رفتن به مطلب

سه هزار سال دروغ در تاریخ ایران


M!Zare

ارسال های توصیه شده

مشابه این نوع نوشته ها تقریباً در مورد همه پیامبرها هست (من خودم در مورد چندتاشون رو خوندم). من نمی تونم ازش نتیجه ای بگیرم. اما یک چیز خیلی واضح رو می دونم؛ اونم اینکه یه شخص دیندار هیچ وقت نمی تونه در مورد دین خودش درست نظر بده؛ مثل طوطی یه چیزهایی رو میگه. همین الآن ما یه پیامبر زنده در دنیا داریم؛ چرا نمی رید ببینید چی میگه؛ شاید دینتون رو عوض کردید. اصلاً چند درصدتون می دونید در کدوم کشور زندگی می کنه؟!!!!

 

در مورد بقیه اش هم فعلاً نظری نمیدم.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 49
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

جدای از چرت بودن مباحث بالا کوروش هیچ ارزشی برای من ندارد چون مرده و رفته و معلوم نیست اصلا من اریایی باشم تاریخ نوشته ی گنجشکان دربار بوده (اگه قهوه ی تلخ دیدی)

 

در اینکه ما آریایی نیستیم، شکی نیست؛ هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که از یک نژاد خالص است.

 

یک چیز نوشته ات منو نگران کرد، اون هم اینکه لودگیها و مسخره بازیهای یک یا چند نفر داره تبدیل به مرجع تاریخی میشه (همین قهوه تلخ رو میگم). ما انسانهای بسیار کم حافظه ای هستیم؛ چند سال پیش (حدوداً 4 سال پیش) رهبر اصطلاح "استهلال" رو وارد زبان فارسی کرد، الآن بعضیها با کلی دلیل و مدرک ثابت می کنند که این اصطلاح 14 قرن قدمت داره!!!!!!!!!!!!!:ws52:

لینک به دیدگاه

salam.nazar har kas baraye man mohtarame ama shoma harfi mazani ke aslan dorost nist.man nemidonam shoma dinet chie ama age mosalmoni bayad be payambar ehteram bezary ama tebghe gofteye shoma chon payambar az donya raftan pas dige nabayad behesh ehteram gozasht?! in doroste?

dar zemn aslan mohem nist ke ariae bashim.mohem ine ke ensan bashim va baraye ensan boodan az afradi mesle kourosh yad begirim

درود......... اینا حرفای من نیست و نقل قول بود و سوالی بود که در ذهن من ایجاد شده بود....هر انسانی محترمه.اما دلیل نمیشه که به سوالات ذهنی پاسخ نداد.

.

باید بگم جناب اقبال به نکات ارزنده ای اشاره کردند که جای تحقیق و بررسی بیشتر داره.

اما نکته ای در برخی پاسخ ها نظر منو جلب کرد.

همین عدم تاب داشتن ما برای نظر مخالف نشون میده که چقدر عقب مانده هستیم.

هر موقع تونستیم در مورد چیزی به نام تاریخ و چیزی به نام دین با نگاه شک و تردید مواجه شویم، آن موقع شاید بتوانیم ادعا کنیم که ملتی کمی تا قسمتی تا ابری متمدن هستیم.

تمدن کشور من هرچه بوده، الان رفته! من برای اینکه ویژگی های زندگی خودم و برای بررسی علل اینکه هنوز نتوانسته ایم به جامعه مدنی دست پیدا کنیم، نیازمند بررسی فرهنگ تاریخی ام به صورت بی طرفانه هستم.

گیرم که پدر تو بود فاضل

از فضل پدر تو را چه حاصل؟

 

مرسی فلوید جان که نکات پنهان و قابل بررسی را از زبان مرحوم اقبال بار دیگر برایمان نقل کردی. :icon_gol:

خدا رو شکر یک نفر منظور من رو فهمید؟دقیقا منظورم همین بود...چرا در مورد آنچه که در ذهن ما کرده اند شک نکنیم....چه اسلام..چه کوروش و چه کسان دیگر؟چرا همیشه افرادی باید نقش بت رو برای ما داشته باشن؟اما از همان ابتدا موضع گیری دوستان بسیار برام جالب و تعجب برانگیز بود:ws52:

لینک به دیدگاه

با سلام

 

دوستان عزیز، من دنبال این کتاب هستم. کجا میشه پیدا کرد..

