رفتن به مطلب

کيوکوشين کاراته


ارسال های توصیه شده

کيوکوشين کاراته توسط (سوساي ماسوتاتسو اوياما) در سال 1955، اختراع گرديد. اين سبک از هنرهاي رزمي، نوعي از کاراته محسوب مي شود که بر آموزش هاي جسماني بسيار قوي و به ويژه کوميته (Kumite) و تمشيواري (Tameshiwari) تأکيد دارد.

در اين سبک، فنون کاتا، کيهون، دفاع شخصي و استفاده از سلاح هم ديده مي شود. استفاده از حرکات دايره اي در هنگام کاربرد فنون، سبک کيوکوشين کاراته را از سبک هاي سنتي کاراته که تنها بر روي حرکات خطي ساده بنا نهاده شده اند، متمايز مي کند.

در کيوکوشين کاي کاراته، برخوردها بسيار سريع و نيرومند است و تمامي اعضاي بدن به نوعي در حملات و دفاع مشارکت دارند. يک کيوکوشين کاراته کاي واقعي بر اين باور است که اين برخوردها براي پرورش روح و جسم او ضرورت دارند و بدينوسيله وي آماده مقابله با هر گونه پيشامد غيرمنتظره و جدي مي باشد.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

ماسوتاتسو اویاما

 

در سال ۱۹۲۳ درجنوب غربی کره متولد شد و در نه سالگی شروع به فراگیری کمپوی کره ای نمود. پس از خاتمه دبیرستان در سئول(پایتخت کره)، در سال ۱۹۳۸ پدرش او را به ژاپن فرستاد تا آموزش خلبانی ببیند. در ژاپن ابتدا جودو را آموخت و سپس به فراگرفتن کاراته زیر نظر فوناکوشی پرداخت. در ۱۷ سالگی آنچنان پیشرفتی در کاراته داشت که به درجه دان ۲ مفتخر شد و به دنبال آن در ۲۲ سالگی به درجه دان ۴ ارتقای یافت و پس از مدتی در خاتمه جنگ جهانی دوم، به مقام قهرمانی کاراته ژاپن نائل شد. وی سپس مدتی را به تمرینات سخت روحی و جسمی ادامه داد و سپس با ابداعاتی که در کاراته‌های موجود ایجاد نموده بود، کاراته کیوکوشین کای را بنیان گذارد. آنگاه وی شروع به مسافرت به اطراف دنیا به خصوص اروپا و آمریکا نمود. که در این مسافرتها شاهکار عملیات کاراته را به نمایش گذاشت، از جمله مبارزات وی با گاوهای وحشی و شکستن اجسام سخت زبانزد خاص و عام است. سرانجام وی در سال ۱۹۵۶ بطور رسمی مقدمات اولین باشگاه کیوکوشین کای را در توکیو بنیان نهاد.وی در سال ۱۹۹۴ در سن ۷۱ سالگی به خاطر بیماری سرطان ریه در گذشت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...