رفتن به مطلب

تبلیغات صدا و سیما و تبلیغات کشورهای دیگر


ارسال های توصیه شده

آقا یه پفک نمکی مینو با یه نوشابه بدین

پفک نمکی مینو نداریم

آقا پس یه پفک نمکی مینو با یه ساندیس بدین

پفک نمکی مینو نداریم

....

 

 

این از همش باحال تر بود:ws3:

  • Like 12
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 43
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

tina-arch مهمان

تازه وقتی جالب میشه که یه پیرزن تنهارو نشون میده که براش پیام میادبعد میگه که هیچکس تنها نیست همراه اول:banel_smiley_4:

کمی بعد اون نشون میده که یه مرده تولدشه ولی تنهاست و فقط واسش اس ام اس میاد بعدش میگه که پیامکها جای خالی شما را پر نمیکنند:w58:

حالا کدومشو باور کنیم:ws28:

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...
tina-arch مهمان

اونو دیدین فکر کنم روغن اویلاست

پیرمرده وقتی میره بیرون کمرشو خم میکنه که همه بهش کمک کنن

اما تو خونه کار میکنه چون روغن اویلا رو خورده جوون مونده

این از همش مسخره تره

لینک به دیدگاه
تبليغ صنايع غذايي بهروز جالب بود. نمي‌دونم چرا از اون جمله "دوست من سلام" آخر تبليغ انقدر خوشم مي‌اومد. با اين حال تبليغش حداقل روي من که بي اثر بوده و تا حالا يادم نمي‌آد چيزي مارک بهروز خريده باشم!

اون تبلیغشم خوب بود که عکس مادرش بود از مادرا تقدیر میکرد:icon_gol:

جریان از این قراره که جناب بهروز فروتن بنیانگذار صنایع غذایی بهروز زمانی که دانش آموز بودند چند باری از معلماشون کتک خوردند خفن!!

بعد زمانی که خودش معلم میشه به جبران اون هر روز با جمله "بچه ها سلام" وارد کلاس میشده و به مرور زمان این جمله تبدیل به "دوست من سلام" شده!

توی یکی از مصاحبه هاش گفته بود.

پستی که جواب دادم مال خیلی وقت پیشه ولی واسه من جالب بود گفتم شما هم بدونید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

 

هر ثانیه پیام بازرگانی 60 میلیون تومن.....

نهههههههههههه 60 میلیوووووووووووون w58.gif هر ثانیه w58.gif 60 میلیونw58.gif

 

سودش چقده که تبلیغش میکنن icon_pf%20(34).gif

کلهم تبلیغاتشون کپی از کشورای دیگس

حتی یه تبلیغ پنیر میکرد که گاوا پرواز میکنن و محصولات لبنی با چترنجات میندازن پایین

اون دیگه کپی هم نیست عین تبلبیغ رو از ترکیه برداشتن فقط به جای اسم محصول اصلی اسم محصولات خودشونو مونتاژ کردن:shame:

جالب بود ؛ حدس میزدم کار خودشون نباشه :ws28:

اونو دیدین فکر کنم روغن اویلاست

پیرمرده وقتی میره بیرون کمرشو خم میکنه که همه بهش کمک کنن

اما تو خونه کار میکنه چون روغن اویلا رو خورده جوون مونده

این از همش مسخره تره

موافقم :ws28:

 

---

 

اما بعضی وقتا از این پیاما خوبن ؛ تبلیغ محصول اینا نیستا ؛:ws3:

مثلا نشون میده یه مرده تولدشه بعد کیک جلوشه، تنهاست، همه اس میدن تولدت مبارک ، بعد آخرش میگه پیامک ها جای خالی شما رو پر نمیکنند ،فقط از این خوشم میاد؛:ws3:

 

تازه یکی هست ، شامپو، زن و شوهر میرن ترکیه ، زن میگه آوردی ،مرده میگه الان میخرم برات، 2 ساعت میگرده تو ترکیه شامپو رو بگیره براش ، تحفست :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

چند روز پیش یه تبلیغ خیلی با مزه داد (واقعا از صدا و سیما بعید بود :ws37:)

 

گوجه : فــــــــــــــــلفــــــــــــــل

فلفل : گووووووووجهههههههه

(فلفل و گوجه همدیگه رو که بغل می کنن می شه سس دلپذیر)

