am in 25041 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 اردیبهشت، ۱۳۹۰ درود میزبان هفته : پیمان2133 موضوع بحث : "سیستم صوتی اتومبیل" لطفا فقط در حوزه بحث گفتگو نمایید!!! لطفا قبل از پست استارت میزبان پستی نزنید چون پاک میشه!!! 11 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 اردیبهشت، ۱۳۹۰ سلام دوستان ممنونم که دعوتم روقبول کردید امیدوارم میزبان خوبی باشم فقط واسه اینکه موضوع دستتون بیاد: عیب یابی،نصب وراه اندازی سیستم های صوتی بیشترمارک جی وی سی وپایونیر jvc pioneer: درمورد سیم بندی ماشینها بیشتر،پراید، پژو، سمند ومسائلی از این قبیل نکته:سوالات سخت سخت نپرسید بیشتر سوالات که جنبه عملی داره بپرسیدتا تئوری گرچه اگه مطلبی باشه وندونم میپرسم وحتماپاسخ میدم خوب چراغ اول رو کی روشن میکنه؟ 9 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۰ بله!!!!! چه استقبال گرمی!!!!!! واقعا 4 لینک به دیدگاه
Mehdi.Aref 26780 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۰ خب پیمان جان اول من شروع میکنم تا بقیه روشون باز بشه سیستم صوتی ماشینهای مختلف چه فرقی باهم دارند ؟آیا میشه هر سیستم صوتی رو رو هر اتومبیلی گذاشت؟الان بهترین سیستم صوتی که از ابتدا رو اتومبیلها سوار هستند رو کدومشون هست؟ 4 لینک به دیدگاه
آریوبرزن 13988 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۰ سلام پیمان جان..... فعلا یه سوال رو داشته باش بازم میام....... آیا لرزش ماشین برای سیستم سی دی ضرر نداره؟ آیا برای حذف این مشکل تدبیری اندیشیده شده؟ 6 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۰ درسیستمهای صوتی قدیمی این مشکل وجودداشت که درلرزشهای ماشین سی دی پرش داشت.امادرسیستمهای جدیدباتعبیه لرزه گیرکه شامل چهارتاواشرلاستیکی درزیرمکانیزم دستگاه وچهارفنرنگهدارنده این مشکل تا حدودبسیارزیادی رفع شده.بعضی ازکارخانجات سازنده به تازگی باقراردادن یک حافظه داخلی دردستگاه هرتراک رااول روی حافظه ذخیره میکنه بعدازروی حافظه شروع به خوندن میکنه که به کل این خطاازدستگاه حذف شده.تنهاچیزی که بیشتربه دستگاه آسیب میرسونه گردوغباروسی دی کثیف هستش لرزشهادیگه ضرری برای دستگاه نداره 9 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اردیبهشت، ۱۳۹۰ درابتدا سلام خیلی ممنون که تشریف آوردین:rose: سیستم صوتی ماشینهای مختلف چه فرقی باهم دارند ؟ سوالت رو کلی پرسیدی تا اونجا که بشه پاسخ میدم اگه جزئیات بیشتری لازم شد بپرس جواب میدم سیستم های تمامی ماشینها از یک قالب کلی پیروی میکنه یعنی شامل یک دستگاه صوتی یک جفت بلندگو در دربهای جلوی خودرو(به استثای پیکان وانت که هیچ سیستمی رو نداره حتی سیم کشی هم نشده)ودربرخی ماشینها یک جفت بلندگو درعقب خودرو تعبیه شده است. آیا میشه هر سیستم صوتی رو رو هر اتومبیلی گذاشت؟ بله هر سیستمی قابل نصب روی هرماشن است مگرآنکه ازنظراندازه به کنسول جلوی ماشین نخوره مثل سیستم های دابل دین Double din که قابل نصب روی همه نوع داشبورد وکنسولی نیست.دابل دین ضبطهایی هستند که هم کاست میخورند هم سی دی وسایزظاهری شون دوبرابرضبطهای معمولی است. الان بهترین سیستم صوتی که از ابتدا رو اتومبیلها سوار هستند رو کدومشون هست؟ من به شخصه سیستمهایی که روی هیوندای آزرا سواره رو بیشتر تأیید میکنم چون علاوه بر دارایی سیستم ناوبری GPS،دارای آمپلی فایر داخلی ویه مینی ساب ووفر در قسمت عقب خودرو هست وسیستم صوتی وتصویری دارای یک مانیتور7اینچی لمسی وکلی قابلیتهای دیگه هست 7 لینک به دیدگاه
آریوبرزن 13988 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 اردیبهشت، ۱۳۹۰ یه سوال داشتم ........ چرا وقتی سیستم اتومبیل رو روی آمپلی فایرهای خونگی وصل میکنیم صدای ضعیقی میگیریم......... کلا فرق آمپلیفار سیستمهای اتومبیل با خونگی ها چیه؟؟؟؟ 5 لینک به دیدگاه
آریوبرزن 13988 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 اردیبهشت، ۱۳۹۰ یه بار ما یه مشکلی پیدا کرده بودیم روی سیستم یه ماشینی هر تنظیمی که انجام میدادیم ماشین روشن خاموش که میشد همه چی ریست میشد . آخرشم نفهمیدیم مشکل از کجاست..... راستی ضبط پایونیر بود ولی مدلش یادم نیست...... 4 لینک به دیدگاه
آریوبرزن 13988 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 اردیبهشت، ۱۳۹۰ نقش کویل تو ساب چیه؟؟؟ و اینکه میگن ساب دو کویله یا تک کویل این دو کویل یا تک کویل بودن چه تاثیری تو عملکردش میزاره؟؟؟؟ کلا میتونی در مورد اینکه یه ساب از چه قسمتایی تشکیل شده یه توضیح کلی بدی؟؟؟؟ خیلی ممنون....... 3 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 اردیبهشت، ۱۳۹۰ یه بار ما یه مشکلی پیدا کرده بودیم روی سیستم یه ماشینی هر تنظیمی که انجام میدادیم ماشین روشن خاموش که میشد همه چی ریست میشد . آخرشم نفهمیدیم مشکل از کجاست.....راستی ضبط پایونیر بود ولی مدلش یادم نیست...... مشکل سیم بندی ماشین بوده!هردستگاه رادیوسی دی دوتاسیم برق داره یکی قرمزکه به سیم Acc2سوئیچ وصل میشه وبایوس برق داخلی دستگاه هستش ویکی برق مستقیم به رنگ زرد که به برق مستقیم باتری وصل هستش ووظیفهاش نگهداری اطلاعات درحافظه دستگاه است.این مشکل مربوط به این قضیه بوده سیم زردرنگ دسته سیم پشت رادیوسی دی روبه برق مستقیم وصل میکردیدمشکل حل میشد یه سوال داشتم ........چرا وقتی سیستم اتومبیل رو روی آمپلی فایرهای خونگی وصل میکنیم صدای ضعیقی میگیریم......... کلا فرق آمپلیفار سیستمهای اتومبیل با خونگی ها چیه؟؟؟؟ بستگی به نحوه اتصال داره اگه ازخودسیمهای خروجی بلندگودستگاه سی دی گرفته بشه صدای خوبی داره چون دستگاهها4تاخروجی50وات rmsدارند.که خروجی قابل قبولی برای مصارف خانگی میشه باشه نقش کویل تو ساب چیه؟؟؟و اینکه میگن ساب دو کویله یا تک کویل این دو کویل یا تک کویل بودن چه تاثیری تو عملکردش میزاره؟؟؟؟ اگه باسیستم عملکردبلندگوآشناباشیدمیدونی که انرژی صوت که حالاتبدیل به انرژی الکتریکی شده باورودبه این کوئلهاوالقاء میدانی مغناطیسی صفحه دیافراگم بلندگوکه همون قسمتی هست که دربلندگوهاتکون میخوره وبابه حرکت درآوردن هوای اطراف ایجادصدامیکنه هرچی قدرت این کوئل یابوبین بیشترباشه ایجادارتعاش ودرنتیجه صدای بیشتری میکنه. ساب ووفرهاچون فقط بیس یاهمون باس صداروایجادمیکنندباافزایش قدرت این بوبینهابه اصطلاح کوبش بیشتری ایجادمیکنند.درسیستمهایی که ازاین نوع ساب ووفرهابهره میبرندحتمابایدیک خازن موازی باباتری ماشین بسته بشه تاجریان اضافه مدارتأمین بشه درغیراینصورت به سیستم برق ماشین یعنی دینام وباتری آسیب جدی واردمیکنه کلا میتونی در مورد اینکه یه ساب از چه قسمتایی تشکیل شده یه توضیح کلی بدی؟؟؟؟ خیلی ممنون....... البته الان نمیتونم شکل بذارم امادرآینده تاپیکش روخواهم زد امافعلادرهمین حدمیتونم بگم سیستم ساب هم مثل بلندگو هست وتفاوت عمده درهمون نحوه اتصال دیافراگم به بوبین هست اطلاعات کاملتررودرآینده خواهم زد 6 لینک به دیدگاه
آریوبرزن 13988 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 اردیبهشت، ۱۳۹۰ مشکل سیم بندی ماشین بوده!هردستگاه رادیوسی دی دوتاسیم برق داره یکی قرمزکه به سیم Acc2سوئیچ وصل میشه وبایوس برق داخلی دستگاه هستش ویکی برق مستقیم به رنگزرد که به برق مستقیم باتری وصل هستش ووظیفهاش نگهداری اطلاعات درحافظه دستگاه است.این مشکل مربوط به این قضیه بوده سیم زردرنگ دسته سیم پشت رادیوسی دی روبه برق مستقیم وصل میکردیدمشکل حل میشد بستگی به نحوه اتصال داره اگه ازخودسیمهای خروجی بلندگودستگاه سی دی گرفته بشه صدای خوبی داره چون دستگاهها4تاخروجی50وات rmsدارند.که خروجی قابل قبولی برای مصارف خانگی میشه باشه اگه باسیستم عملکردبلندگوآشناباشیدمیدونی که انرژی صوت که حالاتبدیل به انرژی الکتریکی شده باورودبه این کوئلها والقاء میدانی مغناطیسی صفحه دیافراگم بلندگوکه همون قسمتی هست که دربلندگوهاتکون میخوره وبابه حرکت درآوردن هوای اطراف ایجادصدامیکنه هرچی قدرت این کوئل یابوبین بیشترباشه ایجادارتعاش ودرنتیجه صدای بیشتری میکنه. ساب ووفرهاچون فقط بیس یاهمون باس صداروایجادمیکنندباافزایش قدرت این بوبینهابه اصطلاح کوبش بیشتری ایجادمیکنند.درسیستمهایی که ازاین نوع ساب ووفرهابهره میبرندحتمابایدیک خازن موازی باباتری ماشین بسته بشه تاجریان اضافه مدارتأمین بشه درغیراینصورت به سیستم برق ماشین یعنی دینام وباتری آسیب جدی واردمیکنه البته الان نمیتونم شکل بذارم امادرآینده تاپیکش روخواهم زد امافعلادرهمین حدمیتونم بگم سیستم ساب هم مثل بلندگو هست وتفاوت عمده درهمون نحوه اتصال دیافراگم به بوبین هست اطلاعات کاملتررودرآینده خواهم زد خیلی ممنون پیمان جان توضیحاتت خیلی کامل و خوب بود ............ یه سوال کوچولوی دیگه فرق گین با ولوم چیه ؟؟ 4 لینک به دیدگاه
آریوبرزن 13988 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 اردیبهشت، ۱۳۹۰ اصولا سیستمهای پخش چه محدوده فرکانسی صوت رو جواب میدند. یا به عبارتی چه محدوده فرکانسی رو فی..لتر میکنن؟؟؟؟ 5 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 اردیبهشت، ۱۳۹۰ اصولا سیستمهای پخش چه محدوده فرکانسی صوت رو جواب میدند. یا به عبارتی چه محدوده فرکانسی رو فی..لتر میکنن؟؟؟؟ جواب سؤال قبلت اینه که گین مدار همون قدرت خروجی مدار گفته میشه Av=Vo/Vi ولوم وظیفهاش تنظیم وکنترل گین مدار هست یعنی گین بوسیله ولوم وباکنترل جریان کم وزیاد میشه.ولوم درمداربصورت رئوستا بسته میشه. این قسمت بستگی به کارخانه سازنده داره مثلادرکاتالوگ جی وی سی اینطوراومده: tone controls Low: +_10db at 60 Hz Mid: +_10db at 1Khz High: +_10db at10khz این مشخصات نشانگرپهنای باند درخروجی مداراست که در اکثردستگاههاانحصاری هستند .ممنونم ازشرکتت دربحث امیدوارم جواب گرفته باشی اگه نیاز به توضیح بیشترهست بگو 6 لینک به دیدگاه
