EOS 14528 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۰ طولانی ترین پل دریایی جهان در خلیج جیائو جوئو در چین به بهره برداری رسید این پل به طول 41.58 کیلومتر بر فراز خلیج جیائو جوئو است که شهر چین دائو را به شهرستان هوان دائو در کشور چین متصل کرده است. این پل نیز مبدا بزرگراه در دست ساخت چین دائو-لان جوئو است و سرعت مجاز رانندگی در این پل 6 خطی 80 کیلومتر تعیین شده است. جمعا 10 میلیارد یوان برای ساخت این پل اختصاص یافته است بوسیله این پل شهر بندری کینگ دائو در شرق استان شاندونگ به سواحل جیائو.ژو در حومه هوانگ دائو وصل شد. هزینه ساخت پل به نوشته تلگراف پنج و نیم میلیارد پوند انگلیس بوده است اما شینهوا رقم ساخت را 2.3 میلیارد دلار و سی سی تی وی چین نیز انرا 1.5 میلیارد دلار اعلام کرد. دلیل تفاوت هزینه ساخت هنوز معلوم نیست اما مسیر بین دو شهر با این پل 3 دقیقه کوتاهتر شده است. همچنین همزمان (همانطوری که در گزارش تصویری دیده می شود) طولانی ترین تونل زیر دریایی چین به طول 9.47 کیلومتر نیز در امتداد خلیج جیائوژو افتتاح شد. ده هزار مهندس و تکنسین چینی در قالب دو تیم از دو سوی پل کار خود را به مدت 4 سال به پایان رسانده و در نهایت بهم متصل شدند. اولین بار است که چینی ها بدون استفاده از پیمانکاران خارجی این پل را ساخته اند و بیش از 2.5 مایل از بزرگترین پل روی دریا که در لوئیزیانای امریکا واقع شده، طولانی تر است و بنابراین گینس پذیرفته که این طولانی ترین پل جهان خواهد بود که در گینس تا این لحظه به ثبت رسیده است. 450 هزار تن میلگرد (که برای ساخت 65 برج ایفل کافی است) در این پروژه استفاده شده است. بیش از 2.3 میلیون متر مکعب بتون سیمانی نیز که به اندازه 3800 استخر به اندازه استخرهای المپیک در آن بکار رفته است. این پل سالانه رشد اقتصادی منطقه کینگ دائو را 16 درصد بالا خواهد برد. آلمانی ها در سال 1898 وارد این منطقه شده و کلا سبک معماری کینگدائو اروپایی است و بعنوان یکی از بهترین مناطق قابل زیست در چین شناخته می شود. از ده پل طولانی جهان هفت پل متعلق به چین است. پل 102 مایلی دانیانگکونشان چین (پل راه اهن) نزدیک شانگهای نیز معروف است. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 10 لینک به دیدگاه
EOS 14528 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۰ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 10 لینک به دیدگاه
EOS 14528 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۰ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 8 لینک به دیدگاه
sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۰ اینها هم اومدن یه پل زدن رو دریاچه ارومیه و داخلشو پر کردن آخر عاقبتشم شد خشک شدن دریاچه... 7 لینک به دیدگاه
Hodaa37 2744 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۰ واييييييييييي اين چيني ها يه ليوان ميسازن ، آدم جرات نداره باهاش آب بخوره حالا واقعا بايد كفن پوشيد و وصيت نامه نوشت قبل از رد شدن از روي اين پل 5 لینک به دیدگاه
EOS 14528 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۰ واييييييييييياين چيني ها يه ليوان ميسازن ، آدم جرات نداره باهاش آب بخوره حالا واقعا بايد كفن پوشيد و وصيت نامه نوشت قبل از رد شدن از روي اين پل نه.... برای خودشون سنگ تموم میذارن در ضمن هر جنس چینی درجه 1.2.3 داره که درجه سه قسمت ما می شه 3 لینک به دیدگاه
Hodaa37 2744 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 تیر، ۱۳۹۰ نه.... برای خودشون سنگ تموم میذارندر ضمن هر جنس چینی درجه 1.2.3 داره که درجه سه قسمت ما می شه واقعا؟؟؟؟؟؟ پس......... آييييييي نفسسس كششششش:167: شيطونه ميگه بزن بشكن هر چي چيني جنس بد سازه:banel_smiley_90: يعني چي اينا چقدر بي مسئوليتن واسه ما 1 لینک به دیدگاه
nazfar 8746 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 تیر، ۱۳۹۰ تاپیک جالبی زدین. مرسی در پاسخ به حرف هدای عزیز، باید بگم که بله به قول طلا اجناس چینی دارای درجه بندی هستند و اتفاقاً کیفیت کالای چینی در نوع 1 بسیار بالا هست منتهی برای کشورهای دیگه با توجه به میزان سوددهی اجناس با درجه کیفیت پایین از صادر کردن اونا با نام اجناس درجه 1 استفاده میکنند. این پل هم واقعاً نشان دهنده توانمندی اونها در زمانبندی پروژه، زیبایی، کیفیت و صد البته کارایی اون هست. دقیقاً عکس برخی کارهایی که ممکنه در ایران برای پروژه های ساخت و ساز انجام شه. زمان بندی افتضاح رو فکر کنم همه باهاش آشنا باشیم... عزیزم واسه ما بی مسئولیت نیستن. تمامی کشورهایی که به جایی رسیدن در صنعتی،اول از همه به پایداری و ثبات صنعت خودش فکر میکنه بعد از اون هم رضایت مشتری! گرچه اجناس درجه 1 کیفیت خوبی داره و عموماً واسه کشورهایی صادر میشه که هم مردمش قدرت خرید دارند و هم اینکه خودشون تا حدی تکنولوژی تولید اون نوع محصولات رو دارند. 1 لینک به دیدگاه
Cinderella 9897 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 تیر، ۱۳۹۰ چيني نگو بلا بگو :persiana__hahaha: 2 لینک به دیدگاه
Cannibal 3348 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 تیر، ۱۳۹۰ اما مسیر بین دو شهر با این پل 3 دقیقه کوتاهتر شده است فقط همین؟:jawdrop::jawdrop::jawdrop::jawdrop::jawdrop::jawdrop::jawdrop: 1 لینک به دیدگاه
Amir R. Haddadi 9164 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 تیر، ۱۳۹۰ ممنون از دوستان براي قرار دادن اين اطلاعات من فقط يه اطلاعاتي كه يه هفته اي هست بدستم رسيده اينجا بگم كه كشور امارات قرار بزرگترين پل جهان رو آغاز كنه ... از اونجا اي كه اكثر سازه هاي بزرگ امروز صداش از امارات مياد بيرون .. اماراتي ها دنبال اين هستند كه بزرگترين پل جهان رو هم بنام خودشون بزنند البته ناگفته نباشه كه يك شركت ايراني هم در اين پروژه حضور داره اما ظاهرا هنوز بدليل مسائل امنيتي هيچ اطلاعات دقيق و رسمي از اين پل و پروژش منتشر نشده اينم بگم كه اطلاعات من هم از شنيده هاست كه البته ميشه بهش اعتماد كرد 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده