سـارا 20071 ارسال شده در 8 آبان، 2011 مهناز جون می خوای تمرینهای پست اول و دوم رو تا آخر هفته انجام بدیم؟؟؟ راستی کرکسیون هم می کنیم؟؟؟ 7
Mahnaz.D 61917 مالک ارسال شده در 8 آبان، 2011 مهناز جون می خوای تمرینهای پست اول و دوم رو تا آخر هفته انجام بدیم؟؟؟ راستی کرکسیون هم می کنیم؟؟؟ آره پست 1 و 2 کافیه... بعله بعله...چرا که نه 7
سـارا 20071 ارسال شده در 8 آبان، 2011 آره پست 1 و 2 کافیه... بعله بعله...چرا که نه یه سوال دیگه.تو تاپیک کرکسیون بزاریم کارمونو؟ 4
Lam soo 679 ارسال شده در 24 تیر، 2013 شما میتونید با ترکیبی از خط و صفحه _ خط و حجم _ صفحه و حجم و حتی نقطه و صفحه طراحی فرم کنید . نقطه و صفحه _ خط و صفحه صفحه و حجم صفحه با صفحه ترکیب حجم نمونه خط و نقطه 4
Kazem Fatemi 20 ارسال شده در 28 تیر، 2013 ممنون منم کار میکنم کارام میزارم سلام .پس کارا رو کجا می زارین. 2
uzf 1982 ارسال شده در 26 مهر، 2013 دوستان اینجا قرار بود مسایلی مطرح بشه که توی طراحی فرم بهمون کمک کنه دوستایی که آمادگی دارن اعلام کنن تا با کمک هم یه روند صحیح از طراحی فرم رو با هم دنبال کنیم . این روند شامل : 1-شناخت اصول ترکیب 2- ایده سازی برای ترکیب 3-روشهای مختلف ترکیب اگه دوستان هم نظراتشون رو بیان کنن خیلی خوبه می تونیم با هم به یه سر فصل خوب برسیم وبعد شروع کنیم 4
uzf 1982 ارسال شده در 29 مهر، 2013 به نام خدا با اینکه کسی اظهار علاقه نکرده ولی من موضوع رو شروع می کنم .امیدوارم با همراهی شما بتونیم به خودمون کمک کنیم . وبقیه دوستانی که بعدا از این انجمن ومباحث بازدید می کنن اکثر معمارها در زمان شروع طراحی به دو روش کار می کنن . ۱-اونهایی که برای شروع اول میرن سراغ دیاگرامها وروابط منطقی فضا وبعد میرن سراغ بلان ودر نهایت میرن سراغ فرم 2-اول فرم کلی کارشونو طراحی می کنن بعد بلان و در انتها می رن سراغ جاگذاری عملکردها حالا به نظر شما کدوم روش درسته ؟البته دلیل تون رو هم بگید 5
uzf 1982 ارسال شده در 31 مهر، 2013 دوستا ن خواهشن همکاری کنید .بدون مشارکت شما تایپیک راه نمی افته؟ 3
Mahsa.Gha 6571 ارسال شده در 31 مهر، 2013 بهترین روش از نظر من و البته با برخی از اساتیدم که باهاشون طرح داشتم تلفیق این دوهست. اصطلاح دیگه ما از کل به جزء رفتن (یا همون از فرم به پلان رفتن ) و یا از جزء به کل رفتن ( یا از پلان و دیاگرام به فرم رسیدن) هست از نظر من برای ایجاد یک معماری که هم بتونی به صورت فرمال کار کنی و هم پاسخگوی نیازهای طرحت باشی لازمه که روندی از کل به جزء و برعکس از جزء به کل داشته باشی. حالا یعنی چی؟ این به این معناست که گاه در طرح ابتدا ما برای طرحمون ایده و فرمی رو مد نظر داریم میتونیم این فرم رو نگهداریم و بعد با نگاهی به برنامه فیزیکی طرح و روابط فضایی (که همون جزئیات هست) این فرم رو تاحد امکان برای پاسخگویی به نیازهامون تغییر میدیم. و انقد این روند رفت و برگشت رو ادامه میدیم تا هم در کل و هم در جزء کارمون به یک ثبات برسیم. 5
