رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

با سیلاااااااااام

خوشحالیم که خبرگزاری کایزن را بعنوان خبرگزاری تالار مهندسی صنایع خدمت اساتید ، دانشجویان و عزیزان تالار معرفی نماییم.

امیدواریم که این خبرگزاری بتوانند در امر ارتباط و تعامل میان رشته ی مهندسی صنایع و رشته های دیگر گام بزرگ و موثری را بردارد.

اولین اقدامی که کایزن متعهد به اجرای آن میباشد ایجاد، تنظیم و معرفی تاپیکهایی مشترک میان رشته های گوناگون موجود در انجمن می باشد.

دوستان مشتاق و توانمند در تالارها میتوانند با مشارکت در این بخش ما را یاری نمایند.

از این روی دفتر خبرگزاری کایزن بعنوان گام اول برای ارتباطات بیشتر ایجاد گشته و اخبار موجود و تاپیکهای مرتبط را به شما معرفی خواهد نمود. لازم به ذکرست که در آیندای نزدیک فعالیت ها ی خبرگزاری دامنه گسترده تری را با هم فکری شما در بر خواهد گرفت.

باعث مسرت ماست که پیشنهادات و نظرات خود را در دفتر مرکزی خبرگزاری کایزن به آدرس زیر مطرح نمایید.

 

*كایزن تركیبی دو كلمه ای از یك مفهوم ژاپنی است كه تعریف آن تغییر به سمت بهتر شدن یا بهبود مستمر و تدریجی است*

 

دفتر مرکزی خبرگزاری کایزن

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

سلام و خوش آمدگويي به دوستان بخصوص دوستان مهندسي صنايع

همانطور هم كه قبلا هم اعلام كرده بودم تالار مهندسي عمران آماده هرگونه همكاري ها علمي بين تالار ها هست حالا كه دوستانت صنايع جاي خود دارند ( اينم بخاطر رفاقت بيش از حد مدير تالار عمران با دوستان صنايعي در دنياي واقعي هست )

 

اميدوارم با ايجاد چنين تاپيك هاي شاهد موفقيعت كلي انجمن باشيم

در ضمن طبق قوانين چنين تاپيك هايي - هرگونه اسپم در اين تاپيك ممنوع بوده و پاك مي شود

منتظر همكاري هاي چند جانبه هستيم ....

موفق باشيد .:flowerysmile:

لینک به دیدگاه

كايزن تركيبي دو كلمه اي از يك مفهوم ژاپني است كه تعريف آن تغيير به سمت بهتر شدن يا بهبود مستمر و تدريجي است. در واقع كايزن بر اين فلسفه استوار است كه براي ايجاد بهبود در سازمان ها لازم نيست به دنبال تغييرات انفجاري يا ناگهاني باشيم ، بلكه هر نوع بهبود يا اصلاح به شرط آنكه پيوسته و مداوم باشد، ارتقاي بهره وري را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد.

 

 

KAI + ZEN = KAIZEN

 

 

بهبود مستمر و تدريجي با بهره گيري از مشاركت كاركنان

در نگاه كايزني براي تحقق بهبود تدريجي و مستمر در سازمان ها بايد سه اقدام اساسي زير صورت بگيرد :

1- كليه فعاليت هايي كه هزينه زا هستند ولي ارزشي توليد نمي كنند (Muda ) بايد حذف شوند .

2- فعاليت هايي كه به شكلي در جاي ديگري به صورت موازي انجام مي شوند ( Muri) با يكديگر تلفيق شوند.

3- آن دسته از فعاليت هايي كه براي تكميل و بهبود سطح كيفي خدمات لازمند (Mura ) به فعاليت هاي سازمان افزوده شوند. اين حركت يا نهضت MU3 اساس اقدامات كارگاه آموزشي گمبا كايزن ( كايزن عملي ) را تشكيل مي دهد.

 

 

مراحل اجراي كايزن عملي

 

 

1- ناحيه نمونه را انتخاب كنيد .

2- گروه بهبود ( تيم كايزن ) را ايجاد و سازمان دهي كنيد .

3- داده هاي آماري مورد نياز را در ناحيه نمونه با كمك اعضاي گروه گرد آوري كنيد .

4- اعضاي شركت كننده را در كارگاه آموزشي با مفاهيم و ابزارهاي بهبود آشنا كنيد .

5- نظام آراستگي ( 5 ت ) را آغاز كنيد .

6- مودا ( اتلاف ) ها را شناسايي و فهرستي از آنها تهيه كنيد .

7- تحليل علل رويداد اتلاف را در ناحيه نمونه انجام دهيد و راه حلهايي را با استفاده از كار گروهي بیابید.

8- راه حل هايي را كه عملي ترند انتخاب كنيد .

9- هر نوع تغيير فيزيكي در آرايش ناحيه نمونه را بدون فوت وقت انجام دهيد .

10- بهبود انجام گرفته را به صورت استاندارد درآوريد .

11- موفقيت حاصله را به اطلاع ساير همكارانتان برسانيد .

12- نتايج به دست آمده را ارزيابي كنيد تا در مراحل بعدي مورد استفاده قرار گيرند .

13- به سراغ مشكل بعدي برويد .

 

 

اصول بيست گانه مديريت در كايزن

 

 

1- نگوييد چرا اين كار انجام نمي شود. فكر كنيد چگونه مي توانيد آن را انجام دهيد.

2- در مورد مشكل به وجود آمده نگراني به خود راه ندهيد. همين الان براي رفع آن اقدام نماييد.

3- از وضعيت موجود راضي نباشيد. باور داشته باشيد كه هميشه راه بهتري هم وجود دارد.

4- اگر مرتكب اشتباه شديد ، بلافاصله در صدد رفع اشتباه برآييد.

5- براي تحقق هدف به دنبال كمال مطلوب نگرديد.اگر60%از تحقق هدف اطمينان داريد دست بكار شويد.

6- براي پي بردن به ريشه مشكلات 5 بار بپرسيد چرا؟

7- گمبا محل واقعي رويداد خطاست . سعي نكنيد از دفتر كار خود مشكلات محيط را حل كنيد.

8- هميشه براي حل مشكل از داده و اطلاعات كمي و به روز استفاده كنيد.

9- براي حل مشكل بلافاصله به دنبال هزينه كردن نباشيد. بلكه از خرد خود استفاده كنيد. اگر عقلتان به جايي نمي رسد، آن را در همكارانتان بجوييد و از خرد جمعي استفاده كنيد.

10- هيچ وقت جزئيات و نكات ريز مسئله را فراموش نكنيد. ريشه بسياري از مشكلات در نكات ريز است.

11- حمايت مديريت ارشد منحصر به قول و كلام نيست. مديريت بايد حضور ملموس داشته باشد.

12- براي حل مسائل هر جا كه امكان آن وجود دارد از واگذاري اختيار به زيردستان ابا نكنيد.

13- هيچ وقت به دنبال مقصر نگرديد. هيچ گاه عجولانه قضاوت نكنيد.

14- مديريت ديداري و انتقال اطلاعات بهترين ابزار براي حل مسئله به صورت گروهي است.

15- ارتباط يك طرفه دستوري از بالا به پايين مشكلات سازمان را پيچيده تر ميكند. مديريت ارشد بايد با لايه هاي پايين تر سازمان ارتباط دو جانبه داشته باشد.

16- انسانها توانايي هاي فراواني دارند. از الگوهاي چند مهارتي و غني سازي شغلي براي شكوفا شدن آنها استفاده كنيد.

17- تنها فعاليت هايي را انجام دهيد كه براي سازمان شما ارزش افزوده ايجاد مي كنند.

18- فراموش نكنيد كه 5 ت ، پايه و بنيان ايجاد محصولي با كيفيت است.

19- بر اساس الگوهاي كار گروهي ، مسائل محيط كارتان را حل كنيد.

20- حذف مودا ( اتلاف) فرآيندي پايان ناپذير است. هيچ وقت از اين كار خسته نشويد.

منبع: تاپيك نكات مديريتي روز==-قسمت مهندسي مديريت پروژه و اجرايي

لینک به دیدگاه

خبرگزاری کایزن:

به گزارش خبرگزاری تالار صنایع تاپیک تعریف کایزن برای آشنایی علاقه مندان با تعریف مفهوم والای کایزن به آدرس زیر ایجاد شده است

امیدواریم مورد پسند واقع شود.

 

 

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • 3 هفته بعد...
  • 3 هفته بعد...

تا به حال فکر کردی برای ساخت کاشی وسرامیک چه فرایندهایی طی میشه؟

تا حالا به طرحهایی که روی کاشیها زده میشه دقت کردی؟

میخوای دامنه اطلاعاتت رو در مورد کاشی وسرامیک افزایش بدی؟

در مورد کوره های داغ کاشی سازی چقدر میدونی؟

با خبرگزاری کایزن سفری کوتاه داشته باشید به کارخانه ی کاشی سازی وسرامیک

هدیه ای دیگر از طرف متخصصان تالار مهندسی صنایع به علاقه مندانه به علم ودانش

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...
  • 2 ماه بعد...

باتشكر از كليه مهندسين عزيز

كه تمامي موارد مربوط به كايزن و 5s را بطور كامل بيان فرمودند

اينجانب نيز تجربه اجرائي زيادي در زمينه هاي مذكور دارم ودوره مذكور را با استاد "يوشيدا " (ژاپني ) گذراندم وعضو شوراي عالي كايزن دو شركت صنعتي بزرگ ميباشم اگه سوالي بود وسوادم قد داد وتونستم در خدمتم.

باسپاس

لینک به دیدگاه
باتشكر از كليه مهندسين عزيز

كه تمامي موارد مربوط به كايزن و 5s را بطور كامل بيان فرمودند

اينجانب نيز تجربه اجرائي زيادي در زمينه هاي مذكور دارم ودوره مذكور را با استاد "يوشيدا " (ژاپني ) گذراندم وعضو شوراي عالي كايزن دو شركت صنعتي بزرگ ميباشم اگه سوالي بود وسوادم قد داد وتونستم در خدمتم.

باسپاس

 

عالیه مهندس hapydancsmil.gif

لینک به دیدگاه
باتشكر از كليه مهندسين عزيز

كه تمامي موارد مربوط به كايزن و 5s را بطور كامل بيان فرمودند

اينجانب نيز تجربه اجرائي زيادي در زمينه هاي مذكور دارم ودوره مذكور را با استاد "يوشيدا " (ژاپني ) گذراندم وعضو شوراي عالي كايزن دو شركت صنعتي بزرگ ميباشم اگه سوالي بود وسوادم قد داد وتونستم در خدمتم.

باسپاس

 

سیلاااااااااام

فوق العادست

حتما مزاحمتون میشیم مهندس :icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...
  • 4 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...