Ehsan 112349 ارسال شده در 13 بهمن، 2012 آمریکا براساس معیار های لیبرال و سکولار دمورکرات اداره میشه... دقیقا متوجه نشدم از اینکه میگی با توجه به وضعیت انتخابات ایالتی آمریکا دیکتاتوری نوین وجود داره منظورت چیه... ورود سایر احزاب به عرصه انتخابات و آدمی که وابسته به یکی از این دو حزب نباشه و بخواد اساس سیستمی رو عوض کنه تقریا وجود نداره. بقیه احزاب به دلیل نداشتن بلندگو مجالی برای ابراز وجود پیدا نمیکنند. یکسری ایالات هم تکلیفش همه مشخص بوده مثلا نیویورک با دموکرات ها و تگزاس با جمهوری خواهان. همین باعث شده کل دعوای انتخاباتی در آمریکا سر چندتا ایالت مثل اوهایو و فلوریدا و... باشه. مردمش اکثرا روی باند بازی و جنگ غول های اقتصادی رای میدن. 2
Waffen 15120 مالک ارسال شده در 5 فروردین، 2017 عمو وافن، سیستم سیاسی آمریکا به نظرت تحت تاثیر کدوم یکی از این ایدئولوژی هایی که معرفی کردی هست؟ مثلا این انتخابات آمریکا، یکسری ایالات از قبل رایشون معلوم هست، تلاش خاصی برای جذب رای صورت نمگیره، دعوا سر چندتا ایالت معمولا بیطرف هست. کشوری که امروز پیشرفته ترین اقتصاد و علم دنیا رو داره، چطوری نظام رای گیریش تا حدودی دیکتاتوری نوین به نظر میاد؟ خوب اینکه یک ایالت یا یک سری ایالت ها بیشتر به سمت یک تفکر خاص هستند چطور به نظر دیکتاتوری به نظر میاد؟ خیر. به این شکل نیست که تلاشی صورت نگیره. تلاش برای حفظ اون درصد از رای صورت میگیره که ممکن هست به دموکرات یا ریپابلیکن داده بشه... یعنی سعی میکنند مارجین ها تغییر نکنند زیاد... در همین حد میشه کار کرد... شما نمیتونی بری یک فرد تند روی اسلامی رو مجبور کنی به بی حجابی رای بده... همینطور هم نمیتونی در تگزاس انتظار رای اکثریت به دموکرات ها داشته باشی... دقیقا به همین دلیل هست که سعی در جذب اون ایالت هایی میشه که معلق هستند... یعنی دو طرف تفکر رو به شکلی تقریبا برابر دارند... اینطوری میشه مارجین ها را راحت تر تغییر داد... این دقیقا با دیکتاتوری چه ارتباطی داره؟ 1
Waffen 15120 مالک ارسال شده در 5 فروردین، 2017 ورود سایر احزاب به عرصه انتخابات و آدمی که وابسته به یکی از این دو حزب نباشه و بخواد اساس سیستمی رو عوض کنه تقریا وجود نداره.بقیه احزاب به دلیل نداشتن بلندگو مجالی برای ابراز وجود پیدا نمیکنند. یکسری ایالات هم تکلیفش همه مشخص بوده مثلا نیویورک با دموکرات ها و تگزاس با جمهوری خواهان. همین باعث شده کل دعوای انتخاباتی در آمریکا سر چندتا ایالت مثل اوهایو و فلوریدا و... باشه. مردمش اکثرا روی باند بازی و جنگ غول های اقتصادی رای میدن. من فکر میکنم یکم قضیه رو اشتباه متوجه شدید...
Essi Stanley 388 ارسال شده در 26 تیر در ۱۳۹۰/۱/۲۳ در 00:29، Ehsan گفته است: اتفاقا یک حکومت سیاســـــی با توجه به اخلاق مردمش شکل میگیره، همونطور که شما نمیتونی امروز در غرب حکومت دینگرا پیاده کنی، در خاورمیانه هم نمیتونی دموکراسی پیاده کنی. چون ظرفیتش موجود نیست... همچنان به این مسئله مهم فکر میکنم که چرا امکان پیاده شدن دموکراسی در خاورمیانه تا این حد دشوار است. قدرت در خاورمیانه اغلب به سمت استبداد کشیده شده. حال گاهی این استبداد رفاه بیشتری برای مردم هم فراهم میکند و گاه رفاه مختص یک مافیای نزدیک به قدرت باقی میماند. از دین تا فرهنگ از تاریخ تا جغرافیا دلایل زیادی برای ریشهدار بودن استبداد در خاورمیانه میتوان پیدا کرد. اما معمولا اهل سیاست اینها را سبک میشمارند و بدون واکاوی دقیق زخم های تاریخی ما، داروهایی تحویز میکنند که صرفا باعث بیرون زدن چرک از این زخمها میشود! همچنان ساختارهای مدنی و دموکراتیک در جامعه ایرانی بسیار ضعیف است و اغلب امیدوارند با تغییر فرد یا گروه کوچک در قدرت اوضاع بهتر شود. آیا یک قدرت متمرکز بزرگ حاضر خواهد شد قدرت خود را بدون فشار و تنش به مردم واگذار کند؟ تا به حال چنین خیرخواه بزرگی در تاریخ بشر داشتهایم؟ یا اینکه مردم چارهای ندارند که خود به کمک نخبگان غیروابسته از پایینترین سطوح تمرین دموکراسی کنند و آن را در نهایت به قدرت تحمیل کنند؟ 2
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری