق که قمارگونه ترید می‌کند ندیده‌ام. (توضيح: ترید قمارگونه تریدی است که در آن مدیریت سرمایه به دست فراموشی سپرده می‌شود). غير ممکن است که قمارگونه ترید کنيد و یک برنده باشيد .تریدری که قمارگونه ترید می‌کند نباشيد. یک معامله‌گرباشيد!!!

پاسخ در معاملات کوتاه‌مدت در بازار نهفته است. احتمال برد در طول روز یا هفته افزایش می‌یابد، اگر یک تریدر کوتاه‌مدت باشيد، بردهای کوچک و ضررهای کوچکتری خواهید داشت.

 

ضررکردن رادوست داشته باشيد

 

این قانونی است که پرسش‌ها و باز خوردهای گوناگونی از معامله‌گران در همه جای دنيا داشته است .معامله‌گران می‌پرسند: "منظورتان ازاین که ضررکردن رادوست داشته باشيدچيست؟ آیادیوانه شده‌اید؟ "

دیوانه نيستم .در حقيقت منظورم این است که اگر در یک معامله ضرر می‌کنيد، واقعيت امر را قبول کنيد .به سرعت از پوزیشن بازنده خارج شوید .عاشق این باشيد که به سرعت و به موقع از پوزیشن ضررده خارج شوید .

این کار در تعداد بالایی از معاملات سرمایه شما را حفظ می‌کند و از شما معامله‌گر بهتری می‌سازد.

 

اگر درتایم فریمی که معاملهمی‌کنيدبازارحرکت خاصی نمی‌کندزمان خروج است

 

این نظریه بيشتر به سرمایه جاری مربوط می‌شود .در زمان‌هایی به علت نقدینگی بالا بازار در جهتی خاص حرکت می‌کند یا باخریدهای هيجانی بازار به سمت بالا می‌رود یا بر اثر فروش هيجانی بازار حرکتی به سمت پایين را شکل می‌دهد .وقتی که قيمت حالتی ایستا دارد و به هيچ سمتی نمی‌رود (چيزی که در بازار زیاد اتفاق می‌افتد) بازار و سهامداران می‌خواهند به ما بگویند هنوز هيچ کدام از خریداران و فروشندگان بر دیگری چيره نشده‌اند .در این زمان شما نباید در بازار باشيد .این بازار هنوز به هيچ سمتی نرفته است. اینجا بدترین زمان برای صرف سرمایه و انرژی است. بهتر است مدتی صبر کنيد تا بازار جهت بگيرد و آنگاه وارد شوید .

 

ضرر بزرگ نداشته باشيد؛ تنهایک ضرربزرگ می‌تواندبه شما آسيب جدی وارد کند

 

لطفا مجددا قوانين 5، 8، 10، 11 و 15 را مرور کنيد. اگر شما هر یک از این قوانين را رعایت کنيد، به هيچ عنوان قانون 17 را زیر پا نمی‌گذارید. ضررهای بزرگ مانع از این می‌شوند که یک روز برنده داشته باشيد .آنها بردهای کوچکی را که با سختی و زحمت به دست آورده‌اید به آسانی از بين می‌برند. به‌علاوه، ضررهای بزرگ از نقطه نظر احساسی و عاطفی شما را نابود می‌سازند .بعد از یک ضرر بزرگ مدت مدیدی طول می‌کشد تا دوباره حس اعتماد به نفس خود را باز یابيد.

 

اهداف کوتاه‌ مدت روزانه داشته باشيد و در پی آن به سوی اهداف بلندمدت ‌ترحرکت کنيد

 

وقتی که یک معامله‌گر تازه‌کار اوراق قرضه بودم، هدف من به‌دست آوردن روزانه 10 تيک بود. هر تيک 25/31 دلار است .پس اگر من روزی 10 تيک می‌گرفتم، هر روز 50/312 دلار به دست آورده بودم .ممکن است به نظرتان مبلغ زیادی نباشد، اما برای من پول زیادی بود. مربی من دیوید گلدبرگ به من گفت که اگر در هر روز تنها قادر به کسب 10 تيک باشم در پایان سال 72500 دلار به حساب من افزوده می‌شود .این برای یک معامله‌گر جوان 23 ساله در سال 1982 بد نبود.

شگفت‌آور است که چطور حساب شما با همين مبالغ جزئی روزانه در پایان سال رشد چشمگيری دارد . اگر شما یک تریدر تازه‌کار هستيد، سعی کنيد در هر روز 5 یا 6 پوینت در EMini S&P کسب کنيد .اگر قادر به رسيدن به این هدف باشيد، در پایان سال 72000 دلار در حساب خود دارید.

 

درهنگام ورود به یک پوزیشن بی‌طرف باشيدوانتظارات غير معقول نداشته باشيد

 

معامله‌گر یا سفته‌باز موفقی را ندیده‌ام که وارد یک معامله شود و 100 درصد انتظار سوددهی از آن معامله خاص داشته باشد. نباید وقتی وارد یک پوزیشن می‌شوید انتظار داشته باشيد که قطعا به یک برد بزرگ مبدل شود .گاهی در سریع‌ترین زمان ممکن پوزیشن به سود می‌نشيند که این به نظرم بيشتر به شانس مربوط می‌شود تا مهارت .فرض کنيد یک پوزیشن باز می‌کنم و در همان زمان (از روی شانس) بانک فدرال در جهت معامله من یک دستور صادر مي‌کند و این باعث می‌شود که معامله در سریع‌ترین زمان ممکن به سود بنشيند. در 20 سالی که معامله می‌کنم چنين مواردی شاید 5 بار برایم اتفاق افتاده است .

 

اعتمادبه نفس داشته باشيدوخودراکنترل کنيد

 

بسيار دلپذیر است که یک روز کامپيوتر خود را روشن کنيد و بدانيد که اگر به قوانين عمل کنيد، منضبط باشيد و به سيستم خود وفادار باشید، به احتمال زیاد آن روز را موفق خواهيد بود. در طول سال‌هایی که معامله کرده‌ام، روزهایی بوده که در مجموع ضرر کرده‌ام. فکر می‌کنيد چرا اعتماد به نفس خود را از دست ندادم؟ چون می‌دانم که هر روز می‌توانم از بازار سود کسب کنم. اهداف روزانه (قانون 18 و قانون 19) به شما اجازه مي‌دهد که اعتماد به نفس داشته باشيد و خود را کنترل کنيد .

قانون 9 را به یاد بياورید: اگر شما اهداف روزانه (کوتاه‌مدت) داشته باشيد و محقق شود، پس از آن می‌توانيد به سوی اهداف بلندمدتتان حرکت کنيد. با استفاده از قانون نظم می‌توانيد روزهای پرسودی بسازید.

 

پوزیشن‌های برنده رابه موقع ببندید

 

نسبت ضرر را ثابت نگه دارید و نسبت پوزیشن‌های سودده را افزایش دهيد .از ضررتان نترسيد، اگر با بيش از 1 لات ترید می‌کنيد و پوزیشن شما در حالت بازنده قرار داردف به سرعت از آن خارج شوید. اگر با بيش از 1 لات ترید می‌کنيد و پوزیشن شما در حالت برنده قرار دارد، در تارگت مورد نظرتان نيمی از آن را ببندید و نيمی را باز بگذارید. اگر از استاپ مکانيکی استفاده مي‌کنيد، نيمی از پوزیشنتان را در تارگت مورد نظر ببندید و برای بقيه پوزیشن (نيمه دوم) استاپ را به نقطه ورود منتقل کنید. بعد از انجام این مراحل بنشينيد و آرام باشيد.

 

بااستفاده ازیک سيستم بارهاوبارها پوزیشن بگيرید، یک آجرچين باشيد

 

یک آجرچين هر روز سر کار حاضر می‌شود و یک روش را اجرا می‌کند. آجر در کنار آجر در کنار آجر. همين شيوه در ترید کاربرد دارد .لطفا قوانين 6 و 20 را بخوانید. در طول این 20 سال روش تریدم و روش اجرای استراتژی‌ام را تغيير نداده‌ام. فکر کنم یک آجرچين هستم.

 

بيش ازحدتحليل نکنيد، دیرعمل نکنيد، مردد نباشيد. اگراینگونه باشيدخواهيدباخت

 

نمي‌توانم دقيقا به شما بگویم چند بار معامله‌گرانی با وحشت به دفتر کارم می‌آمدند که با اینکه می‌دانستند بازار به کدام سمت حرکت کرده است، اما در عمل در آن پوزیشن شکست خورده بودند. وقتی از آنها می‌پرسيدم چرا در آن لحظه عکس العمل مناسبی نشان نداده بودند، پاسخ آنها هميشه یکی بود: آنها نمی‌خواستند بازار را دنبال کنند. منتظر بودند تا به یک یقين قطعی برسند یا می‌گفتند ما منتظر سه علامت (نشانه) بودیم که فقط 2 تای آن را دیده بودیم و منتظر سومی بودیم. نتيجه همه این تعلل‌ها و مردد ماندن‌ها این است که تریدری که در جهت بازار بود هيچ سودی عایدش نشد .در این تجارت نمي‌توانيم چيزی را جبران کنيم، مگر اینکه به موقع معامله کنيم.

بيش از حد تحليل نکنيد .وارد یک معامله شوید و آن را مدیریت کنيد. اگر اشتباه کردید خارج شوید .تا معامله نکنيد چيزی به دست نمی‌آورید.

 

ازدیدگاه بازارتمام معامله‌گران یکسان هستند

 

ما همه روزمان را یکسان آغاز می‌کنيم .در شروع کار و زمانی که هيچ معامله‌ای نکرده‌ایم، در نقطه صفر هستيم. وقتی زنگ شروع زده می‌شود و معاملات آغاز می‌شود، شيوه رفتار و دیدگاه ماست که نشان می‌دهد آیا در آن روز پولی به‌دست می‌آوریم یا خير. اگر 25 قانون را دنبال می‌کنيد باید به خوبی انجامشان دهيد، در غير این‌صورت چيزی عایدتان نخواهد شد.

 

خود بازار معيارنهایی عدالت ودرستی است

 

بازار به هر سمتی که بخواهد حرکت می‌کند و دلواپس من و شما نيست. هميشه مورد علاقه ما حرکت نمی‌کند .تبعيض قائل نمی‌شود. به طور خاص قصد آسيب رساندن به کسی را ندارد .بازار هميشه راست و درست است. یاد بگيرید که به بازار احترام بگذارید .اگر بر خلاف قوانينش عمل کنيد، با بی‌رحمی تنبيهتان خواهد کرد .

با این 25 قانون در انضباط ترید خود را درست بشناسيد و آنگاه به پاداش خود برسيد.

 

منبع: samanfx

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...