رفتن به مطلب

مایل استون چیست؟


ارسال های توصیه شده

شايد خيلي از كنترل پروژه اي ها بارها كلمه مايلستون (Milestone) را شنيده باشند. مايلستون كاربرد زيادي در برنامه ريزي و كنترل پروژه ها دارد... در گذشته به سنگهايي كه در كنار جاده وجود داشتند و مسافت باقيمانده به شهرها را روي آن مي نوشتند، Milestone يا مسافت نما مي گفتند. اين كلمه در برنامه ريزي و كنترل پروژه نيز تقريبا به همين مفهوم است. بطور مثال فرض كنيد تاريخ اتمام فاز طراحي در پروژه از اهميت زيادي برخوردار است و شما مي خواهيد اين زمان را در برنامه ريزي پروژه بطور واضح مشخص كنيد و همچنين در گزارشات پروژه وضعيت آن را ارائه نماييد. بنابراين بهتر است اين تاريخ را بعنوان يك مايلستون تعريف كرده و در گانت پروژه نمايش دهيد. هچنين در گزارشات مديريتي، استفاده از مايلستونها مي تواند به مديران در مشاهده زمان تكميل فعاليتهاي مهم پروژه كمك زيادي بنمايد. تعريف مايلستون در مباحث تئوريك مديريت پروژه " فعاليتي با مدت زمان صفر است كه زمان يك واقعه مهم در پروژه را نشان مي دهد."

شكل زير كاربرد مايلستونها در زمانبندي را نشان مي دهد:

diagram10.gif

همانطور كه مشاهده مي كنيد، مايلستونها يك نقطه زماني با مدت زمان صفر هستند. در شكل فوق، فقط مايلستونهاي يك پروژه نشان داده شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...