am in 25041 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ دکتر کامران دانشجو در دیدار با کارکنان حوزه معاونت دانشجویی و مرکز همکاریهای علمی و بین المللی وزارت علوم با اشاره به وجود حدود 900هزارنفر متقاضی کارشناسی ارشد و ثبت نام بیش از 130هزار نفر در آزمون دکتری سالجاری، افزود: باید با رعایت استانداردهای لازم سرعت روند توسعه تحصیلات تکمیلی ادامه یافته تا پاسخگوی متقاضیان باشیم. وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری با اشاره به تعداد 900هزارنفری متقاضیان ورود به دوره کارشناسی ارشد گفت: برنامه وزارت علوم این است که تا دوسال آینده ظرفیت پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی را تا چند برابر ظرفیت فعلی افزایش دهد. به گزارش ایسنا، دکتر کامران دانشجو در دیدار با کارکنان حوزه معاونت دانشجویی و مرکز همکاریهای علمی و بین المللی وزارت علوم با اشاره به وجود حدود 900هزارنفر متقاضی کارشناسی ارشد و ثبت نام بیش از 130هزار نفر در آزمون دکتری سالجاری، افزود: باید با رعایت استانداردهای لازم سرعت روند توسعه تحصیلات تکمیلی ادامه یافته تا پاسخگوی متقاضیان باشیم. وی ادامه داد: باید از توانایی 30 هزارعضو هیات علمی و امکانات آموزشی و پژوهشی تمام دانشگاهها و دیگر دستگاههای اجرایی کشور برای توسعه تحصیلات تکمیلی استفاده کرده و دورههای تحصیلات تکمیلی در همه دانشگاههای کشور راه اندازی شده و فقط به دانشگاههای مادر اکتفا نشود. وزیر علوم با اشاره به اینکه راه اندازی دورههای تحصیلات تکمیلی در دانشگاههای شهرستانها در راستای عدالت آموزشی و تمرکز زدایی از مرکز است، گفت: روند رشد دانشگاههای شهرستانها و همچنین ارتقاء و ماندگاری اعضای هیات علمی با تاسیس دورههای تحصیلات تکمیلی بهتر میشود. دانشجو افزود: در گذشته براساس یک سری رویههای ناصحیح برای اعضای هیات علمی محدودیت ایجاد کردهاند که فقط یکی دو دانشجو را در مرحله نگارش رساله و پایان نامه راهنمایی کنند که این محدودیتهای بیش از اندازه و سلیقهای که در برخی دانشگاههای ما وجود دارد، حتی در معتبرترین دانشگاههای دنیا نیز مرسوم نیست. وی اقدامات انجام شده در حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم در سال گذشته مبنی بر تدوین و ابلاغ آیین نامه "انتقال و میهمانی دانشجویان " و "آیین نامه انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج ازکشور" را دو اقدام اساسی این معاونت در سال گذشته نام برد که باعث رضایت و خرسندی بسیاری از خانوادههای ایرانی شد. وزیر علوم ادامه داد: با توجه به اینکه سال 89 اولین سال اجرای این آئین نامهها بود مسلماً در اجرا نقطه ضعفهایی وجود داشته است که می بایست در یک کار کارشناسی آنها را بر طرف کرده و دانشگاهها نیز باید بدون کم کاست و بدون اعمال سلیقه و احیاناً تنگ نظری برای اجرایی شدن هرچه بیشتر این آییننامهها همکاری کنند. دانشجو فراهم کردن امکان تحصیل برای دانشجویان در نزدیکترین دانشگاه و مرکز آموزشی محل سکونت را سیاست کلان و محوری وزارت علوم اعلام کرد که این سیاست در راستای آموزههای دینی و فرهنگ اسلامی و ایرانی است و خانواده را رکن اساسی می داند. وی افزود: با تحصیل دانشجویان در نزدیک محل سکونت خود نقش تربیتی والدین پررنگ شده و آسیبهای اجتماعی، فرهنگی و روانی تحصیل در شهرستانهای دور برطرف میشود و نیازی هم به ساخت خوابگاه با هزینههای بالا نیست. وزیرعلوم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اموربورس و دانشجویان خارج گفت: علیرغم تاریخ طولانی اعزام دانشجو به خارج برای ادامه تحصیل هنوز بورس و اعزام دانشجویان هدفمند نیست که این رویه باید اصلاح شود. وی اعزام دانشجویان با تعریف پروژه در راستای نیازهای کشور را از گامهای اساسی برای هدفمند کردن بورس دانشجویان عنوان کرد و گفت: یکی از اهدف اساسی بورسیه کردن دانشجویان حل مشکلات بخشهای مختلف جامعه است نه صرفا تحصیل به قصد عضویت به عنوان هیات علمی در دانشگاهها. دانشجو در این دیدار افزایش نشاط سیاسی در دانشگاهها را از برنامههای وزارت علوم دانست و راهاندازی کرسیهای آزاد اندیشی را دراین راستا ارزیابی کرد و افزود: گفتگو و مناظره در یک فضای منطقی می تواند منجر به افزایش شور و نشاط سیاسی در دانشگاه شود و برخلاف تصور و عملکرد عدهای در گذشته، هیاهو، جنجال و سوت و کف زدن و ایجاد مزاحمت در سخنرانیها نشاط سیاسی نبوده و در شاًن دانشگاهیان نیست و این موضوع یک ناهنجاری است که عدهای میخواستند آنرا به عنوان شور و نشاط سیاسی به هنجار تبدیل نمایند که البته با تیز هوشی دانشجویان عزیز و دانشگاهیان فرهیخته، در حال حاضر این ناهنجاریها دیگر در دانشگاهها جایی ندارد و فضای دانشگاهها و مراکز علمی کشور فضای منطقی و آماده برای تضارب اندیشهها در چار چوب مقررات می باشد. وزیر علوم تاکید کرد: مدیران و کارکنان باید با نوآوری و خلاقیت راههای حل مشکلات ارباب رجوع را پیدا کرده و تلاش کنند تا با بررسی قوانین و مقررات راه حلهای انجام امور را پیدا کرده و خدمت بی منت به ارباب رجوع را نصب العین کارهای خود قرار دهند. دانشجو ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت دانشجویی و مرکز همکاریهای علمی و بین المللی وزارت علوم، گسترش همکاریهای علمی در قالب انجام تحقیقات مشترک، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دورههای مشترک دکتری و... را از برنامههای مستمر این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: گسترش همکاریهای علمی یکی از سیاستهای راهبردی وزارت علوم است. 5 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ من که حوصله ندارم کلش رو بخونم.ولی نظرم اینه:بی ارزش شدن مدرک ارشد 1 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ من که حوصله ندارم کلش رو بخونم.ولی نظرم اینه:بی ارزش شدن مدرک ارشد :smiley (18): بی ارزش شدن تلاش برای کسب علم در واقع دانشجو بودن جاش رو دیگه به صورت کامل به دانش آموز (حتی ازون هم کمتر) داده 1 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ :smiley (18): بی ارزش شدن تلاش برای کسب علمدر واقع دانشجو بودن جاش رو دیگه به صورت کامل به دانش آموز (حتی ازون هم کمتر) داده :icon_gol: به جای افتخار به افزایش جمعیت،ای کاش به افزایش سواد بها میدادن. الان دانشگاه رفتن داره به سرگرمی تفریح میشه تا هدف:w00: 2 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ :icon_gol:به جای افتخار به افزایش جمعیت،ای کاش به افزایش سواد بها میدادن. الان دانشگاه رفتن داره به سرگرمی تفریح میشه تا هدف:w00: کاش بزارن حداقل در حد همون تفریخ باقی بمونه برای جوونا چون برای یک سری واقعا تنها خونه امید همین دانشگاهه اما کم کم با این شیوه های مدیریت دارن کاری میکنن از دانشگاه هم ملت فراری بشن 1 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ دکتر کامران دانشجو در دیدار با کارکنان حوزه معاونت دانشجویی و مرکز همکاریهای علمی و بین المللی وزارت علوم دکتر........... :ws52: دکتر.............:ws52: دانشجو...........:icon_pf (34)::icon_pf (34): شـــصت و ســــه درصدت کو........... :icon_pf (34): 3 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ دکتر........... :ws52: دکتر.............:ws52: دانشجو...........:icon_pf (34)::icon_pf (34): شـــصت و ســــه درصدت کو........... :icon_pf (34): :smiley (18): مدرکش موجوده میتونی برو بگیر!!! لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ کاش بزارن حداقل در حد همون تفریخ باقی بمونه برای جووناچون برای یک سری واقعا تنها خونه امید همین دانشگاهه اما کم کم با این شیوه های مدیریت دارن کاری میکنن از دانشگاه هم ملت فراری بشن دانشجو تا یه سنی مشغول تحصیله،بعد فارغ التحصیل میشه،پسر باشه سربازی،بعد شغل،جستجوی مسکن و بعدش میره سراغ تشکیل خانواده،تاثیرش رو در خانواده ها هم میزاره. در صورتیکه در گذشته جوان 20 سال میتونست دنبال یه شغل و مسکن بره،با این شرایط ما تا 30 سالگی سرگرمیم،بعد از 30 سالگی میخواهیم از ثمره زحماتمون استفاده کنیم که دیگه شورش نیست. یعنی شرایط برای زندگی کردن سخت میشه،امیدوارم منظورم رو درست رسونده باشم. 1 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ دانشجو تا یه سنی مشغول تحصیله،بعد فارغ التحصیل میشه،پسر باشه سربازی،بعد شغل،جستجوی مسکن و بعدش میره سراغ تشکیل خانواده،تاثیرش رو در خانواده ها هم میزاره.در صورتیکه در گذشته جوان 20 سال میتونست دنبال یه شغل و مسکن بره،با این شرایط ما تا 30 سالگی سرگرمیم،بعد از 30 سالگی میخواهیم از ثمره زحماتمون استفاده کنیم که دیگه شورش نیست. یعنی شرایط برای زندگی کردن سخت میشه،امیدوارم منظورم رو درست رسونده باشم. درست میگی اما فرهنگ دانشجویی تو جامعه ما بد جا افتاده در اکثر نقاط دانشجو فقط دو سه ترم اول کامل تمرکزش رو درسه اما ازون به بعد با کمک استاداش و به طور کلی خود دانشگاه جایی به صورت پاره وقت و دستیار مشغول میشه تا یاد بگیره و به محض فارغ التحصیلی بره سره کار و زندگیش اما ما تازه 27 سالگی برفرض دانشگاه رو تموم کنیم سه سال دستیار واستیم 3 سال خودمون متخصص بشیم 2 سال خدمت میشه 35 سالگی حالا فکر کن در حالت مورد پسند جامعه این شخص باید باکره باشه همه مشکلات به کنار اگه باشن فقط همین یکی جامعه رو نابود میکنه 1 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ درست میگیاما فرهنگ دانشجویی تو جامعه ما بد جا افتاده در اکثر نقاط دانشجو فقط دو سه ترم اول کامل تمرکزش رو درسه اما ازون به بعد با کمک استاداش و به طور کلی خود دانشگاه جایی به صورت پاره وقت و دستیار مشغول میشه تا یاد بگیره و به محض فارغ التحصیلی بره سره کار و زندگیش اما ما تازه 27 سالگی برفرض دانشگاه رو تموم کنیم سه سال دستیار واستیم 3 سال خودمون متخصص بشیم 2 سال خدمت میشه 35 سالگی حالا فکر کن در حالت مورد پسند جامعه این شخص باید باکره باشه همه مشکلات به کنار اگه باشن فقط همین یکی جامعه رو نابود میکنه دقیقا و مشکل همین جاست.احسنت بر شما 1 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ دقیقا و مشکل همین جاست.احسنت بر شما مشکل رو همه میدونن راه حل رو هم عده ای میدونن اما اون عده باید راهنمای بقیه باشن که نیستن امیدوارم روزی چراغشون پرنورتر بشه تو راهو روشن کنه 1 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ مشکل رو همه میدوننراه حل رو هم عده ای میدونن اما اون عده باید راهنمای بقیه باشن که نیستن امیدوارم روزی چراغشون پرنورتر بشه تو راهو روشن کنه من هم امیدوارم،ولی تا چراغ ها روشن بشه،جوونی ما هم پر پر میشه 1 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۰ من هم امیدوارم،ولی تا چراغ ها روشن بشه،جوونی ما هم پر پر میشه :smiley (18): از ما که گذشت وقتی ترم اول و دوم رو توی دانشگاه سپری کردیم گذشت تنها راه باقی مونده لذت بردن از درکنار دوستان بودنه و همین و همین!!! 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده