رفتن به مطلب

ورزش کردن خطر بروز سرطان آندومتر را کاهش می دهد


MOJTABA 77

ارسال های توصیه شده

محققان مرکز بهداشت عمومی یال در کنفرانس پیشگیری از سرطان که در فیلادلفیا برگزار شد نتیجه تحقیقات خود را ارائه کردند که حاکی از آن است که زنانی که در طول هفته ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر ورزش می کنند با خطر کم تر بروز سرطان آندومتر روبرو هستند.

به نقل از Science Daily ، آندومتر لایه داخلی رحم را در زنان تشکیل می دهد و یکی از انواع سرطان های زنانه است که گهگاه دامنگیر آن ها می شود.

محققان با بررسی ۶۶۸ زن مبتلا به سرطان اندومتر و مقایسه آن ها با ۶۶۵ زن تحت کنترل دریافتند زنانی که در طول هفته ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر از وقت خود را به ورزش کردن اختصاص می دهند، در مقایسه با زنانی که غیر فعال هستند ۳۴ درصد کم تر دچار سرطان آندومتر می شوند.

مطالعات نشان می دهد اثرات ورزش روی کاهش ابتلا به سرطان آندومتر روی زنانی با فعالیت بدنی که لاغر و نمایه توده بدنی آن ها کم تر از ۲۵ است، تا ۷۳ درصد بوده و در مقایسه با زنانی که از لحاظ بدنی غیر فعال هستند و نمایه توده بدنی آن ها بیشتر از ۲۵ بوده و اضافه وزن دارند، به نسبت بیشتر خواهد بود.

اگر چه در این میان مقدار وزن زنان در میزان اثربخشی ورزش روی کاهش ابتلا به سرطان آندومتر تأثیر دارد، ولی زنانی هم که دارای اضافه وزن هستند تا حدود ۵۲ درصد کم تر در معرض ابتلا به سرطان آندومتر قرار دارند. پس هرگز ورزش کردن را از یاد نبرید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...