Mehdi.Aref 26780 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اردیبهشت، ۱۳۹۰ میشه یکم در مورد سیستم صدای استریو توضیح بدی و اینکه صداها بر چه اساسی تو سیستم استریو تقکیک میشن؟ 5 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اردیبهشت، ۱۳۹۰ میشه یکم در مورد سیستم صدای استریو توضیح بدی و اینکه صداها بر چه اساسی تو سیستم استریو تقکیک میشن؟ این سؤال جنبه تئوری واطلاعات کاملی راجع بهش ندارم تحقیق میکنم جوابش روبعداارائه میکنم! 4 لینک به دیدگاه
spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اردیبهشت، ۱۳۹۰ درمورد وجود نویز درسیستمهای صوتی وراهکارهای رفع این مورد توضیح میدی؟ 5 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اردیبهشت، ۱۳۹۰ درمورد وجود نویز درسیستمهای صوتی وراهکارهای رفع این مورد توضیح میدی؟ ممنونم سجادازشرکتت دربحث. وجودنویزدربلندگوهای سیستم علل زیادی داره وهمچین این نویز درحالت خاموش بودن ماشین هست یادائم؟درحالت خاموش بودن ماشین اگه نویزوجوددارد دوعلت دارد: 1.خرابی دستگاه سی دی 2.خرابی آمپلی فایر امااگه درحالت روشن بودن ماشین این اتفاق رخ میدهدعلل زیادی دارد ازجمله: جنس بدسیمهای مصرفی عدم اتصال صحیح سیمها چندتکه بودن سیمها ردکردن سیم rclوسیم برق ازیک مسیر مشترک امااغلب مربوط به سیستم جرقه زنی ماشین است. اگه توضیحات بیشترنیازاست درخدمت هستیم 6 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اردیبهشت، ۱۳۹۰ میشه یکم در مورد سیستم صدای استریو توضیح بدی و اینکه صداها بر چه اساسی تو سیستم استریو تقکیک میشن؟ صدای استریوصدایی است که ازدویاچندکانال صوتی مستقل تشکیل شده ومانندشنیدن صدای طبیعی توسط گوش انسان،هنگام پخش این حس راالقا میکند که صداها ازجهات مختلف شنیده میشوند برعکس صدای مونوکه روی یک کانال ضبط میشود وصداهابدون القای جهت خاص در وسط شنیده میشوند، دوشهای ضبط استریو روش x-y: دراین روش ازدو میکروفون جهت دارکه روی یک نقطه قرارداده شده اندوباهم زاویه ای بین 90تا 135درجه میسازنداستفاده میشود.ازآنجاکه دراین روش صداهادریک زمان ازمنبع صوتی به هردومیکروفن میرسدواختلاف زمانی وجودنداردحس عمق دراین روش کمترازروشهای دیگروجوددارد. روش a -b دراین روش دو میکروفن omniدریک فاصله ازهم به صورت موازی رو به منبع صوت قرارداده میشوند ortfروش دراین روش ازدو میکروفن cardioidکه ازهمدیگر17سانتیمترفاصله دارند وباهم زاویه 110درجه درخلاف جهت همدیگرمقابل منبع صوتی قرارمیگیرند. mid-sideروش دراین روش ازدو میکروفن یکی ازنوع8وموازی بامنبع صوتی ودیگری ازنوع جهت دارکه روبروی منبع صوت قرارمیگیرداستفاده میشود برای استفاده ازاین روش لازم است که میکسریاکارت صدا، امکان ضبط به این روش راداشته باشد.درغیراینصورت لازم است که بعدازضبط ترک ها روی کامپیوتر تراکی که توسط میکروفن 8ضبط شده استduplicate سپس بااستفاده ازpan یکی ازاین دو تراک یکسان کاملادرسمت راست ودیگری کاملادرسمت چپ قرارداده شود. 5 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اردیبهشت، ۱۳۹۰ ممنون و متشکر از پیمان جان که وقتش رو در اختیار ما گذاشت امیدوارم همیشه موفق باشی :flowerysmile: لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده