رفتن به مطلب

تصاوير خرچنگي در صدف شيشه اي


ارسال های توصیه شده

تصاوير خرچنگي در صدف شيشه اي

محققان به منظور مطالعه بر روي بدن خرچنگهاي هرميت، صدفي سفارشي از جنس شيشه شفاف خلق کرده و در اختيار يکي از اين گونه از خرچنگها قرار داده اند که مي تواند بدن اين جاندار را در حين قرار گيري درون صدف به نمايش بگذارد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اين صدف شيشه اي زيبا به خرچنگي به نام "هوارد" اختصاص داده شده است، هوارد اولين خرچنگ انگليسي است که توانسته يک صدف سفارشي را به تن کرده و براي بازديد عموم به نمايش گذاشته شود.

محققان اميدوارند اين صدف شيشه اي بتواند به بازديدکنندگان مرکز ملي حيات دريايي در بيرمنگام، جايي که هوارد در آن ساکن است، اطلاعات جديد را در رابطه با اين جاندار دريايي ارائه کند.

خرچنگهاي هرميت در حين بزرگ شدن بارها و بارها صدفهاي خود را تعويض کرده و مبادله مي کنند تا خانه هاي خود را با خانه هايي بزرگتر تعويض کنند. از اين رو زماني که محققان در اين مرکز صدف شيشه اي ظريفي را در نزديکي هوارد قرار دادند، اين خرچنگ با سرعت خود را به صدف رسانده و آن را به تصرف خود درآورد.

اين صدف تمامي شيشه اي بوده و مي تواند بخشهايي از بدن خرچنگ که در حالت عادي درون صدفهاي کدر پنهان مي شوند را نمايان کند.

به گفته محققان خرچنگهاي هرميت از اسکلت بندي محافظتي چندان قدرتمندي برخوردار نيستند و بدن آنها کاملا نرم است، از اين رو اصلي ترين راه دفاعي براي آنها يافتن يک صدف خالي است تا درون آن زندگي کنند. زماني که يک شکارچي به آنها نزديک مي شود، خرچنگهاي هرميت به سرعت به درون صدف خزيده و پنهان مي شوند، به شکلي که گويي صدف خالي است.

زماني که خرچنگها بزرگتر مي شوند، صدف براي آنها کوچک مي شود، از اين رو هرميتها بري يافتن صدفي جديد خانه هاي خود را ترک مي کنند. پس از يافتن يک صدف خالي، هرميتها ابتدا درون آن را کنترل مي کنند و در صورتي که برايشان مناسب باشد، به درون آن رفته و در آن ساکن مي شوند.

از اين رو قانع کردن هوارد براي محققان چندان دشوار نبود، تنها کافي بود آنها صدفي بزرگتر از صدف قبلي هوارد در نزديکي وي قرار دهند تا اين هرميت بدون درنگ به درون آن رفته و در آن ساکن شود. تنها چيزي که هوارد از آن آگاهي ندارد اين است که بر خلاف هميشه که تنها چشمها و دو پاي جلوي وي آشکار بود، تمامي بدن او قابل مشاهده است و دانشمندان مي توانند بر روي بدن اين جاندار در هنگام حرکت مطالعه کنند.

هوارد يک خرچنگ هرميت موقرمز است که معمولا در صخره هاي دريايي در نواحي اقيانوس آرام، از آفريقا گرفته تا درياي جنوب چين سکونت دارند:

اين صدف شفاف به دانشمندان امکان مي دهد بر روي بخشهاي پنهاني بدن هوارد مطالعه کنند

دانشمندان براي قانع کردن هوارد به منظور سکونت در اين خانه شيشه اي هيچ تلاشي نکردند

هوارد اولين خرچنگ هرميت بريتانيايي است که صدفي سفارشي را به تن کرده است

هوارد و صرف شيشه اي اش توجه بسياري از بازديدکنندگان را به خود جلب کرده است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...