رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

اگر دوست داریدVray را از اول و کامل یاد بگیرید جای دیگه ای نرید

 

امیدوارم دوستان کمک کنن و این تاپیک به یه جایی برسه:ws3:

و مدیران هم لطف کنن یه برچست مهم به این تاپیک بزنن ممنون میشم

 

5sbx3ejiob6s23glwpmv.jpg

  • Like 33
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 53
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

نحوه نصبVrayبرای مکس 9 و2008و2009 توصیح درباره نصبVray روی ویندوز 7

 

حجم فایل 7 مگ

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 23
لینک به دیدگاه

vray مکس 9 ورژن32بیت

 

پسورد :yaali

حجم فایل 22 مگ

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

_____________________________________________________________________

 

Vray مکس 2008 ,ورژن 64 بیت

 

حجم فایل 8 مگ

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

______________________________________________________________________

 

Vray مکس 2009 ,ورژن 32 بیت

 

حجم فایل 29 مگ

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

___________________________________________________________________

 

Vray مکس 2009 ,ورژن 64 بیت

 

حجم فایل 34 مگ

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

___________________________________________________________________

  • Like 17
لینک به دیدگاه

اول بیاین برنامه 3d max رو یه تغسیم بندی کلی بکنیم تا آموزشها یه روند منظم رو طی کنه

 

به طور کلی برنامه 3dmax به 5 بخش اصلی تغسیم میشه

 

1. مدل سازی

 

2. متریال

 

3. نورپردازی

 

4. رندرینگ

 

5. انیمیشن

  • Like 17
لینک به دیدگاه

پلاگین یا بهتر بگم موتور رندرینگ vray یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های رندر در برنامه‌های مدل‌سازی سه بعدی‌ است. این پلاگین ضمن افزایش چشمگیر کارایی در رندر کردن تصاویر واقع‌نما سرعت کار رو هم بالا می‌بره. در حال حاضر این پلاگین برای برنامه‌های 3D Studio Max و Maya و Rhinoceros 3D موجوده که نحوه‌ی کار با اونا تقریبا مثل هم هست.از محاسن این پلاگین می توان به قدرت فوق العاده آن در نور پردازی، متریال سازی، ورندرینگ قوی آن اشاره کرد.

 

gp2sy4400ilvf6jvqk9.jpg

  • Like 18
لینک به دیدگاه

سلام اینم vray 2

 

Vray 2 64Bit

 

Vray 2 (2.00.02) For 3DsMAX 2011 64Bit

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

Vray 2 (2.00.02) For 3DsMAX 2010 64Bit

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

Vray 2 (2.00.02) For 3DsMAX 2009 64Bit

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Vray 2 (2.00.02) For 3DsMAX 2008 64Bit

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Vray 2 32Bit

 

Vray 2 (2.00.02) For 3DsMAX 2011 32Bit

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Vray 2 (2.00.02) For 3DsMAX 2010 32Bit

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Vray 2 (2.00.02) For 3DsMAX 2009 32Bit

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

Enjoy !!!

  • Like 17
لینک به دیدگاه

گزینه های vrayMtl

نحوه ساخت کف با رفلکت

نحوه ساخت نقره و طلا

حجم فایل 23 مگ

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 14
لینک به دیدگاه

نحوه کار با Archshaders.rar

متریال آماده Vray

حجم فایل 22 مگ

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

متریال های آماده رو میتونید از تاپیک Vray Materials (multipage.gif 1 2 3) دانلود کنید

  • Like 15
لینک به دیدگاه

step1c.png

 

Search Keywords: interior, lighting an interior

Note: The scene for this tutorial is provided by Wouter Wynen from Aversis (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
). For further discussion of this topic, see
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
on the VRay forum.

Part I: Adjusting the GI settings

 

Step 1. First render

1.1. Open the scene (which can be found

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).

1.2. Assign VRay as the current renderer.

Since the default VRay settings are not very well suited for a fast initial preview, we'll make a few quick adjustments before the first render.

1.3. Check the Override mtl option in the Global switches rollout, click the button next to it and select a default VRayMtl material.

1.4. Set the Image sampler type to Fixed.

1.5. Set the resolution to 400 x 325.

1.6. Set the Region size in the System rollout to 32 x 32 pixels.

1.7. Optionally, you can turn on the Frame stamp to print the render time on the image.

1.8. Render the scene:

 

 

step1_1.png

Step 2. GI preview

2.1. Turn GI on from the Indirect illumination rollout.

2.2. Select Light map as both the primary and secondary GI engine.

2.3. In the Light cache rollout, set the Subdivs to 500, since we want only a fast preview. We'll return this to 1000 for the final rendering.

2.4. Set the Interp. samples of the light map to 5 for a faster rendering.

2.4. Turn on the Show calc phase option for the light map.

2.5. Render:

 

 

step2.png

 

 

The result is quite noisy, but it does give a good idea of what the scene lighting is like.

Step 3: Tweaks

3.1. Since the scene looks too dark, we would like to brighten it a bit. There are several ways to do this. One is to increase the power of the lights. However, this will make the directly lit areas of the image, like the patch of sunlight, too bright while indirectly lit regions will remain relatively dark. Here is an example of this (all lights are x 2):

 

 

step2_1.png

 

 

You can see that the increased light power has made the image brighter, and also has increased the contrast of the lighting. The scene still looks dark though. We can increase the light power even further, but this will blow out the directly lit areas too much, and will slow down the GI calculations later on. So, instead of increasing light power, we will simply make the material brighter.

3.2. Go to the Material Edtior and put the default VRayMtl in one of the slots (it shows up as being used in the "Environment" in the Material/Maps browser).

3.3. Make the diffuse color of the material RGB (200,200,200).

3.4. Render

 

 

step3.png

 

 

The result is much better. We still have the same amount of light entering the scene, but it is bounced around more and thus increases the overall brightness of the scene.

At this point, you can adjust the ratio, color etc of the lights, while getting a relatively fast feedback on the lighting.

Step 4. Better GI.

The GI settings that we used are good mostly for fast previews, while you are still adjusting the scene. Once you have settled on the parameters of the lights, it's time to refine the GI solution.

4.1. Set the primary GI engine to Irradiance map.

4.2. Select a Medium preset for the irradiance map.

4.3. Turn the Show calc phase option for the irradiance map on.

4.4. Render the scene.

Rendering takes more time now as VRay needs to calculate a more precise GI solution.

 

 

step4.png

Step 5: Better antialiasing and less noise

The GI looks ok now, but we still have no antialiasing and there is noise from the area light at the window. We'll deal with those now.

5.1. Set the Image sampler type to Adaptive QMC.

5.2. Turn GI off.

5.3. Render

 

 

step5.png

 

 

We do have antialiasing now, but the noise is even worse. We'll adjust the QMC sampler to improve that.

5.4. Set the Min. samples of the QMC sampler to 16 and the Noise threshold to 0.002.

5.5. Render.

 

 

step5_1.png

The noise is less, but there is still some of it. Reducing the Noise threshold and increasing the Min. samples any more will not help. We simply need more samples for the area light. One way to do that is to go to the parameters of the VRayLight and increase the subdivs. However, if you have many lights in the scene, this is quite a lot of clicking. Instead, we will use the Global subdivs multiplier to do that.

5.6. Set the Global subdivs multiplier to 4.0 and render:

 

 

step5_2.png

 

 

There is still some noise, but we can continue to increase the Global subdivs multiplier16.0 seems to be a good value. until the result is good enough;

5.7. Set the Global subdivs multiplier to 16.0 and render:

 

step5_3.png

 

Step 6. Final rendering with GI

The increased Global subdivs multiplier affects the irradiance map too, so if we render now with GI, it will be too slow. We'll need to do some adjustments.

6.1. Turn GI on.

6.2. Set the Hemispheric subdivs for the irradiance map to 8.0 to compensate for the increased Global subdivs multiplier.

6.3. Render

 

 

step6.png

 

 

This completes the first part of the tutorial. In the next part, we'll add the scene materials.

 

 

 

این یه Tutorial برا vray که اصلی ترین و ساده ترین روش برای نور پردازی داخلی با نور بیرون.

 

 

لینک دانلودش هم برا سادگی کار میزارم اینجا:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بدون متریال با حجم حدودا 300 kb

  • Like 7
لینک به دیدگاه

Part II: Rendering with materials

 

Step 1. Rendering with materials

1.1. Turn the Override mtl option in the Global switches rollout off.

1.2. Turn on the reflection/refraction Max depth limit in the same rollout.

1.3. Turn GI off.

1.4. Set the Noise treshold of the QMC sampler to 0.005 for faster previews.

1.5. Render.

 

 

step1a.png

 

 

Step 2. Preview materials with GI on

2.1. Turn GI on.

2.2. For faster previews set the primary engine to Light cache .

2.3. Render

 

 

step2a.png

 

 

At this point you can adjust your scene materials while getting fast previews of how the will look in the scene.

Step 3. Better GI with the materials

3.1. Set the primary engine to Irradiance map.

3.2. Set the QMC Noise threshold to 0.002.

3.3. Set the light cache Subdivs to 1000.

3.4. Set the light cache Sample size to 0.03 (this will make the light cache a little smoother and slightly faster).

3.4. Render.

 

 

step3a.png

 

 

This is the final image that we will render at full res in the next part.

Part III: Rendering the final image

 

We now have to render the final image.

Step 1. Adjusting VRay for larger resolution

1.1. Set the resolution to 1600 x 1300.

1.2. Set the render region size to 64 x 64.

We will need to adjust the irradiance map parameters: since we increased the resolution twice, we can decrease the irradiance map Min and Max rate by 2.

1.3. Set the irradiance map preset to Custom.

1.4. Set irradiance map min rate to -5.

1.5. Set irradiance map max rate to -3.

Step 2. Rendering the final image.

2.1. Set the 3dsmax to save the rendered image. For increased precision, you can choose a 16-bit image format (for example, a 16-bit .png). Optionally, you can save to a .hdr image; in that case you need to select the Unclamped color channel in the VRay GBuffer rollout.

2.2. Press the Render button.

2.3. Go out for lunch.

 

 

step2b-tn.jpg

 

 

The final scene for this rendering can be found
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

Part IV: Post-processing the image

 

The image looks ok, but in most cases you will want it to be a little darker or a little brighter etc. Instead of changing the lights and re-rendering, you can do those adjustments in an image processing program.

For example, here is the same image with the gamma value adjusted. I used a .png file and

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
for this purpose, but you can use any other software that you feel comfortable with - for example,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
for .hdr files.

 

 

step1c.png

 

 

To add a more photographic feel to your image, you can apply some radial darkening of the corners, for example like this:

 

 

step1c_rdark.png

 

 

این یه Tutorial برا vray که اصلی ترین و ساده ترین روش برای نور پردازی داخلی با نور بیرون.

لینک دانلودش هم برا سادگی کار میزارم اینجا:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
با متریال 330 KB

  • Like 8
لینک به دیدگاه

نورپردازی یک اتاق پنجره دار قسمت اول

ورود نور آفتاب از پشت پنجره به داخل

حجم فایل 10 مگ

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

فایل مکس

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

step1c_rdark.png

  • Like 9
لینک به دیدگاه

نورپردازی یک اتاق پنجره دار قسمت دوم

استفاده از Irradincemap و Lightcache برای پخش نور در اتاق

تاثیر Environment در نورپردازی قسمت اول

حجم فایل 8 مگ

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 7
لینک به دیدگاه

نورپردازی یک اتاق پنجره دار قسمت سوم

تاثیر Environment در نورپردازی قسمت دوم

راه های دیگر نور پردازی اتاق پنجره دار و بدون پنجره

حجم فایل 14مگ

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 9
لینک به دیدگاه

سلام

 

دوستانی که فیلم های آموزشی این تاپیک رو دانلود می کنن ایجا اعلام کنن

 

لیست حضور و غیاب vray

 

در آینده ی نزدیک بیشتر علت این کارو توضیح میدم:ws3:

  • Like 6
لینک به دیدگاه
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.

×
×
  • اضافه کردن...