رفتن به مطلب

کيک بوکسينگ


ارسال های توصیه شده

کيک بوکسينگ ترکيبي از رشته هاي رزمي مواي تاي ، بوکس و کاراته مي باشد. کيک بوکسينگ، يک هنر رزمي محسوب مي شود که تنها سي سال از تولد آن مي گذرد در حالي که از عمر رشته بوکس نزديک به دويست سال مي گذرد.

در اين رشته نتيجه مسابقه از طريق ضربه ناک اوت، تصميم داور يا مساوي و يا ميزان برابر استفاده از فنون، توسط هر دو مبارز مشخص مي گردد که از اين نظر کاملاً مشابه با بوکس مي باشد.

کيک بوکسورها، دستکش هاي مناسب و محافظ پا )بعضي از روشهامحافظ پاندارند)بر تن مي کند.

ضربات مشت، لگد، زانو يا آرنج ، گرفتن آزاد مي باشد.و زدن حريفي که بر روي زمين افتاده، ممنوع است مسابقات در يک زمين مربع شکل 16 تا 20 فوتي که با طناب محصور شده برگزار مي گردد و براي آماتورها، سه راند دو دقيقه اي و براي حرفه اي ها راندو زمان آن بشتر است. که بين هر کدام از آنها يک دقيقه وقت استراحت وجود دارد.

هر مسابقه توسط يک داور و يک پزشک کنترل مي شود و در هر دور، امتيازات توسط سه قاضي داده مي شود.

فول کنتاکت کاراته (Full Contact Karate) نيز اولين بار در ماه ژانويه سال 1970، و وقتي که (جو لوئيس) که پدر (کيک بوکسينگ) آمريکا محسوب مي شود تحت تأثير حرکات نابغه هنرهاي رزمي يعني بروس لي قرار گرفت و توانست (گرنگ باينس) را در اولين دوره رقابتهاي سنگين وزن جهان شکست دهد، در کشور آمريکا متولد گرديد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...