دل دلپذیر می خواد

:hapydancsmil:

  • Like 10
لینک به دیدگاه

بچه ها مگه تی وی ملی تبلیغ هم پخش میکنه:ws38:

منکه کلا چند ثانیه ای که اولش تی وی رو روشن میکنم یا مسابقه هست یا اذون یا چندتا آقای مانتوپوش نشستن دارند درمورد جهنم و گناه و از این چیزیها حرف میزنند یا شبکه 2 باشه کارتون داره البته فقط در حد شنیدن صداشون هست ها چون به تصویر نرسیده مسیرشو عوض میکنم:whistle:

  • Like 7
لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

طرف واسه موبایل چی تبلیغ میده بعد تو مملکت ما چی رو به عنوان تبلیغ حساب میکنن

[h=1]هــه هــه ... ایـنـو نیگـا 4.gif[/h][h=1] بـرو عـمـو بـرو ، مـا گـوشـی سـاختـیم راحـت از جیـب در میـاد

[/h][h=1]ما رو از چی می ترسونی؟؟ بـرو از خـدا بتـرس..[/h]

siGT98_480.jpg

 

یارو موبایل و از جیبش در میاره

میگه گوشی های ایرانی glx با قابلیت راحت در اومدن از جیب

:4564:

 

مقایسه نموداری گوشی جی ال ایکس با دبه

 

GLX.jpg

 

رفیقم گوشی GLX خریده

حالا گیر کرده تو جیبش در نمیاد

هیچی دیگه برد نمایندگی درستش کرد

الان مثل روز اول داره از جیبش در میاد

 

 

 

 

 

بیست سوالی:

_ تو جیب جا میشه ؟

بله

_از جیب راحت در میاد ؟

بله

-- GLX؟

آفرین درسته !

 

 

 

 

 

ای بابا دیروز رفتم یه ایفون 5 خریدم پشیمون شدم

مگه لامصب از جیب در میاد؟... هیچی دیگه رفتم پس دادم یه GLX گرفتم

  • Like 14
لینک به دیدگاه

کل تاپیک رو خوندم..یه نکته ای درباره صنایع غذایی بهروز که عکس مادرش رو نشون میده و همیشه از مادر تقدیر میکنه باید بگم که جریان از این قرار هست که مادرش اولین سس ها رو درست میکرده و پسرش که آقا بهروز باید باشه به فروش میرسونده .....یعنی از یک کسب و کار خانگی شروع کردند و کارشون رو کم کم گسترش دادن و در همه این مراحل مادرش کمک خیلی زیادی بهش کرده.....البته نقش مادران در زندگی فرزندانشون غیر قابل انکار هست....:icon_gol:

تقریبا بیشتر صنایع غذایی اینطوری شروع کردند یعنی از صفر تقریبا....مثل شیرین عسل...(با دخترش هم کلاس بودیم دبیرستان ،طبق گفته خودشون اونها هم از صفر شروع کردند تا بعدها با کمک یک نفر سرمایه گذار میتونن یه کارخونه بسازن و باقی ماجرا....):ws37:

  • Like 7
لینک به دیدگاه

ربش چيه ؟؟؟ حميييييييييد

 

سس چيه ؟؟ حمييييييييييييييد

 

به عداد روزهاي عمرت جايزه ميده ؟؟؟

 

حميييييييييييييد

 

 

روي عمه ات حساسي ؟؟ حمييييييييييييد؟؟؟

 

عمه نداري ؟؟؟ حمييييييييييييد

 

يكبار مشهد از جلوي دفتر اين ((تبرك)) رد شديم ف ميخواستم برم اين حميد رو پيدا كنم ، تا ميخوره بزنمش / زن زليل بدبختي

  • Like 6
لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

اخیرا تبلیغات زیادی از کرم حلزون در تلویزیون دیده می‌شود، اما آیا این تبلیغات در راستای برندسازی هستند یا خیر؟ در این مطلب ابتدا به اشتباه در انتخاب نام برند و سپس به کاهش اعتبار تبلیغات تلویزیونی خواهیم پرداخت.

SnailCream-CaffeTablighat.jpg

اشتباه در انتخاب نام برند:

من چه چیزی تولید می‌کنم؟ کرم حلزون. پس بهتر است اسمش را همان کرم حلزون بگذارم!

اما یک سوال، اگر ۵ تولیدکننده‌ی دیگر کرم حلزون در بازار پیدا شوند، محصول من چه‌طور از محصول آن‌ها متمایز خواهد شد؟

وقتی به پاسخ سوال فوق فکر کنید متوجه خواهید شد که چرا گوگل به جای search.com، دامنه‌ی google.com را برای خود برگزیده است.

نام حلزون برای محصول کرم حلزون، یک نام کاملا عمومی محسوب می‌شود، بنابراین استعداد بسیار کمتری برای تبدیل شدن به برند را دارد، بهتر بود از یک نام خاص برای نام‌گذاری برند استفاده می‌شد، نامی که در دراز مدت تبدیل به برندی قدرتمند شده و از سایر تولیدکنندگان کرم حلزون متمایز شود.

مشکلات انتخاب یک نام کاملا عمومی برای برند چیست؟

عدم تمایز و دیده نشدن مهمترین مشکلات استفاده از نام کاملا عمومی در برندسازی هستند اما مشکلات دیگری نیز وجود دارد:

افزایش آسیب‌پذیری:

ممکن است امروز در اخبار اعلام شود که تعدادی از آب‌معدنی‌ها، سلامت افراد را به خطر می‌اندازند، در این خبر نام برند خاصی برده نمی‌شود، اگر برندی مثل آب معدنی نامینیک، دارای اعتبار زیادی در میان مردم باشد، کمترین آسیب را از پخش خبر مذکور خواهد دید، چرا که مردم با خودشان می‌گویند: نامینیک که آب‌معدنی شناخته شده و معتبری است، حتما منظورش آب‌معدنی‌های تازه به دوران رسیده است، اگر نامینیک مشکل داشت در این چند سال صدایش در می‌آمد نه الان…

حالا اگر آب‌معدنی نامینیک، چنین اسمی نداشته و صاحب نام کاملا عمومی "آب معدنی" بود چه اتفاقی می‌افتاد؟ مسلما در چنین حالتی آسیب بیشتری از خبر منفی می‌دید چرا که نام برندش مستقیما در خبر آورده شده است.

naminik-snail-cream.jpg

استفاده سایر برندها از برند شما:

نام برند شما کرم حلزون است، اگر من امروز دست به کار شده و کرم حلزون نامینیک را تولید کنم، می‌توانم بدون هیچ مشکلی در روی بسته‌بندی بنویسم نامینیک و کمی پایین‌تر بنویسم: کرم حلزون!

من از نام برند شما استفاده کرده‌ام اما نه مشتری‌ها مرا متهم به سوء استفاده خواهند کرد و نه شما می‌توانید از حقوق برندتان دفاع کنید، در مقابل شما هرگز نمی‌توانید روی بسته‌بندی محصولتان بنویسید کرم نامینیک، چرا که نامینیک یک برند خاص است اما کرم حلزون یک برند کاملا عمومی است، درست مثل فضاهای عمومی که همه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. شما با صرف هزینه‌های کلان برندسازی نموده و محصول را جا انداخته‌اید و حالا من با کرم نامینیک به راحتی از اعتبار برند شما بهره می‌برم، افراد زیادی برای خرید کرم حلزون به فروشگاه مراجعه می‌کنند و فروشنده برایش فرقی نمی‌کند که کرم حلزون نامینیک را به آن‌ها بدهد یا کرم حلزون بی‌نام را، چرا که مشتری می‌گوید: کرم حلزون می‌خواهم، و فروشنده می‌پندارد برند برای مشتری مهم نیست.