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 31 مهر، 2013 منم با مهسا جون موافقم ؛ اینکه بشه هر دو ترتیب با هم تلفیق بشه خیلی بهتره ، من تو طراحی هایی که تابحال داشتیم ، اکثر کارهام اینطور بوده که اول روابط فضاها و دیاگراما رو مشخص میکنم بعد که پلان آماده شد ، برای خوب شدن حجم کار کمی تو پلان تغییر میدم ؛ولی خب اینطوری که کار کردم همیشه روابط فضاها تو پلانام خوب بوده ؛ اما ساختمونام فرم های خوبی نداشتن متاسفانه (البته بستگی به طرح هم داره ؛ طرح موزه رو میشه اول کل بعد جزء ، اما بعضی طرح ها رو نمیشه ) به نظرم اینطور که زمانی که داره طراحی فرم انجام میشه به پلان و روابط فضاها توجه بشه خیلی خوبه یعنی اگه مثلا لابی داریم ، توی فرممون همون شاخص رو بزاریم ...
uzf 1982 ارسال شده در 31 مهر، 2013 بهترین روش از نظر من و البته با برخی از اساتیدم که باهاشون طرح داشتم تلفیق این دوهست. اصطلاح دیگه ما از کل به جزء رفتن (یا همون از فرم به پلان رفتن ) و یا از جزء به کل رفتن ( یا از پلان و دیاگرام به فرم رسیدن) هست از نظر من برای ایجاد یک معماری که هم بتونی به صورت فرمال کار کنی و هم پاسخگوی نیازهای طرحت باشی لازمه که روندی از کل به جزء و برعکس از جزء به کل داشته باشی. حالا یعنی چی؟ این به این معناست که گاه در طرح ابتدا ما برای طرحمون ایده و فرمی رو مد نظر داریم میتونیم این فرم رو نگهداریم و بعد با نگاهی به برنامه فیزیکی طرح و روابط فضایی (که همون جزئیات هست) این فرم رو تاحد امکان برای پاسخگویی به نیازهامون تغییر میدیم. و انقد این روند رفت و برگشت رو ادامه میدیم تا هم در کل و هم در جزء کارمون به یک ثبات برسیم. مهسا جان حق با شماست اما این ربطی به آموزش نداره یه چیز ذاتی یعنی قابل کنترل نیست من خودم همیشه کارمو از پلان طراحی می کنم وبعد می رم سراغ فرم چند بارهم سعی کردم برعکس کار کنم ولی زیاد جالب از آب در نیومد هیچوقت تو برخورد با عملکردها وکلا تقسیم بندی پلان وبرخورد با گوشه های تیز پلانم مشکل نداشتم ولی همیشه تو طراحی فرم دچار بجران میشم تا به نتیجه برسم در عوض دوستی دارم که فرمهای خیلی خوبی طراحی می کنه ولی تو پلان جون میکنه بیچاره ولی آخرم نمی تونه پلانشو درست کنه 2
uzf 1982 ارسال شده در 31 مهر، 2013 منم با مهسا جون موافقم ؛ اینکه بشه هر دو ترتیب با هم تلفیق بشه خیلی بهتره ، من تو طراحی هایی که تابحال داشتیم ، اکثر کارهام اینطور بوده که اول روابط فضاها و دیاگراما رو مشخص میکنم بعد که پلان آماده شد ، برای خوب شدن حجم کار کمی تو پلان تغییر میدم ؛ولی خب اینطوری که کار کردم همیشه روابط فضاها تو پلانام خوب بوده ؛ اما ساختمونام فرم های خوبی نداشتن متاسفانه (البته بستگی به طرح هم داره ؛ طرح موزه رو میشه اول کل بعد جزء ، اما بعضی طرح ها رو نمیشه ) به نظرم اینطور که زمانی که داره طراحی فرم انجام میشه به پلان و روابط فضاها توجه بشه خیلی خوبه یعنی اگه مثلا لابی داریم ، توی فرممون همون شاخص رو بزاریم ... ونوس جان خیلی لطف کردی تو بحث شرکت کردی منهم باهات همدردم ولی من تو پاسخ مهسا موضوع روشرح دادم که این یه چیز ذاتی اختیاری نیست اکثر معمار های بزرگم به همین دلیله که گروهی کار می کنن حالا یکی مدیریتش قوی تره یا شایدم دیکتاتوره کارا رو به نام خودش ثبت میکنه و الا خودت یه نگاه به کارهایی که به نام هر کدومشون تو سال ثبت میشه بکن اگه 24 ساعته هم کار بکنن بازم نمی تونن حتی پلان هاشم بکشن 2
uzf 1982 ارسال شده در 31 مهر، 2013 البته دوستان بحث بحثه طراحی فرمه، اینکه شما اول کدومو طراحی می کنید بماند. من می تونم راجع به طراحی فرم پلان هرچی که بلدم و از استاد بزر گوارم خانم فاطمه رهبری یاد گرفتم رو خدمتتون عرضه کنم امیدوارم دوستان هم لطف کنن در زمینه فرم کلی بنا یا پلان فرقی نمی کنه .هر آموزشی که بلدن بزارن .امیدوارم با کمک هم بتونیم این تایپیک رو فعال کنیم از همتون ممنونم .مخلصیم 2
Mahsa.Gha 6571 ارسال شده در 31 مهر، 2013 البته دوستان بحث بحثه طراحی فرمه، اینکه شما اول کدومو طراحی می کنید بماند.من می تونم راجع به طراحی فرم پلان هرچی که بلدم و از استاد بزر گوارم خانم فاطمه رهبری یاد گرفتم رو خدمتتون عرضه کنم امیدوارم دوستان هم لطف کنن در زمینه فرم کلی بنا یا پلان فرقی نمی کنه .هر آموزشی که بلدن بزارن .امیدوارم با کمک هم بتونیم این تایپیک رو فعال کنیم از همتون ممنونم .مخلصیم طراحی فرم نیاز به خلاقیت داره. باید انقدر تلاش و تمرین کنی تا بتونی فرمال طراحی کنی. سعی کنید برای تمرین طراحی فرمال به در اولین قدم برای باز شدن ذهنتون به کارها و آثار معماران دیگه نگاهی بندازید. البته نه تقلید فقط سعی کنید برای آشنا شدن دستتون حرکات فرمال اونها رو دنبال کنید. اینطوری ذهنتون آماده میشه که چطور میشه احجام رو با هم قاطی کرد و در هم فرو برد به نحوی که نشه از هم جداشون کرد. تو مرحله بعد باید سعی کرد احجام و فرمهایی بدون محدودیت ایجاد کرد. دست رو باید انقد تمرین داد که حتی در اوقات بیکاری هم ترسیم کردن و تمرین رو رها نکنه. در کنار اون میتونید با استفاده از ماکت هم این احجام رو بسازید . احجام مختلف رو در هم فرو کنی ، کنار هم بذارید ، قسمتی رو برش بدید و .... پیش رفتن با ماکت به نظرم بهترین گزینه اس چون خیلی از احجام هستن که با دست نمیتونی نمایشش بدی و لازمه که واسه نشون دادنش از ماکت استفاده کنی.(خصوصا واسه افرادی چون من که نمیتونن اسکیس بزنن این بهترین کاره) این کارها میتونن در پرورش خلاقیتتون موثر باشن. ( البته اینا نظر من بود.) 4
ارسال های توصیه شده