 

ایا میتوانید کمکم کنید....

 

کجا وکی چاپ شده بود... ناشرش کی بود؟

 

ببخشید مزاحم شدم ...

 

متشکرم

 

 

ار کمکتون خیلی سپاسگزارم

لینک به دیدگاه
با سلام

دوستان عزیز، من دنبال این کتاب هستم. کجا میشه پیدا کرد..

ایا میتوانید کمکم کنید....

کجا وکی چاپ شده بود... ناشرش کی بود؟

ببخشید مزاحم شدم ...

متشکرم

ار کمکتون خیلی سپاسگزارم

كدوم كتاب؟!! چاپ نشده كه..

دكتر اقبال دست نوشته هاشو داده به دكتر تفضلي كه با تحقيقات خودش تكميلش كنه گويا ، بعد هيچ ناشري اونا رو چاپ نميكنه ، ايشونم اونا رو يه روز قبل از مرگش سپرده به آقاي آشموغ راه يافته گويا ، تنها راه اينه كه به آقاي آشموغ راه يافته مراجعه كنيد... ايشون هم علاقه اي به شناخته شدن ندارن گويا

لینک به دیدگاه
باید بگم جناب اقبال به نکات ارزنده ای اشاره کردند که جای تحقیق و بررسی بیشتر داره.

اما نکته ای در برخی پاسخ ها نظر منو جلب کرد.

همین عدم تاب داشتن ما برای نظر مخالف نشون میده که چقدر عقب مانده هستیم.

هر موقع تونستیم در مورد چیزی به نام تاریخ و چیزی به نام دین با نگاه شک و تردید مواجه شویم، آن موقع شاید بتوانیم ادعا کنیم که ملتی کمی تا قسمتی تا ابری متمدن هستیم.

تمدن کشور من هرچه بوده، الان رفته! من برای اینکه ویژگی های زندگی خودم و برای بررسی علل اینکه هنوز نتوانسته ایم به جامعه مدنی دست پیدا کنیم، نیازمند بررسی فرهنگ تاریخی ام به صورت بی طرفانه هستم.

گیرم که پدر تو بود فاضل

از فضل پدر تو را چه حاصل؟

 

مرسی فلوید جان که نکات پنهان و قابل بررسی را از زبان مرحوم اقبال بار دیگر برایمان نقل کردی. :icon_gol:

داش نوترون..

افرين خوب در مورد نوشته هاش نوشتن ديگه نيازي نميبنم من اين نوشته هاي بي پايه رو بشكافم..

قرار نيست هر چي چرت و پرت هست به نام "نقد" قبول كنيم...

يه نوشته ي نقدي اول بايد يه ديد جامع نسبت به يه مسئله داشته باشه...

در حالي كه نگارنده اين نوشته از هر دري حرف زده اونم بدون دليل و اگه دليلي اورده بسيار مضحك بوده مثل همين زبان پهلوي كه ميگه "كپك زده اس"..

فك كنم كسي كه با چنين ديدي داره يه نوشته اي مينويسه يه جايش سوخته كه اينطور ميگه..

 

زبان های مرده ودرهم ریخته و " کپک زده ی" پهلوی و اوستایی

 

:texc5lhcbtrocnmvtp8..

نگارنده در تمامي پستها اشاره داره كه دكتر اقبال "اثبات كرده" ولي ايشون "نتيجه" رو ميگه!

به جاي اينكارها اثباتهاي دكتر اقبالي كه تخصص تاريخي نداره رو بياره و نتيجه رو به خواننده واگذار كنه...

من هنوز نوشته هاي پورپيرار رو بهتر از اين ميدونم...

كسي دوست داره نقد تاريخ باستان بخونه اينجا رو بخونه...(قبلا زدمش..)

http://noandishaan.com/forums/showthread.php?t=71909

البته الان نگا كردم ديدم عكسهاي پست اول كه به موضوع ارتباط دارن حذف شدن..

لینک به دیدگاه
داش نوترون..

افرين خوب در مورد نوشته هاش نوشتن ديگه نيازي نميبنم من اين نوشته هاي بي پايه رو بشكافم..

قرار نيست هر چي چرت و پرت هست به نام "نقد" قبول كنيم...

يه نوشته ي نقدي اول بايد يه ديد جامع نسبت به يه مسئله داشته باشه...

در حالي كه نگارنده اين نوشته از هر دري حرف زده اونم بدون دليل و اگه دليلي اورده بسيار مضحك بوده مثل همين زبان پهلوي كه ميگه "كپك زده اس"..

فك كنم كسي كه با چنين ديدي داره يه نوشته اي مينويسه يه جايش سوخته كه اينطور ميگه..

 

 

 

:texc5lhcbtrocnmvtp8..

نگارنده در تمامي پستها اشاره داره كه دكتر اقبال "اثبات كرده" ولي ايشون "نتيجه" رو ميگه!

به جاي اينكارها اثباتهاي دكتر اقبالي كه تخصص تاريخي نداره رو بياره و نتيجه رو به خواننده واگذار كنه...

من هنوز نوشته هاي پورپيرار رو بهتر از اين ميدونم...

كسي دوست داره نقد تاريخ باستان بخونه اينجا رو بخونه...(قبلا زدمش..)

http://noandishaan.com/forums/showthread.php?t=71909

البته الان نگا كردم ديدم عكسهاي پست اول كه به موضوع ارتباط دارن حذف شدن..

همیشه گفته ام و میگم نوشته های پورپیرار شهبازی یا اقبال از آن جهت که به حس ناسیونالیستی بیخود ما تلنگر بزنند، قابل توجه هستند. وگرنه نوشته های ژورنالیستی هیچ جایگاهی در نگاه ماترالیستی و جامعه شناسانه به تاریخ (دو دیدگاه مورد علاقه من) ندارند. کسانی که حس می کنند هنر نزد ایرانیان بوده و بس! همیشه با اینجور نوشته ها گارد شدیدی میگیرند. از 5 6 کتاب پورپیرار (دقیقا نمیدونم چندتا بود این قضیه برمیگرده به 2 سال پیش ضمن اینکه برای تهیه کتابهای پورپیرار میتونید به انتشارات نیل تو خ انقلاب مراجعه کنید) من بلااستثنا همه اش را خوانده ام و شاید اندازه 20 صفحه از کل کتابهایش را واجد یک دیدگاه علمی میدانم. همیشه و همه جا هم نوشته هایی که تاریخ ایران را بزرگ و عظیم جلوه دهند برای ایرانی ها جذاب تر خواهد بود و بالطبع عکس العمل های تندی هم شاهدیم.

ضمن اینکه در آخر توجه ات رو به این قسمت از نوشته ام جلب میکنم که مثل اینکه از چشمت افتاده:

 

باید بگم جناب اقبال به نکات ارزنده ای اشاره کردند که جای تحقیق و بررسی بیشتر داره.

همین. :icon_gol:

لینک به دیدگاه
همیشه گفته ام و میگم نوشته های پورپیرار شهبازی یا اقبال از آن جهت که به حس ناسیونالیستی بیخود ما تلنگر بزنند، قابل توجه هستند. وگرنه نوشته های ژورنالیستی هیچ جایگاهی در نگاه ماترالیستی و جامعه شناسانه به تاریخ (دو دیدگاه مورد علاقه من) ندارند. کسانی که حس می کنند هنر نزد ایرانیان بوده و بس! همیشه با اینجور نوشته ها گارد شدیدی میگیرند. از 5 6 کتاب پورپیرار (دقیقا نمیدونم چندتا بود این قضیه برمیگرده به 2 سال پیش ضمن اینکه برای تهیه کتابهای پورپیرار میتونید به انتشارات نیل تو خ انقلاب مراجعه کنید) من بلااستثنا همه اش را خوانده ام و شاید اندازه 20 صفحه از کل کتابهایش را واجد یک دیدگاه علمی میدانم. همیشه و همه جا هم نوشته هایی که تاریخ ایران را بزرگ و عظیم جلوه دهند برای ایرانی ها جذاب تر خواهد بود و بالطبع عکس العمل های تندی هم شاهدیم.

ضمن اینکه در آخر توجه ات رو به این قسمت از نوشته ام جلب میکنم که مثل اینکه از چشمت افتاده:

 

 

همین. :icon_gol:

نه ببين داش محمد..

تلنگر خوبه..

منم در صورتي كه نقدي به فحاشي نكشيده شده باشه قبول دارم..

البته بايد منتقد وقتي نقد ميكنه ديگه پاي نقدش بمونه..

نميشه نقد كرد و وقتي فهميد نقدش اشتباه بوده يا ناقص بياد زور بزنه كه نه اينطور نيست...

 

باید بگم جناب اقبال به نکات ارزنده ای اشاره کردند که جای تحقیق و بررسی بیشتر داره.

 

به هر حال من توي نوشته هاي اين شخص منسوب به اقبال نكته ارزنده نديدم كه جاي تحقيق و بررسي بيشتر داشته باشه..دوست عزيزم افرين ديگه اشاره كردند به نوشته شون..

خوشحال ميشم اون نكات ارزنده رو كه برداشت كردي بگي برام..:a030:

لینک به دیدگاه
نه ببين داش محمد..

تلنگر خوبه..

منم در صورتي كه نقدي به فحاشي نكشيده شده باشه قبول دارم..

البته بايد منتقد وقتي نقد ميكنه ديگه پاي نقدش بمونه..

نميشه نقد كرد و وقتي فهميد نقدش اشتباه بوده يا ناقص بياد زور بزنه كه نه اينطور نيست...

 

 

 

به هر حال من توي نوشته هاي اين شخص منسوب به اقبال نكته ارزنده نديدم كه جاي تحقيق و بررسي بيشتر داشته باشه..دوست عزيزم افرين ديگه اشاره كردند به نوشته شون..

خوشحال ميشم اون نكات ارزنده رو كه برداشت كردي بگي برام..:a030:

به خدا اگه حضوری بود برات می گفتم . چون من اینجا اگه نظری بدم باید جواب 100 نفر دیگه از بچه ها رو هم بدم.

اصلا حال و حوصله تایپ ندارم به خاطر همین تو خیلی از تاپیک ها شرکت نمیکنم.

اگر تهران بودی دعوت میکردم ازت بیای آتلیه ما و حسابی بحث می کردیم. ضمن اینکه خروج از خیلی از باورهای ما از تاریخ به زمان و کتابهای زیاد نیاز داره که الان دستم نیست و برای زدن حرف مستند که قابل استناد باشه به اونها نیاز دارم. به خاطر همین محتاط هستم و ترجیح میدم سکوت کنم.

ببین به نظر ما خوندن هر متنی جایزه. مثلا بعضی وقت ها یه سری از متونیه یه سری نکات پنهان پژوهشگر رو گرا میدن. خب زرین کوب هم تو کتابش اعراب رو وحشی جلوه داده. به نظرت نباید اون رو بخونیم؟ خب در برابر اون این هم هست. این ها همش به این دلیل بوده که پژوهشگرهای ما خودشون رو توی تونل زمان قرار ندادند. خب متن کتابای پورپیرار از لحاظ ذکر منبع های علمی شاهکاره. هم از نظر عکس گذاشتن و هم ذکر منبع به شیوه ی شیکاگو رو کاملا رعایت کرده. اما نتیجه گیری هاش لابه لای متن کارش رو خراب کرده که من اصطلاحا بهش میگم زده جاده خاکی. برای من اون نکته ای که بهش توجه کرده ارزنده است. من توی کلاسهای تاریخ شهرم دانشجوهای زیادی هستند که در برابر حرفای من مقاومت میکنند و سریع موضع میگیرند. اما وقتی بهشون یه تحقیق میدم که 4 تا کتاب تاریخی مختلف رو درمورد یک برهه زمانی بخونند اون موقع متوجه میشن که تاریخ ایران چقدر تناقص داره که به راحتی میشه به هرجاییش پینه کرد و اصولا کلی گویی کردن خیلی راحته. من بر عکس کسایی که میگن گیر دادن به یه نکته مبهم کار راحتیه، میگم اتفاقا برعکس، گیر دادن به یه سری نکات مبهم در یکچیزی که همه مسلم میپندارنش کاری است بس دشوار.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...