رفتن به مطلب

مهندسي برق _ مخابرت يعني چه ؟


samyar

ارسال های توصیه شده

a51.ht1.jpg

مهندسي برق _ مخابرت يعني چه ؟

تعريف مهندسي برق مخابرات همان است که در بالا گفته شد . شايد بتوان اين گرايش از برق را محض ترين رشته مهندسي برق ناميد يعني کساني ، در اين رشته مي توانند موفق شوند که به رياضي و فيزيک علاقه ويژه اي دارند .

 

از مهندس برق گرايش مخابرات چه انتظاراتي وجود دارد و دانشجويان در مدت کارشناسي چه چيزهايي ياد مي گيرند ؟

يک فارغ التحصيل برق _ مخابرات توانايي هاي متوسط برق را دارد و در هر جايي که صنعت برق چه درباره انتقال ، توليد ، توزيع و مصرف انرژي وجود دارد مي توانند کار کنند و در زمينه اطلاعات هم مي توانند کار کنند مثلاًً يک modem طراحي کنند که بين دو نقطه ارتباط ديجيتالي برقرار کنند.

 

جايگاه اين رشته در آينده کجاست و مزاياي رشته برق چيست ؟

بطور کلي رشته هايي مثل رشته هاي برق و کامپيوتر که به ابزاري بجز کامپيوتر احتياجي ندارند يعني سخت افزار کارشان ارزان است در کشورهاي در حال توسعه مثل کشورمان ايران ، جاي رشد زيادي دارند که در کشور هند شاهد رشد زياد اين صنعت هستيم .

 

با توجه به اينکه تمامي روندهاي برقي به سمت نرم افزاري شدن پيش مي رود و پياده سازي ها به سمت کامپيوتري شدن پيش مي رود آينده خوب و روشني براي اين رشته متصور است مثلاًً در حال حاضر براي طراحي يک ***** (***** يعني فرکانسي را از بين فرکانسهاي زيادي انتخاب کنيم ) از کامپيوتر استفاده مي شود و سواد يک مهندس برق به برنامه اي تبديل مي شود که اين برنامه را يک مهندس برق مي تواند بنويسد ويا حداقل الگوريتم برنامه مورد نظر را يک مهندس برق طراحي مي کند .

 

محيط کار مهندس برق چگونه است ؟

محيط کار اين رشته ، محيطي تمييز است يعني آلودگي در آن وجود ندارد و معمولاًً خارج شهر نيست و محيط کار يک مهندس برق در داخل شهر است و محيط فني برق، شبيه يک محيط اداري است ولي اداري نيست يعني اکثر مهندسين برق در اتاقهايي کار مي کنند که با ابزارهاي تميز سروکار دارند بجز مهندسين قدرت که در محيطهاي کارخانه اي کار مي کنند .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...