کاهش اعتبار تبلیغات تلویزیونی:

اگر کرم حلزون را در گوگل جستجو کنید به وبلاگی به آدرس halazun.persianblog.ir خواهید رسید، این‌طور که پیداست این وبلاگ در کنار وب‌سایت halazun.ir به معرفی کرم حلزون می‌پردازد، در مطلبی از وبلاگ حلزون با فونت درشت نوشته شده است: تبلیغ شده در تلویزیون!

halazun-cream.jpg

چرا این عبارت با تاکید فراوان ذکر شده است؟ تصور بنده این است که شرکت مذکور این‌طور می‌پندارد که تبلیغات در تلویزیون به محصولشان اعتبار می‌دهد، برای همین ضمن تبلیغات پیوسته تلویزیونی، در سایت نیز با افتخار از تبلیغات تلویزیونی یاد می‌کنند، از طرفی دکتر پروانه ساکت، متخصص پوست و مو گفته‌اند که: استفاده از کرم‌های بهداشتی و آرایشی با نام‌های کرم خرچنگ،‌ حلزون و میگو برای رفع چین و چروک و ترمیم زخم‌ها فقط تبلیغات است و این امر به‌منظور کسب پول بیشتر توسط افراد سودجو در شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌شود، همشهری آنلاین به انتشار این اظهارات پرداخته و از سوی دیگر جوان آنلاین و صراط نیوز در مورد این‌که تبلیغات ماهواره‌ای حلزون به تلویزیون ایران راه پیدا کرده سخن گفته‌اند.

مجددا به جمله دکتر پروانه ساکت دقت بفرمایید، در بخشی از سخنانشان آمده است که "…فقط تبلیغات است"، می‌گویند کلمه را باید در جمله معنا کرد، در این جمله کلمه تبلیغات چه معنایی دارد؟ به‌راحتی می‌توان واژه‌ی دروغ را جای‌گزین کلمه تبلیغات کرد. منظور بنده این نیست که هر تبلیغاتی دروغ است، مسلما این‌طور نیست اما یک مساله را باید پذیرفت، اینکه اعتبار تبلیغات به مرور زمان برای مردم کم‌رنگ‌تر و کم‌رنگ‌تر خواهد شد، البته تبلیغات تلویزیونی اعتبار بیشتری نسبت به برخی روش‌های تبلیغاتی دارد اما می‌بایست برای حفظ اعتبارش محدودیت‌هایی را قائل گردد، تلویزیون نباید هر تبلیغی را پذیرا باشد، برند جی‌ال‌ایکس در تبلیغات تلویزیونی در معرفی محصولش می‌گوید: می تونی با سرعت موشک تو اینترنت بچرخی! حال آن‌که سرعت اینترنت هیچ ارتباطی به تبلت و تلفن همراه ندارد. و این جمله مصداق فریب دادن مخاطب است، وقتی برندهایی نظیر جی‌ال‌ایکس با تبلیغات عجیب و غریب در تلویزیون ظاهر شوند، تبلیغات تلویزیونی به مرور زمان با کاهش جدی اعتبار مواجه خواهد شد. و این کاهش اعتبار در عصری که سایر رسانه‌ها وارد رقابت با تلویزیون شده‌اند اصلا به نفع مدیران این رسانه نخواهد بود.

برندسازی کرم حلزون در نهایت انتشار مطالب مختلف در رسانه‌ها بر علیه کرم حلزون، نه به نفع این برند خواهد بود و نه به نفع تلویزیون، اگر شخصی به رسانه‌ای اعتماد داشته باشد و یک‌بار کوچک‌ترین نقدی از کرم حلزون را در آن رسانه مطالعه کند، این برند نخواهد توانست با تبلیغات تلویزیونی، محیطی، اینترنتی و… آثار ذهنیت منفی به وجود آمده را پاک نماید.

بنابراین بهتر است کرم حلزون در ابتدا نامی مناسب برای خود برگزیده و سپس به واکنش‌های منفی رسانه‌ها در مورد محصولش پاسخگو باشد، ممکن است واکنش منفی رسانه‌ها به کرم حلزون ناشی از کمبود اطلاع باشد، مدیر برند می‌بایست در مقابل اطلاع‌رسانی کند، یا احتمال دارد واقعا مشکلی در این محصول وجود داشته باشد، در این‌صورت باید مشکل را رفع نموده و سپس در مورد بهبود محصول اطلاع‌رسانی کند، وقتی رسانه‌ها به جنگ برندی می‌روند، آن برند بهتر است با همان رسانه‌ها و یا با رسانه‌هایی قوی‌تر پاسخ بگوید، پاسخ دادن با ابزار تبلیغات بی‌نتیجه خواهد ماند، تبلیغات همیشه در مبارزه با روابط عمومی بازنده است.

نویسنده: حمید توکلی

  • Like 5
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...