رفتن به مطلب

آزبست هواي تهران 50 برابر شهرهاي پيشرفته دنيا است


ارسال های توصیه شده

آزبست هواي تهران 50 برابر شهرهاي پيشرفته دنيا است

ايرن: مشاور معاون شهردار تهران در امور محيط زيست اعلام کرد: 420 هزار واحد صنعتي در کشور وجود دارد که حداقل 80 هزار واحد آن از نظر زيست محيطي نياز به کنترل جدي آلايندگي دارند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش خبرگزاري مهر، وحيد نوروزي افزود: ميزان الياف آزبست در هواي تهران حدود 50 برابر شهرهاي اروپايي و آمريکاست و سرطان‌زا بودن آلاينده آزبست محرز شده است.

وي با اشاره به اين که در هر شبانه‌روز 7 تن آزبست ناشي از لنت ترمز خودروها در هواي تهران توليد مي‌شود، اظهار کرد: هزاران کيلوگرم آزبست هم در واحدهاي توليدي مانند کارخانجات لوله‌هاي سيماني، صفحات ايرانيت، مواد نسوز و رنگ‌هاي شيميايي مصرف مي‌شود که مستقيماً وارد محيط زيست مي‌شوند.

نوروزي با اظهار تاسف از اين که در کشور ما به عنوان بزرگ‌ترين وارد کننده مواد آزبستي در خاورميانه شناخته مي‌شود، تصريح کرد: اين در حالي است که طبق مصوبه شوراي عالي حفاظت محيط زيست چهار سال است که مصرف آزبست در ايران ممنوع شده است!

وي ادامه مصرف آزبست کشور را اتفاقي غير قابل بخشش دانست و اظهار کرد: سازمان محيط زيست بايد در زمينه عدم مجوز ورود آزبست به کشور به سرعت وارد عمل شود.

نوروزي با تأکيد بر اين که با تأکيد بر اين که هواي حاوي ذرات آزبست را همه شهروندان از جمله کودکان تنفس مي‌کنند، گفت: سرطان ريه يکي از بيماري‌هايي است که به صورت مستقيم از تنفس الياف آزبست ناشي مي‌شود.

مشاور زيست محيطي شهردار تهران در پايان خاطرنشان کرد: در حالي که هواي تهران 50 برابر شهرهاي پيشرفته دنيا آزبست دارد، آن وقت عده‌اي با ذره‌بين دنبال ذرات آزبست در ايستگاه‌هاي مترو مي‌گردند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...